• 178.129 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.189 actors
  • 9.373.541 votes
Profile

Just a joke...

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Brainwashing;

VRAAG maar eens "snel" aan iemand hoeveel 1040+1040 is (men antwoord 2080, wat klopt) Vervolgens "snel" vragen +10? (men antwoord 2090, wat klopt) en dan weer "snel" +10? (=2100) maar men is geneigd om dan met 3000 te antwoorden!

Iedereen tuint er bij mij in!

(geloof me; 90 procent zegt ook daadwerkelijk 3000! de slimme/snelle nadenkers antwoorden uiteraard met 2100.)

Het is wel een "vraag" kwestie, dus op papier werkt het niet of digitaal zoals ik het hier omschrijf.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

ga het eens proberen. Ben benieuwd!

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

(afbeelding)

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

HIJ is leuk

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Movie-Addicted wrote:

(geloof me; 90 procent zegt ook daadwerkelijk 3000! de slimme/snelle nadenkers antwoorden uiteraard met 2100.)

Ik stel die vraag al jaren aan iedereen. Maar dan met 4000 + 40 + 30 + 20 + 10. Bijna niemand geeft het juiste antwoord, ze zeggen altijd 5000.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Ja komt min of meer op hetzelfde neer. Ik vond hem destijds wel geinig dat ik hem hoorde ( jaar of 5 geleden)

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

(afbeelding)

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

(afbeelding)

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

(afbeelding)

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

@t AGE-411: die ene van Hitler is wel erg grof haha

Deze zijn ook wel leuk:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Movie-Addicted wrote:

@t AGE-411: die ene van Hitler is wel erg grof haha

Dus als Hitler voorbij komt in een mop is die mop per definitie grof?

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Ik zeg toch niet dat ik hem niet leuk vind of vond? Juist wel Harde grappen, afbeeldingen of moppen zijn juist het leukst vooral leedvermaak.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Movie-Addicted wrote:

Ik zeg toch niet dat ik hem niet leuk vind of vond? Juist wel Harde grappen, afbeeldingen of moppen zijn juist het leukst vooral leedvermaak.

De jeugd van vandaag wordt meer geconfronteerd met Hitler als pop-icoon (Kitler's, zowat elke aflevering van Family Guy, de 100den parodieën op 'Der Untergang', films als 'Captain America', videogames met Hitler als badguy, ...), dan met Hitler als historisch figuur (als in: dictatuur, WO2, 6 miljoen, Stalingrad, ...).

Bovenstaande kan dan wel ironisch over komen, er komt een generatie aan die niet meer zal weten wie Hitler is, en wat ie gedaan heeft.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

De grappen over Hitler zijn vaak erg grappig, maar wat je hier zegt lijkt me wat onzinnig:

ovenstaande kan dan wel ironisch over komen, er komt een generatie aan die niet meer zal weten wie Hitler is, en wat ie gedaan heeft.

Zolang dat nog op scholen geleerd wordt en zolang er op tv en met allerlei herdenkingen nog genoeg aandacht wordt besteed blijft dit echt wel bekend. Zoals iedereen ook wel wat over de Romeinen, oude Egyptenaren en de Middeleeuwen weet. Julius Cesar, Cleopatra en Karel de Grote zijn ook niet onbekend.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

Karel wie?

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

"AGE-411" er komt een generatie aan die niet meer zal weten wie Hitler is, en wat ie gedaan heeft.

Niet waar. Ik ben het meer eens met Ajax&Litmanen1

Maar het vreemde is wel, dat "ikzelf" nooit op school wat heb meegekregen met geschiedenis over Hitler. En nee niet door absent te zijn of ziek, gewoon omdat onze geschiedenis leraar ons meer (historische) films liet zien.(hij was nogal lui om les te geven). Het verhaal over de 2e wereldoorlog heb ik min of meer door de jaren heen van mijn Oma en mijn vader meegekregen.

En dat het onderwerp "Hitler" op scholen misschien met de jaren steeds meer gaat verwateren, ok. Maar iedereen blijft hoe dan ook weten wie Hitler is, en wat hij gedaan heeft. Al word het niet op scholen tijdens geschiedenisles vertelt, dan komen de generaties na ons het wel via andere bronnen te weten.

*Off-Topic*

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Ajax&Litmanen1" lijkt Julius Cesar, Cleopatra en Karel de Grote zijn

Zeggen mij ook niks (vind ik zelf persoonlijk ook niet interessant genoeg.)

*Off-Topic*

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Serieus, die 3 namen zeggen je niks?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Die van die duif is wel leuk, alleen hier kunnen ze het al na 1 les.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

The Oceanic Six wrote:

Serieus, die 3 namen zeggen je niks?

Bij mij houdt het echt op bij Napoleon en Hitler.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Dk2008 wrote:

Die van die duif is wel leuk, alleen hier kunnen ze het al na 1 les.

In Amsterdam hoeven zij daar geloof ik al helemaal geen les meer voor te volgen

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

De grappen over Hitler zijn vaak erg grappig, maar wat je hier zegt lijkt me wat onzinnig:

(quote)

Zolang dat nog op scholen geleerd wordt en zolang er op tv en met allerlei herdenkingen nog genoeg aandacht wordt besteed blijft dit echt wel bekend. Zoals iedereen ook wel wat over de Romeinen, oude Egyptenaren en de Middeleeuwen weet. Julius Cesar, Cleopatra en Karel de Grote zijn ook niet onbekend.

Ik bedoel natuurlijk niet dat de jeugd niet meer gaat weten wie Hitler is. Maar er komt een moment dat Hitler niet meer het-van-het zal zijn. Kinderen binnen 20 jaar zullen geen oma's hebben die kunnen vertellen over de oorlog, en het zal steeds meer een ver-van-hun-bed-show worden.

Hitler zal een 'gewoon' historisch figuur worden als Julius Caeser, Karel De Groote, Napoleon.

Hetzelfde is te zien met WO1. Dat leefde tot over een jaar of 30 nog, maar nu is het 'een historische gebeurtenis' geworden.

Het karikaturiseren van Hitler is het begin van dit proces.

Soit: meer jokes, minder gedoe

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

(afbeelding)

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Movie-Addicted wrote:

(quote)

Bij mij houdt het echt op bij Napoleon en Hitler.

29 jaar en nog nooit van Ceasar en Cleopatra gehoord. Dat is al een joke op zichzelf

Movie-Addicted wrote:

Maar het vreemde is wel, dat "ikzelf" nooit op school wat heb meegekregen met geschiedenis over Hitler. En nee niet door absent te zijn of ziek, gewoon omdat onze geschiedenis leraar ons meer (historische) films liet zien.(hij was nogal lui om les te geven).

Zegt al genoeg. Best een schande eigenlijk, waardeloze middelbare school is dat geweest. Toch wel zo'n beetje de belangrijkste gebeurtenis ooit wat ook nog steeds invloed heeft op het dagelijkse leven anno 2013

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Hitlergrappen vind ik ook vaak niet grappig omdat hij al in een overtreffende trap zat, dan is dat lastig goeie grappen maken. Die hierboven zijn een aantal aardige. Beste humoristische stuk blijft natuurlijk:

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

rep_robert wrote:

(quote)

29 jaar en nog nooit van Ceasar en Cleopatra gehoord. Dat is al een joke op zichzelf

(quote)

Zegt al genoeg. Best een schande eigenlijk, waardeloze middelbare school is dat geweest. Toch wel zo'n beetje de belangrijkste gebeurtenis ooit wat ook nog steeds invloed heeft op het dagelijkse leven anno 2013

Tja, de namen op zich zeggen mij natuurlijk wel wat. Maar niet de achtergronden van die personen. (interesseren mij ook weinig, zoals eerder aangegeven) Maar waarom is dat een "joke" weet je wat pas een "joke" is? waar je 4 jaar voor hebt geleerd met alle klassen/lessen die je hebt gevolgd, en je krijgt het eindexamen; Je slechts 5 of 8% vragen krijgt waarvoor je daadwerkelijk hebt geleerd. 92 á 95% dus voor niets geweest (al die jaren leren)

Ik deed MBO Motorvoertuigen (waar ik momenteel totaal niets meer mee heb) maar goed, "sociale intelligentie" en "talen" vind ik veel belangrijker dan "wetenschap" of een hoog IQ hebben. Ander voorbeeld, tijdens mijn eindexamen die ik met hakken over de sloot haalden, ging ik nonchalant soliciteren bij een van de grootste Funderingsbedrijven van Nederland (naam noem ik niet) en door mijn positieve instelling, kreeg ik een baan aangeboden als Bouwkunding Calculator (met een topsalaris, gewoon volgens de hoogste greep uit het CAO). Dit terwijl ik totaal niets had meegekregen van bouwkunde of wiskunde of wat dan ook. Zij keken niet naar diploma's, maar naar je "inzettingsvermogen" in die 8 jaren dat ik daar werkzaam was heb ik cursussen gevolgd van grondmechanica op zwaar hoog nivo, en ik haalde het allemaal. Dit terwijl ik in mijn schooljaren nooit echt goed les heb gehad in Wiskunde, Aardrijkskunde of Geschiedenis!

Maar om even terug te komen op jouw laatste alinea; "best een schande eigenlijk", onze geschiedenis leraar (destijds) had dezelfde leeftijd die ik nu heb en al zou ik nu in zijn schoenen staan, met een een groep van 20 á 25 schoffies, en kleine crimineeltjes? had ik liever ook bij elke les maar een film van Escape from Sobibor of de Gladiator opgezet. Ik neem het hem niet kwalijk. Waarom is het zo belangrijk om zoveel informatie over geschiedenis in een 15 jarige leerling te proppen, waar het in de meeste gevallen toch de ene oor er in gaat, en de andere eruit? Laat staan dat zo een 14 of 15 jarige leerling door de jaren heen, zelf misschien wel de interesse krijgt in Geschiedenis, en veel boeken gaat lezen (bijvoorbeeld)

*Off-Topic*

ibendb

• 5037 messages
  • 3219 votes

Hoe heet een boemerang die nooit terugkeert?

-

-

-

-

-

Een stok.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Joke is het niet helemaal, maar als ze bij Vlaamse leraren in opleiding vragen op WOII te situren en er is een deel dat de oorlog situeert in de 19e eeuw, is dat toch even opkijken. Je hebt weetjes, maar dit is toch echt wel basiskennis...

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Zwemmen 2 Dolfijnen in de zee, zegt de ene Dolfijn tegen de andere: wat hebben wij het toch Dolfijn hé

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.