• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.674 votes
Profile

Verslavingen

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Titties

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Oh, dat Roos Vicee drink is best lekker. Het is een tijdelijke verslaving. Heb in 2 dagen 3 pakjes op van dat spul. Alleen dat light bevalt me niet.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Al Bundy noemde dat altijd 'Hooters'.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Over drank gesproken, dan ben ik toch best wel verslaafd aan Taxi. Frissig fruit-drankje.

Jiv

• 112 messages
  • 174 votes

Bij Fear and Loathing in Las Vegas (1998):

kimberlyVD wrote:

(quote)

Als dat de bedoeling is, hoop ik dat niemand deze film nog gaat kijken...

Dude, bepaalde drugs brengen nieuw perspectief... dat gun je toch iedereen? Jammer om weer eens iemand te horen spreken die geindoctrineerd is met de visie van de maatschappij op dit gebied.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Jiv wrote:

(quote)

Dude, bepaalde drugs brengen nieuw perspectief... dat gun je toch iedereen? Jammer om weer eens iemand te horen spreken die geindoctrineerd is met de visie van de maatschappij op dit gebied.

In het algemeen brengen drugs veel meer problemen dan positieve ervaringen, dus niks mis mee als iemand denkt dat drugs slecht is.

De media brengt alleen maar negatieve kanten van drugs dat klopt, dus je moet wel voor jezelf denken anders denk je heel snel maar op een manier over bepaalde dingen.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Jiv wrote:

Dude, bepaalde drugs brengen nieuw perspectief... dat gun je toch iedereen?

Dat denken enkel de gebruikers zelf, dus daar is nog niks mee gezegd.

Jiv wrote:

Jammer om weer eens iemand te horen spreken die geindoctrineerd is met de visie van de maatschappij op dit gebied.

Jammer om weer iemand te horen spreken die denkt rebels en eigenzinnig te zijn, maar eigenlijk een flauw praatje verkondigt dat al sinds de jaren '60 bestaat.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

yeyo wrote:

Jammer om weer iemand te horen spreken die denkt rebels en eigenzinnig te zijn, maar eigenlijk een flauw praatje verkondigt dat al sinds de jaren '60 bestaat.

Een beetje gelijk heeft die wel. Er waren tijden dat er -en terecht- minder moeilijk over werd gedaan en er een ander beeld van bestond, dan tegenwoordig.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Over welke tijden heb je het dan? Ik vind juist dat er tegenwoordig veel ruimdenkender over drugs wordt gedaan.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

'70, '80.

Sorry, ik had erbij moeten schrijven dat ik ook voornamelijk Amerika bedoelde. Maar dan nog, ook voor Nederland vind ik het nog opgaan.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

In Amerika wordt men stilaan ook toleranter, hoor. Een aantal staten hebben ondertussen al medicinaal gebruik van cannabis gelegaliseerd. Ik zie geen enkele reden om te denken dat men in de jaren '70-'80 zoveel minder streng was.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

Nou nou, medicinaal. Het is nog steeds van de gekke dat je waar en wanneer je wilt een wapen kan kopen en je met een zakje weed op zak beter niet gepakt kan worden.

In de jaren '70 en ook '80 werd er veel meer drugs gebruikt, MDMA was bijvoorbeeld onwijs populair, maar op een gegeven moment besloot de overheid anti-drugs campagnes te lanceren, om de bevolking af te schrikken. Sindsdien is de bevolking op de gekste manieren voorgehouden hoe slecht drugs zogenaamd voor je is.

Ik zeg niet dat het goed is wanneer er geen grenzen aan de verspreiding van drugs zijn, maar hoe Amerika er mee is omgesprongen en nu omspringt is absurd.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Amerika is sowieso een geschift land.

Reclames op televisie waar pillen voor alles aangeboden worden.

Ben je moe koop onze legale drugs en je voelt je beter.

Chagrijnig koop deze pillen en je voelt je beter.

Mijn kind is druk op school ow dan heeft hij ADHD hier heeft hij ritalin dan is hij rustig in de klas. Maar ow wee als je een joint rookt want dan ben je gevaarlijk bezig, zo gevaarlijk dat je een shotgun op je gezicht zet en de trekker overhaalt. (voor degene die, die reclame van vroeger kent)

Het gaat niet om de gezondheid van de inwoners maar om het geld wat ze ermee kunnen verdienen.

Amerika verdient alleen geld met hun eigen dure drugs en niet die afkomstig uit andere landen.

Daarnaast zijn ze bang dat mensen onder invloed moeilijker te controleren zijn en zich tegen de regering keren.

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Fortune wrote:

Daarnaast zijn ze band dat mensen onder invloed moeilijker te controleren zijn en zich tegen de regering keren.

Een quote van Charles Manson?

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Charles Manson lol

Is niet echt een held van mij hoor, ik weet wie het is en dat is het.

Maar zelfs een geschifte looney tune als Charlie Manson kan bepaalde dingen zeggen die wel ergens op slaan.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Fortune heeft inderdaad wel gelijk, voor alles zijn er pillen die niet strafbaar zijn en waar niet raar van op gekeken wordt maar zodra je een jointje rookt ben je opeens anders en schaad je je gezondheid? dat geld niet alleen voor Amerika maar voor ieder land volgens mij.

Ook is het best vreemd dat Wiet moeilijk te verkrijgen is maar Alcohol overal legaal te kopen is terwijl dat in verhouding zelfs nog schadelijker is!

yeyo

• 6351 messages
  • 4614 votes

Mescaline wrote:

Ook is het best vreemd dat Wiet moeilijk te verkrijgen is maar Alcohol overal legaal te kopen is terwijl dat in verhouding zelfs nog schadelijker is!

Alcohol is inderdaad schadelijker, maar ingeburgerd binnen onze maatschappij en dus ook niet meer daaruit weg te denken. Weed is sowieso minder schadelijk, maar gezond is het al evenmin. Ik zie dus het nut er niet van in om te pleiten voor een verdere inburgering ervan (in mijn land dan alleszins). Want met die redenering zou je dus ook nog andere, schadelijkere troep kunnen goedpraten.

Fortune

• 4315 messages
  • 2772 votes

Alcohol is inderdaad ingeburgerd en onmogelijk om daar iets aan te veranderen.

Maar uit onderzoek is gebleken dat er gemiddeld veel meer geblowd wordt in landen zoals Amerika, Frankrijk en Engeland t.o.v Nederland

Moeilijk om te zeggen of legalisering een goede zaak of gebruik ervan verminderd maar zeker iets om over na te denken.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Klopt, in nederland schijnt er nog geen eens zo gek veel geblowed te worden, legalisering is in mijn ogen juist wel een goede zaak, volgens mij heb je er een stuk minder overlast van (maar volgens mij heb je nog altijd meer overlast van alcohol misbruik)

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Mensen beslissen naar mijn mening zelf wat ze proberen ( en gebruiken ) en wat niet. De enige RAAD die gegeven kan worden is 'blijf er vanaf'. Voor de rest beslist iedereen zelf wat hij in zijn leven gedaan wil hebben en wat niet. Komen doen ze er zowiezo aan als ze het echt willen hebben. Met een ander zijn leven heb je geen bal te maken. Het is aan de persoon ( en zijn gezond verstand , wetende wat de risico's inhouden ) zelf te bepalen.

Alcohol kan zeker en vast even schadelijk en gevaarlijk zijn als een handvol andere drugs. Alcohol en tabak kunnen ze taxeren, marihuana niet. Dat is het enige verschil... Matig met alles , is mijn raad ( en als je er geen behoefte aan hebt, dan is het heel gemakkelijk ). Maar voor de rest kan niemand je eigenlijk wat verbieden.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Zolang je dingen zoals alcohol en thc kan bedwingen en het niet te vaak gaat doen is er weinig aan de hand hoor, het moet natuurlijk niet een iedere dag gewoonte worden want dan wordt het al snel een 24 uurs verslaving

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Maar een tripje op zijn tijd zal je leven ook niet drastisch verkorten

raymondo

• 36 messages
  • 0 votes

Dat dacht de toerist die 8 joints, 4 plakken space cake, 4 Xtc pillen, anderhalf portie paddo's en vervolgens uit het raam sprong ook.

In plaats van drugs te gaan verbieden, denk ik dat we beter de tijd en moeite kunnen investeren in het goed voorlichten van een gebruiker. Want ik weet zelf dat als ik iets wil proberen ik het doe of het legaal is of niet.

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Je moet zelf natuurlijk verantwood handelen en heel goed weten wat de risico's inhouden. Dat is eigenlijk het enige wat je kan doen. Want als je iets wil , dan kom je er hoe dan ook aan. Dan kan het nog zo illegaal zijn als het wil.

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

raymondo wrote:

Dat dacht de toerist die 8 joints, 4 plakken space cake, 4 Xtc pillen, anderhalf portie paddo's en vervolgens uit het raam sprong ook.

... zit je nou gegevens te verzinnen

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Jaa dit is wel heel erg over de top..

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Was het maar waar. Er is helaas veel minder voor nodig om iemand uit het raam te laten springen. Klik en klik.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Sjongejonge

ASman

• 1715 messages
  • 929 votes

Het is natuurlijk bijzonder irritant als je met jouw uitspattingen andere mensen last gaat bezorgen... Dat is nog het grootste probleem.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.