- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Na oud en nieuw stuur ik nog wel een mailtje 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Ik zal vanavond even de vragen beantwoorden en ze opsturen naar je mail 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
HELP! Ik heb nog 8 reacties nodig, om het onderzoekje ergens op te doen slaan. Hebben een paar mensen nog zin om de vragen in te vullen? 
Maar weer even onder de aandacht: help Marian-ne haar onderzoek ergens op te laten slaan!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Alsof een Matrix onderzoek uberhaupt ergens op kan slaan. 
Maar je hebt mijn pm.
Marian-ne
-
- 9 messages
- 0 votes
dank je wel! Maar niet iedereen die het voornemen had de vragen invullen hebben dat gedaan, hoe zit het met de goede voornemens voor het nieuwe jaar? 
Oja je mag ze natuurlijk ook gewoon naar mijn priveberichten sturen. Thanx!
Ash Krueger
-
- 90 messages
- 0 votes
In Overigen > Algemeen > Goede film nodig voor werkstuk. Iemand tips?:
Om meteen met de deur in huis te vallen: Ik moet een film (science fiction of fantasy) kijken en daaruit humanistische kenmerken halen. Dat zijn dus:
- ethiek
- waarde v/d individuele mens
- afwijzing godsdienst
- vrijheid v/d mens
- het kunnen beargumenteren van dingen/ratio/rede
Aangezien er op dit moment bijna 27 000 gebruikers zijn op MovieMeter, zijn er vast wel een paar die kunnen (en willen) helpen met tips. Bovendien kan men hiermee aansporen andere gebruikers kritischer naar een film te laten kijken 
Als voorbeeld hebben wij "The Matrix" gekeken, dus deze valt helaas af. Maar alle andere suggesties zijn van harte welkom en voor verdere uitleg over het hummanisme ben ik beschikbaar.
Groeten,
Ash Krueger
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Ghost in the Shell, directe invloed op The Matrix.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2286 votes
"2001:A Space Odessey en Blade Runner" zijn werkelijk aanraders voor dat thema.Vooral die laatste!
Valt "A Clockwork Orange"ook niet onder dit thema?
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
The Wicker Man is eveneens een ideale film voor elk van die thema's. Alleen weet ik niet of ze dit geldig zouden rekenen als "Fantasy".
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
- ethiek
- afwijzing godsdienst
- vrijheid v/d mens
Romper Stomper (1992).
Past zeker als discussiemateriaal in de problematiek van de hedendaagse maatschappij. 
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Romper Stomper (1992).
Past zeker als discussiemateriaal in de problematiek van de hedendaagse maatschappij.
Ooooi die film had me broer een keertje gekocht en dat vond me moeder zo'n erge film dat ze de dvd gebroken had en weggegooit 
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Haha, nee ze inderdaad niet altijd even lief 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
science fiction of fantasy
staat in het eerste bericht....[Magdalene Sisters? Romper Stomper?]
The Day the Earth Stood Still (om nog enigszins verrassend uit de hoek te komen)
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Check by the way ook "Invasion of the Body Snatchers".
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Valt "A Clockwork Orange"ook niet onder dit thema?
Ik denk het wel, al is het SF-aspect daar niet zo overheersend als in Blade Runner en 2001.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
"Invasion of the Body Snatchers".
De 1978-versie is het meest geschikt. Een goede keus als je het jezelf niet zo moeilijk wil maken.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Om meteen met de deur in huis te vallen: Ik moet een film (science fiction of fantasy) kijken en daaruit humanistische kenmerken halen. Dat zijn dus:
- ethiek
- afwijzing godsdienst
- vrijheid v/d mens
= Brazil
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Nou je het zegt. Dat is Brazil precies.
DrexlR.M.
-
- 45 messages
- 0 votes
- ethiek
- afwijzing godsdienst
- vrijheid v/d mens
= Brazil
maar ook salo,soylent green,boys form brasil,tetsuo(beiden delen),apocalypse now, full metal jacket en mijn eigen in your face film Sick: The Life & Death of Bob Flanagan, Supermasochist die film convroteert je met de mens op zijn zwakst strekst en hoe iemand die kapot gaat aan een ziekte toch de vreiheid heeft om die ziekte te verhelpen niet voor de mens met een zwakke maag
Tich
-
- 130 messages
- 176 votes
American History X of Boondock Saints zijn misschien kanshebbers? (Als je inmiddels niet al klaar bent?)