- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen
joshua14
-
- 2 messages
- 0 votes
In Film > Filmgames > Help mij:
Ik zoek de quiz over showbizz met onder andere deze vraag:
1. Wie was de eerste zwarte winnares van de Oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol?
kan iemand mij zeggen waar ik die quiz kan vinden. als ik op google intyp zie ik de vraag wel met een link naar moviemeter maar als ik erop klik krijg ik die quiz niet te zien.
Toshack
-
- 1 messages
- 0 votes
Jij bent een OSMmer..... dit is cheaten joshua.....
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5309 votes
Beste iedereen,
Ik ben eindexamenstudent aan de School voor Journalistiek (behoed jezelf en bezoek deze school nooit voor een studie) en doe een redactie Cultuur. Dit wil zeggen dat we met een groep ons negen weken lang gaan richten op een specifiek onderwerp binnen deze term, dus ook film.
Ik moet een artikel schrijven van ca. 1500 woorden en heb hiervoor, in overleg met mijn docent, het volgende onderwerp gekozen:
"In de jaren zeventig waren in Duitsland zowel de Tirolerseksfilms als de 'nazisploitation'-films erg populair. Eerstgenoemd genre behandelt een positief aspect van de Duitse cultuur - de heimwee naar de heimat - de tweede een negatief aspect, namelijk de Tweede Wereldoorlog. Hoe kan het zijn dat allebei deze genres zo populair waren?"
Hier komt het op neer. Ik kies het onderwerp niet voor niets, dus ik heb uit interesse wel een aantal schrifelijke bronnen. Ook moet ik nog ergens de contactgegevens van Jan Doense hebben liggen. Toch: als jullie tips hebben voor boeken of films zou ik daar erg blij mee zijn!
Danke schon!
Maarten
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Ik weet nog dat wij dat thuis ook keken. Die tirolerfilmpjes. Lagen altijd werkelijk in een deuk. Denk dat ze zo populair waren , omdat seks toch wel de boventoon voerde in die filmpjes.( ook al zag je bar weinig!)
kos
-
- 46688 messages
- 8846 votes
Ik mis een beetje de link tussen die twee genres. Die Nazisploitation-films waren volgens mij overwegend niet-Duits namelijk. Eerder Italiaans bvb.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
De link is blijkbaar dat beide genres in Duitsland hoge kijkcijfers hadden. En dat terwijl ze juist zo verschillend waren.
Heb mijn Bachelor-scriptie gedaan over Tarantino's Grindhouse-films, dus ik heb destijds in de UU-bieb wel wat boeken over exploitation opgezocht. Kan me herinneren dat daar ook stukken stonden over Europese exploitation en de undergroundcultuur rond die tijd. Ben alleen de titels kwijt, behalve één: Alternative Europe: Eurotrash and Exploitation Cinema Since 1945 van Matthijs en Mendik. Daar wordt elk hoofdstuk een apart subgenre binnen de exploitation behandeld geloof ik.
1500 woorden stelt niets voor trouwens.
MasterRRR
-
- 146 messages
- 688 votes
In Film > Algemeen > Help mij aub met mijn onderzoek!:
Beste Moviemeter.nl lid!
Voor mijn master Marketing ben ik bezig met een scriptie/thesis over de motivatie van mensen om online reviews/recensies te gebruiken. Graag zou ik uw medewerking vragen aan dit onderzoek. Het invullen duurt ongeveer 10 minuten en door mee te doen maakt u kans op een Nationale Entertainment Card van 10 euro!
Hopelijk helpt u mij in het afronden van mijn studie!
U kunt het onderzoek hier vinden:
http://www.thesistools.com/?qid=81075&ln=ned
Alvast mijn hartelijke dank voor uw tijd en moeite!
MathewT
-
- 1 messages
- 0 votes
Beste forumbezoekers,
Momenteel doe ik in het kader van mijn Master Thesis Marketing onderzoek naar Amerikaanse TV series & koop en download gedrag van consumenten. Ik heb voor dit onderwerp gekozen omdat er in tegenstelling tot muziek nog nauwelijks onderzoek naar is gedaan en bovendien ben ik zelf ook een groot liefhebber van Amerikaanse TV series.
Voor mijn survey ben ik nog op zoek naar respondenten, dus ik zou het zeer op prijs stellen als jullie deze zouden willen invullen:
http://www.thesistools.com/?qid=83055&ln=eng
Het invullen hiervan is volledig anoniem zal ongeveer 5 min in beslag nemen. Je kan bij het inlogscherm gewoon een willekeurige naam/nickname invullen ipv je emailadres.
PS. Ik heb hiervoor toestemming gevraagd en gekregen van een moderator.
Ayaka
-
- 14 messages
- 2732 votes
In Filmdragers > Algemeen > western cowboy 'trein vervolgingscene':
Hoi,
voor school heb ik een scene nodig uit een oude western/wild west film, waarin cowboys een trein achtervolgen.
Iemand die wat titels van films kan opnoemen, waar deze soort scene in voorkomt?
Ayaka
-
- 14 messages
- 2732 votes
Back To The Future III
dacht ik ook al aan.. maar te nieuw:P moeten echt klassiekers van rond de jaren 00-60 zijn
Nooijtje
-
- 4 messages
- 18 votes
In Film > Algemeen > FILMERS gezocht voor horecawebsite!:
Hej allemaal!
Wij, Julian Jeroen en Dylan, zijn momenteel bezig met een horecawebsite, tot stand gekomen tijdens een project van Hotelschool Den Haag waar ik studeer, waar filmpjes als promotiemateriaal gebruikt gaan worden. De website zal spoen.nl gaan heten en zal binnen 3 maanden klaar zijn.
We hebben afgelopen week een pilot van een horeca zaak in Utrecht gemaakt, die nu gemonteerd wordt. Aangezien wij ons met de site op heel horeca Nederland gaan richten hebben wij mensen nodig in verschillende delen van Nederland die in staat zijn kwalitatief goede beelden te filmen.
Aangezien Nederland ongeveer 25.000 horecagelegenheden telt en er vanuit horeca Nederland al interesse is getoond, gaan we er van uit dat het aantal opdrachten zeker niet bij 1 zal blijven.
Graag zouden wij met mensen die geinteresseerd zijn zo snel mogelijk een afspraak maken om te praten over een eventuele samenwerking en vragen wij jullie deze oproep door te sturen naar vrienden/bekenden waarvan jullie denken: die hebben vast ook wel interesse...
groet!
Julian Nooij: [email protected](06-23131236)
Jeroen Metselaar
Dylan Nooij
Tranqer
-
- 1 messages
- 0 votes
In Film > Toplijsten en favorieten > Cold-war:
Hallo,
Ik moet voor school met geschiedenis een PO (praktische opdracht) maken over een film met betrekking tot een film over de koude oorlog.
Nu heb ik al even wat op internet gezocht maar ik dacht nu kan ik het beter hier even vragen.
Dus bij deze de vraag weten jullie een aantal goede films over de koude-oorlog. Maakt niet uit als de film niet gaat zoals het in het echt is gebeurd maar moet gewoon het genre koude oorlog zijn.
Groet,
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Geen film maar wel een documentaire: Fog of War: Eleven Lessons from the Life of Robert S. McNamara, The (2003)
Arnie
-
- 1082 messages
- 1881 votes
Je kunt zelfs aan een serie Bond-films denken. Sterker nog, daar zijn hele studies aan gewijd.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Thirteen Days vond ik een erg goede politieke thriller.
N811
-
- 1459 messages
- 913 votes
In Film > Genres en landen > films die zich in berlijn afspelen:
Hallo,
Mijn vriendin moet voor haar studie 10 films titels hebben die zich voornamelijk afspelen in Berlijn. Lola Rentt en der undergang mogen niet. Wie kan mij hierbij helpen.
Groetjes
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Christiane F: Wir Kinder Vom Bahnhof Zoo.
Berlin Alexanderplatz
Good Bye Lenin!
Die Fetten Jahre Sind Vorbei (weet ik niet helemaal zeker)
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5309 votes
Der Himmel über Berlin! 
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Kon die niet in een pm, zo is de lol er ook vanaf 
slico
-
- 7 messages
- 362 votes
In Film > Algemeen > Films met historische waarde:
Voor school moeten we een opdracht maken over een historische film.
Die moeten we op zijn historisch gehalte toetsen.
Weet iemand een goede film waar ook veel informatie over te vinden is?
Deze films leken ons wel goed:
Der Untergang
The Great Escape
Enemy at the Gates
The Pianist
Schindler's List
Pearl Harbor.
Alvast bedankt