- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Totdat je zo'n ding in handen hebt.
Ik heb zelf ook jaren met zulke GSMs rondgelopen totdat ik aan mijn stage in hogeschool begon. Ondertussen afgestudeerd, volop aan het solliciteren en geloof me dan is zo'n ding enorm handig. Een voorbeeld: mijn CV was kwijt geraakt in de mail naar het bedrijf toe. Ik kom aan op het gesprek en het eerste wat ze me vragen of ik de CV (die in mijn dropbox folder staat) even terug kan doorsturen. Ook makkelijk voor gewoon dagelijks gebruik trouwens. Stond daarstraks in de winkel met 2 DVDs van Jet Li in mijn handen. Ik had mijn twijfels of het Chinese of Amerikaanse producties waren. Eventjes naar MM gekomen en het antwoord was er.
Je kunt wel degelijk perfect functioneren zonder maar zo'n smartphone is een typisch geval van iets dat je niet nodig lijkt te hebben totdat je het effectief veelvuldig gebruikt en dan kun je het niet missen.
Al gaat het er wel over hoeveel mensen tijdens uitgaan of een ander sociaal event op dat scherm zitten te koekeloeren maar dat is een ander verhaal.
Ik heb die GSM al 2 jaar, en vaak druk ik nog 'per ongeluk' op iets waardoor ik en nieuwe functie ontdek
Bovendien kost dat internet op je mobieltje toch veel geld?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Valt erg goed mee, zit bij mij mee in het internet abbonnement van Belgacom
maar wel handig in de bus, wc en trein.
Klopt ook, als comic liefhebber is de Marvel app erg de moeite waard. Zit al aan zo'n 80 free comics ondertussen die ik lustig op de tram lees.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Alsof ik zo'n ding ook neem om te bellen en te smsen. Kom onder die stenen vandaan mensen! Het is vooral ook dat je van alle gemakken voorzien bent en eigenlijk gewoon met een mini laptop in je broekzak rondloopt. Zodoende typ ik dit bericht ook in vanaf mijn huidige smartphone. Verschrikkelijk als ik telkens achter de pc zou moeten kruipen of een klungelige laptop op mijn schoot zou moeten leggen om mijn MovieMeter check up te moeten doen
Gewoon lekker vanaf de bank, liggend met een smartphone je bankzaken regelen, MovieMeteren, sociale zooi bijhouden en uiteraard een potje Yahtzee die ook gespeeld moet worden!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Allemaal aardig voor consumptie, maar productie op zo'n ding blijft een rommeltje. Blijft hét grote minpunt van al die draagbare apperatuur.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
(embed)
Voor al die smartphone haters, een maatje van mij gaat dit misschien wel ontwikkelen.
Ja, dit zag ik ook vorige week. Dat is natuurlijk geniaal.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Nu al enkele maanden in het bezit van de HTC One (trouwens mijn eerste smartphone) en sinds ik deze smartphone heb moet ik zeggen dat men laptop gebruik zeker met de helft of zelfs meer is gezakt. Moest mijn laptop zelf de geest geven overweeg ik ipv een laptop een tablet aan te schaffen. En dan eens gesetteld in mijn nieuwe woonst terug een vaste pc te plaatsen in mijn bureau.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Allemaal aardig voor consumptie, maar productie op zo'n ding blijft een rommeltje. Blijft hét grote minpunt van al die draagbare apperatuur.
Bedoel je dan het maken van een film ofzo? In het laatste nr. van het android magazine stelde ze de vraag. Kan je een blockbuster maken met uw smartphone? De test was maar voor 55% geslaagd en wijten ze gewoon aan te weining goeie apps op het gebied van verwerking van beeldmateriaal gemaakt met de camera van de smartphones.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Nee, eerder op eenvoudige handelingen als typen of zelfs maar copy/pasten.
dimi303
-
- 3418 messages
- 3663 votes
Nee, eerder op eenvoudige handelingen als typen of zelfs maar copy/pasten.
Dat valt allemaal nog wel mee eens je de kneep te pakken hebt. 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Copy/pasten lijkt me geen probleem inderdaad. Vooral op de grotere smartphones is het easy peasy, al heb ik er op mijn huidige S Plus ook totaal geen moeite mee. Is op Android i.i.g. geen enkel probleem, volgens mij gebruikt Onderhond Windows phone, weet niet hoe goed het daarop werkt.
Gisteren gebeld door Coolblue, morgenochtend komt mijn Note 3 binnen 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Weet perfect hoe het werkt op WP, heb ook een Android tablet thuis. Het is allemaal véél te traag om écht productief te zijn. Het gaat allemaal wel, maar liever niet dan wel.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ik snap het wel hoor. Werken met een muis en een toetsenbord blijft toch het meest ideaal om (professioneel, zakelijk ) mee te werken. Laptops met dat muisvlakje vind ik ook afschuwelijk.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
De Note III is wel echt een beest, daar ga je veel plezier aan beleven! 
Ik heb nu ongeveer 2 maanden een iOcean X7, rechtstreeks uit Hong Kong. Kostte me omgerekend 170 euro. Dit voor een Quadcore, 5 inch Full HD scherm, dual sim en stock Android. Ideaal voor mijn werk aangezien ik een zakelijk -en privé nummer heb. Experiment is best geslaagd te noemen voor dat geld!
Joy4ever
-
- 4609 messages
- 1832 votes
Vraagje:
Binnenkort dan eindelijk een keer een smartphone aanschaffen. Hoewel ik vrij weinig mobiel bel (meer sms-en) wil ik toch wel mee met de tijd. Ik ga voor een pre-paid maar wil graag wat advies wat een goed toestelletje is voor pak en beet € 100. Ik zie wel een aantal Samsung modellen (Gio, Galaxy) maar ook Huawei waar ik goeie dingen over gehoord heb. Wel iets duurder maar wellicht het geld wel waard?
Belangrijk vind ik gebruikersgemak, goede batterij/accu en een knappe camera (minimaal 3 MP). Iemand advies/tips voor mij?
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Ik zou in dat geval zeker voor Huawei gaan, in plaats van de goedkopere Samsungs. Zijn echt prima toestellen.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
De Note III is wel echt een beest, daar ga je veel plezier aan beleven! 
Ik heb nu ongeveer 2 maanden een iOcean X7, rechtstreeks uit Hong Kong. Kostte me omgerekend 170 euro. Dit voor een Quadcore, 5 inch Full HD scherm, dual sim en stock Android. Ideaal voor mijn werk aangezien ik een zakelijk -en privé nummer heb. Experiment is best geslaagd te noemen voor dat geld!
Met die iOcean x7, daar kan je gewoon alles mee? Jij hebt dan gewoon twee telefoons wil je zeggen met je zakelijk en privé nummer? Niet dat ik het nu direct nodig heb maar binnenkort wellicht wel en zat ik ook aan deze Chinese telefoon te denken maar vertrouw het niet helemaal op een of andere manier.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Lumia 520 is ook een aanrader aan de low-end kant.
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Windows Phone heb ik al een tijdje weggedaan. Er zijn nog steeds erg weinig apps beschikbaar. Ook zie ik geen succes in de verdere ontwikkeling(en) aan de Windows Phone. Android 4.2.2 is voor mij tot nu toe nog het beste. Ik heb zelf alweer een tijdje de Acer Liquid E2, tevens ook een aanrader als low budget phone
met allemaal optie's (incl. DTS wat volgens mij alleen de Acer heeft?)
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Na een ellendig lange periode van wachten is het eindelijk zover, dan komt mijn Note 3 binnen die ik in de pre-order heb besteld. Het beest der beesten, een telefoon die alle anderen zal verslinden 
(afbeelding)
(afbeelding)
Wanneer ik hem binnen heb zal ik mijn ervaringen met het toestel delen.
Toch vraag ik me nog steeds af wat nou de meerwaarde is van deze smartphone in vergelijking met een 'low-end' zoals dat blijkbaar heet. Ik ondervind echt vrij weinig problemen met mijn LG Optimus L7.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Met die iOcean x7, daar kan je gewoon alles mee? Jij hebt dan gewoon twee telefoons wil je zeggen met je zakelijk en privé nummer? Niet dat ik het nu direct nodig heb maar binnenkort wellicht wel en zat ik ook aan deze Chinese telefoon te denken maar vertrouw het niet helemaal op een of andere manier.
Daar kan je zeker alles mee! Het is gewoon een android telefoon met uitstekende specs. De kwaliteit is oke, maar niet geweldig. Ik was ook zeer sceptisch over chinese telefoons, maar ik heb de gok genomen. Met een beetje research kwam ik op de iOcean x7. Ik heb één telefoon, met twee nummers tegelijk standby. Ik kan dus op allebei worden bereikt en ermee bellen. Als ik een nummer kies dan krijg je de optie om te selecteren met welke simkaart je wilt bellen. In android is dit allemaal erg mooi geregeld, zoals bepaalde contacten direct laten kiezen met een bepaalde simkaart en je data laten gaan over een van de twee simkaarten.
Nadeel is logischerwijs de nazorg.. Zal die kapot gaan dan kan je hem terug sturen, maar zal je hem heel lang kwijt zijn. Een nieuw scherm in nederland, kan je niet krijgen zo 123 om een voorbeeldje te noemen.
Tip, kijk eens naar de Jiayu g4, voor onder de 200 euro te importeren en in Nederlandse webshops met garantie te koop voor ongeveer 250 euro!
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Toch vraag ik me nog steeds af wat nou de meerwaarde is van deze smartphone in vergelijking met een 'low-end' zoals dat blijkbaar heet. Ik ondervind echt vrij weinig problemen met mijn LG Optimus L7.
Ik ben een hevige gebruiker en mijn simpele S Plus met een single core processor van 1,4 ghz trekt het allemaal al tijden niet meer. LG is sowieso niet mijn ding, die zijn errug slecht met updates. Maar hun nieuwste smartphone met de snapdragon 800 processor doet volop mee in het topsegment. Jouw telefoontje schijnt wel een goede accu te hebben.
Anyway, om op je vraag in te gaan. Ik ben een heavy user en bigger=better in mijn ogen. Ik WIL dat megascherm hebben om mijn dagelijkse dingen op te doen. Ook kan ik niet overweg met het toetsenbordje op een 4,0 inch scherm, dus ik juich een groot scherm van harte toe.
Matige dual-cores en single core telefoons kunnen de hedendaagse apps niet meer goed aan. Apps starten traag op en worden traag in het gebruik, het werkgeheugen van de telefoon raakt veel sneller vol omdat de apps steeds zwaarder worden. Doordat het werkgeheugen vol zit wordt je telefoon dus traag en kan ie alles niet meer aan.
In de Note 3 zit de snelst geklokte Snapdragon 800 quadcore processor tot nu toe in gecombineerd met 3 gb(!) werkgeheugen, iets dat geen enkele telefoon tot nu toe voor elkaar heeft gekregen. Ook ben ik een grote fan van de Multi-window functie die Samsung inmiddels al heeft geintroduceerd, op de Note 3 verder heeft geperfectioneerd en in combinatie met het grote scherm een verademing zal zijn.
Met de S-Pen heb ik nog niet gewerkt, maar ik voorspel dat dit ook een grote pré zal zijn. Mensen die de Note gebruiken kunnen niet meer zonder.
Oftewel: Ik krijg een lekkere grote smartphone die mij in al mijn wensen volziet, die draait als een tiet dankzij de fantastische hardware, nooit enige vorm van vertraging zal vertonen, een full-HD beeldscherm heeft en mij ook nog eens van 32 gb aan opslag(en uitbreidbaar) voorziet.
Het ligt vooral ook aan het type user van een smartphone. Ik zou mij in m'n graf omdraaien als ik nu een Optimus L7 aangesmeerd zou krijgen. Maar als je weinig doet met een smartphone en het enkel voor wat basisdingen hebt dan kan het waarschijnlijk prima. Ook al wordt mijn moeder inmiddels ook knettergek van haar trage optimus LG en ze doet er echt niets bijzonders mee.
Oh ja, zo'n nieuwe telefoon kan ook 4G internet aan en een low end toestel niet 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Er zijn nog steeds erg weinig apps beschikbaar.
De beste mobiele browser, en laat dat nu nét de app zijn die ik het meest gebruik 
Verder zijn er van alle grote namen (uitgezonderd Google stuff) wel apps te vinden, al hoef je inderdaad vaak niet te rekenen op de laatste nieuwe mobile games. Da's zowat het enige echte hiaat momenteel, vraag is hoe belangrijk dat is voor iemand die net z'n eerste smartphone gaat kopen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
En waar is dat mobiele browser verhaal op gebaseerd. Neem aan dat iedereen zijn/haar eigen favoriete browser heeft? Verder kan je nog een fijne browser hebben, maar met een low end (Windows)toestel kan je dat verhaal ook in de prullenbak gooien. Het toestel is eigenlijk het belangrijkste om een goede browserervaring te hebben. Zelfde geldt voor de verbinding.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Niet echt. Low-end WP devices draaien hun OS veel vlotter dan low-end Android devices. Heeft er mee te maken hoeveel je OS zelf vereist van je systeem. Android loopt daar het meest in achter (zelfs op high-end toestellen vaak nog stutter en lag).
Verder baseer ik me op m'n ervaring als webdeveloper om de browsercapaciteiten van de verschillende OSen te vergelijken. Safari is erg matig, Android heeft een hoop keuze maar allemaal kampen ze met gelijkaardige rendering/performance problemen, WPIE is gewoon de meest stabiele en vlotte browser van de hoop.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Het gaat vooral om de UI die de makers over de telefoon heen gooien, niet de Android zelf. Een kale Android vind je helaas (bijna) alleen op de Nexus reeks. Android zelf is ook relatief kaal i.m.o.
De UI van de bekende merken(Samsung, HTC etc.) zuipen veel werkgeheugen van je telefoon. Ook de grootste boosdoener bij low-end Android toestellen denk ik.
Wat dat betreft zijn de mogelijkheden betreft Windows phone ook niet groot, dat is immers hetzelfde op alle telefoons en kan je net zoals Apple weinig in aanpassen(behalve de lay-out van de tegeltjes). Dat resulteert ook weer in waarschijnlijk een vlottere telefoon. Dan is alleen de vraag of je vrijheid op je smartphone wilt of alles voorgekauwd wilt hebben.
Vraag me toch af hoe erg die renderings/performance problemen volgens jou zijn op Android, ik geloof er zelf echt niet in. Juist op de nieuwste smartphones loopt het internet als een tiet. En per smartphone generatie zie je toch echt het verschil in browser performance, dus ik kan me niet voorstellen dat het er geen invloed op zou hebben.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Heb thuis een Nexus 7 ... zelfs vanilla Android heeft performantie problemen.
Mensen die voor low-end gaan verlangen doorgaans minder van een telefoon, Android heeft inderdaad veel meer vrijheid maar je moet er ook maar zin in hebben heel de rits uit te zoeken. Als die vrijheid dan ook nog betekent dat je telefoon (zeker bij low-end Android) als een Windows 95 gaat aanvoelen kan je je afvragen of zo'n ding wel een goed instapmodel is.
Bouw eens een siteje zou ik zeggen. Wanneer je begint met animatie en/of elementen vast aan je frame te hangen dan ben je erg blij met je Gorilla glass schermpjes. Enige probleem met WPIE zijn slechte coders die alles met -webkit maken en daarmee een hoop ellende veroorzaken op andere browser families.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Holy shit, hij is binnen en ben zwaar onder de indruk. Moet nu wel met een tent in me broek de bus instappen om naar de Hi winkel te gaan, want ik heb geen micro-Sim kaart. Lekker verder testen in de bus
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Nokia Lumia 925
Mooi apparaat, slechts een beetje wennen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Nice ... wist zelfs niet dat ze al een 925 verkochten hier. 1020 zou er toch ook aankomen?