- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
1. Geslacht? - Man
2. Hoe oud ben je? - 53
3. Wat is je beroep? - Offsetdrukker
4. Wat zijn je hobby's? - Film, docu's en infotainment kijken
5. Koop je DVD's? - Ja
6. Zo ja, hoe vaak? - gemiddeld zo'n 15 maand.
7. Zo ja, om welke reden(en)? - Kijken eper n verzamelen
8. Zo ja, welk genre? - Alle genres
9. Kijk je een film alleen of met meerdere mensen? - Alleen
10. Wat is je favoriete film? - The Shawshank Redemption
11. Bekijk je de extra's op Dvd's (deleted scenes, bloopers)? - Weinig.
12. Ben je bekend met movieminutes.nl? - wel met movieminutes.be.
J. Clouseau
-
- 976 messages
- 1074 votes
1. Geslacht? - Man.
2. Hoe oud ben je? - 16.
3. Wat is je beroep? - Schoolgaand.
4. Wat zijn je hobby's? - Films kijken, lezen.
5. Koop je DVD's? - Ja.
6. Zo ja, hoe vaak? - Niet zo vaak.
7. Zo ja, om welke reden(en)? - Enkel als ik een buitenkansje vind.
8. Zo ja, welk genre? - Alle genres.
9. Kijk je een film alleen of met meerdere mensen? - Meestal alleen.
10. Wat is je favoriete film? - Trainspotting.
11. Bekijk je de extra's op Dvd's (deleted scenes, bloopers)? - Zelden, enkel als het mij echt interesseert.
12. Ben je bekend met movieminutes.nl? - Hiervoor nog nooit van gehoord.
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
]1. Geslacht? - Man.
2. Hoe oud ben je? - 16.
3. Wat is je beroep? - Schoolgaand.
4. Wat zijn je hobby's? - films zien, Escrima, viool
5. Koop je DVD's? - Ja.
6. Zo ja, hoe vaak? - Echt veel kopen doe ik niet, ik wil wel, maar de centjes hè...
.
7. Zo ja, om welke reden(en)? - Bij interessante acties vooral.
8. Zo ja, welk genre? - Zo goed als alle genres, zolang de film maar goed is. In horror kan ik me echter niet goed vinden.
9. Kijk je een film alleen of met meerdere mensen? - Meestal alleen.
10. Wat is je favoriete film? Moeilijke vraag. 'k heb niet echt een film die er bovenuit steekt. Als ik toch een titel moet noemen, zeg dan maar 'Goodfellas'.
11. Bekijk je de extra's op Dvd's (deleted scenes, bloopers)? - Enkel als het me interessant lijkt.
12. Ben je bekend met movieminutes.nl? Nope, maar k zal eens gaan kijken. 
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
1. Geslacht?=Man
2. Hoe oud ben je?=13
3. Wat is je beroep?=School
4. Wat zijn je hobby's?=Zwemmen,Film kijken
5. Koop je DVD's?=Ja
6. Zo ja, hoe vaak?=3/4 films in de maand
7. Zo ja, om welke reden(en)?=?
8. Zo ja, welk genre?=Vanalles maar meestal horror
9. Kijk je een film alleen of met meerdere mensen?=meestal samen
10. Wat is je favoriete film? Gran Torino
11. Bekijk je de extra's op Dvd's (deleted scenes, bloopers)?=Soms
12. Ben je bekend met movieminutes.nl?=Nee
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
1. Geslacht?= Man
2. Hoe oud ben je?= 20
3. Wat is je beroep?= First line manager / schoolgaand
4. Wat zijn je hobby's?=Zwaardvechten/Films/Voetbal/Online gaming.
5. Koop je DVD's?=Ja
6. Zo ja, hoe vaak?= circa 2 per maand
7. Zo ja, om welke reden(en)?= Verzamelen / entertainment.
8. Zo ja, welk genre?= Alle genres, behalve drama.
9. Kijk je een film alleen of met meerdere mensen?=meestal alleen
10. Wat is je favoriete film? Lotr
11. Bekijk je de extra's op Dvd's (deleted scenes, bloopers)?= ja
12. Ben je bekend met movieminutes.nl?= Nee
Daantje
-
- 120 messages
- 2130 votes
Hallo allemaal!
voor mijn scriptie doe ik onderzoek naar Twilight-fans en globalisatie. Voor mijn onderzoek wil ik Twilight-fans interviewen, dus ik zoek nog 5 mannen (16+) die geinterviewd willen worden. De interviews zullen eind maart/april worden afgenomen en zullen min. een half uur en max. een uurtje duren. Ben of ken jij iemand die de Twilight-films heeft gezien en de boeken heeft gelezen??? Laat het me dan weten! Alvast bedankt!
Daantje
-
- 120 messages
- 2130 votes
In Film > Algemeen > Mannelijke Twilight fans gezocht!!:
Hallo allemaal!
voor mijn scriptie doe ik onderzoek naar Twilight-fans en globalisatie. Voor mijn onderzoek wil ik Twilight-fans interviewen, dus ik zoek nog 5 mannen die geinterviewd willen worden. De interviews zullen eind maart/april worden afgenomen en zullen min. een half uur en max. een uurtje duren. Ben of ken jij iemand die de Twilight-films heeft gezien en de boeken heeft gelezen??? Laat het me dan weten! Alvast bedankt!
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
5 mannelijke Twilight-fans van boven de 16, veel succes met zoeken.. 
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik geloof dat Observator je wel wil helpen. 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8146 votes
1. Geslacht?= Man
2. Hoe oud ben je?= 31
3. Wat is je beroep?= Assistent-Hoofd Administratie
4. Wat zijn je hobby's?=Tennis/Films kijken
5. Koop je DVD's?=Ja
6. Zo ja, hoe vaak?= circa 2 per maand
7. Zo ja, om welke reden(en)?= Erg goede films heb ik graag in bezit
8. Zo ja, welk genre?= Alles wel, behalve Musicals
9. Kijk je een film alleen of met meerdere mensen?= Meestal met meerderen, soms alleen
10. Wat is je favoriete film? The good, the Bad and the Ugly
11. Bekijk je de extra's op Dvd's (deleted scenes, bloopers)?= vaak wel
12. Ben je bekend met movieminutes.nl?= Ja
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Wat een apart onderwerp voor je scriptie (nogal specifiek). Wat studeer je? Twilightkunde?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Puberale onzin verwijderd.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Ik geloof dat Observator je wel wil helpen.
"Fan" is eigenlijk nog zwak uitgedrukt. Ik denk dat ik buiten de doelgroep val.
Denk dat Meyer je als geen ander kan schetsen hoe de mondialisering betreffende vampieren en "de rest van de mensheid" zich heeft ontwikkeld in de afgelopen millennia. 
Daantje
-
- 120 messages
- 2130 votes
5 mannelijke Twilight-fans van boven de 16, veel succes met zoeken..
Dat wordt inderdaad lastg... haahha!
Daantje
-
- 120 messages
- 2130 votes
Wat een apart onderwerp voor je scriptie (nogal specifiek). Wat studeer je? Twilightkunde?
....
Het gaat vooral om globalisatieprocessen en heb het onderwerp ook niet uitgekozen op kwaliteit van de boeken en films...
Chucky92
-
- 1688 messages
- 378 votes
In Overigen > Algemeen > Het rookverbod:
Ik heb woensdag mijn betoog Nederlands over het rookverbod, maar ik kan niet echt goede argumenten vinden om voor of tegen het rookverbod te zijn. Dus mijn vraag, ben jij voor of tegen het rookverbod en waarom. Bedankt. 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Tegen.
Argumenten die je kan gebruiken:
-Beteugeling van de vrijheden in Nederland
-Aan de ene kant doet de regering alsof het ze allemaal om de gezondheid van niet-rokers gaat, maar aan de andere kant verdienen ze miljoenen aan de accijnzen op rookwaar. Verdienen aan iets wat je als slecht ziet, is hypocriet natuurlijk.
-Horeca-gelegenheden hebben wel degelijk te lijden van omzet/winst-dalingen, waardoor het erg moeilijk wordt om het hoofd boven water te houden.
-Het café is een plek waar je even wil ontspannen en je niet anders wilt/hoeft te gedragen dan dat je in je eigen huiskamer doet. Het is een sociale plek waar een biertje en een peukje mede bij kunnen dragen aan een ontspannen gevoel.
-Het is bijna niet te controleren welk cafe zich er wel aan houdt en wie niet. Er zijn lang niet genoeg controleurs, waardoor het allemaal wel erg random wordt.
-Als er echt een verschrikkelijk grote markt was geweest voor cafe's waar niet gerookt mag worden, was dit al veel eerder en meer/vaker opgezet door een niet-roker-ondernemer. Het is dus niet een extreem grote ergernis van de niet-roker dat er ergens wordt gerookt waar ze dit kunnen verwachten.
-Rokers zijn over het algemeen gezellige mensen
Voordelen rookverbod:
-In restaurants vind ik het heerlijk dat ik mijn Indische rijsttafel kan eten, zonder dat er een sigarenwalm achter me mijn kant uitkomt, wat de smaak van mijn eten doet afnemen. Daar moet het verbod dus ook blijven gelden.
-Ander voordeel is natuurlijk dat het meeroken voorbij is. Dat is natuurlijk eerlijker voor de mensen die gezond willen leven en toch graag naar een horeca-gelegenheid willen.
Nou dat was hem wel, doe er je voordeel mee ! 
cinema.rex
-
- 307 messages
- 232 votes
Tegen.
Argumenten die je kan gebruiken:
-Beteugeling van de vrijheden in Nederland
-Aan de ene kant doet de regering alsof het ze allemaal om de gezondheid van niet-rokers gaat, maar aan de andere kant verdienen ze miljoenen aan de accijnzen op rookwaar. Verdienen aan iets wat je als slecht ziet, is hypocriet natuurlijk.
-Rokers zijn over het algemeen gezellige mensen
Je hebt erg je best gedaan, maar deze argumenten vind ik dubieus en wel hierom:
- Geldt voor heel Europa, want het is Europese wetgeving.
Als argument lijkt het een beetje op: Ik mag geen 200 km per uur
rijden, mijn vrijheid wordt beknot;
- Het feit dat de tabak steeds duurder wordt, betekent ook dat de
overheid het gebruik wil terugdringen;
- Ik rook ook, maar ik ben over het algemeen helemaal niet gezellig.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Je vroeg dan ook: ben jij voor of tegen het rookverbod en waarom.
Dus dat is hoe ik er tegenaan kijk. Succes in ieder geval 
cinema.rex
-
- 307 messages
- 232 votes
Je vroeg dan ook: ben jij voor of tegen het rookverbod en waarom.
Dus dat is hoe ik er tegenaan kijk. Succes in ieder geval
Ik vroeg helemaal niets, Chucky92 vroeg iets.
Aan Chucky92:
Roken en veel drinken hoort bij een minder gezonde levensstijl.
Ik denk dat niet roken en veel drinken veel minder voorkomt.
Het lijkt me dan ook logisch dat café's van het rookverbod veel last hebben.
De wetgevers gaan hier wel erg gemakkelijk aan voorbij.
Aan de andere kant loopt het horecapersoneel ernstige gezondheidsrisico's.
Dat is wel een groot probleem.
Roken in restaurants is idd vaak heel vies, ook voor rokers.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Indeed cinema.rex, ik had een c gezien en dacht dat hij reageerde, solly dus. 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Beste lezer,
Ik ben Jesse en ik moet voor mijn HAVO-diploma een profielwerkstuk inleveren wat meetelt voor het examen. Ik moet hier min. 80 uur aan werken, over een heel jaar. Ik zit nu in de voorbereidingsfase, en moet bedenken welk onderwerp/onderzoek ik ga uitkiezen. Het werkstuk mag niet alleen maar bestaan uit theoretische antwoorden, ik moet creatief te werk gaan, interviewen, enquetes enz. Ik kan het ook niet hebben over bijvoorbeeld: De Nederlandse Filmproductie. Het moet echt een onderzoek zijn, bijvoorbeeld: Is de Bijbel betrouwbaar als bron voor de geschiedenis? (voor een godsdienstig vak).
Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan: film. Ik wil iets doen met film, natuurlijk is dit zo breed dat dit onmogelijk is volledig te doen, vandaar mijn vraag aan jullie: hebben jullie ideeën voor een onderwerp/onderzoek? Het mag alles zijn, achter de schermen, voor de schermen, geschiedenis, toekomst, vergelijkingen, inhoudelijke onderzoeken van een film (Zo had iemand vorig jaar gedaan: Amelie (Franse film): realiteit of fantasie?) enz. Alvast bedankt en hopelijk kunnen jullie mij meehelpen om een geschikt onderwerp te vinden.
Groetjes Jesse.
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Is er iemand die zich geroepen voelt om een recensie over een gamefilm (Stay Alive, Gamer, Ben X...) te schrijven voor mij, liefst een recensie die zich NIET op het internet bevindt, een volledig nieuwe dus. Ik heb enkele richtlijnen en ik zou zelf een recensie kunnen schrijven en deze laten zien en laten "verbeteren" door iemand, maar als er iemand zou zijn die zich geroepen voelt om zelf volledig een recensie voor mij te schrijven, ik zou u dankbaar zijn. Let me know
.
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Samen met een collega-student ben ik momenteel bezig aan mijn afstudeerstage. Binnen deze afstudeerstage moeten we de toerisme, recreatie en horeca in Zuidwest-Nederland onderzoeken. Het is een project dat gevormd is door een aantal instanties waaronder de Rabobanken in Zuidwest-Nederland en het kenniscentrum kusttoerisme in Vlissingen.
Binnen deze afstudeerstage moeten we marktonderzoek doen naar de trekpleisters van Zuidwest-Nederland. Hiervoor hebben we een korte enquete gemaakt die maar 2 a 3 minuten van je tijd neemt.
Om de filmsfeer er bij te betrekken verloot ik een dubbeldvd onder de respondenten.
Tarantino's Finest met Reservoir Dogs en True Romance.

Onderzoek: De parels van Zuidwest-Nederland Aangeboden door Onderzoekdoen.nl
Laat even weten dat je mee hebt gedaan en of je mee doet aan de loting van de dubbeldvd.
Iedereen alvast heel erg bedankt voor de medewerking!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
@DeCol: Ik heb hem ingevuld en wil uiteraard ook meedoen aan de loting 
Le Edzel
-
- 879 messages
- 2624 votes
' Einde onderzoek
Bedankt voor het invullen!
Onderzoekdoen.nl '
Heb zojuist dus ook meegedaan, succes verder met je onderzoek.
Ook ik wil wel meedoen met de loting uiteraard:)
bert94
-
- 2 messages
- 0 votes
Mijn vraag vr een huiswerk is verwijderd denk ik:
Zijn er films die je kunt gelijkstellen aan de mythe 'Daedalus en Icarus' ==> te ver willen gaan, hoogmoed, denken dat je alles kunt (hybris), denken dat je kunt vliegen, te veel willen, denken dat je de wereld aan kan!
bedankt 
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
@DeCol ik heb je onderzoek gedaan maar doe niet mee aan de loting aangezien ik allebei de films al op de plank heb. Succes met je afstudeerstage!
Denden 100 Piek
-
- 397 messages
- 121 votes
In Film > Algemeen > Films beïnvloed door Alice in Wonderland:
Beste Moviemeter-leden, ik heb jullie hulp nodig. Ik hoop dit jaar mijn Bachelor studie Engels af te ronden, en dat wil ik doen met een eindscriptie met als onderwerp: films die beïnvloed zijn door Alice in Wonderland, met als doel het aantonen dat Alice in Wonderland tegenwoordig meer betekenis heeft dan Lewis Caroll het oorspronkelijk had bedoeld.
Pan's Labyrinth, The Matrix Trilogy, Spirited Away en de vele Alice in Wonderland verfilmingen heb ik op dit moment als belangrijkste bronnen. Wat ik aan jullie wil vragen is of jullie nog meer films weten die duidelijk verwijzen naar en/of beïnvloed zijn door Alice's Adventures in Wonderland en Through the Looking Glass, en op welke manier. Ik weet dat er op wikipedia een lijstje staat, en ik zal ook zeker goed naar films als Labyrinth en Tideland kijken om te zien wat daar uit te halen valt. Maar alle extra hulp die ik van andere filmliefhebbers kan krijgen is altijd welkom.
Bij voorbaat dank!
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
@ Denden 100 Piek: Works based on... of anders Alice's.... Succes ermee!