- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Marian-ne
-
- 9 messages
- 0 votes
Ja dat snap ik, zeker omdat het ook over drie films gaat en toch een aantal vragen zijn. Ik ben ook erg blij met je uitgebreide mailtje! Waarschijnlijk is mijn scriptie eind januari klaar en dan zal ik je zeker inlichten!
Marian-ne
-
- 9 messages
- 0 votes
Wouter, jij ook bedankt! Dat weet ik niet. Ik denk dat jij vooral de laatste vragen bedoelt, die weerspiegelen niet mijn eigen ervaring met de film maar zijn bedoeld om uit te vinden of de Matrix inspeelt op bepaalde angsten en/of behoeftes aanwezig in onze cultuur, buiten vermaak.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Het goede antwoord bij vraag 7 t/m 12 is i.i.g. overal "nee". 
U-96
-
- 11875 messages
- 2076 votes
In Overigen > Televisie > Werkstuk: De invloed van de media op jongeren...:
Mensen, ik moet na de kerstvakantie voor het vak Nederlands een werkstuk inleveren over een algemeen onderwerp waarbij ik een uitgebreide mening moet toevoegen. Ik heb dit onderwerp gekozen omdat het iets is waar ik me regelmatig aan stoor of onnodig druk om maak en omdat ik er ook iets over te schrijven heb.
Ik vraag of jullie alsjeblieft jullie meningen, ervaringen, enzovoort hier willen neerzetten. Op de site zitten mensen van allerlei leeftijdcategoriën en allerlei visies. Ik kan dit dan gebruiken als steun voor het werkstuk.
Alvast bedankt!
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Fijn onderwerp voor de kerstvakantie 
Maar serieus. Als je wil dat deze discussie ergens toe leidt, misschien kun je dan eerst zelf één of twee stellingen noemen waar de discussie over zou moeten gaan. Dat geeft meer richting dan een 'zomaar een discussie' en wellicht heb je daar zelf ook meer aan?
Of wat specifieker gesteld: welke media? kranten, radio, tv, internet, etc... Of media 'in het algemeen'?
Welke invloed: positief of negatief? Of specifieker ten opzichte van bepaald gedrag of bepaalde opvattingen? Of nog iet anders?
U-96
-
- 11875 messages
- 2076 votes
Heb je gelijk in. Probleem is echter dat ik moeilijk een stelling kan geven, want A. niemand zal het met mij eens zijn, en B. invloed van de media op jongeren is een verschijnsel waar geen regels of leiding over bestaat, net als de zonsverduistering.
Maar ik probeer: In hoeverre vind je dat opgroeiende kinderen naar televisie mogen kijken? Wordt je als ouder zijnde boos op je kinderen als ze in de supermarkt gillen dat ze snoepje X van fabrikant Y persé moeten hebben 'omdat het er in de reklame zo lekker uitziet'? Loop je zelf dagelijks met de mode en trends mee? Waarom kan niemand zichzelf zijn?
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
De bedoeling lijkt me wat in jouw optiek de invloed van de media op jongeren is. Daarbij heb je zelf dit onderwerp gekozen. Dus waarom stel je aan anderen die vraag?
En...waarom op Moviemeter?
Get a life en ga niet aan anderen vragen om jouw ergernis te verwoorden. Maakt je ook iets sterker in je argumentatie als een leraar je toevallig vraagt over het hoe en waarom.
U-96
-
- 11875 messages
- 2076 votes
Of wat specifieker gesteld: welke media? kranten, radio, tv, internet, etc... Of media 'in het algemeen'?
Allemaal.
Vooral reklames, nieuwsuitzendingen (wat een bepaald beeld van een bepaalde groep geeft bijvoorbeeld en politiek), een ook invloed van jongeren op jongeren.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Heb je gelijk in. Probleem is echter dat ik moeilijk een stelling kan geven, want A. niemand zal het met mij eens zijn, en B. invloed van de media op jongeren is een verschijnsel waar geen regels of leiding over bestaat, net als de zonsverduistering.
A: Het hoeft niet jouw stelling te zijn. Het kan ook een stelling zijn waarover jij zelf nog geen mening hebt. Of een stelling waar je het zelf niet mee eens bent.
B: Volgens mij is dat nu juist, wat je probeert te onderzoeken. Jij denk zelf dat er geen regels over bestaan, maar is dit ook zo? Klopt deze veronderstelling?
Maar ik probeer: In hoeverre vind je dat opgroeiende kinderen naar televisie mogen kijken? Wordt je als ouder zijnde boos op je kinderen als ze in de supermarkt gillen dat ze snoepje X van fabrikant Y persé moeten hebben 'omdat het er in de reklame zo lekker uitziet'? Loop je zelf dagelijks met de mode en trends mee? Waarom kan niemand zichzelf zijn?
Kinderen? Jongeren? Misschien moet je toch wat duidelijker maken welke leeftijd je bedoelt.
Als ouder kun je op een kind van pakweg 7 jaar nog veel invloed hebben. Dat is al een stuk minder als een kind 12 is.
gotti
-
- 14075 messages
- 5887 votes
Als een kind dit op z'n 12e nog steeds doet is er toch echt iets mis in de opvoeding van dat kind volgens mij. Je mag dan volgens mij de schuld gaan zoeken bij de ouders van dat kind. Als je zulke dingen vanaf begin af aan weigert en dit ook blijft volhouden (waar de meeste ouders dus afhaken en toegeven aan het kind en o wat hebben kinderen dat snel door) dan doen ze dit niet meer, geloof me.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Mensen, ik moet na de kerstvakantie voor het vak Nederlands een werkstuk inleveren over een algemeen onderwerp waarbij ik een uitgebreide mening moet toevoegen. Ik heb dit onderwerp gekozen omdat het iets is waar ik me regelmatig aan stoor of onnodig druk om maak en omdat ik er ook iets over te schrijven heb.
Ik vraag of jullie alsjeblieft jullie meningen, ervaringen, enzovoort hier willen neerzetten. Op de site zitten mensen van allerlei leeftijdcategoriën en allerlei visies. Ik kan dit dan gebruiken als steun voor het werkstuk.
Alvast bedankt!
Ik denk dat men wel beinvloed word door de media. Ze kijken toch naar reclames en horen dingen. Als de reclames maar zo kleurrijk mogelijk zijn, en inspelen op de dingen die mensen kennen, dan kopen ze het product.
Mensen reageren op een bepaalde manier naar een reclame. Als ze iets over een bepaald product hebben gehoord, dan kunnen ze dat vinden in de supermarkt. Ze weten dan dat het een product is dat ze kunnen vertrouwen.
Heb je hier wat aan? Ik hoop het wel.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Lijkt me nogal duidelijk. Ik weet echt niet waarom je dat nog moet vragen. Hij legt het toch zeer duidelijk uit. Hij moet een werkstuk maken en wil daarvoor de ervaringen van mede Moviemeter gebruikers gebruiken.
Beter lezen, lijkt me. 
Tom Lempers
-
- 3 messages
- 0 votes
De resultaten zijn hier te vinden: http://eduweb.hesasd.nl/240042/enquete-index.html
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Even de leukste 'conclusies' eruit gehaald. Als ze op MM hadden gestaan, had ik ze bij de memorabele quotes gezet. 

Was de bedoeling nou een enquete voor je opleiding? Of eigelijk toch ook een beetje om te zien hoe populair je eigen filmsite is? Of beide?
Wel een van de grappigste enquete-uitslagen die ik ooit gelezen heb 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Deze vond ik leuk:
52% huurt geen film, dus het merendeel huurt WEL films... 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
LOL 
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Ingevuld, hopelijk niet te laat ofzo
Gokje:
Ik denk dat je een maand of twee te laat bent.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Maand of twee maar ? Aahh kijk eens aan! 
Nou, uuhh het gaat om het idee! 
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
ALs ik je leraar was zou ik je hard aanpakken.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
ALs ik je leraar was zou ik je hard aanpakken.
Ik hed deze ochtend al gedacht dat er geen diploma zou inzittten... 
Tom Lempers
-
- 3 messages
- 0 votes
Leraar is een man, en had in zijn eigen enquête de mogelijkheid staan om hem een vrouwenhater te noemen, dus heb denk ik alleen maar pluspunten gescoord
.
De enquête was voor mijn opleiding, maar ik moest zelf een onderwerp kiezen, en aangezien ik een filmfanaat ben, koos ik hiervoor. Die vraag met films huren is trouwens inderdaad best wel blamerend.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Trek het je niet aan man, het zit hier vol grappenmakers. 
Marian-ne
-
- 9 messages
- 0 votes
HELP! Ik heb nog 8 reacties nodig, om het onderzoekje ergens op te doen slaan. Hebben een paar mensen nog zin om de vragen in te vullen? 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Ik wil je best helpen maar ben bij deel 2 afgehaakt, deel 3 staat nog steeds ergens te verstoffen hier