- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote "Conspiracy theory" topic
Het grote "Conspiracy theory" topic
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Je zou het principe ook om kunnen draaien. Als je er zo over nadenkt... brrr...
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
We, ja...
Nee niet we, jij!
Een paar posts hierboven schreef ik al dat deze discussie gevoed en gevoerd wordt door (Anti)- Amerikaanse sentimenten en al lang niety meer gaat over een theorie over de aanslagen 9/11. Nu begin jij zelfs het bombardement op Allabja erbij te halen.
Als De Volkskrant, The Daily Times, Le Monde, De Standaard, El Mundo en The Washongton Post gezamenlijk een onderzoek starten en dat onderzoek zou opleveren dat jij het totaal bij het verkeerde eind had, dan zou je nu al een link hebben naar een site waarop bewijzen staan dat die kranten door de CIA worden betaald.
Kortom, je staat niet open in de discussie.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Leestip: Vrij Nederland heeft in haar nieuwste editie een uitgebreid onderzoeksartikel over 9/11 en de 'complottheoriën'. Naar mijn weten de eerste van de 'serieuze' Nederlandse pers die hierover schrijft.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ik gaf gewoon antwoord op jouw vraag Redlop. Daar komt bij dat ik al op menig punt van mening ben veranderd. Dit in tegenstelling tot de anti-consperacy aanhangers.
Verder worden mijn vragen (op een uitzondering na) alleen maar beantwoord met tegenvragen. Zo werkt het dus niet.
Als De Volkskrant, The Daily Times, Le Monde, De Standaard, El Mundo en The Washongton Post gezamenlijk een onderzoek starten en dat onderzoek zou opleveren dat jij het totaal bij het verkeerde eind had, dan zou je nu al een link hebben naar een site waarop bewijzen staan dat die kranten door de CIA worden betaald.
Kortom, je staat niet open in de discussie.
Over de Volkskrant ben ik het met je stelling eens... Na het zien van Broertjes... Wat een kortzichtige kluns is dat. Van hem neem ik weinig meer aan. Luie donder.
Maar je stelling als zodanig is complete flauwekul en ik vind het een goedkope manier om een discussie een draai te geven.
Als feitelijkheden worden aangetoond zal ik de eerste zijn die dat toegeeft.
Waarom moet de discussie wederom op de persoon worden gespeeld? Come on!
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Ik ook, dus laten we daarop wachten. (overigens valt er van mijn kant niets toe te geven, aangezien ik geen stellige uitspraken heb gedaan.)
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Om mijn punt hier nog even te maken...

Naar mijn mening (en integenstelling tot eerdere uitspraken) is dit Osama Bin Laden WEL.
overigens valt er van mijn kant niets toe te geven, aangezien ik geen stellige uitspraken heb gedaan
Je kunt je stellige uitspraak over mij terugnemen.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Ok, bij deze. Wat bedoel je met die foto te zeggen?
etherman
-
- 271 messages
- 539 votes
ik heb een docu gezien over de 'waarheid' van het hele gebeuren maar daar werden op de plaats delict van 93 geen lijken of duidelijke vliegtuig onderdelen gevonden.net zoals bij het pentagon zijn ook geen bruikbare bewijzen gevonden van een vliegtuig dat daar is neergestort.en dan te spreken over the twin towers dat in slowmotion te zien was dat er op volgorde bommen tot exploderen werd gebracht.de vraag over dat dat staal pas verzwakt bij 2555 c is mij wel duidelijk.namelijk de hele constructie van het wtc was erg aangetast door de impact.daardoor kon het gebouw niet blijven staan.van de acht poten bleven er maar 3 staan bij wijze van.geen wonder dat ie instort.de'bommen'die waren geplaatst hielpen even een handje mee.dat er meer aan de hand is weten we wel zeker maar of we daar achter komen is maar de vraag.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Deze video wordt door de consperacy-aanhangers betwist als zijnde Osama Bin Laden. Hij zou rechts schrijven (terwijl OBL linkshandig is) en zijn gezicht zou niet lijken.
Mij lijkt dat dit gezicht wel degelijk OBL is. Daar komt bij dat hij zijn horloge aan zijn rechter pols draagt. Ook iets dat linkshandigen doen. Op deze video zie ik hem nergens met rechts schrijven, dus ik betwijfel of het argument dat "dit Bin Laden niet is" stand houdt. Ik denk het niet.
Neemt niet weg dat wat hier op de tape gezegd wordt op meerdere manieren kan worden geïnterpreteerd (en het nog geen volledige bekentenis is)
edit:

Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
ze kunnen genoeg met een computer
Niet overtuigend helaas...
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Als er sprake zou zijn van een consperacy dan zie ik de "daders" ook eerder als mensen die fouten maken, dan een alwetende organisatie die ALLES weet weg te werken. De vraag is alleen... wil men het allemaal wel te weten komen?
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Als vervolg op mijn eerdere bericht van vandaag een heel kort voorproefje van het artikel in Vrij Nederland.
Op dezelfde site staat ook een directe link naar de tweede (uitgebreidere) versie van 'Loose Change'.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Loose Change 2 komt overigens komende zondag op de Nederlandse TV, BNN, Nederland 3 , 23.35 als onderdeel van een soort 11 september themaavond.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
www.xs4all.nl/~brenn/jfk.html[/url]
Ondertussen het idee dat JFK van voren werd geschoten ontkracht. Gewoon van achteren.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ondertussen het idee dat JFK van voren werd geschoten ontkracht. Gewoon van achteren.
Dat is al meer dan 40 jaar geweten...
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Niet door iedereen beste speedy23. Het wordt nog steeds aangevochten, omdat zijn hoofd naar achteren zou slaan. Hier laat ik de eerste frame van inslag zien en het hoofd gaat naar voren.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Zeg... en hou jij je eigen land even in de gaten... 
http://www.telegraaf.nl/buitenland/49595001/Belgische_militairen_wilden_aanslagen_plegen.html?p=2,1
Belgische militairen wilden „aanslagen plegen“
BRUSSEL - De Belgische politie heeft donderdag zeventien mensen aangehouden onder wie een aantal militairen die aanslagen wilden plegen op de basisstructuren van het land om het zo te ontwrichten. Dat heeft de Belgische justitie meegedeeld. De politie nam onder meer wapens en explosieven in beslag.
De politie deed eerder op de dag huiszoekingen in vijf kazernes en op achttien privé-adressen in Vlaanderen in het kader van een onderzoek naar extreemrechts en terrorisme.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zeg... en hou jij je eigen land even in de gaten... 
Daar maak ik mij niet druk over. Op 8 oktober zijn er verkiezingen en daar de justitie in België al van eind juni de ene flater na de andere slaat, blazen ze de hele zaak nog eens extra op in de media om ook eens goed te scoren.
Nu lijkt het net alsof het om een staatsgreep ging. 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Wees gerust... ik maak me daar niet over ongerust. In het ergste geval corrigeren we de grenzen weer naar van voor 1830 
Dit daarintegen is ook weer een interessant berichtje.
http://www.cnn.com/2006/SHOWBIZ/TV/09/07/911.film.clinton.offic.ap/index.html
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Dit daarintegen is ook weer een interessant berichtje.
En dit niet dan:
Al Jazeera zendt video met voorbereidingen 9/11 uit.
De Arabische nieuwszender Al Jazeera heeft vanavond een tot dusver onbekende video-opname uitgezonden waarin Osama bin Laden en andere terroristen van al-Qaida bij de voorbereidingen van de terreuraanslagen van 11 september 2001 te zien zijn.
Bin Laden en jonge mannen lopen in de opname door de bergen van Afghanistan. Enkele terroristen worden getoond terwijl ze een guerillatraining volgen. Het tv-station zond de beelden uit in een programma naar aanleiding van de vijfde verjaardag van de aanslagen in New York en Washington.
Op de beelden waren onder meer twee kamikazes van "nine/eleven" te zien: de Saoedi's Hamza el-Ramdi en Ouael el-Chemari, die de toestand van de moslims in Bosnië en Tsjetsjenië aankaarten. Vijftien van de 19 kamikazes van de terreuraanslagen hadden de Saoedische nationaliteit. (belga/hln)
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
"En ze hebben beelden hoe ze explosieven in de fundamenten van de twin towers moeten plaatsen" 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Die Amerikanen willen Osama toch helemaal niet grijpen...
Men heeft deze oud-CIA medewerker nodig voor hun eigen politiek.
Saddam Hoessein vissen ze binnen afzienbare tijd uit een gat in de grond en OBL weten ze niet te vinden? Schei toch uit. 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
En dit niet dan:
Al Jazeera zendt video met voorbereidingen 9/11 uit.
yep:
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/1B135B31-508F-4E0C-93E9-5077551D1B9D.htm
Al-Qaeda video takes credit for 9/11
Friday 08 September 2006, 8:05 Makka Time, 5:05 GMT
A new videotape aired on Aljazeera television has shown Osama bin Laden and senior Al-Qaeda members meeting with some of the men who carried out the September 11 attacks against the US in 2001.
The 90-minute video apparently shows Bin Laden, the leader of Al-Qaeda, taking part in the planning and preparation of the attacks that killed nearly 3,000 people.
The footage, first aired on Thursday, also shows Abu Hafs Al-Masri, Al-Qaeda's then military leader, and Ramzi bin Al-Shaiba, co-ordinator of the 9-11 attacks, meeting in Al-Qaeda's training camps in Taliban controlled Afghanistan.
The tape also says that a previous unknown Arab Islamist, Abu Al-Turab Al-Urduni, supervised the training for the attacks.
The video said that the preparation for the attacks included not only flight training but also lessons in street-fighting and how to forge official documents.
The video also showed two of the 19 Islamists who took part in the attacks, Saudi nationals Hamza el-Ramdi and Wael el-Shemari.
The men said that their actions were inspired by an urge to avenge the suffering of Muslims in Bosnia and Chechnya.
Ramzi bin Al-Shaiba was captured by the US in 2002. He is now reportedly being held in Guantanamo Bay.
Aljazeera has aired only three minutes of the tape.
Afghanistan training camp
Parts of the tape show Bin Laden - wearing a dark robe and white head gear - strolling through an Afghan training camp, greeting dozens of followers, some masked, some barefaced, many carrying automatic weapons.
Aljazeera said that among those he greets in the footage are several of the 9-11 hijackers, but their faces were not clear and it was not immediately known which ones are shown.
In one scene, bin Laden addresses the camera, calling on Muslims o support the hijackers.
"I ask you to pray for them and to ask God to make them successful, aim their shots well, set their feet strong and strengthen their hearts," bin Laden said.
The comments were apparently filmed before the attacks but never before released.
The footage also shows scenes of training at the camp.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Na vele berichten, documentaires en nieuwsberichten doorgespit te hebben neig ik toch richting de kant van de Amerikanen. Ze hadden nooit zelf hun trots (de WTC torens) met de grond gelijk gemaakt. Ook niet voor de zogenaamde (beetje zwakke) reden van dat ze in de toekomst olie te kort krijgen.
Natuurlijk hebben de documentaires hier en daar wel een punt. Natuurlijk vertellen ze daar in Amerika niet het hele verhaal, maar dat is toch altijd zo? Bij elke ramp wordt niet het volledige verhaal verteld.
Een conspiracy theory richt zich gewoon altijd te veel op het theorie gedeelte. Als er een vliegtuig in een toren vliegt dan zal er in theorie dit en dit gaan gebeuren. Het klinkt natuurlijk allemaal erg goed qua "feiten" en bewijzen maar het is niet genoeg. Het is toch algemeen bekend dat de theorie en praktijk vaak verschillend zijn. Er vliegt nou eenmaal niet iedere dag een vliegtuig in een toren. Niemand weet dus wat er dan precies gaat gebeuren. Natuurlijk de theorie kant wel, maar of het ook zo in de praktijk zal uitpakken is altijd afwachten.
En laten we eerlijk zijn. Iedere grote ramp heeft zijn conspiracy theory. Zo zijn er ook mensen die beweren dat de hele holocaust (Jodenvernietiging) tijdens de tweede oorlog niet eens is gebeurd. Zelfs die mensen hebben dan zogenaamde feiten die net zoals bij 9/11 wel ergens op kunnen slaan. Belachelijk toch? Net zoals bij deze theorie dus.
Het is gewoon allemaal goed te pruimen leesvoer maar Bin-Laden heeft al bekend. Waar gaat het nog over.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Uitermate verdacht tijdstip waarop die video ineens opduikt.
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
In reactie op het artikel dat kijkert hierboven heeft geplaatst:
Vijf à zes keer in één artikel hetzelfde zeggen maakt het nog niet overtuigender, als tegelijkertijd gesteld wordt dat de mannen gemaskerd (? filmpje heb ik zelf nog niet gezien) waren en dus niet met zekerheid te zeggen is of het wel degelijk 'de daders' waren.
En waarom komt dit filmpje nu pas, 5 jaar na dato, naar buiten? Kunnen we zeker weten, dat dit ruim 5 jaar geleden is opgenomen, of kan het ook ad hoc gemaakt zijn?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Het is gewoon allemaal goed te pruimen leesvoer maar Bin-Laden heeft al bekend. Waar gaat het nog over.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Uitermate verdacht tijdstip waarop die video ineens opduikt.
Die opmerking kun je altijd maken, op welk tijdstip die video ook uitkomt.