• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.071 votes
Profile

Just a joke...

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Kos, ik heb je best hoog zitten, maar ik vind je in deze discussie (ook op Twitter) net zulke idiote en kromme vergelijkingen trekken (donorweek, bezuinigingen op cultuur, stierenvechten in Spanje) en dus net zo selectief verontwaardigd doen als Lambert Van Griensven. Als iedereen eens uit zijn eigen comfort-zone kwam en wat meer relativeerde, dan zou de hele Zwarte Pieten-discussie er misschien niet eens zijn.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

kos wrote:

(quote)

Dommer kan bijna niet. De VN is bijna constant bezig met Syrie.

Kom op man. Dat ze bij de VN niet slimmer zijn. Het gaat om perceptie natuurlijk.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

De Pietietie op FB zit al boven de 1,4 miljoen. Gaat hard en terecht.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

kos wrote:

Brengt het best in de Nederlander naar boven, deze discussie.

(afbeelding)

"Deze week zorg je voor hun geld, volgende week breken ze je hart door kenbaar te maken dat de sint niet bestaat"

Prijsloos

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Lefgozer wrote:

Je kan de situatie ook omdraaien. Waarom moet Sinterklaas altijd afgebeeld worden als een vieze ouwe man die zijn eigen klusjes niet kan opknappen? Racistisch zeg, alsof blanken allemaal lui zijn.

De man is 1743 jaar for fuck's sake. Eens zien hoe goed jij op die leeftijd nog uit de voeten kan.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Wat een volwassen discussie komt hier weer op gang..

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Ik ben al jaren voor gekleurde ipv zwarte piet maar door zielePietjes als mevrouw Shepherd en die Quinsy ben ik inmiddels wel bijna geneigd die mening te herzien. Wat een geëmmer.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Film Pegasus wrote:

De Pietietie op FB zit al boven de 1,4 miljoen. Gaat hard en terecht.

2 uur verder en ondertussen al op 1,6 miljoen. (al is dit misschien niet het juist topic om zoiets te posten...)

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

otherfool wrote:

Ik ben al jaren voor gekleurde ipv zwarte piet maar door zielePietjes als mevrouw Shepherd en die Quinsy ben ik inmiddels wel bijna geneigd die mening te herzien. Wat een geëmmer.

Wat denk je dat Chinezen en Indianen vinden van respectievelijk gele en rode pieten?

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Witte kerst moeten ze dan ook maar gelijk afschaffen....

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

De elfjes van de Kerstman ook, belediging voor de lilliputters...

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Mijn neef heeft diabetes, dat Suikerfeest moeten ze dus ook maar afschaffen..

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

En blanke vla, en zigeunersaus dan ook gelijk maar.

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

ja en travestie is discriminerend naar vrouwen toe, je als man extravagant verkleden als vrouw kan natuurlijk niet! immers niet alle vrouwen lopen scheef op hoge hakken en doen hoerig veel make-up op.. Hiermee zet je een heel geslacht te kijk. -_-'

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Oh god, de suikerziekte en blanke vla vergelijkingen, hahahaha.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

ja dat soort vergelijkingen trekken is net zo idioot als zwarte piet met de holocaust vergelijken.. Snap echt niet dat mensen meteen zo extreem worden over dit onderwerp en alle realiteit uit het oog verliezen. Net als van die achterlijke mongolen die de schuld al meteen aan de moslims wisten te geven. Is het dan zo moeilijk elkaar in het midden te vinden? Toch niet echt lastig lijkt me...

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Jimmiie wrote:

Jodenkoeken, moorkoppen en witlof ook maar verbieden dan..

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Ja, als je ziet hoe het tolerante volk los gaat op iets wat nota bene als overdreven grap bedoeld was...

https://www.facebook.com/cor.vanaalst/posts/451884281587230

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Goed, hebben we dan nu alle debiele vergelijkingen opgenoemd?

Edit: Die facebookpost van kos had ik ook al gelezen. Ik kon me niet voorstellen dat het echt is, maar aan de reacties te zien staan zijn vrienden erg positief tegenover dit betoog. Zeer, zeer bizar.

Verder, wat Montorsi zegt.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Wat denk je dat Chinezen en Indianen vinden van respectievelijk gele en rode pieten?

Euh, niks? Zeker niet als er ook blauwe, paarse en witte pieten zijn. Gezellig toch? Kinderen vinden dat alleen maar leuk, de commercie kan er wat mee (spaar nu alle pieten!) en de gekleurde medemensch is eveneens tevree. Er zijn eigenlijk geen nadelen.

Al is de kans om de traditie open te breken voorlopig wel verkeken door het militante optreden van die irritante zeurPieten die nu in de media komen. Bijvoorbeeld die donkere meneer bij P&W die zijn 7-jarige zoon in de klas liet zeggen dat Sinterklaas niet bestaat... hoe kom je er op

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Wat een zinloze discussie, het is misschien maar 1% van de donkere mensen die er daadwerkelijk echt mee zitten en de media speelt daar handig op in.

& of dit het beste uit de Nederlandse mens haalt? Nee, het laat eerder zien hoe kortzichtig nog zoveel mensen kunnen zijn

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

kos wrote:

Oh god, de suikerziekte en blanke vla vergelijkingen, hahahaha.

Nee, jouw vergelijkingen waren goed.

j0enne

• 9607 messages
  • 3775 votes

Het mooiste is nog dat Zwarte Piet niet zwart mag zijn, dat is inderdaad niet racistisch...

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Chriet!

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Chriet Titulaer !!!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Jimmiie wrote:

Uhm ... "Benaming 'Zigeunersaus' is discriminerend" - HLN.be

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

2 uur verder en ondertussen al op 1,6 miljoen. (al is dit misschien niet het juist topic om zoiets te posten...)

Bijna 2 miljoen (1,97 miljoen).

Montorsi wrote:

Snap echt niet dat mensen meteen zo extreem worden

achterlijke mongolen
Iets met een pot en een ketel..

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Bijna 2 miljoen (1,97 miljoen).

(quote)
(quote)
Iets met een pot en een ketel..

Lol, mag je extreme reacties al niet veroordelen want dan doe je het zelf ook?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.