- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Met welke mobiel loop jij op zak?
Met welke mobiel loop jij op zak?
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Ja de 1020 zit althans hier in Utrecht in de pre-order fase. Deze 925 kon ik zo afhalen, werd even geïnstalleerd en klaar.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Holy shit, hij is binnen en ben zwaar onder de indruk. Moet nu wel met een tent in me broek de bus instappen om naar de Hi winkel te gaan, want ik heb geen micro-Sim kaart. Lekker verder testen in de bus
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Geen idee wat dat moest voorstellen, maar soms druk ik wel eens op vorige en wanneer je een bericht hebt geplaatst verstuurd MM de tekst opnieuw. Blijft vreemd dat een site zo werkt met die postdata.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Hoe goed/betrouwbaar is de iPhone 4s? Ik kan m'n abonnement nu al verlengen, en heb niet zo veel zin om op de 5s te wachten. Ik denk dat ik die ook wat te duur zal vinden.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Beetje laggy met iOS7 erop. Zuur nadat ze Android er jarenlang mee uitgelachen hebben.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
M'n Chinese dual sim telefoon, de iOcean x7, is inmiddels al overleden. Nu een Galaxy Note 2, bevalt goed!
Lekker snel én groot!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Ik mag eind december weer een nieuwe telefoon van de zaak uitkiezen. In principe mag ik alles nemen behalve Iphone. Momenteel heb ik een Samsung S2 die goed bevalt.
Zit een beetje te twijfelen tussen de Samsung S4 en HTC One. De S4 lijkt de betere specs te hebben maar de HTC ziet er beter en degelijker uit.
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Nokia lumia 800. Bevalt prima. Enige nadeel aan deze telefoon is het aantal apps. Apps die wel beschikbaar zijn voor IOS en Android, maar niet voor Windows. Als je dan met vrienden zit en die doen een of ander spelletje. "Hee download die heb ook! O wait die is zeker niet voor Windows phone?" Maarja daar is overheen te komen.
Gewoon een goede telefoon die uitermate goed werkt en al laat je hem tig keer donderen, geen krasje of deukje te bekennen!
Nog 3/4de jaar en dan een nieuwere Windows phone uitzoeken 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Op WP8 is de app-situatie al een stuk beter, al blijf je qua games wat genepen zitten. Zelf niet veel last van aangezien ik mobile gaming zowat het laagste van het laagste vind, maar als er iets populairs in je vriendenkring circuleert kan het wat vervelend zijn.
Verder nog steeds érg tevreden van m'n Lumia 920. Los van typische smartphone klachten (batterij gaat er snel doorheen) een geweldig toestel.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Ben van plan om ook eens over te schakelen naar de smartphones. Dit omdat ik de laatste tijd vaak merk dat het erg handig zou geweest zijn om over internet te beschikken, een navigatiefunctie te raadplegen of mijn emails te lezen op de momenten dat ik niet achter een PC kan zitten. Daarvoor zou ik hem dus vooral willen gebruiken. Verder niet of nauwelijks geïnteresseerd in spelletjes. Ook de kwaliteit van de camera speelt eigenlijk geen rol, al zou het mooi meegenomen zijn zonder extra kosten.
Hieruit blijkt ook dat ik zeker niet de duurste toestellen wil, maar heb dus weinig zicht op het hele smartphone landschap. Iphone lijkt me te duur, dus een Samsung Galaxy of Nokia Lumia lijken me meer logische opties. Iemand die nog wat tips kan geven over pros en cons? Ook in verband met het besturingssyteem? Alvast bedankt!
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Android is vooral interessant als je meer van je smartphone verwacht. Lijkt nog het meest op een traditioneel desktop OS. Achtergronden aanpassen, widgets op je homescreens (klokken, beurskoers, agendas), grafische skins aanpassen. The sky is the limit. Probleempjes met Android zijn dat je vaak op weinig hulp mag rekenen als er Android upgrades zijn. Als beginner is het interessant moest je iemand in je buurt kennen die al wat ervaring heeft met Android, anders is het vaak wat gepruts.
Moest je voor Android gaan zou ik Samsung wel proberen vermijden. Hun duurdere toestellen zijn populair en zeker ook niet verkeerd, maar vanaf de middenklasse wordt het wat goedkope rommel. Ik zou dan eerder richting Sony of HTC kijken. Die hebben voor een 350EUR echt fijne toestellen. In ieder geval wél opletten NOOIT iets te kopen met Android 2.3 op ... 4 of hoger is een must.
Windows Phone is wat eenvoudiger. Maakt het gemakkelijker out of the box bruikbaar, maar je kan er ook iets minder mee. Duurt vaak wat langer voor grote services met hun apps of updates komen. Je vindt vaak wel 3rd party apps (niet van de service zelf, maar van thuisknutselaars) die qua quality vaak het origineel zelfs voorbijsteken, maar het sluimerende gevaar dat het ooit niet meer mag/niet meer werkt blijft wel aanwezig natuurlijk. Al moet gezegd dat het laatste jaar WP énorm veel initiatief getoond heeft om hun app-ecosysteem beter te onderhouden. Extra voordeel is dat alle updates aan WP mooi doorkomen zonder lang te moeten wachten (of volledig in de kou te blijven staan).
Qua merk zit je inderdaad best bij Nokia (die - zoals het er nu naar uitziet - gewoon opgeslorpt gaan worden door MS). Ondertussen vind je een 920 al voor een 350EUR ofzo, iets wat overeenstemt met het mid-range assortiment op Android maar qua specs er wel sterk bovenuit steekt. Qua camera ook niet te versmaden 
Conclusie: Android is wat nerdier, je kan er meer mee maar je moet er ook wat meer tijd instoppen. WP is eenvoudiger. Je hebt er minder op maar het is wel lekker slick en eenvoudig. Verder is het zo dat hoe goedkoper je gaat, hoe beter WP tot z'n recht komt.
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Bedankt voor de tips! Denk dat ik momenteel iets meer neig naar een Nokia met WP. Ik zie dat bv. een Lumia 520 toch nog een pak goedkoper is en dus waarschijnlijk ook heel wat minder goed. Maar puur om te internetten of mails te lezen hoeft dit misschien toch geen probleem te zijn?
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Als je inderdaad in die prijsklasse rondhangt dan is WP de veiligste optie. Het enige Android toestel dat in de buurt komt is de Moto G. Die is qua specs aantrekkelijker, maar qua effectief gebruik minder slick.
Enige nadeel aan de 520 is dat z'n opvolger er staat aan te komen voor dezelfde prijs. Het verschil tussen beide toestellen is niet héél groot, al is de upgrade naar 1GB ram (tov 512MB) wel belangrijk, aangezien sommige apps nood hebben aan 1GB (en dus niet te installeren zijn op de 520). Release date is voor "binnenkort".
Hou er ook wel een beetje rekening mee dat surfen op toestellen in deze prijsklasse iets stroever verloopt. Nog steeds bruikbaar, maar een appje opstarten kan al eens een seconde of twee langer duren 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Ah, goed om weten van die opvolger! Ik zou sowieso nog wel even wachten dus als ik dan toch in die prijsklasse blijf hangen, kan beter voor die nieuwe variant gaan.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Je kunt ook naar de Nexus 5 kijken. Qua prijs/kwaliteit verreweg de beste telefoon van het moment. Vrijwel zelfde specs als Samsung S4 en HTC One etc, maar dan 300 dollar goedkoper. Hij is in Nederland helaas in de winkel net zo duur in euro's als in de Play Store (niet beschikbaar in NL) in dollars, dus je zou kunnen kijken of je hem ergens in het buitenland kunt regelen.
Bovendien heb je dan allernieuwste Android, geen vervelende Touchwiz of Sense-skin en daardoor altijd de eerste updates. Er was bijvoorbeeld wat kritiek op de camera, maar daar is door Google binnen twee weken een update voor uitgerold die vrijwel alles heeft gefixed.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Nokia 520, prima smartphone voor extreem weinig geld.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ah, goed om weten van die opvolger! Ik zou sowieso nog wel even wachten dus als ik dan toch in die prijsklasse blijf hangen, kan beter voor die nieuwe variant gaan.
Je moet er alleen niet in trappen dat Android "moeilijker" zou zijn om mee te werken.
Qua opties is het veel uitgebreider(zoals Onderhond al aangeeft kan je werkelijk alles tweaken) en wanneer je gewoon een telefoon met stock android neemt (Nexus of Moto G) dan heb je een simpel toestel voor de beste kwaliteit. Kort gezegd, Android is hartstikke simpel om mee te werken en wanneer je jezelf erin verdiept zijn de mogelijkheden eindeloos qua rooten en custom roms.
Wanneer je naar Samsung neigt krijg je veel bloatware(apps van Samsung die je niet kan verwijderen), maar bij mid range toestellen valt dat wel mee t.o.v. bijvoorbeeld mijn Note 3 die vol staat met bloatware. Een S3 is bijvoorbeeld nog steeds een prima toestel, inmiddels ook lager geprijsd. Maar zoals Onderhond ook aangeeft moet je niet die goedkope lijnen van Samsung nemen, dat is gewoon troep. Wel bij de Galaxy S of Note serie houden.
Qua apps ben je bij IOS en Android ook veel beter uit dan Windows Mobile, een platform waar Nederland totaal niet voor warm loopt overigens.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Je kunt ook naar de Nexus 5 kijken. Qua prijs/kwaliteit verreweg de beste telefoon van het moment. Vrijwel zelfde specs als Samsung S4 en HTC One etc, maar dan 300 dollar goedkoper. .
Op de camera na zelfs betere specs. Sowieso al een Snapdragon 800 processor tegenover de Snapdragon 600 processors van de S4 en de One.
Fueledable
-
- 231 messages
- 3444 votes
Ik heb een iPhone 4, zonder abonnement en hard voor gespaard. 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ik heb tegenwoordig ook een ikTelefoon.
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Galaxy S3, na een lange tijd een S1 gehad te hebben een anderhalf jaar geleden overgestapt naar de S3; zeer tevreden over. Lekker snel en vooral; dat scherm! 
iPhone ben ik niet echt kapot van, maar qwa support zit het dan wel weer goed. Alleen dat iOS7 is vrij bagger en heeft menig 4/4S qwa WiFi om zeep geholpen.
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Ik heb ook een S3 maar ik ben er minder tevreden over, ik kom namelijk van een blackberry die ik 1 keer per 3 dagen op moest laden. Bij de S3 is dat wel anders, wat is de batterij waanzinnig snel leeg.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik heb de Samsung Galaxy S4 mini. Hiervoor had ik de S2. Merk niet echt erg veel verschil. Bij mij gaat de batterij ook niet lang mee omdat dat ding aan mijn hand vastgeplakt zit.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Eindelijk van m'n Sony Ericsson Xperia Arc S af, wat een stuk stront is dat.. Krijg morgen de Nexus 5 binnen
!
Verbaas me trouwens echt dat zoveel mensen zo'n overpriced toestel als Galaxy of iPhone hebben..
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Hoezo verbaas je je daarover? Een iphone 5(s) en een Nexus 5 bijvoorbeeld zijn totaal onvergelijkbaar. Ga je het toch doen dan zal de iphone overall gezien vaak als de betere uit de bus rollen. Waarmee ik niet zeg dat de ene slecht is en de ander goed. Natuurlijk heeft de 1 meer te besteden dan een ander maar beide aankopen zijn prima te begrijpen lijkt me.
Of verbaas je je ook over mensen die liever een BMW rijden dan een Renault?
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Ik zie inderdaad geen enkele reden om een iPhone boven (een ieder) ander toestel te verkiezen. Maar dat heb ik met alles van Apple, dus misschien ligt het daar aan. Vooral die idiote studentjes die maandelijks bijlenen, maar met allerlei zwaar overpriced producten van Apple pronken terwijl er qua inhoud niks tegenover staat. Die idiote Macbooks voorop.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12836 votes
Je hebt ook van die mensen die voor een Renault de prijs van een BMW willen betalen 
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
En welk toestel is in jouw ogen wél de BMW dan in dit verhaal? (ervan uitgaand dat je op mensen doelt die graag Apple kopen). Ik betaal het namelijk graag hoor voor Apple, teveel. Alleen voor het design en het materiaal/luxe al. Maar ook voor de besturingssystemen, het gemak en de kwaliteit. (vandaar dat die auto-vergelijking voor mij wel opgaat). Weet uit ervaring ook dat ik geen andere phone zou willen, dus eigenlijk gaat 'teveel' voor mij niet eens op.
Maar goed, wordt vast een vermoeiende discussie
Vind het alleen van die dooddoeners: overpriced, 'het niet kunnen snappen' etc. Ieder zijn smaak, budget en behoefte.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
En dan zelf met de grootste dooddoener komen..