- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
damaris
-
- 3 messages
- 0 votes
The Stranger (1946)
House of Sand and Fog
Ik vraag me altijd af wat hier nu mee gebeurt. Ga je nu al deze films kijken? Moet ik specifiek de relevante scene noemen? Of neem je het klakkeloos over?
Uiteraard neem ik het niet klakkeloos over. Dat zou niet echt wetenschappelijk zijn
Ik ga de films dus ook echt bekijken en analyseren (wat heel veel werk is). Heel erg bedankt voor je suggesties 
Achilles
-
- 1049 messages
- 218 votes
Het mooie van films kijken (buiten de entertainment om) is het begrijpen van de personages, het vereenzelvigen van personages het willen zijn van personages. Daarnaast kan een mooie verhaal me heel erg boeien.
Een film die speciaal is voor mij is een film die mij als het ware het witte scherm inzuigt en me het gevoel geeft mee te worden genomen in de film zelf. Je voelt wat de personages voelen..heerlijk!
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
In The Ring zit ook ergens een ladder, eerst ziet ze hem op de band en later in het echt.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ah kunnen we hier lekker van werkstukken wisselen ?
Isabel1987
-
- 19 messages
- 21 votes
Jan Eijkelboom heeft wel eens geschreven: "Wie leest, leeft dubbel". Ik geloof dat dat met films ook zo is, en ik denk dat het dat is wat ons aantrekt in het kijken van films, net zo goed als in het lezen van boeken.
Succes met jullie werkstuk.
Eetje
-
- 2 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Stilte in muziekfilms:
Ook ik zoek voor mijn studie naar bepaalde films en wil vragen of iemand me daar bij kan helpen. Ik ben op zoek naar films over muziek maar waarin het een stilte is die een belangrijke (narrative) functie heeft. Zoals bijvoorbeeld in 8 mile waarin b rabbit geen woord weet uit te brengen.
bijvoorbaad dank.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Hier nog één :
7 Nederlandse boeken die in het Nederlands zijn verfilmd.
Ik zoek er gewoon een aantal voor mijn opdracht literatuur. Tot nu toe heb ik al Verborgen Gebreken, Ik Omhels je met 1000 Armen, De Passievrucht en Karakter.
Het moeten wel films zijn die de verhaallijn voor zo'n groot mogelijk deel volgen.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Turks Fruit.
De ontdekking van de hemel.
Twee koffers vol. (Left Luggage.)
De tweeling.
Het woeden der gehele wereld.
Een vlucht regenwulpen.
Eline Vere.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Turks Fruit, Spoorloos (Het Gouden Ei)
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
@Eetje: Lastige opdracht.
Misschien High Fidelity?
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Wat in me opkwam, alhoewel de meeste geen muziekfilms zijn maar wel het soort stilte inzit wat je lijkt te beschrijven :
About A Boy (als dat jongetje moet optreden)
Wayne's World 2 (als er geen bands zijn op waynestock)
The Doors (als de indiaan verdwijnt)
Airheads (weigeren te spelen)
Walk the Line (het wachten op Johnny in Folsom)
Anyway het zijn een paar suggesties
lies_je
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > help!! films gezocht:
Ik ben voor een opdracht voor school op zoek naar films waarin naar een televisieprogramma wordt gekeken, waarin het kijkende personage zelf of een ander personage in voorkomt.
hoop dat jullie me kunnen helpen!
alvast bedankt!
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
@Eetje: A Mighty Wind, het nummer van Mitch en Mindy met de langverwachte, 'wereldberoemde' stilte inclusief kus.
mister blonde
-
- 12696 messages
- 5830 votes
Volgens mij gewoon een antwoord op de post van lizzle, maar goed ...
tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik eroverheen las. sorry voor de flauwe opmerking Doom.
chiquita
-
- 1109 messages
- 1683 votes
Hier nog één :
7 Nederlandse boeken die in het Nederlands zijn verfilmd.
Ik zoek er gewoon een aantal voor mijn opdracht literatuur. Tot nu toe heb ik al Verborgen Gebreken, Ik Omhels je met 1000 Armen, De Passievrucht en Karakter.
Het moeten wel films zijn die de verhaallijn voor zo'n groot mogelijk deel volgen.
De Aanslag, verfilming van het gelijknamige boek van Harry Mulisch.
laus
-
- 6 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > huilen met gevolg voor verhaal:
ok, mensen, help alsjeblieft!
ik ben ook voor mijn studie op zoek naar films waarin personages huilen, wat een gevolg heeft voor het verhaal. Bijvoorbeeld in Monster's Ball, het personage van Halle Berry moet huilen, ze wordt getroost, er komt een seks-scène en uiteindelijk krijgen ze een relatie.
Als iemand iets weet heel graag, want ik ben lichtelijk wanhopig! (en als je een film weet, zou je dan misschien willen toelichten?)
Alvast bedankt! 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Under Siege:
Denzel washington stormt een klaslokaal binnen en schiet de terrorist aan flarden.
Anders had deze waarschijnlijk het hele gebouw opgeblazen.
Motivatie : Hij ziet de gegijzelde kinderen huilen en in paniek waarna er iets knapt in z'n hoofd en actie onderneemt
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Materny, volgens mij bedoel je the siege en niet Under Siege. 
Mar1985
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Schoenen in films:
Beste allemaal,
Ik vroeg me af of jullie nog interessante tips hadden voor films waarin schoenen verwijzen naar een andere betekenis dan alleen het object 'schoen'. Dus bijv in save the last dance waarin de (ballet)schoenen van Sara staan voor de verantwoordelijkheid die zij voelt van haar moeders dood..
Nog leuke tips?
Hoor ze graag
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Nu is het onderhand niet leuk meer. Schijnbaar vindt een hele klas het nodig om hun opdracht niet zelf te doen, maar die uit te besteden aan MovieMeter.
Mensen helpen die hier al een hele tijd zitten, is niet zo erg. Maar om nou een gros mensen die zich speciaal en enkel aanmelden voor hun schoolopdracht, te helpen met dingen die ze zelf moeten doen, gaat mij veel en veel te ver.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8555 votes
Inderdaad, maar dit gebeurd niet alleen op MM, op diverse fora waar ik actief ben verschijnen de laatste tijd topics met zulke vragen 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Nu is het onderhand niet leuk meer. Schijnbaar vindt een hele klas het nodig om hun opdracht niet zelf te doen, maar die uit te besteden aan MovieMeter.
Heb ik deze week ook al gedacht. Registreren, één of twee posts en hun huiswerk is gemaakt. En wij de 'gekken' maar zoeken. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik vind het ook idiote opdrachten. Wat leer je er van? Ook al zou je het zelf doen, is het niets meer dan dom opzoekwerk.
Ik ben zeer benieuwd welke 'opleiding' met zulke kulopdrachten komt.
Als je dan toch filmgeschiedenis gaat onderwijzen, verzin dan zinniger opdrachten.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
De Uni van A'dam opleiding media en nog iets heeft zo'n kulopdracht waar leerlingen films binnen een thema moeten zoeken. En schijnbaar zitten die allemaal internet rond te checken. best irritant idd.
Wat is het nut van zo'n opdracht, net alsof studenten al die films gezien moeten hebben...
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Materny, volgens mij bedoel je the siege en niet Under Siege. 
Verrekt, idd the Siege. 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik zat nog aan een studie filmwetenschappen te denken maar als ik de opdrachten langs zie komen denk ik dat ik beter wat nuttigs met mijn tijd kan gaan doen 
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
Ik vind het ook idiote opdrachten. Wat leer je er van? Ook al zou je het zelf doen, is het niets meer dan dom opzoekwerk.
Zou dat zo zijn? Ik hoop toch dat de scholieren/studenten zelf een aantal van die films moeten bekijken en interpreteren.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ok, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Niemand noemt dat hier namelijk. Maar zou best kunnen inderdaad. Ik hoop het. 
damaris
-
- 3 messages
- 0 votes
De Uni van A'dam opleiding media en nog iets heeft zo'n kulopdracht waar leerlingen films binnen een thema moeten zoeken. En schijnbaar zitten die allemaal internet rond te checken. best irritant idd.
Wat is het nut van zo'n opdracht, net alsof studenten al die films gezien moeten hebben...
Reageer dan niet als je geen verstand van zaken hebt...En is het zo gek dat je internet rond checkt om films te vinden waarin jou specifieke onderwerp zit?? Je zegt zelf...net alsof alle studenten al die films gezien moeten hebben. Nee idd, niet te doen, dus dan ga je zoeken of anderen nog films weten en die ga je dan gebruiken voor je opdracht....