• 178.170 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.096 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

combi wrote:

(quote)

als anti-roker wel ja

Nee, eerder als weldenkende mens.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

combi wrote:

als ze dat nou is met vele male belangrijkere zaken doen in plaats van met betuttelende regeltjes komen.

Gezond zijn is voor mij (en velen met mij) erg belangrijk.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Nee, eerder als weldenkende mens.

als dat zo is zou je de vrije keus belangrijker vinden als nogmaals de betuttelende maatregelen.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

@ Ramon K: Al die producten die je nu opnoemt zijn alleen ongezond voor de gebruiker, niet voor de omstaander.

en hier ga je dus echt de mist in.

alcohol niet schadelijk voor de omstanders?

vertel dat maar eens tegen de mensen die een dierbare zijn verloren omdat een dronken klootzak zonodig in de auto moest stappen.

zeg dat maar eens tegen de slachtoffers van zinloos geweld, tegen verkrachte vrouwen, mishandelde vrouwen, leden van compleet ontwrichte gezinnen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

combi wrote:

(quote)
als dat zo is zou je de vrije keus belangrijker vinden als nogmaals de betuttelende maatregelen.

Toch niet. Algemeen welzijn van de maatschappij primeert boven liberalisme in mijn ogen.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Gezond zijn is voor mij (en velen met mij) erg belangrijk.

prima geen alcohol voor jou meer dus, en dan heb je volgens mij ook niks te zoeken in mijn stam kroeg bijvoorbeeld.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Max en Joep wrote:

(quote)

en hier ga je dus echt de mist in.

alcohol niet schadelijk voor de omstanders?

vertel dat maar eens tegen de mensne die een dierbare zijn verloren omdat een dronken klootzak zonodig in de auto moest stappen.

zeg dat maar eens tegen de slachtoffers van znloos geweld, tegen verkrachte vrouwen, mishandelede vrouwen, lede nvan compleet ontwrichte gezinnen.

Jij gaat hier de mist in. Alcohol is niet schadelijk als je rustig een pintje drinkt in de kroeg. Als je met je zatte botten in de wagen kruipt natuurlijk wel, maar dat zijn twee verschillende zaken. Bovendien - niet dat het verder veel ter zake doet - ben ik iemand die ook geen druppel alcohol aanraakt, dus op dat vlak zul je me niet op hypocrisie kunnen betrappen .

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

combi wrote:

(quote)
prima geen alcohol voor jou meer dus, en dan heb je volgens mij ook niks te zoeken in mijn stam kroeg bijvoorbeeld.

Bwa, je kan ook een cola'tje drinken of een thee'tje. Of zoveel meer . En in jouw kroeg zal ik inderdaad niet komen. Ik houd het bij m'n eigen kroeg .

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Toch niet. Algemeen welzijn van de maatschappij primeert boven liberalisme in mijn ogen.

in the perfect world mischien, helaas leven we nu in een betuttelend nederland.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Jij gaat hier de mist in. Alcohol is niet schadelijk als je rustig een pintje drinkt in de kroeg. Als je met je zatte botten in de wagen kruipt natuurlijk wel, maar dat zijn twee verschillende zaken. Bovendien - niet dat het verder veel ter zake doet - ben ik iemand die ook geen druppel alcohol aanraakt, dus op dat vlak zul je me niet op hypocrisie kunnen betrappen .

dat zijn helemaal niet 2 verschillende zaken.

hoe kan je dat nou in godsnaam zeggen?

de kans dat jij s nachts in elkaar wordt gebeukt door een stel straalbezopen sukkels is velen malen groter dan dat jij in een moderne kroeg met afzuigsystemen kanker oploopt..

hoe krom........

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Bwa, je kan ook een cola'tje drinken

light hopelijk, anders blijft mn ziekenfonds premie stijgen inc. mijn stress

of een thee'tje.

zonder suiker, ik raak al gestresst als het niet zo is.

Of zoveel meer

kort om niks is gezond en het blijft imo. erg betuttelend.

. En in jouw kroeg zal ik inderdaad niet komen. Ik houd het bij m'n eigen kroeg .
hmm, kom ik bij jou kroeg een biertje drinken en beloof ik dat ik niet zal roken.(kunnen we het over films hebben veel leuker en intressanter)

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

combi wrote:

hmm, kom ik bij jou kroeg een biertje drinken en beloof ik dat ik niet zal roken.(kunnen we het over films hebben veel leuker en intressanter)

Moeten we doen, je lijkt me een toffe peer .

Edit: dat van die cola was maar een voorbeeld, ik drink eigenlijk zelden frisdrank.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Max en Joep wrote:

(quote)

dat zijn helemaal niet 2 verschillende zaken.

hoe kan je dat nou in godsnaam zeggen?

de kans dat jij s nachts in elkaar wordt gebeukt door een stel straalbezopen sukkels is velen malen groter dan dat jij in een moderne kroeg met afzuigsystemen kanker oploopt..

hoe krom........

Tja, ik heb inderdaad een hekel aan mensen die dronken achter het stuur kruipen, dus in dat opzicht begrijpen we mekaar. Maar een pintje drinken en dronken achter het stuur kruipen zijn toch echt wel twee verschillende zaken hoor. Er is geen oorzakelijk verband tussen beide, iets wat met roken en longschade wel zo is.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

nee hoor.

jij gooit het nu op maat houden.

ik ken mensen die op een avondje uit het lekker vinden om misschien 2 sigaretjes te roken.

daar krijgen zij noch hun omstanders kanker van.

maar het wordt hen bij deze wel ontzegd.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Eerder in dit topic werden links gepost naar wetenschappelijke artikels die zeggen dat twee sigaretten wel degelijk schadelijk zijn.

Tussen die twee sigaretten en de schade aan de gezondheid bestaat een rechtstreeks oorzakelijk verband.

Als iemand in een kroeg twee pintjes drinkt ondervindt jij daar als bezoeker geen last van met betrekking tot je gezondheid. Geen oorzakelijk verband met andere woorden.

Dat iemand dronken achter het stuur kruipt is een heel ander verhaal, tevens vele malen verwerpelijker dan een sigaretje roken in een kroeg vind ik. Maar feit is dat ze strikt genomen niet als oorzaak-gevolg fungeren. Mentaliteit is hierin een groot probleem inderdaad, daarover zijn we het eens.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Halcyon wrote:

Tussen die twee sigaretten en de schade aan de gezondheid bestaat een rechtstreeks oorzakelijk verband.

Heel juist.

Op 21 maart 2006 is in het Europees parlement een rapport voorgesteld met nieuwe gegevens over het aantal doden dat passief roken teweegbrengt. In België zijn dit 2133 doden per jaar. De studie werd uitgevoerd in opdracht van de European Respiratory Society, Cancer Research UK, het Institut National contre le Cancer (INCA) en het European Heart Network.

Bron: Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Ik blijf het vreemd vinden dat sommige rokers hier spreken van 'vrijheidsbeperking'. Dit is een beschermingsmaatregel voor 'derden' of de mensen die hun longen *niet* extra wensen te vervuilen. Niemand zegt dat je niet meer mag roken an sich. Net zoals snoepen of drinken mag iedereen zo ongezond leven als ie zelf wil. Enige voorwaarde is dus dat je daarmee geen andere mensen in gevaar brengt.

Dronken rijden mag niet, net zoals roken terwijl je op café zit nu niet meer mag. Beide combinaties brengen nu eenmaal andere mensen in gevaar, dus beiden worden terecht verboden. Jammer voor de feestneus dat zijn mogelijkheden beperkt worden qua transport, jammer voor de roker dat ie het niet meer op café kan doen... maar maatschappelijk/ethisch gezien een heel correcte wetgeving die het belangrijkste in overweging heeft genomen. Heeft dan ook helemaal niks te maken met facisme of gekke doemscenario's vol onvergelijkbare zaken die alleen maar op de individuele gezondheid spelen. Even verder denken dan je eigen longen/vrijheid is de boodschap.

Ik vind de rokers eigenlijk een beetje egoïstisch reageren. Is het dan zo erg om wat water bij de wijn te doen en daarmee minder passieve slachtoffers te maken? Het lijkt me een kleine opoffering om veel menselijk lijden te sparen.

Overigens is het niet omdat iets al tijdenlang ingeburgerd is, dat het daarom automatisch ook gewoon O.K. is. Beetje een kromme aanname.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik vind de rokers eigenlijk een beetje egoïstisch reageren. Is het dan zo erg om wat water bij de wijn te doen en daarmee minder passieve slachtoffers te maken? Het lijkt me een kleine opoffering om veel menselijk lijden te sparen.

Ja Moeder Theresa! Waar heb je het toch over man! Ik zit hier niet te beweren dat mensen maar passief mee moeten roken. Ik hoor hier users zeggen: niet-rokers hebben even veel rechten als...........

Precies: EVEN VEEL! Beide groepen hebben rechten! Ze hadden voor een compromis moeten gaan! De burgers de keus moeten laten om in een rook- of rookvrije omgeving te vertoeven. Wie zijn hier nu de egoisten vraag ik me af?

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Vooraleer dat rookverbod er was, WAS die keuze er om in rookvrije kroegen te vertoeven.

Maar hoeveel waren er?

Van 'keuze' was er dus niet echt veel sprake voor de niet-rokers groep.

Beide groepen hebben rechten!

De lucht vervuilen is geen recht. Kunnen binnengaan in élke kroeg die er bestaat wel (niet enkel de keuze moeten hebben tussen die rookvrije zaken van jou). Dat is alleen met een algemeen rookverbod mogelijk voor beide partijen.

Je mag dan wel binnenin nergens roken, maar je kan tenminste wel overal naartoe of je nu roker bent of niet. Met jou 'vrije keus' systeem worden net weer heel wat keuzemogelijkheden uitgesloten voor de niet-rokers (een bepaalde gewoonte ergens niet binnen kunnen doen is nog heel wat anders dan uberhaupt ergens geheel niet binnen kunnen gaan!). Tenminste als ze geen last en/of hun gezondheid niet willen in gevaar brengen. Dat gaat niet op.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hando

• 1808 messages
  • 1434 votes

Halcyon wrote:

Dat iemand dronken achter het stuur kruipt is een heel ander verhaal, tevens vele malen verwerpelijker dan een sigaretje roken in een kroeg vind ik. Maar feit is dat ze strikt genomen niet als oorzaak-gevolg fungeren. Mentaliteit is hierin een groot probleem inderdaad, daarover zijn we het eens.

Met teveel alchohol achter stuur is natuurlijk ook gewoon bij wet verboden, dus de vergelijking gaat sowiezo niet echt op.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

Vooraleer dat rookverbod er was, WAS die keuze er om in rookvrije kroegen te vertoeven.

Maar hoeveel waren er?

Van 'keuze' was er dus niet echt veel sprake voor de niet-rokers groep.

eens.

(quote)

De lucht vervuilen is geen recht.

laten we de auto's nu ook maar staan en verbieden aangezien ik graag in de stad een wandeling maak en al die uitlaatgassen 10 keer zo erg vind dan dat iemand een sigaretje gezellig rookt in een cafe, als roker betaal ik ook dezelfde accijns

Kunnen binnengaan in élke kroeg die er bestaat wel (niet enkel de keuze moeten hebben tussen die rookvrije zaken van jou). Dat is alleen met een algemeen rookverbod mogelijk voor beide partijen.

mwa, tuurlijk moet er maatregelen genomen worden wat ook gebeurde, rookvrije plekken of rook cabines, maar dat is alleen weggelegd voor grote zaken, niet voor de kleine buurt kroegjes waar al van oudsher gerookt word. (betuttelend dus)

Je mag dan wel binnenin nergens roken, maar je kan tenminste wel overal naartoe of je nu roker bent of niet. Met jou 'vrije keus' systeem worden net weer heel wat keuzemogelijkheden uitgesloten voor de niet-rokers (een bepaalde gewoonte ergens niet binnen kunnen doen is nog heel wat anders dan uberhaupt ergens geheel niet binnen kunnen gaan!). Tenminste als ze geen last en/of hun gezondheid niet willen in gevaar brengen. Dat gaat niet op.

eens, alleen nogmaals waar van oudsher gerookt word, dus de kleine cafe's gaat het niet op en ik begrijp niet dat de niet rokers dat niet in willen zien. is namelijk ook een vrije keus om naar toe tegaan omdat men nu eenmaal weet dat het in de "bruine"cafe de normaalste zaak van de wereld is wat nu betuttelend aan banden word gelegd, en ik kan je verzekeren dat het dus in principe einde oefening is voor deze horecagelegenheden, (zekers in de grote steden) aangezien de niet rokers toch echt never nooit niet naar zo een soort kroeg gaan met altijd een kleine uitzondering uiteraard(5%?)

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

De tabaklucht waait hier nog steeds oud en vertrouwd door heel Groningen. Heerlijk zo'n fabriek midden in de stad. Hoezo, rookverbod.

Vijf euro voor een pakje Chesterfield, einde roken horeca. Waar gaat dat heen met ons arme studenten, de leukste tijd van je leven.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

misschien kunnen we zweepslagen invoeren voor rokers?

als we iemand zien roken, meteen in de boeien en op het marktplein 50 zweepslagen.

dat zal ze leren, die kanker-brengers

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Ja, of verbranden en dan zeggen dat ze nog steeds stinken.

Max en Joep

• 1815 messages
  • 0 votes

ja, de eerste keer 50 zweepslagen en bij een tweede overtreding de brandstapel (maar wel ook dan eerst nog 100 zweepslagen )

Hando

• 1808 messages
  • 1434 votes

laten we de auto's nu ook maar staan en verbieden aangezien ik graag in de stad een wandeling maak en al die uitlaatgassen 10 keer zo erg vind dan dat iemand een sigaretje gezellig rookt in een cafe, als roker betaal ik ook dezelfde accijns

Probeer je eens de gevolgens van een autoverbod voor te stellen en vergelijk die eens met de gevolgen van een rookverbod in de horeca. Hypocriet is het absoluut niet.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

Hando wrote:

(quote)

Probeer je eens de gevolgens van een autoverbod voor te stellen en vergelijk die eens met de gevolgen van een rookverbod in de horeca. Hypocriet is het absoluut niet.

Dat de mileu er tien keer op voorruit gaat, dat willen we toch allemaal, zo gezond mogelijk leven.

Hando

• 1808 messages
  • 1434 votes

Ja, ik zeg ook niet dat uitlaatgassen zo geweldig zijn voor de gezondheid, maar dat een verbod op auto's meer nadelen kent dan een rookverbod in de horeca. Zelfs zoveel meer dat een uitzondering voor auto's is gerechtvaardigd

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ben daarnet op controle geweest. En wat mij meteen opviel was dat je dat zielige rokersgedoe ook ziet bij ziekenhuizen. Binnen mag niet meer gerookt worden, dus de herstellende zieken, al dan niet in rolstoel, zitten buiten in de kou kringetjes te blazen, vergezeld van verpleegsters die hun stokje ook niet kunnen missen. Echt waar, vijf patiënten, twee verpleegsters en enkele bezoekers.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.