- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Gister Cries and Whispers weer gezien en daar komt n erg mooie traanscene in voor, wanneer de priester spreekt bij het overlijden van Agnes.
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Nothing Compares to u , is inderdaad een geweldig mooi nummer.
Geschreven door Prince, mocht je dat nog niet weten 
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Maar een hele dikke kus aan alle lieve mensen die mij wel willen helpen hoor!!!
Ik ga nu meer drama films kijken met een enkele traan 
Brooklyn
-
- 1144 messages
- 1402 votes
Wormtongue in The Two Towers is ook een mooi voorbeeld...
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
In 2046 zit volgens mij ook een één-traansscene: als de hoofdpersoon het meisje geld geeft en weer naar zijn eigen kamer gaat (ongeveer halverwege de film).
LaCaméraStylo
-
- 266 messages
- 368 votes
In Wild at Heart zit een prachtig shot met een enkele traan aan het eind.
kornolio
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > help mij met mijn studie:
Hallo
ik ben een student Media & Cultuur en ik heb de opdracht gekregen om een nog niet bestaand thema te verzinnen. Hierbij moet ik dan 25 media producten vinden (films, tv-series, reclames, games). Het thema mag er echter niet te dik bovenop liggen. Een tvserie als numb3rs is dus niet echt geschikt.
mijn thema is geworden getallen met een functie. ik heb al wel een aantal films maar ik heb er toch nog wel wat meer nodig. om een beetje een idee te geven waar je aan moet denk zal ik even wat voorbeelden geven.
Rainman: als de lucifers op de grond vallen en raymond meteen zegt hoeveel het er zijn geeft dit aan dat hij niet gek is maar autistisch.
magnolia: de kikker regen. dit gebeurd in de bijbel in vers 8.2. de film zit vol met de getallen 8 en 2 die aangeven dat het kikkers gaat regenen. Moet je het wel weten natuurlijk.
pulp fiction: code van het koffertje is 666. volgens veel mensen staat 666 ook onder de plijster in marsellus nek. marsellus is de duivel? tarentino zegt dat hij zijn ziel heeft verkocht. die zit in de koffer.
bruce allmighty: film zit vol met het getal 7. dit geeft de macht en volmaaktheid van god aan.
blijkt dus dat er veel films zijn met getallen en godsdienst. misschien weet iemand er nog meer of brengt dit je op ideeën. andere films die ik had gevonden zijn:
The frightners
Lost
6ix
The cube
Mercury rising
Amadeus
Fight club
Amityville
11.14
Hitchhiker's guide to the galaxy
A beautiful mind
bij een aantal van deze film ligt het thema er wel redelijk bovenop (beautiful mind, cube) maar deze zijn een beetje bij gebrek aan beter.
alvast bedankt
Korné
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Pi natuurlijk, hoewel het er in die film ook nogal bovenop ligt eigenlijk. Wel een schitterende film
.
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
Dit klopt eigenlijk niet helemaal... Het getal 7 is een geluksgetal, en wordt vooral in de middeleeuwse literatuur veel gebruikt als getalsymboliek. (bijvoorbeeld in Mariken van Nimwegen.) Vaak gebeurde er dan bijvoorbeeld op de zevende dag een wonder, of na bijvoorbeeld 6 dagen een tragedie. (6 is eigenlijk een ongeluksgetal omdat het voor de 7 komt) De 7 verwijst natuurlijk terug naar de hoeveelheid dagen waarop God de wereld schiep.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Of Dreaming by Numbers, maar dat zal er ook wel te dik bovenop liggen.
[wat is dat toch, die tig huiswerk-topics tegenwoordig, wordt dit aangeraden door leraren of zo?]
Leno
-
- 5921 messages
- 4407 votes
Inderdaad, heeft er iemand zin om een scriptie (niet film-gerelateerd) te schrijven voor mij? 
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
4 van Ilya Khrjanovsky. Visueel geweldige film, waarin veel met het getal 4 te maken heeft, maar de bedoeling erachter blijft vaag (voor mij dan toch). - Als je hem kijkt, zorg er dan trouwens voor dat je vanaf de allereerste seconde geconcentreerd kijkt (bij voorkeur in de bios), want anders mis je de impact van de briljante openingsscene.
Drowning by Numbers van Peter Greenaway. Al is lang niet altijd de betekenis duidelijk. Maar alle getallen van 1 tot en met 100 komen er in voor.
[wat is dat toch, die tig huiswerk-topics tegenwoordig, wordt dit aangeraden door leraren of zo?]
Opmerkelijk inderdaad. Ik vind het trouwens juist wel leuk om zo eens vanuit nieuwe invalshoeken naar films te zoeken.
Al zouden de topictitels beter telkens het thema kunnen bevatten dan altijd maar weer 'help mij!'
damaris
-
- 3 messages
- 0 votes
Heey filmfreaks..Ik heb jullie hulp nodig. Voor mijn opleiding moet ik een opdracht doen en daarvoor zoek ik films waarin de ladder een belangrijke functie heeft voor het verdere verhaalverloop. Bijvoorbeeld: In ladri di biciclette staat een man op de ladder en op dat moment wordt zijn fiets, die naast die ladder staat, gestolen. De rest van de film gaat over zijn zoektocht naar die fiets. Als hij niet op de ladder had gestaan, dan was zijn fiets niet gestolen geweest. In die zin speelt de ladder dus impliciet een belangrijke rol voor de narrative. Het is nogal een vage opdracht, maar herinneren jullie je nog films waarin de ladder meer is dan alleen een object? Dan hoor ik dat heel graag...Alvast bedankt!!!!
Achilles
-
- 1049 messages
- 218 votes
in final destination 2 is de ladder ook meer dan een object 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
The Stranger (1946)
House of Sand and Fog
Ik vraag me altijd af wat hier nu mee gebeurt. Ga je nu al deze films kijken? Moet ik specifiek de relevante scene noemen? Of neem je het klakkeloos over?
lizzle
-
- 5 messages
- 3 votes
In De Site > Algemeen > waarom mensen films kijken:
Hallo allemaal, ik heb een vraag, ik doe, samen met nog 2 andere meisjes een werkstuk over de film. En daarvoor zouden wij graag willen weten, waarom mensen eigenlijk films kijken(van ons zelf weten we het wel, maar we willen graag meningen van anderen). Dus mijn vraag aan jullie is, waarom kijken jullie films, wat maakt een film speciaal? als jullie deze vraag zo goed mogelijk zouden kunnen beantwoorden, zou dat heel tof zijn!
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Waarom ik films bekijk?
Simpel, het is een manier van vermaak. Een heerlijke (uit de hand gelopen) hobbie om s'avonds even een film te bekijken. De sfeer, de muziek, de emotie, het gevoel etc.
Eigenlijk niet uit te leggen.
mister blonde
-
- 12696 messages
- 5830 votes
herinneren jullie je nog films waarin de ladder meer is dan alleen een object?
Jacob's Ladder lijkt me een uitgelezen voorbeeld.
mister blonde
-
- 12696 messages
- 5830 votes
Jij bent in discussie met jezelf? Wie is er aan het winnen?
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12846 votes
Volgens mij gewoon een antwoord op de post van lizzle, maar goed ...
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
In De Site > Algemeen > waarom mensen films kijken:
Dus mijn vraag aan jullie is, waarom kijken jullie films, wat maakt een film speciaal? als jullie deze vraag zo goed mogelijk zouden kunnen beantwoorden, zou dat heel tof zijn!
Voor de ontspanning na een dag werken/ leren.
En voor te dromen s'nachts
, om zelf het personage uit een film te worden die je die dag gezien hebt.
( Goodfellas, Armageddon ). 
Het is gewoon de leukste vorm van entertainment die je thuis kan uitvoeren.
Het houdt je bezig, zowel lichamelijk als mentaal. ( in je hoofd ).
Maar de uiteindelijke vraag wat een film speciaal maakt:
Het maakt emoties in je los die je in het dagelijks leven minder tegenkomt.
Bijv, de spanning bij een actiefilm en de angst bij een horrofilm enz enz. 
U-96
-
- 11875 messages
- 2077 votes
Hallo allemaal, ik heb een vraag, ik doe, samen met nog 2 andere meisjes een werkstuk over de film. En daarvoor zouden wij graag willen weten, waarom mensen eigenlijk films kijken(van ons zelf weten we het wel, maar we willen graag meningen van anderen). Dus mijn vraag aan jullie is, waarom kijken jullie films, wat maakt een film speciaal? als jullie deze vraag zo goed mogelijk zouden kunnen beantwoorden, zou dat heel tof zijn!
De voornaamste reden waarom ik films kijk is natuurlijk vermaak, het is tenslotte een hobbie. Een film is niet zomaar iets dat je even doet en daarna weglegt. Een goede film laat indruk op je achter, oftewel je doet er wat mee. Je schrijft er een stukje over, je praat er met andere mensen over, je gaat je er verder in verdiepen, etcetera. Natuurlijk zijn films ook ontzettend goed voor je algemene ontwikkeling. Je leert beetje bij beetje vanalles dat er bestaat in het leven.
Het kijken van een film kan jou ook even in een totaal andere wereld zetten. Je zorgen worden even opzij gezet. Natuurlijk verschilt de mate hierin per film. Als ik bijvoorbeeld naar Das Boot kijk, ben ik een compleet ander mens. Het gebeurt me ook vaak dat ik bij het kijken naar een film allerlei dingen ook meer van de positieve kant kan bekijken. Soms baal ik verschrikkelijk als een film afgelopen is. Je zit er zo in en opeens wordt je er als het ware uitgetrapt.
Op een mooie dag met een flinke voorraad cola bij de hand naar mijn favoriete films kijken (bijvoorbeeld Bondfilms), vind ik persoonlijk nog lekkerder dan uitslapen.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Alles wat U-96 al heeft geschreven:
- escapisme
- om iets bij te leren
- vermaak