- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Lievelingsboeken/ -schrijvers
Lievelingsboeken/ -schrijvers
senseoaddict
-
- 132 messages
- 837 votes
Word je niet gesponsord? Is dit puur vrije tijd&hobby?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Het kost stukken meer dan het oplevert ja. MovieMeter draait nog vanwege donaties van sommige users en omdat ik erg gematst wordt met de hostingkosten.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Hoeveel zou het kosten?
Paar tientjes in de maand denk ik, zolang het nog niet erg druk is.
senseoaddict
-
- 132 messages
- 837 votes
Aaah ja het is dus begonnen met hobby? Broer heeft een Dutch Counting Crows forum wat ook erg groot is geworden. Daar zijn ook users die willen doneren. Ik ben zelf erg druk met mijn eigen forum anders had ik er wel wat energie in willen steken. Maar meedenken natuurlijk altijd! Snap dat je het druk hebt met movie&musicmeter
Anatolia
-
- 2666 messages
- 1511 votes
Mocht het er nog van komen: dan is het denk ik beter om het 'klein' te houden.
'RomanMeter' bijvoorbeeld in plaats van 'BoekMeter' of 'LiteratuurMeter'. Anders zullen de grenzen te vaag zijn vrees ik...
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Dan kunnen we spreken van een Meter-trilogie..
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Mocht het er nog van komen: dan is het denk ik beter om het 'klein' te houden. 'RomanMeter' bijvoorbeeld in plaats van 'BoekMeter' of 'LiteratuurMeter'. Anders zullen de grenzen te vaag zijn vrees ik...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Mocht het er nog van komen: dan is het denk ik beter om het 'klein' te houden.
'RomanMeter' bijvoorbeeld in plaats van 'BoekMeter' of 'LiteratuurMeter'. Anders zullen de grenzen te vaag zijn vrees ik...
Gewoon Literatuurmeter noemen, en dan wat regels stellen net als op MovieMeter.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Mja, dan kan je ook de 24-delige almanak over de pijlstaartinktvis gaan toevoegen.
-edit- reactie op Diesel-
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
en dan wat regels stellen net als op MovieMeter.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ja het zou dan inderdaad literatuurmeter.nl worden. Om de trend vast te houden zou het natuurlijk bookmeter.nl of literaturemeter.nl moeten zijn ofzo, maar dat kan natuurlijk écht niet 
Met bepaalde regels om te zorgen dat er alleen "normale" boeken opstaan. Wat mij betreft.
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
dan zit je ook met talen: engelse romans wel of niet bijvoorbeeld.
aegron
-
- 4030 messages
- 1265 votes
hmm misschien wel.
wordt wel erg groots dan!
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Allemaal hopen dat ik ooit nog 's een paar weken werkloos thuis kom te zitten dan maar 
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Ik heb deze vakantie Ulysses gelezen, en ik kan dat iedereen aanraden. Het boek is in verschillende eisoden ingedeeld, en elke episode is geschreven in een totaal andere stijl en leest dus ook totaal anders. Sommige delen zijn inderdaad saai en slaapverwekkend (zoals die ellenlange discussies over Shakespeare, toen heb ik gewoon 20 pagina's overgeslagen) maar andere stukken zijn écht grappig of écht spannend. Ik heb het boek niet uitgelezen want de uitleentermijn van de bib was verstreken, maar ik begrijp wel dat mensen dat het bijzonderste boek allertijden vinden, want dat is het ook wel. De auteur loopt natuurlijk enorm te koop met wat hij allemaal weet, en het is soms echt wel intelectueel-elitair, maar dan komt er weer een hoofdstuk over drie meisjes en de liefde aan het strand dat leest als een trein en echt leuk is, of een hoofdstuk volledig vol met de leukste woordspelingen (een tamelijk elitair soort van humor, maar toch onweerstaanbaar grappig als je ervan houdt) De eerste drie hoofdstukken zijn wel ook niet zo erg interessant, wat natuurlijk het beginnen met lezen wat moeizaam maakt.
Maar het is echt wel de moeite, laat ik het daar bij houden (ook al heb ik geen recht van spreke, want ik weet niet hou het afloopt (als je al van 'aflopen' kunt spreken bij boeken als dit))
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Vandaag zijn de twee boeken, van schrijver J.T. LeRoy, die ik besteld heb binnengekomen. "Sarah" en "The Heart is Deceitfull above all Things". Na de aflevering van R.A.M. over deze scrhijver was ik heel erg benieuwd naar deze boeken. Heeft iemand dit al gelezen?
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
In de vakantie eindelijk eens begonnen in de Foundation trilogie van Asimov. Wauw.
Kyra
-
- 285 messages
- 93 votes
Ik ben nu bezig in 'The Da Vinci Code'. Jezus (haha), wat een interessant boek! Dan Brown is echt een goede schrijver. Alleen lijken zijn boeken wel wat op elkaar, hij lijkt geobsedeerd met codes en cryptology.
Ik heb in de vakantie 'Digital Fortress' gelezen, (dat was mijn Dan Brown ontmaagding) en ik heb 'Angels and Demons' al klaar liggen.
(Ik denk dat dit betekent dat ik over een poosje aan Wilbur Smith en Tom Clancy ga beginnen)
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Jeff Noon, moest iemand hem kennen. Magische pen en een overvloed aan verbeelding.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik heb 'Needle in the groove' gelezen. Een oke boek, maar ik vond het wel een beetje té hip allemaal.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Tja, ik enkel Pollen en Vurt (en Automated Alice, maar was een beetje een raar ding). Ik lees dan verder ook niet zoveel. Wat versta jij onder "hip" ?
(matthijs)
-
- 95 messages
- 261 votes
Heb ik deze zomer ook gelezen. Staan zeker interessante dingen in. Ik pakte er meteen een kunstgeschiedenisboek bij om een aantal dingen te checken. Het heeft in Amerika voor nogal wat opschudding gezorgd geloof ik. Er zijn zelfs een aantal 'anti'-boeken.
Jammer dat het plot nogal te wensen overlaat.