• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

Lievelingsboeken/ -schrijvers

senseoaddict

• 132 messages
  • 837 votes

Word je niet gesponsord? Is dit puur vrije tijd&hobby?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Het kost stukken meer dan het oplevert ja. MovieMeter draait nog vanwege donaties van sommige users en omdat ik erg gematst wordt met de hostingkosten.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Diesel wrote:

Hoeveel zou het kosten?

Paar tientjes in de maand denk ik, zolang het nog niet erg druk is.

senseoaddict

• 132 messages
  • 837 votes

Aaah ja het is dus begonnen met hobby? Broer heeft een Dutch Counting Crows forum wat ook erg groot is geworden. Daar zijn ook users die willen doneren. Ik ben zelf erg druk met mijn eigen forum anders had ik er wel wat energie in willen steken. Maar meedenken natuurlijk altijd! Snap dat je het druk hebt met movie&musicmeter

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ik zou erg voor zijn.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Mocht het er nog van komen: dan is het denk ik beter om het 'klein' te houden.

'RomanMeter' bijvoorbeeld in plaats van 'BoekMeter' of 'LiteratuurMeter'. Anders zullen de grenzen te vaag zijn vrees ik...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Dan kunnen we spreken van een Meter-trilogie..

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

Anatolia schreef:

Mocht het er nog van komen: dan is het denk ik beter om het 'klein' te houden. 'RomanMeter' bijvoorbeeld in plaats van 'BoekMeter' of 'LiteratuurMeter'. Anders zullen de grenzen te vaag zijn vrees ik...

Onzin. Boeken kun je net als films indelen in genres.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Anatolia wrote:

Mocht het er nog van komen: dan is het denk ik beter om het 'klein' te houden.

'RomanMeter' bijvoorbeeld in plaats van 'BoekMeter' of 'LiteratuurMeter'. Anders zullen de grenzen te vaag zijn vrees ik...

Gewoon Literatuurmeter noemen, en dan wat regels stellen net als op MovieMeter.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Mja, dan kan je ook de 24-delige almanak over de pijlstaartinktvis gaan toevoegen.

-edit- reactie op Diesel-

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

en dan wat regels stellen net als op MovieMeter.

Reactie op kos.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja het zou dan inderdaad literatuurmeter.nl worden. Om de trend vast te houden zou het natuurlijk bookmeter.nl of literaturemeter.nl moeten zijn ofzo, maar dat kan natuurlijk écht niet

Met bepaalde regels om te zorgen dat er alleen "normale" boeken opstaan. Wat mij betreft.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

vind boekenlegger wel een leuke naam.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

bookmeter (of boekenmeter)

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

dan zit je ook met talen: engelse romans wel of niet bijvoorbeeld.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Is hier toch hetzelfde? Waarom niet?

aegron

• 4030 messages
  • 1265 votes

hmm misschien wel.

wordt wel erg groots dan!

senseoaddict

• 132 messages
  • 837 votes

lijkt me toch wel een vet idee hoor!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja, zou leuk zijn.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Allemaal hopen dat ik ooit nog 's een paar weken werkloos thuis kom te zitten dan maar

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ik heb deze vakantie Ulysses gelezen, en ik kan dat iedereen aanraden. Het boek is in verschillende eisoden ingedeeld, en elke episode is geschreven in een totaal andere stijl en leest dus ook totaal anders. Sommige delen zijn inderdaad saai en slaapverwekkend (zoals die ellenlange discussies over Shakespeare, toen heb ik gewoon 20 pagina's overgeslagen) maar andere stukken zijn écht grappig of écht spannend. Ik heb het boek niet uitgelezen want de uitleentermijn van de bib was verstreken, maar ik begrijp wel dat mensen dat het bijzonderste boek allertijden vinden, want dat is het ook wel. De auteur loopt natuurlijk enorm te koop met wat hij allemaal weet, en het is soms echt wel intelectueel-elitair, maar dan komt er weer een hoofdstuk over drie meisjes en de liefde aan het strand dat leest als een trein en echt leuk is, of een hoofdstuk volledig vol met de leukste woordspelingen (een tamelijk elitair soort van humor, maar toch onweerstaanbaar grappig als je ervan houdt) De eerste drie hoofdstukken zijn wel ook niet zo erg interessant, wat natuurlijk het beginnen met lezen wat moeizaam maakt.

Maar het is echt wel de moeite, laat ik het daar bij houden (ook al heb ik geen recht van spreke, want ik weet niet hou het afloopt (als je al van 'aflopen' kunt spreken bij boeken als dit))

Rujar

• 2871 messages
  • 3816 votes

Willy Vandersteen

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Vandaag zijn de twee boeken, van schrijver J.T. LeRoy, die ik besteld heb binnengekomen. "Sarah" en "The Heart is Deceitfull above all Things". Na de aflevering van R.A.M. over deze scrhijver was ik heel erg benieuwd naar deze boeken. Heeft iemand dit al gelezen?

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

In de vakantie eindelijk eens begonnen in de Foundation trilogie van Asimov. Wauw.

Kyra

• 285 messages
  • 93 votes

Ik ben nu bezig in 'The Da Vinci Code'. Jezus (haha), wat een interessant boek! Dan Brown is echt een goede schrijver. Alleen lijken zijn boeken wel wat op elkaar, hij lijkt geobsedeerd met codes en cryptology.

Ik heb in de vakantie 'Digital Fortress' gelezen, (dat was mijn Dan Brown ontmaagding) en ik heb 'Angels and Demons' al klaar liggen.

(Ik denk dat dit betekent dat ik over een poosje aan Wilbur Smith en Tom Clancy ga beginnen)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Jeff Noon, moest iemand hem kennen. Magische pen en een overvloed aan verbeelding.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik heb 'Needle in the groove' gelezen. Een oke boek, maar ik vond het wel een beetje té hip allemaal.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12835 votes

Tja, ik enkel Pollen en Vurt (en Automated Alice, maar was een beetje een raar ding). Ik lees dan verder ook niet zoveel. Wat versta jij onder "hip" ?

(matthijs)

• 95 messages
  • 261 votes

Ik ben nu bezig in 'The Da Vinci Code'. Jezus (haha), wat een interessant boek! Dan Brown is echt een goede schrijver. Alleen lijken zijn boeken wel wat op elkaar, hij lijkt geobsedeerd met codes en cryptology.

Heb ik deze zomer ook gelezen. Staan zeker interessante dingen in. Ik pakte er meteen een kunstgeschiedenisboek bij om een aantal dingen te checken. Het heeft in Amerika voor nogal wat opschudding gezorgd geloof ik. Er zijn zelfs een aantal 'anti'-boeken.

Jammer dat het plot nogal te wensen overlaat.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.