- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Het frappante is dat de niet-rokers zich zouden moeten aanpassen, zich schikken naar de vervuilers. Het zou net omgekeerd moeten zijn.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Ja, alle rokers moeten constant hun gezelschap verlaten om naar buiten te gaan, goed idee.
.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12846 votes
Hoe kom je daarbij, het gaat er juist om dat je NERGENS meer een sigaret mag roken in de horeca. Niet dat ze per se overal in de horeca een sigaret willen roken.
Ik zeg ook dat dat een zwaar overdreven sanctie is, maar vroeger kon je echt nergens naartoe (kroeg, discotheek of restaurant) zonder in de rook te zitten.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ja, omdat de roker gebombardeerd is tot achterlijke paria en anderen niet.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ja, alle rokers moeten constant hun gezelschap verlaten om naar buiten te gaan, goed idee.
.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Wat rokers wel even mogen beseffen is dat er jarenlang niet of nauwelijks naar de groep niet-rokers geluisterd is. En dan mag je best een hoffelijk roker geweest zijn, de meerderheid was dat absoluut niet, en kon het verrotten of een niet-roker daar nu last van had.
Dat het hier om de meerderheid van de rokers gaat, besefte ik me inderdaad niet, en als dat zo is, kan ik me het ongenoegen van de niet rokers heel goed voorstellen. Jammer dat de grootste groep rokers zulke asosialen zijn en waardoor de kleine groep rokers, waaronder ik mezelf reken, die wél rekening houden met anderen, daar de dupe van zijn.
Ik ga nooit naar een café, dus daar zal al niemand al last van mij hebben, en bovendien rook ik 99% van mijn shaggies buiten.
Bovendien, realiseer ik me nu, heeft iedereen recht op een rookvrije werkplek, waar ik het wel mee eens ben. De mensen die achter de bar staan in een café dus ook.
Ik geef toe dat ik mijn rokertje teveel in eigen belang heb zitten verdedigen hier.
Wel vind ik dat het rookprobleem veel harder wordt aangepakt dan het drankprobleem, waarmee ik wil zeggen dat het drankprobleem veel te veel wordt onderschat.
Intussen zal ik me er bij neerleggen en me nóg meer gaan aanpassen aan de niet- roker. Tenslotte verzinnen echte verslaafden de meest briljante dingen om hun verslaving maar door te kunnen zetten. 
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12846 votes
Sluit gewoon vrede met niet-rokers, dan stoort het ook niet zo als er eens een sigaretje gerookt wordt.
Nu vervalt het van het ene uiterste in het andere uiterste. Da's allemaal erg leuk voor één groep, maar geen oplossing op lange termijn uiteraard.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Voorlopig gaan we gewoon rustig verder:
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/01/vlaanderen_rookverbod_op_schoo.html
Let op, binnenkort mag je op een terras ook niet meer roken, of in een park.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Sluit gewoon vrede met niet-rokers
Ik heb nooit ruzie met niet rokers, maar de niet rokers wel met mij. Als ik buiten (!) rook en een toevallige voorbijganger ruikt toevallig de rook van mijn sigaret, dan wordt ik aangekeken alsof men mij de oorlog wil verklaren.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12846 votes
Voorlopig gaan we gewoon rustig verder:
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007/01/vlaanderen_rookverbod_op_schoo.html
Let op, binnenkort mag je op een terras ook niet meer roken, of in een park.
Lijkt me niet iets specifiek van deze tijd toch ? Zo oud ben ik nu ook weer niet, en vroeger mocht er bij ons op geen enkele school gerookt worden.
Daar dienden de toiletten voor.
Ik heb nooit ruzie met niet rokers, maar de niet rokers wel met mij. Als ik buiten (!) rook en een toevallige voorbijganger ruikt toevallig de rook van mijn sigaret, dan wordt ik aangekeken alsof men mij de oorlog wil verklaren.
Denk er dan een keertje aan dat die mens waarschijnlijk een hoop gelijkaardige blikken heeft gekregen toen hij vroeger vriendelijk vroeg of een roker rekening met hem wou houden.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Oh, dus eigenlijk is het gewoon een wraakactie van de niet- roker? Ik begrijp het.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Oh, dus eigenlijk is het gewoon een wraakactie van de niet- roker? Ik begrijp het.

Nu ja, ik ben dan wel een fanatiek anti-roker, maar ik zal nooit iemand scheef bekijken omdat hij buiten rookt. Als hij zijn gezondheid om zeep wil helpen ... hij doet maar 
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12846 votes
Voor vele niet-rokers zal het een vorm zijn van opgekropte frustratie ja.
Begrijpelijk, maar daarom niet even juist.
*Chrissie*
-
- 415 messages
- 0 votes
Ik rook zelf niet maar heb nooit last van mensen die wel roken. Komt mischien ook wel omdat er vroeger bij ons thuis werd gerookt, ben je er toch wel meer aan gewend. En ook ga ik nog steeds veel om met mensen die roken.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Nu ja, ik ben dan wel een fanatiek anti-roker, maar ik zal nooit iemand scheef bekijken omdat hij buiten rookt.
Tsja, zo leer jij wat van de wereld van de roker, en ik van de niet roker. Rascisten bestaan ook niet, tenzij je er zelf mee te maken krijgt.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
En ook ni ga ik nog steeds veel om met mensen die roken.
.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12846 votes
Volgens mij maak je dat er zelf van.
Het zit diep blijkbaar, als je uit normale berichten al zaken moet puren om jezelf toch maar te ergeren.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Dat het hier om de meerderheid van de rokers gaat, besefte ik me inderdaad niet, en als dat zo is, kan ik me het ongenoegen van de niet rokers heel goed voorstellen. Jammer dat de grootste groep rokers zulke asosialen zijn en waardoor de kleine groep rokers, waaronder ik mezelf reken, die wél rekening houden met anderen, daar de dupe van zijn.
Ik ga nooit naar een café, dus daar zal al niemand al last van mij hebben, en bovendien rook ik 99% van mijn shaggies buiten.
Bovendien, realiseer ik me nu, heeft iedereen recht op een rookvrije werkplek, waar ik het wel mee eens ben. De mensen die achter de bar staan in een café dus ook.
Ik geef toe dat ik mijn rokertje teveel in eigen belang heb zitten verdedigen hier.
Wel vind ik dat het rookprobleem veel harder wordt aangepakt dan het drankprobleem, waarmee ik wil zeggen dat het drankprobleem veel te veel wordt onderschat.
Intussen zal ik me er bij neerleggen en me nóg meer gaan aanpassen aan de niet- roker. Tenslotte verzinnen echte verslaafden de meest briljante dingen om hun verslaving maar door te kunnen zetten. 
Zulke houding kan ik appreciëren. Erkennen dat niet-rokers wel degelijk hinder ondervinden aan rokers en er zelf rekening met houden. Mochten alle rokers zo redeneren, ik ben er zeker van dat de niet-rokers ook een stuk milder zouden worden in hun bewoordingen.
Of om Onderhond nogmaals te citeren: sociaal gedrag lokt sociaal gedrag uit.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Volgens mij maak je dat er zelf van.
Het zit diep blijkbaar, als je uit normale berichten al zaken moet puren om jezelf toch maar te ergeren.
.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Wat me opvalt is dat, telkens jullie geen argumenten hebben, de flauwe grapjes komen.
Een zwangere vrouw kan best naar een kroeg.
Die baby zit veilig in de baarmoeder. Je brengt heus de gezondheid van die kleine niet in gevaar door een keer een avondje naar de kroeg te gaan.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Een zwangere vrouw kan best naar een kroeg.
Die baby zit veilig in de baarmoeder. Je brengt heus de gezondheid van die kleine niet in gevaar door een keer een avondje naar de kroeg te gaan.
Je bent duidelijk geen gynaecoloog
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
We moeten niet allemaal met overtrokken voorbeelden komen,. Ik geloof ook niet dat ik van een avondje kroegbezoek een miskraam of longkanker overhoud. Neemt niet weg dat het de lucht flink vervuild (waar sommige mensen echt last van hebben) en stinkt. Dat lijkt me reden genoeg om het uit te bannen.
Zo'n groot probleem is het toch niet om effe buiten je nicotine op te zuigen, wordt daar waarschijnlijk best gezellig met al die leuke rokers bij elkaar. Ik ga soms ook mee naar buiten als ik met een roker praat die even wil roken, vind het zelf niet zo'n probleem. Als ik moet pissen moet ik ook effe weg.
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
Zo'n groot probleem is het toch niet om effe buiten je nicotine op te zuigen, wordt daar waarschijnlijk best gezellig met al die leuke rokers bij elkaar. Ik ga soms ook mee naar buiten als ik met een roker praat die even wil roken, vind het zelf niet zo'n probleem. Als ik moet pissen moet ik ook effe weg.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Een roker wordt nu afgeschilderd als iemand met constant een sigaret onder zijn neus, en overal maar naar binnenwandelt, en als iemand commentaar geeft dan 'rot ie maar op'.
Laat dat nu net hetzelfde zijn als toen ik een 'snotter' van 13, 14 was. Als je toen als niet-roker iets durfde aan te merken op een roker kreeg je je kop vol. Tijden veranderen...
*Chrissie*
-
- 415 messages
- 0 votes
Ik wou al zeggen, dan moet ik toch maar snel me moeder, me vriend, collega's en school vrienden verlaten 
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
OF: als de rokers op café gaan, nemen ze gewoon genoeg pleisters mee. Is dat geen goed idee?
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
Ik neem aan dat je dit niet meent halcyon??
street-racer
-
- 81 messages
- 13 votes
daar heb je wel gelijk in. het is best gezellig buiten met mijn mede-rokers, en vrienden van mij die niet roken komen gewoon buiten staan