- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Verslavingen
Verslavingen
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Klopt. Roken, alcohol, drugs.. is toch allemaal troep, of niet dan?
Dat het ''lekker'' is, is een tweede.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Hoezo? Ga jij me vertellen dat als jij langere tijd drugs gebruikt, het niet schadelijk voor je lichaam én geest is? Wat is daar simpel aan?
Nee, ik zei:
Hoe moet iemand stoppen met een verslaving? Vooral als diegene het zelf niet wil en zich er lekker bij voelt.
Uiteraard heb ik het dan over wiet, niet over heroine ofzo.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Allemaal troep, maar het kan soms wel leuke levensanekdote's opleveren 
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Stoppen moet je discipline voor hebben, en een omgeving waar het niet gebruikt word, positieve mensen om je heen, een afleiding bijv. een hobby.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1021 votes
Klopt. Roken, alcohol, drugs.. is toch allemaal troep, of niet dan?
Dat het ''lekker'' is, is een tweede.
In extreme mate is het troep en slecht voor je ja, maar dat is met werklijk alles zo. Het gaat om de mate. Drugs vind ik persoonlijk niet lekker, zoals mensen dat met roken hebben, maar een erg bijzondere ervaring. Meteen nog een reden om het niet te vaak uit 'gezelligheid' te doen, want dan verliest het z'n bijzondere waarde.
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Allemaal troep, maar het kan soms wel leuke levensanekdote's opleveren
Kijk naar muziek de beste muziek is gemaakt op drugs.
En zonder drugs hadden we niet het meesterlijke Requiem for a dream gehad.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1021 votes
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Die maakt sowieso al meesterlijke muziek.
Maar hoe weet je dat ?
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1021 votes
Weet ik niet zeker, hoor. Maar gezien zijn leefwijze, zelfs een tijd als asceet(!) denk ik niet dat die veel of uberhaupt gebruikt. Vind het ook niet echt de persoon naar, beetje een nerd. Maar dan wel een nerd met ongekend muzikaal talent. 
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Bwa ,ik vind Natural Blues ( eigenlijk het enige nummer dat ik echt graag hoor) klinkt toch behoorlijk trippy.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4614 votes
Fatalistisch ? De ene is de andere niet en iedereen verschilt in de drang naar experimenteren met deze ( of andere ) zaken. Als iemand wat wil, kan hij eraan komen. En hoe kan je daar iemand tegen beschermen ? Door hem/haar het hele leven op te sluiten als een kluizenaar ? Zo verneuk je ze weer op een andere manier... Je kan niemand beschermen tegen dit soort dingen. De enige bescherming die ze hebben is zichzelf, maar hoever komen ze daarmee ?
Waarom zou iemand in de eerste plaats drugs willen gebruiken? Al is gematigd druggebruik niet zo slecht als het soms wordt voorgesteld, goed is het al evenmin. Het is belangrijk om op een open en eerlijke manier mensen te ontmoedigen van drugs te gebruiken. Want het is nogal gevaarlijk om te zeggen dat je iemand zijn drang om iets te doen niet kunt stoppen, sommigen hebben ook de nood om met veel ernstige zaken dan drugs te experimenteren.
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Nee, ik zei:
Hoe moet iemand stoppen met een verslaving? Vooral als diegene het zelf niet wil en zich er lekker bij voelt.
Uiteraard heb ik het dan over wiet, niet over heroine ofzo.
Waarom zou je willen stoppen met wiet? Hou het gewoon een beetje normaal en draai er geen 3 per dag.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4614 votes
En zonder drugs hadden we niet het meesterlijke Requiem for a dream gehad.
Tja, zonder seriemoordenaars hadden we ook heel wat goeie films niet gehad.
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Waarom zou iemand in de eerste plaats drugs willen gebruiken? Al is gematigd druggebruik niet zo slecht als het soms wordt voorgesteld, goed is het al evenmin. Het is belangrijk om op een open en eerlijke manier mensen te ontmoedigen van drugs te gebruiken. Want het is nogal gevaarlijk om te zeggen dat je iemand zijn drang om iets te doen niet kunt stoppen, sommigen hebben ook de nood om met veel ernstige zaken dan drugs te experimenteren.
Begrijp toch eens dat mensen verschillen. Wat jij zegt, is niet noodzakelijk toepasbaar op de andere. En je kan inderdaad het best de mensen goed bewust maken van de risico's van druggebruik, maar houdt dat iemand noodzakelijk tegen ? Hoe je het ook draait of keert, je leven heb je altijd zelf nog in handen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mooi gezegd yeyo. 
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Tja, zonder seriemoordenaars hadden we ook heel wat goeie films niet gehad.
Was uiteraard niet serieus bedoeld.
AchmedATM
-
- 1507 messages
- 0 votes
Aan de berichten hier is duidelijk dat Wiet overgewaardeerd is, door de smokers dan 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Daarom noemen ze het ook 'verslaving'.
Evengoed verslaafd, al zijn de gevolgen bij het ene wat groter dan het andere.
raymondo
-
- 36 messages
- 0 votes
...
zit je nou gegevens te verzinnen
Ja, en dat alleen maar om mijn punt aan te kunnen tonen. Jij weet dat dit overdreven is!
Het zijn voornamelijk de toeristen waarbij je dit soort verhalen hoort. En bovendien staat er nooit in de kranten bij hoeveel er gebruikt word. Iedereen weet dat je voorzichtig moet zijn. Voor het zelfde had die toerist veel te veel genomen. Volgens mij is het algemeen bekend dat je rustig moet beginnen. Maar niet iedereen kan dit snappen. Daarom denk ik dat je met voorlichting een hoop van dit soort incidentjes kan verhelpen.
Met verbieden word een product alleen maar gewilder en schieten de prijzen alleen maar omhoog, en word het gekocht via zwarte handelaren dus het is niet meer controleerbaar.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Maar om als volwassene te blijven blowen is een beetje sneu.
Je moest eens weten hoeveel goedverdienende artsen af en toe een jointje roken.
Na één keer, komt er vaak een tweede, een derde, dan maandelijks, wekelijks...
Zo is het nou eenmaal vaak.
En af en toe is het juist andersom 
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1021 votes
Als slaapmiddel af en toe is het ook een echte aanrader. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
No Limit Texas Hold'em. Al jaren een hele grote verslaving van me.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Ik moet niks hebben van zwaardere drugs, en ook niet van Paddo´s
Alcohol en soms eens Thc is gewoon relaxed, als je het maar gewoon kan beperken en niet te vaak doet, mensen denken te snel aan harddrugs, want ik geloof niet dat er ooit iemand uit het raam sprong door enkel het gebruik van Thc 
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
No Limit Texas Hold'em. Al jaren een hele grote verslavind van me.
Werkt inderdaad verslavend, zowel als je aan het winnen als wanneer aan het verliezen bent.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Werkt inderdaad verslavend, zowel als je aan het winnen als wanneer aan het verliezen bent.
Je speelt ook? Waar als ik vragen mag?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3223 votes
Ik praat helemaal niks goed, maar Thc is met soms gebruik niet verslavend, pas als je het meerdere dagen achter elkaar gaat doen kan het verslavender werken, geloof me je bent eerder verslaafd aan alcohol
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1021 votes
Je speelt ook? Waar als ik vragen mag?
Waar speel jij eigenlijk?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Soms THC is niet verslavend, prima, dat zal best... maar ik vind het feit dat iemand vrijwillig regelmatig die troep wil nemen, zonder dat ie 't echt nodig heeft, best sneu.
Snap er de toegevoegde waarde dan ook niet van.