• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.350 actors
  • 9.374.498 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Feiten die al tig keer ontzenuwd zijn ja.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Jij kan vinden wat je wil uiteindelijk, maar in een volwassen discussie staaf je je mening met feiten en niet met veronderstellingen. Wetenschappelijke bewijzen leg je simpelweg naast je neer, op die manier kunnen we niet serieus verder discussiëren.

Ik kan ook vinden dat radioactiviteit bij één contact geen risico's inhoudt, maar dat is cafépraat.

edit: En voor er commentaar als "zinloze vergelijking" komt, dit is niet bedoeld als vergelijking dat beide schadelijk zijn, maar gewoon om aan te tonen dat het negeren van feiten een degelijke discussie lam legt.

Wat een onzin kraam jij uit.

Een zwangere vrouw zou schade kunnen oplopen van een avondje in een kroeg?

Is dat wetenschappelijk bewezen volgens jou?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik zou liever het voorstel van kos hier willen toepassen: Logisch nedenken

Ik heb niet eens wetenschappelijke bewijzen nodig om te weten dat het inademen van sigarettenrook slecht is voor je gezondheid, net als het eten van 20 frikandellen per dag, of het overslaan van je ontbijt. Of heb jij misschien wetenschappelijk bewijs dat rook inademen zonder risico is?

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Hannibal wrote:

Ik zou liever het voorstel van kos hier willen toepassen: Logisch nedenken

Ik heb niet eens wetenschappelijke bewijzen nodig om te weten dat het inademen van sigarettenrook slecht is voor je gezondheid, net als het eten van 20 frikandellen per dag, of het overslaan van je ontbijt. Of heb jij misschien wetenschappelijk bewijs dat rook inademen zonder risico is?

Ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Zeker, wat ik hier al 100 maal gezegd heb, het betreft 1 x per week een avondje in de kroeg.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

hinie wrote:

(quote)

Wat een onzin kraam jij uit.

Een zwangere vrouw zou schade kunnen oplopen van een avondje in een kroeg?

Is dat wetenschappelijk bewezen volgens jou?

Eén avond is minder erg dan twee. Twee is minder erg dan drie. Drie is minder erg dan vier. Enzovoort. Maar daarom is één avond niet onschadelijk. En ja, het is bewezen dat de ongeboren baby's van zwangere vrouwen hoe dan ook schade oplopen als de vrouw in kwestie passief rookt. Die schade treedt trouwens niet op vanaf "de tiende keer in een café" of vanaf "de 20ste sigaret die je passief rookt", nee, die schade begint heel miniem en wordt gaandeweg erger naarmate je meer wordt blootgesteld aan sigarettenrook.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

hinie wrote:

Ik denk dat het allemaal wel meevalt.

Dat denk ik ook. Maar ik denk niet dat je volledig risicoloos tussen rokende mensen kan zitten, ook niet één avond.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Hannibal wrote:

(quote)

Dat denk ik ook. Maar ik denk niet dat je volledig risicoloos tussen rokende mensen kan zitten, ook niet één avond.

Dus jij gaat hier beweren dat je risico loopt na 1 avond?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ja, absoluut.

De kankerverwekkende stoffen van de omgevingsrook kunnen via de placenta kankerverwekkend zijn voor de foetus.

Bron:

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

hinie wrote:

(quote)

Dus jij gaat hier beweren dat je risico loopt na 1 avond?

Dat beweert niemand, dat zijn feiten. Het risico mag dan wel astronomisch klein zijn, het is er.

En wat je daarnet zei: "elke week één avond in de kroeg kan volgens mij geen kwaad", dan breekt toch echt wel m'n klomp.

Stel, je bent zwanger en gaat elke week één avond op café, wat dan gemiddeld bijvoorbeeld 2 uurtjes duurt. Na 9 maanden zijn dit gemiddeld 72 uren. Ik ga niet beweren dat je hierdoor een gehanicapte baby krijgt of wat dan ook, maar risicoloos is het absoluut niet.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

hinie wrote:

Wat een onzin..

Voor een vrouw van 38 klink je erg als je nickname hoor.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

staat: als je vaak aan rook blootgesteld wordt.

Niet na 1 x

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

hinie wrote:

staat: als je vaak aan rook blootgesteld wordt.

Niet na 1 x

Neen verdorie. Je gaat één maal per week naar de kroeg. Dat is niet één maal, maar één maal per week.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Dat beweert niemand, dat zijn feiten. Het risico mag dan wel astronomisch klein zijn, het is er.

En wat je daarnet zei: "elke week één avond in de kroeg kan volgens mij geen kwaad", dan breekt toch echt wel m'n klomp.

Stel, je bent zwanger en gaat elke week één avond op café, wat dan gemiddeld bijvoorbeeld 2 uurtjes duurt. Na 9 maanden zijn dit gemiddeld 72 uren. Ik ga niet beweren dat je hierdoor een gehanicapte baby krijgt of wat dan ook, maar risicoloos is het absoluut niet.

72 uur, zijn een paar werkdagen, kan me niet voorstellen dat dat schadelijk is.

Als dat werkelijk zo zou zijn , dan zouden er veel en veel meer baby,s met een aandoening geboren worden

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Neen verdorie. Je gaat één maal per week naar de kroeg. Dat is niet één maal, maar één maal per week.

Wel netjes blijven he. Doe ik ook!

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

(quote)

Voor een vrouw van 38 klink je erg als je nickname hoor.

lol

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ach ja, ik hou er mee op (voorlopig). Als mensen blind zijn voor feiten en koppig hun eigen gedacht blijven doordrijven, dan hoeft het voor mij niet.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

hinie wrote:

72 uur, zijn een paar werkdagen, kan me niet voorstellen dat dat schadelijk is.

Als dat werkelijk zo zou zijn , dan zouden er veel en veel meer baby,s met een aandoening geboren worden

72 uur zijn ook 3 volledige etmalen. Je heb echt een bord voor je kop als je denkt dat je een zwangere vrouw 3 dagen en 3 nachten kunt opsluiten in een kamer waar continu wordt gepaft. Zonder enig risico.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Hannibal wrote:

Dat vind ik moeilijk te geloven, maar jij zal het als niet-roker wel weten en dagelijks aan de lijve ondervinden.

Yep.

Ik krijg uit jouw berichten wel de indruk dat je behoorlijk gefrustreerd bent ten opzichte van rokers, en dat je weinig begrip hebt voor het feit dat er mensen zijn die kunnen genieten van een sigaretje, en dat het roken van een sigaret steeds moeilijker wordt als dat alleen maar op plekken mag waar niemand anders de geur mag

opvangen.

Nee hoor, ik kan geen begrip hebben voor koppige mensen die mij het leven moeilijker maken.

Als je BUITEN een vleugje sigarettengeur opvangt gaat het echt alleen om de geur, en om niks anders.

Ja, de groeten dus. Ook in de buitenlucht heb ik er last van en dus ook als ik in de tuin zit en de buurman rookt. Sterker nog, als ik naast een zware roker zit die op dat moment niet rookt, dan voel ik al een astma-aanval opkomen. Dat heeft dus geen zak te maken met de geur waar jij maar iedere keer op blijft hameren, maar met een reëel probleem.

Als je je aan elk geurtje op straat ergert dan kun je beter in een hutje in een bos gaan wonen en daar nooit meer uitkomen.

Tsja, dat lijkt inderdaad de enige oplossing.

En ja, als jij met potjes urine gaat gooien dan kijk ik je wel boos aan ja (eerder verbaasd eigenlijk), want dat is abnormaal en je maakt mensen er bewust vies mee. Een belachelijke vergelijking was dit ook.

Ten eerste gaat het niet om bewust mensen vies maken, je stond er toevallig naast. Ten tweede is het helemaal geen belachelijke vergelijking. Dat het inmiddels de gewoonste zaak van de wereld is om mensen 'bewust vies te maken' met sigarettenrook, betekent dat niet dat het in wezen net zo abnormaal is. Als iedereen met potjes urine gaat gooien, dan vind je het wel goed? Dan is het immers niet abnormaal meer...

Een erg egoïstische instelling, Zelva. Je wil dat alle rokers rekening houden met jou, maar jij wil er onder geen beding ook maar iets voor terugdoen.

Ja volkomen logisch, het enige wat ik terug kan doen is als een kluizenaar gaan leven. Maar als ik dan vraag of rokers, die voor de overlast zorgen, EVENTJES tijdens de uitoefening van hun hobby als kluizenaar leven, dan is dat teveel gevraagd.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Zelva, met jouw in discussie gaan is slechter voor mijn gezondheid dan 10 pakjes sigaretten per dag roken. Zo'n felle tegenstander ben ik nog nooit eerder tegengekomen.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Je bent duidelijk geen gynaecoloog[

Grappig. Ik ken er eentje heel erg goed. Die zegt inderdaad dat het niet zo kwaad kan en dat de wereld totaal hysterisch ermee om gaat.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Gelukkig maar, maken we ons toch druk om niets.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Dat denk ik idd ja, een hoop drukte om niets.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Hannibal wrote:

(quote)

72 uur zijn ook 3 volledige etmalen. Je heb echt een bord voor je kop als je denkt dat je een zwangere vrouw 3 dagen en 3 nachten kunt opsluiten in een kamer waar continu wordt gepaft. Zonder enig risico.

Hoogstens dat haar kleren stinken.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Het is een gegeven dat er rokers zijn, en dat er mensen zijn die rook vinden stinken en er last van ondervinden.

Dat is hun beider goed recht, rokers mogen roken als zij dat willen en niet-rokers moeten niet verplicht in de rook zitten.

Daarom is het goed dat in openbare gelegenheden, die immers openbaar zijn en dus voor iedereen toegankelijk, niet gerookt mag worden. Rookvrije lucht is namelijk voor zowel niet-roker als roker niet hinderlijk.

Verder is het ook logisch dat het op de werkvloer, waar veel niet-rokers zitten (niet vrijwillig, ze werken er) die recht hebben op schone lucht, slechts op bepaalde plaatsen wordt toegestaan.

Het is echter onzin om in café's en discotheken - géén openbare gelegenheden - roken te verbieden. De cafébaas beslist dat. Mensen hebben het recht niet te klagen over rook in café's, omdat het toegestaan is daar te roken. Dat wisten ze, en toch kwamen ze.

Rookvrije café's mogen uiteraard best bestaan. Daar kan geen weldenkend mens iets op tegen hebben. Blijkbaar is er erg veel behoefte aan, dus de eerste cafébaas die er een start, moet haast wel rijk worden.

Geen discussie over mogelijk, lijkt me.

Ik heb nog geen enkel argument gehoord waarom de wet uitgebreid zou moeten worden.

Als je in de buitenlucht last hebt van rook, moet je eens bij jezelf te rade gaan of je wel helemaal lekker bent.

Als laatste, zwangere vrouwen moeten sowieso erg goed letten op hun gezondheid tijdens zwangerschap. Voeding, rust, alles is net even wat belangrijker dan in andere tijden. Dus even niet vrijwillig naar rokerige plaatsen gaan, lijkt me niet zo'n groot probleem. En al helemaal niet één keer per week.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hannibal wrote:

Zo'n felle tegenstander ben ik nog nooit eerder tegengekomen.

En dan heb ik mij nog niet lastig gemaakt.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

BlueVelvet wrote:

Als je in de buitenlucht last hebt van rook, moet je eens bij jezelf te rade gaan of je wel helemaal lekker bent.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Zullen we maar eens stoppen met deze oeverloze discussie. Het is de hoogste tijd om de vredespijp te roken. (Maar wel buiten)

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Hannibal wrote:

Zelva, met jouw in discussie gaan is slechter voor mijn gezondheid dan 10 pakjes sigaretten per dag roken. Zo'n felle tegenstander ben ik nog nooit eerder tegengekomen.

Wacht maar tot jouw gezondheid door anderen onnodig in gevaar gebracht wordt. Zullen we eens kijken of je dan ook nog zo onverschillig bent?

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

BlueVelvet wrote:

Verder is het ook logisch dat het op de werkvloer, waar veel niet-rokers zitten (niet vrijwillig, ze werken er) die recht hebben op schone lucht, slechts op bepaalde plaatsen wordt toegestaan.

Het is echter onzin om in café's en discotheken - géén openbare gelegenheden - roken te verbieden. De cafébaas beslist dat.

En nogmaals: ook de horeca is een werkvloer. Het is sowieso al heel raar dat de horeca daarvoor een uitzondering gekregen heeft, want enig logisch argument ontbreekt daarvoor. De angst voor omzetverlies is, blijkt uit het buitenland, belachelijk.

Rookvrije café's mogen uiteraard best bestaan. Daar kan geen weldenkend mens iets op tegen hebben. Blijkbaar is er erg veel behoefte aan, dus de eerste cafébaas die er een start, moet haast wel rijk worden.

Geen discussie over mogelijk, lijkt me.

En nogmaals: ik heb al meerdere keren aangegeven waarom rookvrije cafés niet of nauwelijks gaan werken als er nog rookcafés zijn.

Ik heb nog geen enkel argument gehoord waarom de wet uitgebreid zou moeten worden.

Omdat op elke andere plek in Nederland waar gewerkt wordt dat rookverbod inmiddels al is ingevoerd bijvoorbeeld?

Dat je nog geen enkel argument hebt gehoord, is natuurlijk sowieso een belachelijke uitspraak. Dat je het niet eens mee met de aangevoerde punten, betekent niet dat dat geen argumenten zijn.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Zelva wrote:

(quote)

Wacht maar tot jouw gezondheid door anderen onnodig in gevaar gebracht wordt. Zullen we eens kijken of je dan ook nog zo onverschillig bent?

Ja, Hannibal ! Stel hoeveel mensenlevens je op jouw geweten zal hebben...

Ik vind het trouwens erg flauw dat mensen rook zo echt verafschuwen. Vaak hoor ik mensen zeggen " Ik moet van die stank echt kotsen"... hopeloos overdreven want lekker in de frietvetstank zitten is niet storend. Jeah right !

Iedereen heeft zo wel zijn "gebreken". En wie geen gebreken heeft is geen normaal mens, of geloof jij, Zelva, dat iedereen perfect is ? Frieten, snoep, drank, chemische stoffen in allerlei producten zijn toch ook allemaal ongezond ?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.