• 178.204 movies
  • 12.223 shows
  • 33.998 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.374.845 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen

tjikki

• 13 messages
  • 56 votes

In Film > Algemeen > HELP MIJ! Filmkenners gezocht!:

Hallo mensen,

voor mijn opleiding moet ik zoveel mogelijk mediaproducten (films, tvprogramma's, games, videoclips etc..)bij elkaar zoeken met een bepaald thema. Het thema dat ik zoek is die van de één enkele traan. Ik zoek films waarin een scène zit waarin er zo'n traantje zit. Niet dus dat er iemand aan het huilen is, maar dat er slechts één enkele traan uit het oog rolt.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Bedankt!!!

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

- Gladiator, de eindscene als Maximus doodgaat en de de zus van de keizer hem zegt dat hij naar zijn vrouw en kind kan gaan
- E.T., Als E.T. zegt dat zijn hart pijn doet omdat hij terug gaat.
-Lord of the Rings - Return of the King, Frodo, als hij besluit om met zijn oom mee te gaan
-Braveheart, De prinses, als William onthoofd wordt.

Hopelijk is dit wat je een beetje bedoelt

tjikki

• 13 messages
  • 56 votes

Remi, ik ga de scenes even bekijken, waarschijnlijk is dit prima. Als je er nog meer weet hoor ik het graag!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Maxima!

Die doos van van der Vaart!

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Crying Freeman lijkt me een ideaal voorbeeld... Maar het is geen makkelijke opdracht lijkt me. Vind maar eens een videogame of tv-programma met één traan...

tjikki

• 13 messages
  • 56 votes

Volgens mij is het wel veel terug te vinden in Manga/anime, maar daar ben ik persoonlijk niet zo in thuis.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Aha! Daar zal Onderhond je wel mee kunnen helpen waarschijnlijk.

tjikki

• 13 messages
  • 56 votes

Kom mensen, ik verwacht hier toch het summum van filmkenners die genoeg ideeen weten te spuiien!! Gimme more!

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

tjikki wrote:

Gimme more!

Eerlijk gezegd is dat niet echt te doen. Je kunt beter een onderwerp doen over tranen of huilbuien, dan komen er meer films, want dat is algemener, denk ik....

tjikki

• 13 messages
  • 56 votes

Nee, er zijn werkelijk genoeg films waar dit in voorkomt, maar het is gewoon zo'n klein gegeven dat je dit als kijker eigenlijk weer vergeet en niet onthoud welke film dit ookalweer was. Maar algemener mag niet. Het moet juist heel erg specifiek zijn. Je moet er met moeite 25 kunnen vinden. Ja nogal leuke opgave ja. Ik post maar wat los op diverse fora (zijn er nog andere aan te raden door jullie?) omdat meer mensen nou altijd meer weten ook.

Werwolf

• 4604 messages
  • 1197 votes

- Closer, als dat meisje gefotografeerd wordt door Julia Roberts. Wel meer dan 1 traan btw...

- Requiem for a dream als Harry zijn vriendin opbelt. Bij haar volgens mij ook een traan.

- Forrest Gump misschien?

Best moeilijk onderwerp idd, omdat je niet zeker weet of er wel 'een traan' gerold is. Suc6!

Achilles

• 1049 messages
  • 218 votes

gistere Million Dollar baby gekeken..geweldige film en een prachtige traan als Clint Eastwood zegt wat Mo Cuishle betekent.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Waarom moeten wij jou eigenlijk helpen met je huiswerk?

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Zelva wrote:

Je 'moet' niks, hoor

Ze vraagt gewoon hulp, en degene die haar willen helpen, helpen haar...

tjikki

• 13 messages
  • 56 votes

Zelva wrote:

Waarom moet je zeiken?

Dit is lang niet de hele opdracht, maar om te beginnen weten meer mensen altijd meer dan eentje he!!

Maar inderdaad als je wil helpen, help! GRAAG! Als je niet wilt helpen of niks weet, ook bedankt, maar houd dan je mond maar

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

- De openingsscene van Batalla en el Cielo (nu in de filmhuizen)

- What Time Is It There?

PS: Het zou mij niet verbazen als je met een tikkeltje vriendelijker en minder dwingend toontje zelfs nog meer hulp zou krijgen...

SuperSideSwipe

• 4464 messages
  • 2890 votes

A.I.

Spirited Away

Volgens mij ook in "The Color Purple" maar hou me daar te goede.

tjikki

• 13 messages
  • 56 votes

@koekebakker

Ik ben toch lief en vriendelijk, helemaal tegen mensen die mij nuttige ideeen en tips geven, echt super!! Alleen als mensen dingen gaan zeggen als "waarom moeten wij je helpen met je huiswerk" heb ik niet zo veel aan. Dus kan je beter niks zeggen, maar alsnog bedoelde ik dat op een grappige manier (zie de wink!)

Maar een hele dikke kus aan alle lieve mensen die mij wel willen helpen hoor!!!

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

tjikki wrote:

Alleen als mensen dingen gaan zeggen als "waarom moeten wij je helpen met je huiswerk" heb ik niet zo veel aan.

Dat was inderdaad ook niet echt aardig. Maar ik vond je nogal nadrukkelijk aanwezig (met hoofdletters, uitroeptekens, twee topics, en dus tamelijk dwingend van toon). Ik denk dat je zonder minstens evenveel reacties krijgt, maar dat is ook maar mijn gedachte. Laat maar zitten verder.

tjikki

• 13 messages
  • 56 votes

Hey, dat andere topic was niet van mij! Geen idee wie dat voor mij geopend heeft. Kijk maar na.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Videoclip van Sinead O'Connor is volgens mij vrij toepasselijk: Nothing Compares. Maar dat heb ik van horen zeggen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Marianne Timmer!

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Niets mee gebeurd?

Roelatie

• 3 messages
  • 2 votes

en jullie noemen jezelf filmkenners

hier een aantal films waar waarschijnlijk

Cry baby- geen uitleg nodig
Heavenly creautures- als de twee dames uit elkaar gaan
Trainspotting- overlijden kind?
Closer- is 1 grote orgie/jankfilm
I love Huckabees - als mevrouw watson thuis zit nadat ze ontslagen is
Dawn of the dead (remake)- als dat meisje weet dat haar pa is gebeten en ook een zombie zal worden
Schindlers List - denk het einde of emotionele stukjes met joden.
Saving Private Ryan- dat kleine kind dat door caparco van haar ouders wordt gescheiden?
Garden State - als haar hamster is overleden
Das Boot- als die ene gast in die boot terugdenkt aan zijn vrouw
Dogville- het einde met papa gangster in de auto?
21 Grams - als mevrouw watson aan de drugs zit?
En tiroler Sexpress 8
Kill Bill 1+2
AI
LA vita e bella
Die italiaanse pinokkio film??
LOTR

dat is maar een kleine selectie uit een groot aanbod

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Roelatie wrote:

en jullie noemen jezelf filmkenners

Ja, maar ik was die ff vergeten..

ghostman

• 5740 messages
  • 5 votes

tjikki wrote:

Ik zoek films waarin een scène zit waarin er zo'n traantje zit.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Bedankt!!!

Met kop en schouders The Elephant Man. Die legendarische traan van Anthony Hopkins met de dramatische muziek op het achtergrond. (Een scène waarin Anthony Hopkins voor het eerst “elephant man” ziet.)

David Lynch verteld een leuk verhaaltje over die traan in dit interview.

13de minuut!

"'Scene by Scene' - David Lynch interview by Mark Cousins (wmv / 45 mins, 33mb) BBC 1999",

http://davidlynch.de/

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ze miste de deelname van een essentieel individu...

U-96

• 11875 messages
  • 2076 votes

Roelatie wrote:
Das Boot- als die ene gast in die boot terugdebnkt aan zijn vrouw

Absoluut. Ook natuurlijk het gesprek tussen de Kaleu en Luitnant Werner waar Werner beseft dat de boot niet meer te redden is... Mooi dikke-keel moment.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

eRCee wrote:

Videoclip van Sinead O'Connor is volgens mij vrij toepasselijk: Nothing Compares. Maar dat heb ik van horen zeggen.

Nothing Compares to u , is inderdaad een geweldig mooi nummer.

La dormeuse

• 111 messages
  • 218 votes

Brokeback mountain:

de vrouw van Ennis volgens mij als ze erachter komt dat Ennis wat met Jack heeft

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.