• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.938 votes
Profile

Met welke mobiel loop jij op zak?

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Maar wel hoe de realiteit is, ondanks dat het in jouw beleving overpriced is en het je verbaast. Dooddoener of niet.. Want inderdaad, dat was mijn slotopmerking wel. Ik gebruikte voor jouw opmerking het verkeerde woord. Hoe dat dan heet, als je je niet in andermans behoeften kan verplaatsen, laat ik in het midden

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Huh, snap niet hoe die twee keer is geplaatst. Maarja, moet nog met de Sony Ericsson he... Heb 'm even weggehaald.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Heb momenteel (al lang) een Xperia Ray, aangeschaft omdat ik er toen een wii bij kon krijgen.

Toestel unlocked, geroot, custom rom (Xperia Ultimate HD), beetje overclocked.

M'n abonnement nu omgezet naar sim only (3 euro p/maand) en aan het sparen voor een los toestel.

Liefst de Moto X, maar gezien andere uitgaven zal het de Moto G gaan worden.

Dus blijf bij android, vind de aanpasbaarheid toch wel fijn. Als ik ben uitgekeken op hoe het eruitziet kan ik eenvouding het toestel een compleet ander uiterlijk qua bediening en schermen geven.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Da's een groot voordeel idd. Maarre, een sim only abbonement van 3 euro???? Wat krijg je daar voor terug dan? Da's wel erg goedkoop horizons

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

rep_robert wrote:

Da's een groot voordeel idd. Maarre, een sim only abbonement van 3 euro???? Wat krijg je daar voor terug dan? Da's wel erg goedkoop horizons

Daar krijg je 100 minuten bel/sms voor terug. Bij Tele2.

En mijn belgedrag is gemiddeld onder de 30 minuten per maand.

Ik zit overal ingesloten in de wifi netwerken... vandaag geen mobiel internet.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Ben uiteindelijk voor de Moto G gegaan. Leek me prijs/kwaliteit verhouding een erg goede deal. Had echter nog een vraag. Is een screen protector nodig? Ik had zo een lederen case besteld die de phone aan beide kanten bedekt, maar kreeg er ook een screen protector bij. Het plakken verliep echter stroef en nu is dat ding vuil en dus al onbruikbaar.

Is zo een lederen case voldoende of zou ik toch een nieuwe screen protector proberen of is het überhaupt allemaal niet meer echt nodig met dat Gorilla Glass?

Op het internet lees ik nogal verschillende meningen zowel pro als contra.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Geen enkel scherm is feilloos...Screen protectors zelf heb ik een bloedje hekel aan, nooit gehad ook en nog nooit een kapot/beschadigd scherm gehad. Zodra ik ergens een screen protector of beschermlaag op een apparaat zie is het eerste wat ik doe dat eraf halen. Het is zoooooo lelijk. Je ziet het ook altijd zitten, de neiging om te pulken is gigantisch. Hetzelfde geldt ook voor die rubberen beschermhoesjes die het scherm open laten. Nutteloos versiersel, helpt geen flikker.

Uiteindelijk is het belangrijkste hoe je er zelf mee om gaat. Indien je er normaal mee om gaat is bescherming in die vorm niet nodig. Heb enkel een lederen case waar mijn pasjes ook in passen. Erg handig, zo hoef ik nooit meer een portemonnee op zak te hebben. Twee vliegen in 1 klap, vooral wanneer je een phablet hebt.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Toch is er een groot verschil in kwaliteit. M'n Nexus 7 (tablet) zit echt al vol voelbare grote krassen (stuk of 4), terwijl die eigenlijk amper vervoerd of gebruikt wordt. M'n Lumia 920 (phone) heb ik dubbel zo lang, gaat overal steeds mee en wordt veel vaker gebruikt en heeft nog geen zichtbaar krasje op het scherm, laat staan voelbaar.

Op zich vind ik het geen ramp want gebruik die Nexus 7 toch niet zoveel, maar moest het omgekeerd zijn zou ik me toch wat bekocht voelen. Dus dan is protectie toch echt wel aan te raden. Geen idee hoe het met de Moto G zit, maar zou me toch nog maar wat inlezen.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Heb zelf ook nog nooit een screen protector gebruikt. Ook niet op de Moto G nu. (Goede keuze. ).

Een van de belangrijkste dingen is : laat geen zand (of ander soortige kleine korrels) in de buurt van zo'n scherm komen, dat is erger dan een stanley mes.

Motorola heeft voor de Moto G een flipcover, die vervangt de achterkant en heeft meteen een klepje voor het scherm.

En daarnaast optie voor een grip shell, idd, zo'n rubber bescherm ding. Dat bescherm natuurlijk wel valpartijen op de hoeken.

Eigenlijk enige nadeel vd Moto G is de gladde achterkant, daarom denk ik de grip shell aan te schaffen voor wat meer grip.

Gorilla Glas e.d. is dan wel krasvrij (tot op zekere hoogte, zie zandkorrel) maar niet breek vrij trouwens.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Onderhond wrote:

Toch is er een groot verschil in kwaliteit. M'n Nexus 7 (tablet) zit echt al vol voelbare grote krassen (stuk of 4), terwijl die eigenlijk amper vervoerd of gebruikt wordt. M'n Lumia 920 (phone) heb ik dubbel zo lang, gaat overal steeds mee en wordt veel vaker gebruikt en heeft nog geen zichtbaar krasje op het scherm, laat staan voelbaar. Op zich vind ik het geen ramp want gebruik die Nexus 7 toch niet zoveel, maar moest het omgekeerd zijn zou ik me toch wat bekocht voelen. Dus dan is protectie toch echt wel aan te raden. Geen idee hoe het met de Moto G zit, maar zou me toch nog maar wat inlezen.

De nexus 7 (2012) (die had jij toch ook?) heeft Corning Glass. De Nokia 920 Gorilla Glass (ook van Corning (=maker) dat wel). Maar Nokia dus beter kwaliteit scherm dan Nexus.

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

Mag ik jullie advies vragen? Ik maak dermate weinig gebruik van een mobiel dat ik met weinig uit de voeten kan. Ofwel geen echt hoge eisen qua snelheid en functionaliteit. Ik twijfel nu tussen de Samsung Galaxy Trend en de Nokia Lumia 520. Ik neig naar die laatste omdat die er wat sneller uitziet, wat cooler is. Maar draait wel op Windows 8 ipv Android. Welk mobiel zou jullie voorkeur hebben?

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Joy4ever wrote:

Mag ik jullie advies vragen? Ik maak dermate weinig gebruik van een mobiel dat ik met weinig uit de voeten kan. Ofwel geen echt hoge eisen qua snelheid en functionaliteit. Ik twijfel nu tussen de Samsung Galaxy Trend en de Nokia Lumia 520. Ik neig naar die laatste omdat die er wat sneller uitziet, wat cooler is. Maar draait wel op Windows 8 ipv Android. Welk mobiel zou jullie voorkeur hebben?

Bij die 2?

De Nokia 520.

Enige wat echt minder is dan is whatsapp. Dat draait op Windows gewoon niet lekker. Daarnaast moet je je bij whatsapp afvragen wat je ervan vind dat het door Facebook gekocht is.

Nokia brengt binnenkort trouwens een budget android toestel uit.

Mocht je een android toestel willen raad ik de Samsung toestellen allemaal af. Samsung voegt eigen laag over android toe die funest voor gebruikservaring is.

Dan raad ik eerder de Huawei Ascend Y300 aan. Als je bereid bent zo'n 50 euro extra uit te geven (als je toestel los koopt) dan is de Moto G dé aanrader.

Ben je bereid wat meer uit te zoeken dan zou je de Xiaomi Hongmi uit China moeten bestellen. Xiaomi is top merk daar en kwalitatief net zo goed als de bekende merken hier. Moet je wel nog goed uitzoeken hoe en wat met bestellen.

Maar enfin, tussen de twee toestellen die je noemt: de Nokia 520 zonder twijfel.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

horizons wrote:

De nexus 7 (2012) (die had jij toch ook?)

Ik heb de 2013 versie. Geen idee wat die heeft

horizons wrote:

Laatste wat ik ervan gehoord heb is dat het een Android Fork is die geeneens toegang zou hebben to de PlayStore ...

Joy4ever

• 4609 messages
  • 1832 votes

horizons wrote:

Maar enfin, tussen de twee toestellen die je noemt: de Nokia 520 zonder twijfel.

Dankjewel voor je (uitvoerige) reactie

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Thanks voor de feedback. Ik had deze case gekocht van amazon. Een pak goedkoper dan die flip cover/grip shell, al zien die er wel mooier uit. Voorlopig ga ik het daarmee doen.

De GSM zelf ook trouwens, goedkoper dan hier in een (online) winkel. Betaalde 192 euro voor de 16 GB versie. Hier betaal je al snel 188-199 euro voor de 8 GB. Heb alleen nog een oplader nodig. Altijd USB gebruiken is ook niet handig. Daarvoor misschien maar naar de Duitse amazon kijken want met die UK-opladers ben je nog niet veel zonder adapter.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Finisterra wrote:

Thanks voor de feedback. Ik had deze case gekocht van amazon. Een pak goedkoper dan die flip cover/grip shell, al zien die er wel mooier uit. Voorlopig ga ik het daarmee doen. De GSM zelf ook trouwens, goedkoper dan hier in een (online) winkel. Betaalde 192 euro voor de 16 GB versie. Hier betaal je al snel 188-199 euro voor de 8 GB. Heb alleen nog een oplader nodig. Altijd USB gebruiken is ook niet handig. Daarvoor misschien maar naar de Duitse amazon kijken want met die UK-opladers ben je nog niet veel zonder adapter.

Gebruik zelf de oplader van Nexus7 2012 of oude Xperia.

Had zelf getimed door de 8gb bij de Nederlandse Mediamarkt voor € 156,- te kopen (tijdens de btw actie).

Maar idd, amazon.de is ook al een betere keuze om standaard te bestellen.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

horizons wrote:

(quote)

Gebruik zelf de oplader van Nexus7 2012 of oude Xperia.

Had zelf getimed door de 8gb bij de Nederlandse Mediamarkt voor € 156,- te kopen (tijdens de btw actie).

Maar idd, amazon.de is ook al een betere keuze om standaard te bestellen.

Je kan gewoon opladers gebruiken van andere GSM's/toestellen?

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Ja hoor. Zolang ze dezelfde aansluiting hebben. Daarom wordt er ook geen bij de Moto G verkocht.

Het toestel heeft wel een goede oplader nodig met voldoende ampère.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

horizons wrote:

(quote)

Bij die 2?

De Nokia 520.

Enige wat echt minder is dan is whatsapp. Dat draait op Windows gewoon niet lekker. Daarnaast moet je je bij whatsapp afvragen wat je ervan vind dat het door Facebook gekocht is.

Mocht je een android toestel willen raad ik de Samsung toestellen allemaal af. Samsung voegt eigen laag over android toe die funest voor gebruikservaring is.

Dan raad ik eerder de Huawei Ascend Y300 aan. Als je bereid bent zo'n 50 euro extra uit te geven (als je toestel los koopt) dan is de Moto G dé aanrader.

Ben je bereid wat meer uit te zoeken dan zou je de Xiaomi Hongmi uit China moeten bestellen. Xiaomi is top merk daar en kwalitatief net zo goed als de bekende merken hier. Moet je wel nog goed uitzoeken hoe en wat met bestellen.

.

Puur smaakgebonden. Ik vind Touchwiz persoonlijk wel erg fijn en beter dan de concurrenten. Enig nadeel is de bloatware, maar dat heb je amper op een midrange/lowrange toestel. Hetzelfde geldt ook voor de vele (nutteloze) functies als oogscrollen, air view etc etc. Dit vind je vooral op de high en top end toestellen.

Vanilla/kale android is me iets te karig, ik speel er graag mee en dan is Samsung wel fijn.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

rep_robert wrote:

(quote)
.

Puur smaakgebonden. Ik vind Touchwiz persoonlijk wel erg fijn en beter dan de concurrenten. Enig nadeel is de bloatware, maar dat heb je amper op een midrange/lowrange toestel. Hetzelfde geldt ook voor de vele (nutteloze) functies als oogscrollen, air view etc etc. Dit vind je vooral op de high en top end toestellen.

Vanilla/kale android is me iets te karig, ik speel er graag mee en dan is Samsung wel fijn.

Zeker smaak gebonden, maar bij vrijwel elke review van een samsung telefoon wordt er gesproken over lag en stotteren in de menus, iets wat niet door de hardware mag komen maar vrijwel altijd schuld van de zware schil touchwizz is.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

horizons wrote:

(quote)

Zeker smaak gebonden, maar bij vrijwel elke review van een samsung telefoon wordt er gesproken over lag en stotteren in de menus, iets wat niet door de hardware mag komen maar vrijwel altijd schuld van de zware schil touchwizz is.

Vooral een euvel op de tablets. Niet iets wat ik bij de s4 of Note 3 terug zie komen. Zelf nu al een 5 maanden de Note 3 en nog geen single lag meegemaakt. Logisch met 3gb ram(2,71 gb ram clean)...heb standaard maar dan 1,5gb werkgeheugen over. Dan maakt de zware grafische laag Touchwiz op mijn telefoon ook niet uit.

Op low budget telefoons maakt het verder niet uit welk merk je hebt, je merkt het verschil altijd met een high end phone.

Vriend van me heeft ook de Moto G, doet het prima. Maar ik merk in alles dat ie trager is(en de beeldkwaliteit is natuurlijk minder).

Finisterra wrote:

Ben uiteindelijk voor de Moto G gegaan. Leek me prijs/kwaliteit verhouding een erg goede deal. Had echter nog een vraag. Is een screen protector nodig? Ik had zo een lederen case besteld die de phone aan beide kanten bedekt, maar kreeg er ook een screen protector bij. Het plakken verliep echter stroef en nu is dat ding vuil en dus al onbruikbaar.

Is zo een lederen case voldoende of zou ik toch een nieuwe screen protector proberen of is het überhaupt allemaal niet meer echt nodig met dat Gorilla Glass?

Op het internet lees ik nogal verschillende meningen zowel pro als contra.

Ik heb zelf nu een case waar ik mijn pasjes in kan doen, zelf vind ik dit fijner. Die rubberen hoesjes helpen niet want die bedekken enkel de achterkant. Als je een hoesje hebt die ook je beeldscherm beschermt heb je geen screen protector nodig.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Iemand, tips

Wat is beter, Apple, Samsung, HTC of LG

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

Hangt er vanaf wat je verlangt van een telefoon.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Onderhond wrote:

Hangt er vanaf wat je verlangt van een telefoon.

Zeker genoeg geheugen 8GB, goede camera, goed bereik, goede processor. Zeker stabiele internet verbinding (huidige mobiel) valt internet constant weg. Groot scherm en mooie resolutie. en batterij duur moet goed zijn. zo ongeveer.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Heb sinds een maand de Samsung S4 met 4g. Bied alles wat jij zoekt.

Iphone moet je van houden en scherm is vrij klein.

Je kan ook nog ff wachten op s5 (april?)

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

jarno1975 wrote:

Heb sinds een maand de Samsung S4 met 4g. Bied alles wat jij zoekt.

Iphone moet je van houden en scherm is vrij klein.

Je kan ook nog ff wachten op s5 (april?)

Samsung galaxy S4 ? de mini wordt afgekraakt op de problemen die ik nu heb, traag in gebruik, traag in internet verbinding ect ect.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Ik heb het toch niet over de mini. De s4 is de telefoon met de beste specificaties op dit moment.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Heb eigenlijk ook een vraagje. Ik zoek een goedkope smartphone. Kan ik dan beter een recent budgetmodel kiezen of een ouder topmodel? Qua prijs komt dat redelijk bij elkaar in de buurt is mijn indruk.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.