• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.072 votes
Profile

Just a joke...

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Sowieso meer dan genoeg van die non-discussie en al dat zogenaamd tolerante kutvolk

Zwarte Piet is Racisme. Een afspiegeling van de ma - afspiegelingvandemaatschappij.tumblr.com

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

kos wrote:

Nja, vorige week was een Donorweek, voor noodzakelijke donoren. Geen hond reageert, Maar om kansloze fucking Zwarte Piet moeten opeens 900.000 mensen in 1 dag zich laten gelden. Who the fuck cares.

Tja als je zo gaat redeneren. Dagelijks sterven er duizenden mensen van de honger over heel de wereld maar wij maken ons druk om een financieel crisisje, een andere auto of de nieuwe spits van Roda JC..

Ps. De Donorweek was gewoon weer een succes hoor

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

kos wrote:

Nja, vorige week was een Donorweek, voor noodzakelijke donoren. Geen hond reageert, Maar om kansloze fucking Zwarte Piet moeten opeens 900.000 mensen in 1 dag zich laten gelden. Who the fuck cares.

Blijkbaar 900k mensen die in het diepste van hun identiteit worden geraakt. Sinterklaas (met Piet) is nog een van die laatste peilers van vroeger in een veranderende wereld. Zo gek is dat niet dat men dan reageert. En zeker niet als iemand van buiten Nederland ons even de les denkt te lezen.

En ach, die donorweek. De politiek wil ook niet, dus waarom zouden de mensen wel moeten? Verander de wet en je hebt geen problemen meer, maar daar is men te beroerd voor.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

mjk87 wrote:

(quote)

Blijkbaar 900k mensen die in het diepste van hun identiteit worden geraakt

Proest hahahahahahaha

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Jammer dat je al die mensen niet hoorde toen er twee keer 40 procent van hun echte identiteit, cultuur, werd wegbezuinigd.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

mjk87 wrote:

n zeker niet als iemand van buiten Nederland ons even de les denkt te lezen.

beetje wat wij het hele jaar doen in Rusland, stieren in Spanje etc.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

kos wrote:

(quote)
Proest hahahahahahaha

Je kan ook normaal reageren.

kos wrote:

(quote)

beetje wat wij het hele jaar doen in Rusland, stieren in Spanje etc.

Dat is ook fout.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

kos wrote:

Jammer dat je al die mensen niet hoorde toen er twee keer 40 procent van hun echte identiteit, cultuur, werd wegbezuinigd.

Waar doel je op?

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Op dat wij al tijden onze 'identiteit' zoals jij noemt wegbezuinigen, vind iedereen prima, stemt men zelfs op. Dus dat lijkt me niet het probleem.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Ik snap even niet helemaal wat (noodzakelijk) bezuinigen op cultuur (en op defensie en op onderwijs en op zorg en op ontwikkelingshulp, kortom; nogal selectieve verontwaardiging, kos) te maken heeft met een volksfeest dat (mogelijk) in het geding is door mensen die totaal niet kunnen relativeren. Blijkbaar heeft de VN ooit eens een flinke zak zout van Zwarte Piet gekregen en leggen ze de inhoud daarvan nu op de slak van Sinterklaas. Beetje jammer!

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

En o ja, ik heb trouwens een donorcodicil, want blijkbaar moet je die hebben om je te mogen mengen in de Zwart Piet-discussie.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Las vanmorgen dat het gros van die trieste figuren die hier over valt uit Amsterdam komt en/of GroenLinks stemt.

Tja, dat zet het hele verhaal weer even in perspectief natuurlijk..

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Belachelijke hetze rond heel dat zwarte Piet-gedoe. Onderstaande cartoon vat het wel een beetje samen:

https://scontent-a-iad.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/1395186_10151893348499463_143965631_n.jpg

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ik wou hem net ook posten

Lectrr is mijn favoriete cartoonnist (Werkt samen met de krant 'De Standaard'). Maar ik post hem hier nooit omdat hij:

- vaak in speelt op de politiek (en dat is verboden op dit forum)

- Omdat hij in speelt op de Vlaamse actualiteit (En Nederlanders doorgaans niet zouden begrijpen waarover het gaat).

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

kos wrote:

Eens hoor. Althans, dat het kwalijk is dat er amper gereageerd wordt op die donorweek.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Ik herinner mij onbegrip wanneer men tijdens een offerfeest het schaap ritueel slacht. De moslims moesten hun tradities veranderen. Dit hoort niet in de 21ste eeuw thuis. ( Dat het slachten van een schaap te maken heeft met de vergankelijkheid en het besef dat men komt te sterven vergat iedereen maar, het is barbaars; het schaap moeten we verdoven.) Nu is er de Sinterklaas en Zwarte Piet. Nu wordt de eigen traditie in vraag gesteld en daar hebben ze het met zijn allen toch een pak moeilijker mee. Grappig toch, niet?

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Dieren genadeloos aflachten (Spanje/suikerfeest) of iets interpreteren dat er niet is (racisme bij Sinterklaas) vind ik een nogal groot verschil.

Triest dat men Zwarte Piet af wil schaffen. Heeft niets met racisme te maken. Sterker: Zwarte Pieten worden feestelijk onthaald, op handen gedragen en kinderen eten zelfs letterlijk uit hun hand.

En dit is niet off-topic, want dat hele gedoe rondom Zwarte Piet is een grap op zich.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Precies, Nicolage Rico!

Mensen die zich serieus druk kunnen maken over Zwarte Piet hebben blijkbaar wel een heel erg makkelijk leven. Stelletje aanstellers.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Het is meer een cultuurkwestie. En voor de "buitenstaanders" een racisme kwestie.

Maar ben blij als het over is. Terwijl het nog geen november is!

Aan witte kerst doe ik ook niet meer - pleurt op.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Als je echt denkt dat het vlees dat je uit de supermarkt krijgt moreel wel aanvaardbaar is dan leef je toch met je hoofd in het zand hoor. Het viel mij gewoon op hoe mensen meten met 2 maten omdat de eigen traditie heilig is!! Niet enkel met tradities overigens, de meeste mensen willen enkel hun eigen waarheid zien, daar voelen ze zich op hun gemak.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ah, dus je mag alleen maar hierover discussiëren als je donor èn vegetariër bent. Dan blijf ik hier zo'n beetje alleen over, denk ik.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Als Zwarte Piet verdwijnt ga ik in 2014 elke dag geschminkt door het leven. Racistisch? Flikker toch op.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Ja ja, de 1.000.000 likes zijn gehaald!!

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Je kan de situatie ook omdraaien. Waarom moet Sinterklaas altijd afgebeeld worden als een vieze ouwe man die zijn eigen klusjes niet kan opknappen? Racistisch zeg, alsof blanken allemaal lui zijn.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Lefgozer wrote:

Je kan de situatie ook omdraaien. Waarom moet Sinterklaas altijd afgebeeld worden als een vieze ouwe man die zijn eigen klusjes niet kan opknappen?

Het is ook een bisschop hè

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Jawaddedadde wrote:

Belachelijke hetze rond heel dat zwarte Piet-gedoe. Onderstaande cartoon vat het wel een beetje samen:

(afbeelding)

Dommer kan bijna niet. De VN is bijna constant bezig met Syrie.

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

Brengt het best in de Nederlander naar boven, deze discussie.

http://oi40.tinypic.com/r1motx.jpg

kos

• 46691 messages
  • 8849 votes

mjk87 wrote:

De Speld

(afbeelding)

En uiteraard te liken: https://www.facebook.com/koloniepetitie

.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.