• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.241 actors
  • 9.374.429 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

italian wrote:

Ja, Hannibal ! Stel hoeveel mensenlevens je op jouw geweten zal hebben...

Ik vind het trouwens erg flauw dat mensen rook zo echt verafschuwen. Vaak hoor ik mensen zeggen " Ik moet van die stank echt kotsen"... hopeloos overdreven want lekker in de frietvetstank zitten is niet storend. Jeah right !

Iedereen heeft zo wel zijn "gebreken". En wie geen gebreken heeft is geen normaal mens, of geloof jij, Zelva, dat iedereen perfect is ? Frieten, snoep, drank, chemische stoffen in allerlei producten zijn toch ook allemaal ongezond ?

En weer iemand met 'stank'. Ik klaag helemaal niet over de stank, ik klaag over de astma-verschijnselen die mij door anderen opgelegd worden. En nee, ik krijg geen astma van friet, snoep, drank en chemische stoffen in allerlei producten.

En als ik die consumeer, dan is dat niet schadelijk voor andere mensen.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Zullen we maar eens stoppen met deze oeverloze discussie. Het is de hoogste tijd om de vredespijp te roken. (Maar wel buiten)

P8rb

• 10773 messages
  • 1821 votes

deze discussie eindigd nooit, de ene kant is zeker van zichzelf en zal hoe dan ook niet toegeven en de andere kant ook niet. vrij zinloos dus

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Zelva wrote:

En nogmaals: ik heb al meerdere keren aangegeven waarom rookvrije cafés niet of nauwelijks gaan werken als er nog rookcafés zijn.

Zou je dat a.u.b. willen copy/pasten hier, of herhalen? (om nu 50 pagina's af te gaan)

Ik ben namelijk erg benieuwd naar je uitleg

En ik kan me inderdaad niets voorstellen bij last hebben van rook in de open lucht. Kun je dat ook uitleggen?

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Zelva wrote:

(quote)

En weer iemand met 'stank'. Ik klaag helemaal niet over de stank, ik klaag over de astma-verschijnselen die mij door anderen opgelegd worden. En nee, ik krijg geen astma van friet, snoep, drank en chemische stoffen in allerlei producten.

En als ik die consumeer, dan is dat niet schadelijk voor andere mensen.

Astma

Als je dit artikel doorgelezen zal hebben zal je merken dat er geen sprake is van astmaverschijnselen bij het inhaleren van rook. Twee keer nadenken dus voordat je zulke onzin eruit kletst...

Ps : Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je astmaverschijnselen vertoont, hoor. Blijf dan maar, als die toch zouden voorkomen ( ),volgende keer uit die mensen hun buurt en dan is het probleem zo opgelost.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3281 votes

italian wrote:

Astma

Als je dit artikel doorgelezen zal hebben zal je merken dat er geen sprake is van astmaverschijnselen bij het inhaleren van rook. Twee keer nadenken dus voordat je zulke onzin eruit kletst...

Heb jij dat artikel wel doorgelezen?

Bij het merendeel (70 tot 80%) van de personen met astma, betreft het een allergie tegen ingeademde fijne stofdeeltjes

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

italian wrote:

Man, je bent gek. Ga bij Zelva dan bijzitten. Of kom eens naast mij zitten met een sigaret. Of beter nog, ga eens een namiddagje op bezoek in een kliniek, in de wachtkamer van de dienst pneumologie en doe eens een babbeltje met de mensen. Je zou schrikken van wat tabaksrook kan teweegbrengen bij astma, COPD en chronische bronchitislijders.

Het verergert acute en chronische aandoeningen van de luchtwegen zoals chronische bronchitis en longemfyseem, astma en allergieën. Bij kinderen vergroot de blootstelling aan tabaksrook in de omgeving de kans op ziekten van de lagere luchtwegen, astma, middenoorinfecties en wiegendood.

De gevolgen van passief roken.

Bron: Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Zelva wrote:

Sterker nog, als ik naast een zware roker zit die op dat moment niet rookt, dan voel ik al een astma-aanval opkomen.

Zou het dan misschien kunnen dat je astma een andere oorzaak heeft? Want de rook kan in dat geval de oorzaak niet zijn, aangezien die op dat moment niet aanwezig is.

Zelva wrote:

Wacht maar tot jouw gezondheid door anderen onnodig in gevaar gebracht wordt. Zullen we eens kijken of je dan ook nog zo onverschillig bent?

Ik ben niet onverschillig, daarom hou ik ook zoveel mogelijk rekening met de gezondheid van anderen.

Zelva wrote:

En nee, ik krijg geen astma van friet, snoep, drank en chemische stoffen in allerlei producten.

Jij krijgt astma van de roker zelf, of ie nou rookt of niet...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hannibal wrote:

Jij krijgt astma van de roker zelf, of ie nou rookt of niet...

Als je niet rookt, 'ruik' je de roker op meters afstand. Ook de schadelijke stoffen blijven in de roker zijn kledij zitten.

Het kan best dat men een 'aanval' van krijgt, maar dan moet het echt een zware roker en binnen zijn.

Je kan het vergelijken met iemand die look gegeten heeft, maar dan met schadelijke stoffen er bij.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Dat wist ik niet, lijkt me erg vervelend. Dan kan ik me zijn irritaties ook wat beter voorstellen als je er zo snel last van hebt.

P8rb wrote:

deze discussie eindigd nooit, de ene kant is zeker van zichzelf en zal hoe dan ook niet toegeven en de andere kant ook niet. vrij zinloos dus

Niet mee eens dus, in ieder geval 1 roker hier die vandaag heel wat geleerd heeft van de niet-rokers wereld.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Zelva wrote:

Sterker nog, als ik naast een zware roker zit die op dat moment niet rookt, dan voel ik al een astma-aanval opkomen.

Dan is het dus psychisch. Verklaart een boel.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

(quote)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Wouter wrote:

Neen, aangezien Zelva niet altijd weet dat het een roker is. Kijk eens drie berichten eerder.

*Chrissie*

• 415 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Groot gelijk Chrissie. Dat ben ik te weten gekomen in 1988 in het AZ Gent toen onze dochter er lag. Een Nederlandse vrouwelijke professor, Oostra of zoiets, heeft het ons toen haarfijn uitgelegd en het komt precies op hetzelfde neer als wat jij verteld.

Nu voel ik me wel even heel slim

Omdat ik dat al weet als 17-jarige scholier die in de 4de klas van de havo zit...

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Ik vind dit een politieke discussie en wat mij betreft mag dit forumpje wel gesloten worden.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

mikey wrote:

Ik vind dit een politieke discussie en wat mij betreft mag dit forumpje wel gesloten worden.

Politiek? Jawadde...

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Ik wilde nog mijn verontschuldigingen aanbieden in verband met dat ellendig stukje tekst. En dan vooral aan Zelva omdat ik zo stom tegenover hem heb gedaan terwijl ík dik in de fout zat... Had alleen maar het stukje gelezen waar de mogelijke oorzaken stonden geschreven. Pijnlijke vergissing die me heel belachelijk heeft gemaakt. Ik zal mij voortaan met de discussies in dit topic niet meer bemoeien en mijn grote mond maar houden. Mijn excuses hiervoor.

(afbeelding)

Artifact

• 229 messages
  • 0 votes

Hé wtf een nieuwe emoticon?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Artifact wrote:

Hé wtf een nieuwe emoticon?

(afbeelding) Bestaat al een poosje.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

speedy23 wrote:

(quote)

(afbeelding) Bestaat al een poosje.

Ik heb het uit een ander topic gekopieërd want als je op het lachend gezichtje in "nieuw bericht" klikt kan je het niet vinden. Waarom is die er afgehaald ?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik heb die ook ergens gekopieërd en die link opgeslagen in mijn favorieten. Heb ik hem zeer snel te pakken.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Nicotine werkt superverslavend, maar dat vermeld men er natuurlijk niet bij.

Denk er aan: tabak is het enige consumptieproduct dat dodelijk is als het gebruikt wordt volgens de richtlijnen van de fabrikant...

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Bah roken!

Die tabakslucht al is al om een beroerte van te krijgen. Ik vind het ook helemaal niet stoer, geef mij maar bier.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Bier is net zo stom.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik ben een NIET roker en drink met mate dus 1 a 2 biertjes per week.

met feest en vakantie iets meer

gondwana

• 1212 messages
  • 1464 votes

Een reden waarom ik niet graag op café ga is de rook.

De andere 2 redenen zijn de luide muziek en de zatte mensen...

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

606 wrote:

Ik ben een NIET roker en drink met mate dus 1 a 2 biertjes per week.

met feest en vakantie iets meer

Ik drink eigenlijk alleen als ik uitga ( Zaterdag meestal )

Een stuk of 10-15 biertjes , de rest van de week totaal niet.

Dan kom ik ook wel aan dat gemmidelde

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Ik zuip meestal op feestjes bij vrienden waar ik dan ook dronken/aangeschoten word. Bij mijn ouders word ik nooit meer aangeschoten. Is trouwens ook niet cool, dronken word je met je matties.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

berichtje in de Belgische krant Het Laatste Nieuws:

Filmrating in VS voortaan ook op basis van aanwezigheid tabak

Films worden voortaan door de Motion Picture Association of America (MPAA) mede geclassificeerd op basis van de vraag of er gerookt wordt. Dat meldt de organisatie die in de VS de classificering in leeftijdcategorieën bepaalt. De aanwezigheid van tabak "zal voortaan evenzeer een rol spelen in de classificatie van films als geweld, seks en grof taalgebruik", aldus de voorzitter van de MPAA, Dan Glickman.

Dit betekent overigens niet dat een rokende acteur automatisch betekent dat de film het label "niet geschikt voor kijkers onder de 17 jaar zonder begeleiding van een volwassene" krijgt. Belangrijke factoren zijn: "is de tabak alomtegenwoordig? Zet de film roken neer als iets positiefs? Zijn er historische of andere verzachtende omstandigheden?" zo licht Glickman toe. (belga/hln)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.