• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.385 votes
Profile

Sigaretten, sigaren en andere rookwaar

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Hilarisch.

Quentin

• 10202 messages
  • 8555 votes

Roken aan banden in films VS

Geweld, seks en schuttingtaal zijn belangrijke criteria voor het vaststellen van leeftijdsgrenzen voor films. In de Verenigde Staten wordt roken daar nu aan toegevoegd, melden Amerikaanse media.

De brancheorganisatie van de Amerikaanse filmindustrie MPAA, die ook verantwoordelijk is voor de filmkeuring, heeft nieuwe regels gepresenteerd om het roken op het witte doek aan banden te leggen. Films waarin veel wordt gepaft, worden taboe voor jeugdige kijkers. Ook komen er speciale waarschuwingstekens in beeld.

Slechte pad

De MPAA geeft daarmee deels gehoor aan een oproep van de 32 Amerikaanse bondstaten, die eisten dat het roken in films niet langer wordt toegestaan. Het roken in de films kan volgens de staten jeugdige kijkers op het slechte pad brengen.

Wetenschappelijk onderzoek wijst namelijk uit dat de drang tot roken bij kinderen tot driemaal groter is als ze een film zien waarin de hoofdrolspelers roken.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

mikoz wrote:

(quote)

Ik drink eigenlijk alleen als ik uitga ( Zaterdag meestal )

Een stuk of 10-15 biertjes , de rest van de week totaal niet.

Dan kom ik ook wel aan dat gemmidelde

haha echt leuk

The Lexx

• 426 messages
  • 3485 votes

Maar gruwelijk moorden in films is dus ok voor de MPAA?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ja, dat is ok, gruwelijke moorden zijn toch niet erg?

In Jurassic Parc worden mensen in stukken gescheurd door monsters, maar dat is leuk, en dat mag iedereen zien.

In bijvoorbeeld Romance and Cigarettes komt geen extreem geweld voor, maar er wordt wel veel gerookt, en dat is erg slecht voor de tere kinderzieltjes.

Quentin

• 10202 messages
  • 8555 votes

Geestig dat je nu twee bronnen aanhaalt die respectievelijk uit Nederland en het Verenigd Koninkrijk komen .

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Nou ja, wat maakt het uit. Ik kon niet zo snel de Nederlandse hoes vinden maar daar zal minimaal 12 jaar op staan.

Edit: Inderdaad: http://www.a-film.nl/film.php?id=00000768

12 jaar, schelden en sex. Als je de film gezien hebt weet je dat dat sterk overdreven is.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Het ging toch niet om de Nederlandse hoes, maar om de Amerikaanse?

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

http://www.a-film.nl/dvd.php?id=00011006

Nou , die dan. sjongejonge.

Het gaat me niet om de hoes, maar om het feit dat geweld in films de filmkeuring niets doet. Geweld moet kunnen, maar het moet verboden worden dat iemand een sigaret opsteekt in een film omdat het de kids zou aansporen om ook te gaan roken.

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Daar is nog steeds geen beoordeling van de MPAA te bekennen hoor...

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Dat werkt daar toch precies hetzelfde, in Amerika is het zelfs nóg erger, vooral als het om naakt gaat, dat is wel zo ongeveer het ergste wat je je kinderen kunt laten zien.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Het kan soms vreemd lopen... Ik was van plan om te veranderen van rookgewoonte: enkel in het weekend of bij speciale gelegenheden te roken. Nu had ik dus acht dagen niet meer gerookt en steek, een tiental minuten geleden, een sigaretje op omdat het weekend is begonnen... Echt niet lekker, man! Ik heb ze gelijk weer uitgedaan omdat ze pijn deed aan m'n longen en de smaak niet te harden was... ik werd er zelfs misselijk van. Vreemde ervaring. Als ik nu aan sigaretten denk komt er niet meteen het plezier van het roken in me op terwijl ik er toch tien jaar lang erg van genoten heb. Maar de geur blijf ik nog wel lekker vinden. Zijn er nog andere ex-rokers met die ervaring?

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Ik heb er nooit meer eentje geprobeerd dus kan het je niet vertellen.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

Als ik het goed heb rook jij dus al een half jaartje (of misschien zelfs een jaartje) niet meer. Proficiat, Kos!

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Sinds eind december. .

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Gefeliciteerd!

Ik heb 11 jaar gerookt en ben nu 3,5 jaar gestopt. Ik moet er echt niet meer aan denken een sigaret te roken. Ik heb er alleen maar negatieve associaties mee inmiddels, daarom zou ik het ook niet snel meer proberen. Ik vind het wel erg stinken nu als anderen roken. Nee, ik ben alleen maar blij dat ik gestopt ben. Ik ben de laatste 3,5 jaar nooit meer (niet eens een beetje) verkouden geweest, ik heb meer lucht, mijn huid is niet meer zo grouw. Als je echt gestopt bent dan merk je pas watvoor gevolgen het roken eigenlijk voor je had.

Probeer het vol te houden Katie!!!

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Proficiat allen. Leuk nog eens te vernemen dat er nog mensen zijn die bezig zijn met hun gezondheid.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Sinds 14 April gestopt, en verrek, ik had dat VEEL eerder moeten doen.

Iedereen die wil stoppen, Gewoon Doen

(af en toe nog wat kribbig)

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

(niets van gemerkt)

Rook nog steeds met plezier.

katie morosky

• 1003 messages
  • 804 votes

SelmaDuim wrote:

Probeer het vol te houden Katie!!!

Aangezien 'k 't ni meer zo lekker vind gaat dat nu wel makkelijker.

Proficiat overigens met de zo lange rookvrije tijd en ook voor Fisherking en nogmaals, Kos. Enneuh...Mikey, geniet jij maar lekker verder, hoor.

speedy23 wrote:

Proficiat allen. Leuk nog eens te vernemen dat er nog mensen zijn die bezig zijn met hun gezondheid.

Dat vind ik wel een beetje overdreven, Speedy. Niet roken is slechts een onderdeel van een gezond leven. Wie weet zuip ik mij wel te pletter en snuif ik mijn neus kapot na drie vette hamburgers te hebben gevreten... En net alsof wij de enige drie mensen zijn die aan onze gezondheid denken. De rest doet niet aan gezondheid.

Ik weet wel wat je bedoelt, hoor. Maar 't staat er gewoon een beetje onhandig.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Iemand de electronische sigaret al geprobeerd?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Wouter wrote:

Bizar ding lijkt mij. Ik vraag me af of het echt net zo bevredigend is als een echte sigaret.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ik heb een paar trekkies genomen en vond het prima.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Het schijnt minder ongezond te zijn en minder belastend voor de omgeving. De aanschaf is duur, maar daarna rook je een stuk goedkoper. Klinkt als een slim idee.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Wouter wrote:

Ik heb een paar trekkies genomen en vond het prima.

Smaakt het ook echt naar een sigaret dan?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Wouter wrote:

Ik heb al van een paar 'verstokte' rokers gehoord is dat het de echte sigarett nooit zal vervangen. Het bevredigende gevoel zou er haast niet zijn.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

hinie wrote:

(quote)
Smaakt het ook echt naar een sigaret dan?

Komt behoorlijk in de buurt.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Het probleem met die 'sigaret' is, dat ze helemaal niet aan het 'verslavingsgevoel' voldoet. Voor een paar trekjes is dit allemaal oké, maar ze blijven roken... dat is wat anders.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Zit er ook nicotine in die electronische sigaret??

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

mikey wrote:

Zit er ook nicotine in die electronische sigaret??

Ja.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.