• 178.061 movies
  • 12.206 shows
  • 33.977 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.774 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen

dimi303

• 3418 messages
  • 3663 votes

Over de genocide in Rwanda:

Shooting dogs

spaceyfan

• 79 messages
  • 24 votes

In Film > Algemeen > Werkstuk Klassieke film:

Hallo iedereen,

Wij maken voor school een werkstuk over klassieke film. Zelf ben ik al jaren filmfan maar misschien weten jullie ook nog goede sites over klassieke film. Misschien weet iemand waar je ze kunt zien?Worden ze dus nog gedraaid in bepaalde bioscopen? Wat zijn goede boeken over dit onderwerp. Zo heb ik bv. dat dikke boek van 501 films. Wij moeten uiteindelijk voor mensen een soort van informatiewijzer creëren. Zijn er trouwens tijdschriften/vaktijdschriften over dit onderwerp?

Als iemand me hiermee kan helpen zou ik dat erg waarderen.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5307 votes

Klassieke film á la Lawrence of Arabia, Casablanca, Silence of the Lambs etc. etc. etc. of over de klassieke historische periode? De Romeinen of de Grieken, zoiets.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hm, moet het alleen over films e.d. gaan?

Ik moet namelijk voor geschiedenis een relatiecirkel maken. Ik moet een bepaalde historische gebeurtenis uitkiezen, bijvoorbeeld ; '' Hitler in 1933 aan de macht '' en dan moet ik oorzaken en gevolgen gaan bedenken.

Bijvoorbeeld:

Oorzaken: Crisis jaren '20 / Falen van republiek.

Gevolgen: Jodenvervolging / Creëert veel werkgelegenheid.

Maargoed, ik heb zelf moeite met een interessante gebeurtenis te bedenken, laat staan de oorzaken en gevolgen daarvan..

Iemand tips of ideeën?

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Pff je hebt nochtans duizenden jaren om uit te putten. zal toch wel iets interessants tussen zitten.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik vroeg het om tips en/of ideeën te kunnen krijgen, niet om dit soort reacties te krijgen.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

En ik probeerde duidelijk te maken dat dit wel een erg algemene vraag is waarop je ieder geschiedkundig feit als antwoord zou kunnen geven. Wil het best doen hoor maar misschien kun je het ietwat specificeren of maakt het je totaal niets uit welke historische gebeurtenis?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Nee, het lijkt me juist interessant om te zien waar andere mensen aan denken als ze 'historische gebeurtenis' moeten beschrijven.

Ik moet in totaal 5 relatiecirkels maken van 5 verschillende onderwerpen dit jaar, daarom wil ik het een beetje gevarieerd maken.

[Moet er nog 4, heb zojuist een gemaakt van de moord op Pim Fortuyn.]

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ikzelf heb altijd grote interesse gehad in WO II. Het voorbeeld dat je noemt van Hitler lijkt me dan ook een erg interessante.

• 11900 messages
  • 5307 votes

Hoewel ik de film niet extreem boeiend vond, moet ik nu wel denken aan het complot van Von Stauffenberg, de man die Hitler wilde vermoorden.

CrazyDavid

• 95 messages
  • 1215 votes

Film > Boek

Hoi,

ik moet voor Nederlands een Biografie of een Autobiografie over iemand bekend lezen. Zijn er goede biografieen of autobiografieen over regisseurs of acteurs? (Liefst een regisseur) De rest van bekende personen interesseren me eigenlijk niet.

Alvast bedankt,

AGoos

• 259 messages
  • 9086 votes

Ik zoek voor een studieproject puur utopische films... iemand die nog interessante titels kan ophoesten?

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Dag iedereen.

Voor school moeten we een creatieve opdracht maken rond een boek (voor 7 december, ik heb dus nog tijd). Samen met wat klasgenoten wil ik een boek verfilmen.

Maar welk boek?

De eerste vereiste is dat het boek over tieners gaat, de acteurs zijn namelijk allemaal 16 jaar. Daarnaast moet ik ook rekening houden met het budget. De nodige apparatuur heb ik in mijn bezit, maar uniformen, locaties, special effects en dergelijke mogen niet te duur zijn.

Een ander struikelblok is de lengte. Ik dacht aan een filmpje van zo'n halfuur - en een dik boek kan ik gewoon niet herwerken tot een scenario van 30 pagina's

Alvast bedankt.

• 11900 messages
  • 5307 votes

Een boek verfilmen binnen 30 minuten lijkt mij een tamelijk onmogelijke opgave... kan je geen trailer voor een nep-boekverfilming maken?

• 11900 messages
  • 5307 votes

CrazyDavid wrote:

Film > Boek

Hoi,

ik moet voor Nederlands een Biografie of een Autobiografie over iemand bekend lezen. Zijn er goede biografieen of autobiografieen over regisseurs of acteurs? (Liefst een regisseur) De rest van bekende personen interesseren me eigenlijk niet.

Alvast bedankt,

Paul Verhoeven is de eerste die me te binnen schiet. Er zijn er vast nog wel meer.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

BlueJudaskiss wrote:

Een boek verfilmen binnen 30 minuten lijkt mij een tamelijk onmogelijke opgave... kan je geen trailer voor een nep-boekverfilming maken?

Zo'n trailer is ook een leuk idee, maar ik wil eerst toch eens proberen of ik een verfilming kan maken - hoe onmogelijk het ook lijkt. Ik zal weliswaar heel veel moeten schrappen, al mag het filmpje ook wel wat langer zijn dan 30 minuten. Als dat niet lukt, maak ik misschien wel zo'n trailer.

Tips voor boeken zijn nog steeds erg welkom!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

BlueJudaskiss wrote:

Een boek verfilmen binnen 30 minuten lijkt mij een tamelijk onmogelijke opgave...

Nooit gehoord van de film Be Kind Rewind?

In Overigen > Algemeen > Enquête muziekdownloads voor profielwerkstuk:

Hey all!

ik moet voor school een profielwerkstuk maken en het onderwerp hiervoor is geworden 'Het downloaden van muziek en de invloed hiervan op de muziekindustrie'.

Hierbij heb ik een enquête gemaakt met 16 vragen. Ik zou het fijn vinden als jullie die in zouden vullen .

Als jullie nog tips of vragen hebben hoor ik het ook graag .

Hier is overigens de link naar mijn enquête:

http://www.surveymonkey.com/s/92C2JBV

Alvast bedankt,

Tim

hes1

• 1 messages
  • 0 votes

In Overigen > Algemeen > Onderzoek naar gebruik van recensies, doe mee!:

Ik ben student aan de Erasmus Universiteit en ben op dit moment bezig met het schrijven van mijn Master scriptie voor de studie Algemene Cultuurwetenschappen. Ik doe onderzoek naar het gebruik van expert recensies en online recensies van medeconsumenten over films.

Zou je mij kunnen helpen door naar de bijgevoegde link te gaan en mijn enquête in te vullen? Het duurt maximaal 10 minuten en bovendien maak je kans op 1 van de 3 cd-bonnen die ik verloot! Alvast bedankt voor je medewerking! Ik zou hier erg mee geholpen zijn!

Link: http://www.thesistools.com/?qid=99524&ln=ned

AnthonyG.

• 356 messages
  • 348 votes

Kan iemand mij zijn mening over Sophie Scholl in het Duits formuleren, ik moet die namelijk vergelijken met de mijne.

(6-7 lijntjes is meer dan genoeg)

Dank voorbaat.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

AGoos wrote:

Ik zoek voor een studieproject puur utopische films... iemand die nog interessante titels kan ophoesten?

Ken je Thomas more? die heeft ooit eens een boek geschreven over de ideale staat oder etwas.... Als je daar eens begint.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Het punt van utopie (in onze zgn postmoderne wereld) is dat het concept dood is. Ik zat net te bladeren tussen de recensies van Blue Velvet: daarin zit een verwijzing naar een utopie, het ideale dorp. Alleen worden deze utopieen vervolgens onderuit gehaald in films omdat het idee niet meer serieus wordt genomen door (onder andere) filmkunstenaars. Utopie is trouwens oorspronkelijk een politiek/sociaal idee, (denk ik).

1 of 2 jaar terug is voor de examenkandidaten voor het VWO een hoogst irritant examenbundel uitgegeven dat Utopia heet. Misschien heb je daar wat aan? Of anders communistische films of fascistische films?

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

ik kom heel weinig in nederland. maar ik ben altijd geïntrigeerd door de zgn. reform-winkels. Ze lijken we een soort homeopathie-bio-new age-bullshit.

Waar komt de naam REFORM eig vandaan?

In Film > Overige films > Opnames Avond van de Foute Film bijwonen?:

Beste Film fan!

Ben jij gek van films en kun je tenenkrommend kijken naar Freddy Got Fingered, Showgirls, films met Chuck Norris, Striptease, Plan 9 From Outer Space en meer van dit soort foute films?

Dan willen we je graag uitnodigen voor de opnames van het BNN programma De Avond van De Foute Film! Donderdagavond 25 februari presenteert Patrick Lodiers samen met filmregisseur Martin Koolhoven (Oorlogswinter) vanuit de BNN studio deze eenmalige show die zaterdag 27 februari wordt uitgezonden op Ned3.

We zoeken nog publiek, dus meld je aan! Stuur een mail naar [email protected] met je naam en leeftijd. Je krijgt dan een mailtje terug met alle details. Het wordt een leuke avond met gratis bier, wijn en fris en een hoop foute films!

Groetjes,

Het team van De Avond van de Foute Film

In Film > Algemeen > Wat vind jij?:

Voor een project doen wij onderzoek met betrekking tot films. Jullie zouden ons erg helpen door deze enquete in te vullen.

1. Geslacht?

2. Hoe oud ben je?

3. Wat is je beroep?

4. Wat zijn je hobby's?

5. Koop je DVD's?

6. Zo ja, hoe vaak?

7. Zo ja, om welke reden(en)?

8. Zo ja, welk genre?

9. Kijk je een film alleen of met meerdere mensen?

10. Wat is je favoriete film?

11. Bekijk je de extra's op Dvd's (deleted scenes, bloopers)?

12. Ben je bekend met movieminutes.nl?

ALVAST HEEL ERG BEDANKT VOOR HET INVULLEN!

Ich bin Derrick

• 321 messages
  • 0 votes

1. Nee, nog nooit.

2. 29.

3. Hoofd administratie/ logistiek medewerker.

4. Muziek.

5. Soms.

6. Niet veel, paar per maand.

7. Om te kijken he.

8. Divers.

9. Meerdere.

10. Zie top-10.

11. Soms.

12. Nee.

Geen dank!

ace leader

• 3343 messages
  • 0 votes

1. Geslacht?

Man

2. Hoe oud ben je?

net 18 geworden

3. Wat is je beroep?

Leerling middelbare school

4. Wat zijn je hobby's?

sport, met vrienden afspreken

5. Koop je DVD's?

ja

6. Zo ja, hoe vaak?

ongeveer 10 dvd's per jaar

om te kijken

8. Zo ja, welk genre?

series, trillers, drama

alleen of met meerdere

2001: a space odyssey

heel soms, hangt van de film af

nee

heel erg bedankt alvast voor jullie reacties!!

meer mensen?:D

zijn er meer mensen die willen invullen? you'd be a great help!

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

1. Geslacht?

Man

2. Hoe oud ben je?

20

3. Wat is je beroep?

(student)Film maker

4. Wat zijn je hobby's?

Films maken/kijken

5. Koop je DVD's?

ja

6. Zo ja, hoe vaak?

Varieert van 5 tot 10 keer in de maand

Om ze te bekijken/ voor mijn verzameling

8. Zo ja, welk genre?

Van alles

Beide

Casablanca

Making of

Nee

Hoop dat ik hiermee kon helpen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.