- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Als ik zo even google vind ik verschillende bronnen die melden dat men nog niet weet of UMTS-straling op lange termijn gevolgen heeft voor de gezondheid. Op korte termijn alvast niet.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Je moet ook niet op UMTS googlen maar op radiostraling in hoge frequenties.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ik kom toch vaak opnieuw op UMTS uit. En ik lees toch weer verschillende verklaringen. De ene zegt dat er geen harde bewijzen voor bestaan (de hogere frequenties van UTMS staan erbij vermeld), de ander zegt dat het gevaar zeer reeel is. Wat moet je op den duur geloven?
Je maakt me in elk geval bang. Bij ons in de buurt is (een beetje in tgeniep) zo'n mast geplaatst langs een afgelegen wegje. Wij komen er tegenop, probleem is dat ie er al staat. Niemand wist van iets. Er hing een bekendmaking naar tschijnt, maar dat was erg weggestopt en viel dus nauwelijks op voor voorbijgangers. Ik vrees dat we er niks meer kunnen aan doen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Thuis rook ik ook niet, want ik heb kinderen die ik niet ongevraagd met mijn rook wil confronteren.
Iedereen zou van jou mogen meeroken maar je eigen kinderen niet? Van hypocrisie gesproken. 
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Iedereen zou van jou mogen meeroken maar je eigen kinderen niet? Van hypocrisie gesproken. 
Een kroeg ga je vrijwillig in , een kind woont daar dus heeft geen keuze.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Maar het is niet omdat het minder erg is dan iets ergers, dat het niet beter vermeden wordt, toch.
Anyway, het gaat niet om één avond, maar stel dat een vrouw die net zwanger is (en het misschien zelf niet weet) dagelijks haar boterhammen in een snackbar waar veel gerookt wordt, opeet, dan heeft ze echt wel heel wat rook binnen. En volgens wat men mij vertelt (mijn vrouw heeft intussen 3 gyneacologes versleten) heeft sigarettenrook (net als alcohol, ...) een invloed op de ontwikkeling en gezondheid van de foetus.
Ik wil daarmee maar aangeven dat het niet enkel gaat over longkanker, maar ook over kleinere zaken die ook ongezond zijn.
Als ze zelf rookt , zal dat zeker wel invloed hebben, niet van 1 x per week een avondje in een kroeg staan.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Allemaal braaf in een keurslijf!
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Ahzo. Ik meen gehoord te hebben dat daar onduidelijkheid over bestond. Het zou totnogtoe niet bewezen zijn dat uitlaatgassen schadelijke gevolgen zouden hebben voor de gezondheid (zag eens zoiets daarover op canvas). Het kan zijn dat mijn geheugen me in de steek laat en ik het dus verkeerd opheb, dat wel.
Zeker wel voor het millieu, dus ook voor jou uiteindelijk.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Zelf rijd ik niet met de wagen omwille van het milieu (heb nooit gereden en zal ook nooit rijden). Ik wou dat meer mensen mijn overtuigingen deelden, maar dat is natuurlijk een utopie. Maar goed, dit is alweer een andere discussie
.
Ga je wel eens met het vliegtuig?
Nooit op een brommer gereden?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Als ik me niet vergis is Hannibal nochtans de sociale roker hier op het forum
.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Als ze zelf rookt , zal dat zeker wel invloed hebben, niet van 1 x per week een avondje in een kroeg staan.
Ik vraag me soms toch af waar jij je op baseert? Fabeltjes blijkbaar. Want je doet hier een wetenschappelijk gefundeerde theorie af als onzin.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ik ga soms met het vliegtuig, ja.
En nee, ik heb nooit met een brommer gereden.
Mijn punt is dan ook niet dat ik het milieu "perfect" respecteer. Mijn punt is dat ik mijn uiterste best doe om dit te doen, ongeacht bepaalde zaken waar je soms niet onderuit kan. Als je in de winkel een fles water koopt, vervuil je ook het milieu met de verpakking. Het is een kwestie van de vervuiling te reduceren tot een minimum, en daar doe ik echt wel hard m'n best voor.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Liever helemaal niemand speedy, ik rook niet thuis omdat mijn kinderen de enigen zijn die daar ook wonen die daar last van hebben.
Verder ga ik er ook niet op in, want als je mijn laatste berichten zou hebben gelezen (of begrepen) dan had je mij geen hypocriet genoemd.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Ik vraag me soms toch af waar jij je op baseert? Fabeltjes blijkbaar. Want je doet hier een wetenschappelijk gefundeerde theorie af als onzin.
Ach wetenschap.
Hoe vaak draaien ze het niet terug , omdat het achteraf niet zo blijkt te zijn.
Ik heb zelf 2 kinderen en ben ook gewoon op stap gegaan naar een kroeg . Kan je zeggen dat ik 2 gezonde kinderen gekregen heb.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Ik ga soms met het vliegtuig, ja.
En nee, ik heb nooit met een brommer gereden.
Mijn punt is dan ook niet dat ik het milieu "perfect" respecteer. Mijn punt is dat ik mijn uiterste best doe om dit te doen, ongeacht bepaalde zaken waar je soms niet onderuit kan. Als je in de winkel een fles water koopt, vervuil je ook het milieu met de verpakking. Het is een kwestie van de vervuiling te reduceren tot een minimum, en daar doe ik echt wel hard m'n best voor.
De meeste doen er hun uiterste best voor, ook de rokers onder ons.
Ben nog steeds van mening dat 1 x per week een avondje in een kroeg niet schadelijk is.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ach wetenschap.
Ik heb zelf 2 kinderen en ben ook gewoon op stap gegaan naar een kroeg . Kan je zeggen dat ik 2 gezonde kinderen gekregen heb.
Daar heb je gelijk in, maar waarom risico's nemen?
En passief roken (zwanger of niet zwanger) is natuurlijk niet absoluut, niet iedereen ondervindt er dezelfde hinder/schade van.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ach wetenschap.
Dus is het ongevaarlijk, dat is jouw conclusie? En al die baby's die dagelijks in de couveuse worden gelegd omdat ze wel degelijk te lijden hebben gehad onder (mee)rokende moeders? Toeval zeker.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Daar heb je gelijk in, maar waarom risico's nemen?
En passief roken (zwanger of niet zwanger) is natuurlijk niet absoluut, niet iedereen ondervindt er dezelfde hinder/schade van.
Ik vind dat geen risico nemen.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Dus is het ongevaarlijk, dat is jouw conclusie? En al die baby's die dagelijks in de couveuse worden gelegd omdat ze wel degelijk te lijden hebben gehad onder (mee)rokende moeders? Toeval zeker.
Jij gaat het omdraaien.
Die moeders zijn dagelijks blootgesteld aan roken en of meeroken. Niet voor een keer naar de kroeg gaan.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Tsja, zucht maar in plaats van antwoord te geven. Ik vraag gewoon hoe je dat weet. Je kunt wel logisch nadenken net als kos dat doet, maar je kunt je ook eens écht afvragen of het schadelijk is voor een ongeboren kind als de zwangere moeder in een rokerig café gaat zitten. In jouw geval heeft dat je kinderen geen schade toegebracht, maar een ander kind zou daar wel eens veel gevoeliger voor kunnen zijn. Je kunt het risico gewoon niet uitsluiten.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Tsja, zucht maar in plaats van antwoord te geven. Ik vraag gewoon hoe je dat weet. Je kunt wel logisch nadenken net als kos dat doet, maar je kunt je ook eens écht afvragen of het schadelijk is voor een ongeboren kind als de zwangere moeder in een rokerig café gaat zitten. In jouw geval heeft dat je kinderen geen schade toegebracht, maar een ander kind zou daar wel eens veel gevoeliger voor kunnen zijn. Je kunt het risico gewoon niet uitsluiten.
In mijn geval niet, al mijn vriendinnen niet, mijn zussen niet.
Een risico uitsluiten?
Moeten we dan maar allemaal binnen blijven?
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Nee, dat zeg ik toch niet? Maar ik zeg wel dat een zwangere vrouw extra risico neemt als ze naar een café gaat waar gerookt wordt. Die neemt iedereen die vrijwillig tussen rokende mensen gaat zitten. Ik neem ook dagelijks risico's, elke keer als ik een sigaret aansteek. Maar dat risico neem ik vrijwillig en ga dat niet ontkennen. Het gaat mij om de ontkenning: "Het is mij en mijn zussen niet overkomen, dus IS er geen risico."
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Als ik me niet vergis is Hannibal nochtans de sociale roker hier op het forum
.
Oesje. Skjoezme. Met al dat quoten. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Maar ik zeg wel dat een zwangere vrouw extra risico neemt als ze naar een café gaat waar gerookt wordt.
Het kan 1000 x goed gaan en 1 x fout. En dat zijn dan de eersten om te zeggen dat ze het niet wisten.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Het kan 1000 x goed gaan en 1 x fout. En dat zijn dan de eersten om te zeggen dat ze het niet wisten.
Wat een onzin..
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Nee, dat zeg ik toch niet? Maar ik zeg wel dat een zwangere vrouw extra risico neemt als ze naar een café gaat waar gerookt wordt. Die neemt iedereen die vrijwillig tussen rokende mensen gaat zitten. Ik neem ook dagelijks risico's, elke keer als ik een sigaret aansteek. Maar dat risico neem ik vrijwillig en ga dat niet ontkennen. Het gaat mij om de ontkenning: "Het is mij en mijn zussen niet overkomen, dus IS er geen risico."
Geen risico voor een keer een avondje stappen in een kroeg waar gerookt mag worden, blijf ik bij.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Geen risico voor een keer een avondje stappen in een kroeg waar gerookt mag worden, blijf ik bij.
Jij kan vinden wat je wil uiteindelijk, maar in een volwassen discussie staaf je je mening met feiten en niet met veronderstellingen. Wetenschappelijke bewijzen leg je simpelweg naast je neer, op die manier kunnen we niet serieus verder discussiëren.
Ik kan ook vinden dat radioactiviteit bij één contact geen risico's inhoudt, maar dat is cafépraat.
edit: En voor er commentaar als "zinloze vergelijking" komt, dit is niet bedoeld als vergelijking dat beide schadelijk zijn, maar gewoon om aan te tonen dat het negeren van feiten een degelijke discussie lam legt.