• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.347 votes
Profile

Ik zoek... hulp bij enquête en andere oproepen

Frikandelman

• 17 messages
  • 29 votes

In Film > Algemeen > 'It' De verschillen:

Ik moet voor school morgen de verschillen weten tussen het boek 'It' en de film daarvan. Ik heb de film gezien maar het boek niet gelezen. ** wat n verassing XD

Ik had iets gehoord van dat het boek gaat over de stukjes flashback in de film en dat de 30 jaar later dinges erbij is verzonnen?

Misschien dat ik hier t antwoord kan vinden. dankjegeswel

Bossi

• 1 messages
  • 2 votes

Hallo, hier nog een student die het vak Mediarepertoire in Context volgt . Het gaat om een element wat in 25 media objecten (games, films, tv series) voorkomt.

Mijn onderwerp is Hollowed out books, of te wel objecten die verstopt zijn in boeken. Tot nu toe heb ik er 12, en dit is tot nu toe de lijst:

1: Shawshank redemption

2: Me and the Big Guy

3: Prison Break (1)

4: Prison Break (2)

5 The Game

6: Tomb Raider

7: The Matrix

8: House M.D.

9: V for Vendetta

10: Lost

11: Harold & Kumar go to White Castle

12: The Three Musketeers

Alvast bedankt!

cjotty

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Zoek een aantal films:

Voor mijn studie moet ik 25 mediaproducten/films zoeken met het motief ijsblokjes er in.

Ik heb er al 11, dus ik heb er nog een aantal te gaan

De volgende heb ik al:

Hard Candy

Basic Instinct

Hitman

Hitchhykers guide to the galaxy

Mentalist (S01E06)

Hot Shots

Seven pounds

El Toro (martini reclame)

The Parent Trap

Minority Report

The Secret Garden

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen,

Groetjes Cedric

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Big Lebowski( White russian)

ccdocter

• 1 messages
  • 0 votes

In Overigen > Algemeen > Enquete over Film!:

Waarde lezers,

voor een onderzoek naar filmers, oftewel mensen die af en toe filmen, een filmpje maken of professioneel filmer zijn, hebben we wat vragen.

Zouden jullie hier antwoord op willen geven? We zijn namelijk benieuwd waarom jullie mee zouden willen doen aan een festival/wedstrijd.

Vragen:

1) Hoeveel geld zo je willen winnen bij een filmwedstrijd?

2) Waarom zou je mee gaan doen aan een filmwedstrijd?

(zou je bij elk antwoord willen aangeven hoe belangrijk jij dit vindt, op schaal van 1 tot 10)

….. Geld

….. Eer

….. Roem

….. Netwerken, contacten

….. Exposure van mijn film (dat mensen/publiek het te zien krijgt)

….. Ervaring opdoen

….. Waardering krijgen

….. Creativiteit kwijt

….. Nieuwe dingen uitproberen (met andere mensen)

….. Om mijn standpunt duidelijk te maken

….. Omdat ik toch al een filmpje had

3) Hoelang heb jij nodig om een filmpje te maken?

4) Wat is het vervelendste bij film maken?

5) Wat heb jij eraan als je meedoet met een filmwedstrijd?

6) Wat heb jij eraan als je een filmwedstrijd wint?

7) Waarom maak je normaliter een film?

Zou je voor een wedstrijd een andere film maken dan je normaal maakt?

9) Hoe denk jij dat wij filmmakers kunnen bereiken?

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5309 votes

Wie is 'wij'? Wel een vereiste om vraag 9 te kunnen beantwoorden...

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

ccdocter wrote:

Vragen:

1) Hoeveel geld zo je willen winnen bij een filmwedstrijd?

Zo veel mogelijk natuurlijk. Als het is om een film te maken:

Voor 2.000 euro kan ik een proffesionele short-film maken, maar je moet toch echt in de duizenden gaan denken voor een full-lenght.

2) Waarom zou je mee gaan doen aan een filmwedstrijd?

(zou je bij elk antwoord willen aangeven hoe belangrijk jij dit vindt, op schaal van 1 tot

Vind ik een raare vraag, waarom willen jullie dat ik mee doe?

3) Hoelang heb jij nodig om een filmpje te maken?

Voor een shortfilm van zo'n 15 minuten:

Twee weken pre (incl. scenario schrijven)

Drie tot vier opnamedagen.

Eén week post productie montage (plus een week voor soundtrack)

4) Wat is het vervelendste bij film maken?

Werken met mensen die tegenwerken, maar dat heb je zelf in de hand.

5) Wat heb jij eraan als je meedoet met een filmwedstrijd?

Reacties van mensen zijn altijd handig, naamsbekendheid kweken is van belang, connecties krijgen (of warm houden!).

6) Wat heb jij eraan als je een filmwedstrijd wint?

Hetzelfde als hierboven alleen is er dan een financieel aspect wat vaak wel uitnodigt voor een volgend project.

7) Waarom maak je normaliter een film?

Vanuit een ziekelijke drang om verder te komen.

Zou je voor een wedstrijd een andere film maken dan je normaal maakt?

Ik zou niet zo snel voor een wedstrijd speciaal een film maken. Het zijn duure geintjes en je kunt beter één echt goed werkje afleveren en die dan gebruiken voor festivals. Mits ik uiteraard gestuund zou worden door de organisatie.

Via deze site.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Hmm, ik ga volkomen mee met Drs. DAJA, op een aantal punten na:

De voorbereiding van een film vergt veel meer tijd. 2 weken preproductie inclusief scenario schrijven is we aan de korte kant. Als je echt aan een festival wilt mee doen moet het scenario vele stadia doorstaan en door minstens 4 mensen van buitenaf gelezen worden voordat je een definitief scenario hebt. Het plannen van zo'n film (financien vooraf, acteurs, een behoorlijke crew samenstellen, shot list of storyboard, apparatuur, callsheet en draaidagen plannen) kost veel meer tijd dan 2 weken. Voor een korte film heb je daar zeker een week of 4/5 nodig (behalve als het je fulltime job is.)

Voor een festival als kort Rotterdam begin je minstens 3 kwart jaar van te voren.

Kijk eens op scholen met een film opleiding. Daar vind je (lerende) filmmakers die zeker aan een festival mee willen doen.

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

IcU wrote:

Voor een korte film heb je daar zeker een week of 4/5 nodig (behalve als het je fulltime job is.)

Daar dan ook vanuitgaande. Als je er naast nog werk hebt duurt het inderdaad allemaal veel langer. Maar twee weken er goed achteraan vangen kan al heel wat regelen. En wat betreft scenario-duur is dat natuurlijk verschillend. Heb wel eens tien pagina's in één nacht geschreven en soms ook wel eens maanden over gedaan, verschilt heel erg. Wanneer je echter in opdracht bent en een deadline hebt moet je wel.

Hoi!

Ik zie dat medestudenten ook al berichtjes hier hebben geplaatst.. Ik moet dus ook 25 mediaproducten hebben maar ik ben op zoek naar mannen die knipogen! Tot nu toe heb ik er al 20 (incl. televisieserie's, videoclips etc) en ik ben er dus bijna!! De volgende films heb ik al:

- Hairspray

- The diving bell and the butterfly

- Big daddy

- Smoke

- Sleeper

- The break-up

- Monty Python

- Stardust

Als je er nog een weet, laat het me dan weten! Liefst met een korte beschrijving van van de scène waarin hij voorkomt dan kan ik hem gemakkelijker terug vinden Thanks!

Raznov

• 12 messages
  • 988 votes

In Film > Algemeen > Project 12 (Afstudeerproject):

Project 12 Forum

Voor mijn afstudeerproject voor de opleiding Interactieve Media aan de Hogeschool van Amsterdam ben ik op zoek naar mensen die geïnteresseerd zijn in films. Project 12 is een open source community voor korte fictie films. Het einddoel is om een groep mensen te hebben die in staat is om korte fictie films te kunnen maken. Op dit moment ben ik vooral bezig om deze community op te zetten en vandaar ook dit bericht.

Met Project 12 wil ik filmliefhebbers de mogelijkheid bieden om hun eigen filmideeën op het internet te zetten. Ik heb namelijk regelmatig gehoord dat mensen ideeën hadden voor korte films, maar niet genoeg tijd hadden om ze uit te werken. Ik wil ze met dit project de mogelijkheid geven om dit wel te doen.

Op het forum van Project 12 kan iedereen ideeën plaatsen of reageren op andere ideeën. Na de idee fase zal er gekozen worden voor een van de ideeën om deze uit te werken. Dit zal inhouden dat er een script geschreven gaat worden, storyboard gemaakt, acteurs gekozen gaan worden, gefilmd gaat worden en uiteindelijk het geheel gemonteerd zal worden. Ook is er een subforum voor muziek en audio, aangezien dit natuurlijk ook een onderdeel van film is.

Project 12 is open source, en er is een Creative Commons licentie van toepassing. Meer hierover staat ook op het forum.

Ik probeer op deze manier meer leden te werven, mocht een moderator / admin van dit forum deze manier niet goed vinden, dan hoor ik dit graag. Ik probeer op deze manier namelijk niet mensen van een ander forum af te plukken, maar filmliefhebbers juist uit te nodigen om mee te helpen en denken.

Jos van Hemert (http://josvanhemert.nl)

jsameul

• 2 messages
  • 3 votes

In Film > Algemeen > fake id!:

Hoi,

Ben bezig met een opdracht waarin ik een lijst van mediaproducten samenstel waarin een vals identiteitsbewijs wordt gebruikt. Echter, kan ik geen spionnenfilms (of tvseries) gebruiken of films waarin voortvluchtig zijn het hoofdthema is (dus films als bourne identity, the fugitive of series als prison break zijn dus uitgesloten). Wie kan mij helpen met deze lijst? Bij voorbaat dank!

Tot nu toe heb ik deze lijst:

1. Charlie Bartlett

2. The Constant Gardener

3. Superbad

4. The Fifth Element

5. Weird Sceince

6. Raising Helen

7. Ghost

8. Anastasia

9. Mr. Bean’s Holiday

10. Schindler’s List

11. Bloedbroeders

12. Michael Collins

13. Who Was That Lady

14. The Sure Thing

15. Vegas Vacation

16. The Breakfast Club

17. Dead Man on Campus

18. Ruang Talok 69

19. Miami Blues

20. Charley Varrick (1973)

21. Stop-Loss (2008)

22. Accepted

23. White chicks

24. Un amour à taire (fr, 2005)

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Donnie Brasco misschien?

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Zou Valkyrie mogen?

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

(afbeelding)

is wel de classic natuurlijk. .

maar die heb je al.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5309 votes

In elk geval:

- Lilja 4-ever

Niet helemaal zeker:

- Alibi

- Sleepaway Camp II

gotti

• 14075 messages
  • 5884 votes

Sowieso heel veel high school films lijkt me...

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

The Party Never Stops: Diary of a Binge Drinker (Geen bijster goede film, maar de hoofdpersoon krijgt wel een fake id cadeau van haar vriendin/kamergenote. Ze gebruikt die kaart uiteindelijk om in een nachtclub binnen te geraken).

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

veerledevreese wrote:

In Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel:

Ik zoek films waarin er een fietsende figurant door de regen voorkomt.

Ik heb deze nodig voor een onderzoek voor de studie Media & Cultuur.

Alvast bedankt!

Boudewijn De Groot in De Kameleon 2, erg geinige cameo.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Phoenix wrote:

Haha, echt hilarisch, die studie. Piano's, doosjes, appeltaarten... Briljant gewoon. Wat zou ik daar graag een overdreven serieus paper over schrijven.

"Wanneer deze appeltaart wordt gecontextualiseert openbaart zich een interessant scala van mogelijke functies, zowel binnen als buiten de diëgese. De taart kan bijvoorbeeld gezien worden als polemisch symbool voor onze huidige consumptiemaatschappij, of gewoon als uiting van oma's uitzonderlijke bakkwaliteiten. De kijker beslist in deze. Immers, niet elke taart valt bij iedereen goed in de smaak."

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Nou aangezien dit een hulp bij huiswerk topic is, heb ik voor jullie de volgende vraag...

Voor mijn opleiding moet ik met mijn groepje een toneelstuk van jip en janneke omtoveren naar een toneelstuk voor pubers. Het stukje gaat dan ook over stelen.

Nu zoeken we alleen nog een lied dat hierbij aansluit, zowel bij pubers, als bij stelen/diefstal.

Iemand suggesties?

OlafK

• 955 messages
  • 1814 votes

Hehe, ik moest meteen denken aan een album van SOAD: System of a Down - Steal This Album! En dan t nummer Fuck the System gebruiken ofzo .

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Thnx voor de tip!

In Film > Algemeen > Ik zoek oude films met specifieke scenes voor visuals:

Beste mensen,

Ik ben een singer/songwriter en ik wil graag voor mijn eerstkomende optreden stukjes uit oude films projecteren (liefst zwart wit). Nu moet dat wat ik projecteer wel overeenkomen met de sfeer/onderwerp van het nummer.Bij alle specifieke onderwerpen is 4 minuten film genoeg.

Hier een lijstje met thema's die ik graag in een filmscene zou zien:

-Nachtelijke bomen en de maan (bijvoorbeeld een wandeling door het bos met volle maan o.i.d.)

-Een huis of iets anders op de maan of een telescoop.

-Een bootreis, liefst ook 's nachts en veel mist.

-Een vuurtoren, 's nachts en mistig

-Een eclips

-Een strandscene, en veel zomerse sferen op een nostalgische oude bijna dromerige manier.

-Een zonsopkomst of zonsondergang

-Een vampier o.i.d. die verdampt word door de zon.

Dit zal waarschijnlijk enorm vaag klinken, maar mocht iemand ook maar iets te binnen schieten, alles is welkom! Ik ken namelijk maar heel weinig oude films helaas.

Alvast bedankt!

Jacco

Querelle

• 6548 messages
  • 4894 votes

Zoek je zowel romantische films als griezel?

Probeer deze eens, allemaal films met veel sfeer:

Romantisch:

+ I know where i'm Going (1945) (boot en mist) !

- From here to Eternity (1953) (strand)

- Fire Down Below (strand)

- le déjeuner sur l'Herbe (bos, zomer)

- the African Queen (mist, boot)

griezel/thriller

+ Creature from the Black Lagoon (boot, nacht, bos) !

- Nosferatu, eine symphonie des Grauens (vampierverbranding)

+ Night of the hunter (nacht, boot mist) !

+ The Hound of the Baskervilles (1939 en 1959) (maan, bos, nacht) !

- The Wolfman (1941) (maan, bos)

+ The Island of Lost Souls (boot, mist, bos) !

- The Bride of Frankenstein (maan, bos)

- Vampyr

- I walked with a Zombie (zomer, mist, nacht)

drama/thriller:

+ to kill a Mocking bird (maan, nacht, zomer)

- The Trouble with Harry (bos, zomer)

- Moonfleet (mist, water, nacht, bos)

- Lifeboat (alleen maar water en een sloep + mist en nacht)

- Foreign Correspondent (mist)

- Key Largo (water, mist, bootje)

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Swieber, niet stelen! Remix

miggy

• 1 messages
  • 0 votes

Bij Appaloosa (2008):

Kent er iemand wat van de film Ever After?

Ik moet voor het school een taak maken en daar vragen over beantwoorden.

1 Het oorspronkelijke Assepoesterverhaal vertelt ons dat een meisje passief op haar prins moet wachten en dan gelukkig zal worden. Door onderdanig te zijn en zich in haar lot te schikken, zal ze beloond worden met een sprookjeshuwelijk. Geldt dit ook voor het hoofdpersonage in deze film? Geef voorbeelden uit de film die als argument voor je antwoord kunnen dienen.

2 Wat kun je opmaken uit volgende citaten van de film? Zijn deze typeren voor de eigenschappen van een sprookje(sfiguur)?

a) Leonardo da Vinci: You cannot leave everything to Fate, boy. She's got a lot do. Sometimes you must give her a hand.

b) Danielle: you, sir, are supposed to be charming.

Prince henry: And we, princess, are supposed to live happily ever after.

Danielle; Says who

Prince henry: you know, i don't know.

c) Danielle: I would rather die a thousand deaths than to see my mother's dress on that spoiled cow!

4 Leonardo Da Vinci speeld in Ever after de rol van bemiddelaar die ervoor zorgt dat alles goed afloop. Wie speelt deze rol in het oorspronkelijke sprookje van Assepoester? Is dit dan de goede fee?

Alvast bedankt!

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Het is de bedoeling dat je er zelf over nadenkt.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Is 6 niet Knightrider?

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

En 1 niet Halle Barry?

En 10 = Liza Minelli...Cabaret

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.