- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
Ik voel me in deze absoluut niet geroepen om weer terug te reageren op allerlei specifieke punten.
Mijn mening is glashelder en dat menigeen het er niet mee eens is, viel te verwachten.
En daar laat ik het verder graag bij.
Het is alleen misschien nog aardig te vermelden dat ik zelden rook.
En dat mijn mening er dus niet eentje is van weer zo'n asociale verstokte roker.
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
Laat ik voorop zeggen dat ik een roker ben.
Als ik het goed inschat dan zal dat hoger beroep wat is of wordt aangespannen niet veel veranderen, dus horeca (ook de kleine horeca) rookvrij.
Ik kan makkelijk 2 uurtjes zonder roken kan ik mijn glaasje drinken in een donker bruin cafeetje en met vrienden en kennissen wat praten.
Als ik naar de horeca ga om te eten dan vindt ik het altijd een genot om als laatste een kop koffie te drinken en een sigaret te roken, dus dat is al een heel stuk minder geworden, van 2 maal per week wordt 1 maal per maand.
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
Kromme vergelijkingen te over. Een snack is geen pertinente bedreiging voor je gezondheid, sigarettenrook is dat wel.
Bovendien zijn woorden als discriminatie, fascisme en gestapo wel heel wansmakelijk gekozen in deze discussie.
Klopt!
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
Dan heb ik niet over de snack. want daar zitten ook nog wel haken en ogen aan.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
wat een onzin, grote horeca gelegenheden mischien niet.
neem maar van mij aan dat als de winter begint dat ze toch echt niet meer gaan.
is maar hoe je het wilt bekijken, als je gewoon weg blijft uit de kroeg heb je van mij ook geen last.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik voel me in deze absoluut niet geroepen om weer terug te reageren op allerlei specifieke punten.
Mijn mening is glashelder en dat menigeen het er niet mee eens is, viel te verwachten.
En daar laat ik het verder graag bij.
Het is alleen misschien nog aardig te vermelden dat ik zelden rook.
En dat mijn mening er dus niet eentje is van weer zo'n asociale verstokte roker.
Jou mening klinkt zeker in elk geval als een gefrustreerde rookverslaafde.
De anti-groep uitmaken voor halve gestapo's, het probleem zelf minimaliseren en voor de rest berusten de argumenten op speculatie (kroegen zullen moeten sluiten!). Wacht gewoon eerst af wat dat rookverbod gaat geven zou ik zeggen...
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
wat een onzin, grote horeca gelegenheden mischien niet.
Nogmaals, laat ons gewoon afwachten wat dat betreft. Volgens mij gaan die gevolgen echt niet zo catastrofaal zijn hoor.
Bovendien is wat je zegt de omgekeerde wereld. Het zijn de vervuilers die water bij de wijn moeten doen, niet omgekeerd. Lijkt me doodnormaal. Alsof een baas van een kerncentrale (en ik vergroot nu even uit enkel om het principe te verduidelijken) zou zeggen: "die bewoners moeten maar oprotten, ik verhuis niét!" "Dit is al jaren zo" "Mijn vrijheid wordt beperkt door die gezondheidsfreaks!"
Lijkt me duidelijk dat dit niet correct is.
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
ok, daar ga ik toch.
ik minimaliseer het probleem niet in het minst.
natuurlijk ben ook ik bekend met de gevaren van roken.
ik vind het alleen bijzonder storend dat het probleem nu gemaximaliseerd wordt.
ik ken zoveel mensen die helemaal geen moeite hebben met rook in kroegen, cafe's, barren, discotheken etc.
tuurlijk is meeroken niet gezond maar laten we nu niet doen alsof de arme niet-roker accuut kanker oploopt als er een roker in de buurt is.
de ziektekosten stijgen toch ook voor rokers, bijv. omdater steeds meer mensen overgewicht hebben?
en drank dan?
daar hebben toch ook veel mensne DIRECT last van?
vroeger lulde men gewoon niet zo slap over van alles en werden mensen 90 met roken.
niet-rokers krijgen ook longkanker.
we rijden met zijn allen in de auto het hele klimaat naar de tyfus.
het wordt gewoon zo overdreven.
in de meeste tenten zijn gewoon goede afzuigsystemen dus je staat niet in een blauwe wolk je drankje te drinken.
en dat je kleren naar rook meuren...tsja....
mij lijkt het persoonlijk wel zo hygienisch om na een stap avond je kleding sowieso in de wasmachine te doen, niet?
De Mees
-
- 558 messages
- 64 votes
Tja, bij ons in het nieuws zeiden ze: "Toch vreest de horeca geen klantenverlies, integendeel."
Vraag mij af waar ze dat van daan halen.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Nogmaals, laat ons gewoon afwachten wat dat betreft. Volgens mij gaan die gevolgen echt niet zo catastrofaal zijn hoor.
de eerste 2 jaar word het idd afwachten, daarna zal het wel loslopen denk ik.
waarom denk je dat men over een bruine kroeg spreekt?
hmm, hier zullen we nooit uitkomen, het werkt zo simpel weg niet.
Bovendien is wat je zegt de omgekeerde wereld.
het is al van oudsher zo, nu mag het niet meer onder het mom van gezondheid, denk dat de buitenlucht nog veel erger is maar soit
wat je zegt "lijkt" want dat is het toch echt niet.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5073 votes
De kleine kroegbazen hebben zelfs een rechtszaak aangespannen omdat ze een enorme hoeveelheid faillissementen vrezen. Die hebben ze overigens verloren. Of die vrees terecht is is als je naar het buitenland kijkt niet duidelijk. Er zijn landen waar er inderdaad erg veel kleine kroegen over de kop zijn gegaan en er zijn landen waar dat niet of nauwelijks is gebeurd.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Maar nu doen we ineens alsof het hier Zyklon B betreft.
Juist. Aan Zyclon B crepeer je veel sneller dan aan een sigaret.
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
en zo'n klein kroegje, dat dan ove rde kop gaat, gaat dus alleen maar over de kop omdat de niet-roker er in IN THEORIE ook naar toe zou moeten kunnen.
Terwijl in de praktijk het natuurlijk zo is dat juist zo'n kroeg leeft van een club stamgasten de daar allemaal al jaren komen en OF roken OF er niet moeilijk over doen.
Er komt heus geen fervent niet roker ineens die kroeg bezoeken, louter en alleen omdat het nu kan.
Nee mensen, het is te triest voor woorden.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
En zeker als je als roker met oogkleppen zo groot als een wasbord rondlloopt. 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
En zeker als je als roker met oogkleppen zo groot als een wasbord rondlloopt. 
echt waar je lult onzin, maar doe maar lekker stoer want uit jou reaktie blijkt dat je niet eens weet waar je het over hebt. lekker makkelijk.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8154 votes
Niks triests aan. Ieder WERKNEMER heeft recht op een rookvrije werkplek, dus ook mensen die in de horeca werken. Simpel zat.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Niks triests aan.
hoe bedoel je, echt waar mensen weten niet waar ze over lullen.
ja, moet er wel werkplek over blijven bij de kleine kroegjes, maar wat maakt het uit, de melkboer is ook al lang verandert in de AH, lekker doorgaan zo mensen, krijgen we nog meer afstand tussen mensen.
welke nerd weet nou nog niet dat er inde horeca gerookt word, zwakte bod noem ik dat, maar blijf lekker allemaal in hokjes denken.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8154 votes
hoe bedoel je, echt waar mensen weten niet waar ze over lullen.
Ja zo kan ik ook stellen dat rokers niet door hebben wat een heleboel niet-rokers meemaken. Ik die zin weten sommige rokers dus niet waar ze het over hebben, dat klopt.
Nope, dit maakt het juist gezelliger voor sommige mensen en voor sommige mensen niet. Blijft gelijk dus i.m.o.
Dat is pas in hokjes denken inderdaad. Alsof je alleen in de horeca mag werken als je rookt. Dat is net zo stompzinnig als er bijvoorbeeld van uitgaan dat iedere rocker een tatoeage heeft om maar wat te noemen 
Oke dat we geleefd worden door de regering is een feit. Dat ben ik met je eens. maar niet alle maatregelen zijn fout. Al is dit meer een Europese maatregel.
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
alleen ballerina's met roze/paarse tutu's aan roken niet.

roken is STOER 
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Ja zo kan ik ook stellen dat rokers niet door hebben wat een heleboel niet-rokers meemaken.
laat me niet lachen. en wat heeft dat met de kroeg te maken waar van oudsher gewoon gerookt word, je begint al net zo slap te lullen als alle andere anti- rokers
sommige idd, lullige is dat alle anti rokers het helemaal niet weten.
Nope, dit maakt het juist gezelliger voor sommige mensen en voor sommige mensen niet. Blijft gelijk dus i.m.o.
voor de stam kroegjes die her en der verspreid zijn toch echt niet,(en dat is het enigste waar ik het over heb)_ zekers niet in de grote steden waar de meeste klandizie al weggevlucht is.
Dat is pas in hokjes denken inderdaad.

zeg ik dat, hmm maar elke nerd weet dat het toch zo is dat er in de horeca gerookt word, het is namelijk nooit anders geweest

ook weer zo een vergelijking die van mensen afkomen die niet weten waar ze over lullen.
Oke dat we geleefd worden door de regering is een feit. Dat ben ik met je eens. maar niet alle maatregelen zijn fout.
nee dat niet, maar de belangrijkste wel, iedereen tegen euro, pats boem gewoon in je strot, ah we gaan stemmen of we voor of tegen de grondwet zijn, uitslag tegen, wat gebeurt er pats boem ook in je strot, hmm ziekenfonds nou laat ik het daar maar niet over hebben, de premies gaan omhoog, maar je hebt dan wel recht op een no claim, pats boem de premies gaan nog steeds omhoog en inmiddels is de no-claim verdwenen
en dat zijn er pas 3
maar blijf maar allemaal blind, het heeft in ieder geval niks meer met democratie te maken, oja we mogen nogwel stemmen alleen zie al een tijd de nut er niet meer van in.
maar soit. ik geef het op.

speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
[echt waar je lult onzin, maar doe maar lekker stoer want uit jou reaktie blijkt dat je niet eens weet waar je het over hebt. lekker makkelijk. 
Niet weten waarover ik praat? Moest je mijn longen hebben, je zou al een heel stuk anders 'piepen'. Letterlijk zelfs. Meer dan 25 jaar gerookt (in '98 gestopt) en nu COPD en meer dan de helft van het jaar antibiotica's slikken waarvan het grootste gedeelte al niet meer werkt. Twee tot drie maal per dag aerosol en een paar maal per jaar een longspoeling. Op een uur tijd een temperatuur maken van normaal naar bijna 40° en dan hartkloppingen tot 190 p/m. Neen, als het over roken gaat, weet niet waarover ik 'lul'...
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
roken is STOER 
Dat zei ik ook toen ik 14 was.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Niet weten waarover ik praat? Moest je mijn longen hebben, je zou al een heel stuk anders 'piepen'. Letterlijk zelfs. Meer dan 25 jaar gerookt (in '98 gestopt) en nu COPD en meer dan de helft van het jaar antibiotica's slikken waarvan het grootste gedeelte al niet meer werkt. Twee tot drie maal per dag aerosol en een paar maal per jaar een longspoeling. Op een uur tijd een temperatuur maken van normaal naar bijna 40° en dan hartkloppingen tot 190 p/m. Neen, als het over roken gaat, weet niet waarover ik 'lul'...
dat het slecht is een feit, alleen daar gaat het niet over. maar goed het verbod is ook een feit en daar zullen we het nooit over eens worden. sterkte voor de rest.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Typische argumenten gezien. Ik weet wel dat roken niet goed voor de gezondheid is. Dat staat toch niet ter discussie hier? Mij gaat het er om dat een sociaal gebruik, dat al duizenden jaren geaccepteerd is nu simpelweg wordt verboden ZONDER dat men eerst op zoek gaat naar een oplossing die niet ingrijpt in de vrijheden van burgers. Dat is een heel erg autoritaire maatregel en daarom zie ik dat als fascistisch. Alcohol is ook slecht. Dat wordt dadelijk ook geweerd. Kun je naar het café om te kletsen. Over 20 jaar zie je geen reclame van m&m's meer op de TV. De MacDonalds wordt aan banden gelegd (cholesterol en vetpercentage test om de Mac binnen te mogen komen) en we kunnen verplicht elke dag sporten. Blijven we allemaal gezond! Maar waar is onze vrije keus? Onze vrijheid?
Pas hoorde ik een radiospotje over 'slaaprijden'. We worden haast verplicht om 6 uur per nacht te slapen. Mag ik dat even zelf uit maken!!?
Ik kom als flinke roker de zomer wel door hoor: buitenfeestjes zullen flink in aantal stijgen en mijn stamkroeg verkiest een boete boven een grote uitloop van klanten. Ja, in mijn kroegje rookt 99% van de mensen. Dadelijk in de winter, dan begint de ellende. Dan blijven veel rokers weg en als dat gebeurt dan wordt deze maatregel opnieuw overwogen. Dat hoop ik tenminste.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
@ Ramon K: Al die producten die je nu opnoemt zijn alleen ongezond voor de gebruiker, niet voor de omstaander. Loze vergelijkingen met andere woorden. Het gaat er gewoon om dat de gezondheid van de passieve roker geschaad wordt en dat is precies wat men aan banden wil leggen. En terecht.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Alcohol is ook slecht. Dat wordt dadelijk ook geweerd. Kun je naar het café om te kletsen.
Als je alcohol dringt tast dit niemands gezondheid aan. Al meerdere keren gezegd hier. Alcohol in een cafe verbieden is onzinnig, roken niet.
En over die 1.000 jaar. Pas na de 2de wereldoorlog heeft men geconstateerd dat roken slecht is voor je en nog later dat ook meeroken slecht is. Lijkt mij niet zo raar, dat beleidsbepalers hier eens een keer adrem op inspelen.
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
@ Ramon K: Al die producten die je nu opnoemt zijn alleen ongezond voor de gebruiker, niet voor de omstaander.
o nee ik word steeds gestrester van alle betuttlende maat regelen, en helemaal als me portomonee dunner word, lijkt me nou niet echt gezond.
als anti-roker wel ja
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Als je alcohol dringt tast dit niemands gezondheid aan. Al meerdere keren gezegd hier. Alcohol in een cafe verbieden is onzinnig, roken niet.
ook zo kortzichtig en wat je maar wilt zien, alcohol is voor een omstander ook erg ongezond of lees en kijk je nooit naar het nieuws.
En over die 1.000 jaar. Pas na de 2de wereldoorlog heeft men geconstateerd dat roken slecht is voor je en nog later dat ook meeroken slecht is.
ja, vroeger geloofde men nog in sprookjes.
maar goed hier komen we toch nooit uit, ik ga lekker naar mn stam kroeg een biertje nemen en een lekkere peuk erbij op roken toi toi. 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Die schadelijke gevolgen van alcohol zag ik al aankomen...
We verbieden dan ook maar het verkopen van chocola en energiedrankjes in kantines omdat men wel eens adhd - achtige neigingen zou kunnen krijgen en zodoende iemand `s trommelvlies 24 uur zou kunnen terroriseren met geluid......
combi
-
- 20609 messages
- 0 votes
Die schadelijke gevolgen van alcohol zag ik al aankomen...
We verbieden dan ook maar het verkopen van chocola en energiedrankjes in kantines omdat men wel eens adhd - achtige neigingen zou kunnen krijgen en zodoende iemand `s trommelvlies 24 uur zou kunnen terroriseren met geluid......