• 178.104 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.293 votes
Profile

Het grote taaltopic

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Elineloves wrote:

Gaat het nu over het afscheid van dialecten, of van users?

Je hebt gelijk, bespreek het anders verder in talen topic.

H1DD3

• 435 messages
  • 433 votes

Ik vind het maar een dialect voor tokkies.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

H1DD3 wrote:

Ik vind het maar een dialect voor tokkies.

(afbeelding)

Mochten ze willen dat ze zo'n dialect konden spreken.

stephan73

• 6269 messages
  • 14443 votes

Elineloves wrote:

Mochten ze willen dat ze zo'n dialect konden spreken.

Praten? Kunnen de Tokkies dan praten?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Lol Mja, soort van... Paar dierlijke geluiden komen er uit die containers van ze.

AchmedATM

• 1507 messages
  • 0 votes

Ik lach me dood om die mensen, leedvermaak...

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Gonzo8000 wrote:

Volgens een aantal deskungen is Fries verwant aan het Baskisch en het Welsh ben benieuwd wat jullie daarvan denken.

Hoe kom je daar nu bij? Fries is een Germaanse taal (net als Nederlands, Duits, Engels en de Skandinavische talen) , Welsh is een Keltische taal (net als Gaelic en Bretoens) en Baskisch is een taalgroep op zichzelf. Alledrie zijn ze totaal niet verwant aan elkaar?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Apollinisch wrote:

In Europa is het Baskisch de bekendste geïsoleerde taal.

Zijn Georgisch en Albanees ook niet buitenbeentjes?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Albanees heeft dezelfde moedertaal als het Nederlands, het Indo-Europees, maar binnen die Indo-Europese taalfamilie is het inderdaad een buitenbeentje. Met Georgisch bedoel je Armeens neem ik aan, maar daarvoor geldt hetzelfde.

Hier is dat mooi te zien. Nederland is de tigste telg in de familie (indo-european --> germanic --> west --> franconian --> low --> west --> dutch), terwijl het Albanees en Armeens een eigen tak hebben.

Maar zoek dat de volgende keer lekker zelf op.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Apollinisch wrote:

Maar zoek dat de volgende keer lekker zelf op.

Ja, maar dan moet ik minimaal 7 maal met mijn muisknop klikken! Dat kost erg veel energie en bovendien lokt dat geluid Bosjesmannen. Voor je het weet heb je een plaag in huis!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Afscheid van de Tokkies.

Goldenskull

• 24398 messages
  • 3086 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Plus, het ging er om dat mensen uit andere provincies, Fries moeten spreken als ze naar Friesland gaan.

chevy93 wrote:

Kul.

Is inderdaad onzin. Om het een beetje te illustreren: tot mijn 9e had ik praktisch nog nooit iemand fries horen spreken (woonde in Leeuwarden), toen gingen we verhuizen naar een dorp. Voor het eerst hoorde ik Fries. Jongens praten gewoon Nederlands tegen mij en binnen enkele maanden kon ik prima Fries verstaan.

Er zijn echt wel koppige Friezen, die ook als je Nederlands tegen ze terug praat, in het Fries blijven lullen. Vind ik geen probleem, ik blijf gewoon lekker Nederlands terug ouwehoeren. Verstaan heel goed, spreken doe ik niet aan. Kan het wel, doe het niet. Heb het eigenlijk maar één keer toegepast, vorig jaar op het dorpsfeest toen ik en mijn broertje ruzie kregen met wat boeren . 'Ga Fries praten!' Ik vond het zo'n harde diss, dat ik ze maar ff uitgescholden heb in het Fries .

Mja, koppig/eigenwijs kun je Friezen wel bestempelen. Dwars is wat overdreven. Je hoeft écht geen Fries te leren als je hierheen komt, dat is echt dikke onzin.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Lijkt mij niet dat iemand je daar scheef op aankijkt nee.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Kick-Ass (2010)

Expliciet is een extreem van iets dat meerdere fases kan hebben.

Impliciet -> (dood)normaal ->Expliciet, normaal hoort gewoon bij de reeks.

en

En durven is trouwens een sterk woord voor anoniem iemand tegenspreken.

WTF?

Kan iemand mij dit uitleggen?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

In De Site > Gebruikers > MM Memorabele Quotes:

jeroentjuhhhhh wrote:

Negerrol

Racistisch taalgebruik... iemand?

garlic senior

• 4690 messages
  • 0 votes

Bij de film Nosferatu: Phantom der Nacht

Mayhemblik schreef: Tja Klaus Kinski, niemand had deze rol beter kunnen spelen, wat een griezel.

Ik heb hem niet één keer zien knipperen wat het voor mij nog enger maakte, of Klaus en ik moeten de hele film door precies tegelijk hebben geknippert.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Lol, die is leuk inderdaad.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Halcyon wrote:

Racistisch taalgebruik... iemand?

Mwoah ik heb het ook wel eens gehad over ''negerhumor'', is dat ook racistisch?

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Eigenlijk wel ja.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Omdat het woord ''neger'' er in zit? Ik vind ''zwartenhumor'' dan veel erger klinken. Ach, volgens mij begrijpen de meeste mensen wel wat ik er mee bedoel.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Misschien niet zozeer racistisch als wel discriminerend.

Je impliceert namelijk dat het een soort humor is die alleen negers leuk kunnen vinden, of zoiets.

Of dat wel of niet erg is laat ik in het midden, maar het betekent in ieder geval een verschil in ras. Negatief of niet.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Iedere cultuur heeft zo zijn eigen dingen. Hoevaak hoor je negers tenslotte niet over blanken dit, blanken zus. ''Hey, get your white ass over here!'' Dus wat dat betreft blijft het hetzelfde.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Elineloves wrote:

Iedere cultuur heeft zo zijn eigen dingen. Hoevaak hoor je negers tenslotte niet over blanken dit, blanken zus. ''Hey, get your white ass over here!''

Gelukkig nooit! .

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Lol, lucky you dan.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Neger is uberhaupt een lelijk woord. Maar misschien is er een bepaalde stroming in de amerikaanse cultuur die als typisch afr-american mag worden gezien: hiphop, sommige stand-up comedian acts etc.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

kos wrote:

Of dat wel of niet erg is laat ik in het midden, maar het betekent in ieder geval een verschil in ras. Negatief of niet.

Volgens mij kan je niet van discrimeneren spreken als het niet negatief bedoeld is.

Onderscheid maken is gelukkig nog geen taboe, stel je voor ...

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Volgens mij wel. Racisme kun je niet van spreken als het niet negatief bedoeld is.

Onderscheid maken is op zich ook niks vreemd aan, al is specifieke humor aan een hele bevolkingsgroep toeschrijven natuurlijk wat merkwaardig.

Bardt1980

• 448 messages
  • 92 votes

Kom er maar in Morgan :

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

kos wrote:

al is specifieke humor aan een hele bevolkingsgroep toeschrijven natuurlijk wat merkwaardig.

Ja?

Niet veel anders dan "puberale" humor ofzo. Hanging With Mr Cooper was nu ook niet meteen dezelfde humor als Full House ...

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Hm.. nee, niet echt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.