• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.277 votes
Profile

Lievelingsboeken/ -schrijvers

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Heb de Da Vinci Code niet gelezen, maar er stond in de krant een artikel over wat voor stormloop dat boek heeft doen ontstaan van toeristen die in Milaan het Laatste Avondmaal willen bekijken, en wat voor hekel de gidsen daar al aan dat boek hebben gekregen (en aan de Amerikanen die dan dingen vragen zoals: Hoe wist Da Vinci dat allemaal, leefde hij in dezelfde tijd als Jezus?)

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Onderhond wrote:

Wat versta jij onder "hip" ?

Een beetje te 'geforceerd interessant' is misschien een betere omschrijving. Het gaat over de muziekindustrie, drugs, jongerencultuur, veel coolness dus en interessantdoenerige vondsten (het letterlijk 'remixen' van bepaalde hoofdstukken, bijvoorbeeld).

Maar het is zeker fascinerend, en ik vond het een leuk boek om te lezen.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

In het algemeen hou ik niet zo van boeken lezen, dit doe ik dus ook zelden. Maar een boek waarvan ik zeer onder de indruk ben, is First Blood van David Morrell. Nadat ik hem voor het eerst uitgelezen had, begon ik daarna opnieuw met lezen. Aanrader voor de mensen die First Blood (de film) goed vinden.

Mijn recensie op Bol.com

Wolkenmeter

• 640 messages
  • 1448 votes

Ik heb The Da Vinci Code ook gelezen. Meer nog dan al die weetjes die Dan Brown in het verhaal weet te smokkelen, vond ik het vooral een goede thriller, met voldoende twists om het spannend te houden tot op het einde. Angels and Demons, één van zijn vorige boeken, vond ik minder goed, ook al omdat de plotwendingen daar volstrekt absurd zijn. Niettemin heeft Dan Brown wel een aangename schrijfstijl, en ik sluit niet uit dat ik zijn andere boeken ook nog eens zal lezen.

Momenteel ben ik het werk van Isaac Asimov aan het verkennen (voorlopig heb ik alleen nog maar Caves of Steel en The Naked Sun gelezen, maar ik ben onder de indruk) en ben ik vandaag begonnen in Mansfield Park, van Jane Austen.

Mijn favoriete schrijver blijft wel Michael Chabon, die met The Mysteries of Pittsburgh, Wonder Boys, Summerland en The Amazing Adventures of Kavalier & Clay al vier geweldige, grappige en ontroerende romans heeft geschreven.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik heb vandaag Bill Bryson's boek A short history of nearly everything uitgelezen na een tip van Phooze. Lees hier zijn lovende woorden, maar lees vooral het boek zelf ook want het is meer dan schitterend.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ik ga binnenkort beginnen aan Wonder Boys van Michael Chabon en zal dan ook zeker The Mysteries of Pittsburg eens opzoeken.

Verders ben ik pas sinds kort weer begonnen met boeken lezen, ik wil vooral Engelstalig gaan lezen. Toch vind ik het moeilijk om de juiste boeken eruit te halen, aangezien sommige gewoon niet lekker weglezen. John Grisham boeken zijn b.v niet aan mij besteed.

Pas geleden eens Brokeback Mountain van Annie Proulx meegenomen uit de bieb, aangezien deze om dit moment verfilmd word door Ang Lee (met Jake Gyllenhaal en Heath Ledger in de hoofdrollen, staat nog niet op deze site ivm met afwezigheid van een goed plaatje) wou ik hem weleens lezen, en ik vond hem erg goed. Ben benieuwd wat hij ervan gaat maken. Van Annie Proulx heb ik toen ook Old Ace in the Hole meegenomen maar daarin kwam ik niet verder dan blz. 50 ofzo, erg veel details e.d waardoor ik niet lekker in het verhaal kwam. Annie Proulx schreef onder andere ook The Shipping News.

Ik zal zeker vaker in dit topic gaan kijken voor tips. Zijn er hier nog meer die Engelstalig ipv Nederlands lezen, en hoe bevalt het?

Diesel

• 9411 messages
  • 0 votes

jassonn wrote:

Ik ga binnenkort beginnen aan Wonder Boys van Michael Chabon

Hmm, staat op mijn to read lijst.

chiquita

• 1109 messages
  • 1683 votes

Laatst Edward Saids Oriëntalism gelezen. Erg goed boek, controversieel en baanbrekend.

Volgende op de lijst: Martin Bernal, Black Athena.

Jassie

• 398 messages
  • 1095 votes

heb net De Tweede Man uit, van Doeschka Meijsing. Mooi boek, een aanrader!

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Yak wrote:

Ik heb vandaag Bill Bryson's boek A short history of nearly everything uitgelezen na een tip van Phooze. Lees hier zijn lovende woorden, maar lees vooral het boek zelf ook want het is meer dan schitterend.

Ik lees dit nu pas...

Het boek is inderdaad geweldig. Een goede mix tussen natuurkunde, geologie en evolutie. Je komt ook aardig wat te weten over wetenschap in het algemeen.

In dezelfde reeks kan ik aanbevelen: Kaas en de evolutietheorie van Bas Haring. Een prachtige blik op de evolutie en het leven in het algemeen. Bas Haring kent u misschien wel van het filosofische programma op de RVU 'Stof'.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ik ga nu beginnen met the Alchemist van Paulo Coelho

Jassie

• 398 messages
  • 1095 votes

kos wrote:

Ik ga nu beginnen met the Alchemist van Paulo Coelho

mooi boek! zoiezo een fijne schrijver.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Het is trouwens 'beginnen aan'.

Zie je wel dat ik meer moet lezen

Jassie

• 398 messages
  • 1095 votes

ik "ga" beginnen aan God's Gym van Leon de Winter

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Ik heb net 'Samenzwering van idioten' van John Kennedy Toole gelezen. Prachtige tragikomedie...5*

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Ik heb voorlopig weer wat te lezen Ik heb namelijk de volgende boeken geleend. Eens kijken met welke ik ga beginnen

Stephen King - De Marathon

W.F. Hermans - De Laatste Roker

Anton Tsjechow - Het Duel

Joseph Conrad - Het Hart der Duisternis

Milan Kundera - Het Ondraaglijke Lichtheid van het Bestaan

Herman Hesse - Demian/Reis naar het Morgenland

Bret Easton Ellis - Less Than Zero

John Kennedy Toole - Een Samenzwering van Idioten

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Less than Zero kun je skippen

*rent weg voor gotti*

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

De ondraaglijke lichtheid is een pareltje, een mooi verhaal, diepzinnige achtergrond, en ontspannend om te lezen dankzij de superkorte hoofdstukken.

Jassie

• 398 messages
  • 1095 votes

Art wrote:

W.F. Hermans - De Laatste Roker

Apart boek!

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Ik ga denk ik eerst maar eens beginnen in het boek van Herman Hesse

FeZ

• 460 messages
  • 3170 votes

Heeft iemand eens wat gelezen van Herman Brusselmans? Wat zijn over je bevindingen en kan je me er eentje aanraden of anders afraden?

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

De Guggenheimer serie heerst.

*De Terugkeer van Bonanza.

*Guggenheimer wast witter.

*Uitgeverij Guggenheimer.

Geniale boeken.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Ik vind Brusselmans een beetje 'overdaad schaadt'. Het is wel leuk, maar dan wel één boek van hem per jaar of zo. Ik heb 'Kou van jou', 'De terugkeer van Bonanza', zijn 'Ex'-boeken en 'Het oude nieuws van deze tijden' gelezen. Die laatste vond ik het best, maar dat kan ook komen omdat het het eerste boek was dat ik ooit van Brusselmans las. En ik moest hem zelfs verplicht lezen om er een boekbespreking over te geven, kun je nagaan. Voor de leesbeurt had ik natuurlijk een stuk gekozen waar flink in gescholden wordt.

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Brusselmans is gaaf. Zijn boeken - tenminste die ik gelezen heb - zijn qua thema's nagenoeg inwisselbaar, maar de stijl waarin hij schrijft en de toch wel aanwezige "wijsheid" in de verhalen maken dat ik zijn werk blijf volgen.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Guggenheimer is gewoon mijn persoonlijke held, kan er niks aan doen

Art

• 13507 messages
  • 3658 votes

Ik heb naast die geleende boeken van een pagina terug ook nog eens twee boeken aangeschaft Laat de lange dagen nu maar snel komen Het zijn de volgende twee boeken:

Michel Houellebecq - Elementaire Deeltjes

Michael Chabon - Wonderboys

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ben nu bezig in "Figuranten" van Arnon Grunberg. Ik lach me rot... Een aanrader dus!

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Blauwe Maandagen al gelezen ?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ben nu druk bezig in De Stad der Wonderen van Eduardo Mendoza, reuze interessant.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Nope. Dit is het eerste boek van Grunberg dat ik lees.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.