- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Sigaretten, sigaren en andere rookwaar
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Gezondheid.
Je krijgt echt geen lonkanker van een avondje in een kroeg staan.
Of ben jij van mening van wel?
Nee, maar het is niet omdat je na één avondje geen longkanker krijgt dat het opeens niet ongezond meer is. Of wel?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Je gaat me toch niet vertellen dat jij alleen op water en worteltjes leeft...
Ten eerste: Nee, maar het scheelt toch niet veel.
Ten tweede: Wat doet dat nu weer ter zake?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
En als hem ineens wordt verboden om naar de MacDonalds te gaan? Of om op zaterdagavond 15 biertjes achterover te slaan?
Is een eigen keuze. Er is niet zoiets als "passief hamburgers eten" of "passief bier drinken". Heb ik hier al enkele keren aangebracht trouwens...
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ik ben motorrijder en moet mijn helm dragen als ik een brood ga halen bij de bakker op een snikhete dag.
Je kunt ook met de fiets, het is je eigen keuze om met de motor te gaan. Bovendien vind ik de uitlaatgassen van jouw motor minstens net zo hinderlijk als jij mijn sigarettenrook vind. Ik stel een wetswijziging voor: Als er niet meer gerookt mag worden in de horeca, dan mag ook niemand meer met de motor naar de bakker. 
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Als je die mening deeld, ga dan niet naar een kroeg.
Pak ook dat biertje niet maar bestel een watertje.
We blijven in rondjes draaien.
Dit hele gediscusieer draait op niets uit.
Tot slot zeg ik nog: voor ieder die graag een sigaretje opsteekt in de kroeg, ga voor mijn part je gang. Ik heb er geen problemen mee.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Je kunt ook met de fiets, het is je eigen keuze om met de motor te gaan. Bovendien vind ik de uitlaatgassen van jouw motor minstens net zo hinderlijk als jij mijn sigarettenrook vind. Ik stel een wetswijziging voor: Als er niet meer gerookt mag worden in de horeca, dan mag ook niemand meer met de motor naar de bakker. 
lol
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Is een totaal andere discussie natuurlijk. Mijn opmerking was dat ik verplicht word een helm te dragen, hoewel dat indruist tegen mijn vrijheid van keuze en ik niemand anders schade berokken als ik geen helm draag.
En ik vraag geen afschaffing van de helmplicht, ik wil gewoon aanduiden dat het niet zo uitzonderlijk is dat bepaalde "persoonlijke vrijheden" beperkt worden.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Ten tweede: Wat doet dat nu weer ter zake?
Dat iedereen wel een ongezonde eigenschap heeft waar men ook zelf graag over zou willen beslissen of ze ermee doorgaan of niet.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Dat iedereen wel een ongezonde eigenschap heeft waar men ook zelf graag over zou willen beslissen of ze ermee doorgaan of niet.
Niemand verbiedt je toch te roken ? Als jij in de buitenlucht een sigaretje opsteekt, is dat perfect mogelijk.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
De ene zaken zijn nu eenmaal eenvoudiger te beperken dan andere.
Maar dat is natuurlijk typisch weer iets voor anti-rokers, alleen maar aan zichzelf denken.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Niemand verbiedt je toch te roken ? Als jij in de buitenlucht een sigaretje opsteekt, is dat perfect mogelijk.
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Dan kunnen ze twee dingen doen. Wegblijven of accepteren.
De realiteit is: iedereen zet graag eens een stapje in de wereld. Niet eerlijk dat wij dan de keuze niet hebben of we dat op een gezonde manier willen doen of niet. De overheid kan die mogelijkheid creeeren met zo'n verbod.
Of vind je dat iedereen die zijn gezondheid niet wil of kan in gevaar brengen gewoon maar dikke pech heeft en zich maar moet opsluiten zijn hele leven?
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Rokers die persé overal willen mogen roken, denken evengoed alleen aan zichzelf.
Nee, dat willen ze helemaal niet. Ik heb nog nooit een roker horen klagen dat ie niet in een winkel, op het treinstation, bij de bakker, in het postkantoor, in het gemeentehuis, in het zwembad etc. mag roken.
Een roker wordt nu afgeschilderd als iemand met constant een sigaret onder zijn neus, en overal maar naar binnenwandelt, en als iemand commentaar geeft dan 'rot ie maar op'.
Niet rokers hebben niet eens door hoe vaak een roker zich wel niet moet aanpassen aan die niet- roker, en als die niet roker per ongeluk ook maar een vleugje sigarettenrook ruikt dan kan de roker ook nog een boze blik terug krijgen.
X. Hernandez
-
- 180 messages
- 429 votes
Is een eigen keuze. Er is niet zoiets als "passief hamburgers eten" of "passief bier drinken". Heb ik hier al enkele keren aangebracht trouwens...
Nee je hebt inderdaad niets als "passief bier drinken" of "passief hamburger eten", maar er zijn natuurlijk wel mensen die er onder lijden dat anderen bier drinken ( ongevallen wegens dronkenschap, aggressiviteit,...). Ook hetzelfde bij hamburgers eten, wat te zeggen van de mensen die moeten betalen voor gezondheidszorg omdat iemand anders te ongezond heeft gegeten en daardoor vaat -en hartaandoeningen krijgen.
Aan bijna ieder genot kan een nadeel zitten maar het lijkt alsof enkel de rokers bestraft worden.
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Absoluut, zeker met zulk prachtig weer als vandaag. Wel jammer dat je mij wel naar buiten mag jagen, maar ik jou niet.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
( ongevallen wegens dronkenschap)
Dronken autorijden is ook verboden, argument doet dus niets ter zake
wat te zeggen van de mensen die moeten betalen voor gezondheidszorg omdat iemand anders te ongezond heeft gegeten en daardoor vaat -en hartaandoeningen krijgen.
Geldt natuurlijk evenzeer of nog meer voor roken.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
Absoluut, zeker met zulk prachtig weer als vandaag. Wel jammer dat je mij wel naar buiten mag jagen, maar ik jou niet.
Waarom zou je mij willen buitenjagen als ik niets doe dat niet mag of anderen schaadt ?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Als ik zou roken zou je mij ook naar buiten mogen jagen. Nothing personal. 
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Of vind je dat iedereen die zijn gezondheid niet wil of kan in gevaar brengen gewoon maar dikke pech heeft en zich maar moet opsluiten zijn hele leven?
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
. oke, verbiedt roken in de tearoom maar.
Wat me opvalt is dat, telkens jullie geen argumenten hebben, de flauwe grapjes komen.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Ja, en een migraine-patient moet ook recht hebben op een stapavond zonder pokkeherrie aan zijn hoofd in een discotheek.
het is wat.
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12845 votes
Tja, gekibbel heen en weer lost anders niks op.
Je kan dan wel willen dat je overal een sigaret mag roken, je stoort er nu eenmaal andere mensen mee. En niet-rokers zouden dan wel willen om niet met de rook geconfronteerd te worden, daar is de realiteit ook niet naar.
Wat rokers wel even mogen beseffen is dat er jarenlang niet of nauwelijks naar de groep niet-rokers geluisterd is. En dan mag je best een hoffelijk roker geweest zijn, de meerderheid was dat absoluut niet, en kon het verrotten of een niet-roker daar nu last van had.
Blijkbaar heeft dat ook zijn sporen nagelaten. De laatste tijd is de balans gekeerd en zijn er ook veel meer hoffelijke rokers, maar het ongenoegen is daar niet meteen mee weggenomen bij velen.
Roken moet absoluut niet verboden worden (hoewel ik wél voor het verbieden in de werkruimte ben), maar steun win je niet bepaald om plots met de vingertjes te wijzen omdat rokers nu ineens enorm benadeeld worden.
En zij die dat wel wensen doen zijn gewoon mede verantwoordelijk voor het verder stigmatiseren van rokers (net zoals de hoge moraalridders mede verantwoordelijk zullen zijn voor negeren van niet-rokers wanneer het evenwicht weer keert).
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Ja, en een migraine-patient moet ook recht hebben op een stapavond zonder pokkeherrie aan zijn hoofd in een discotheek.
het is wat.
Aan sommige dingen is er nu eenmaal niks aan te doen, aan andere dingen wel.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Je kan dan wel willen dat je overal een sigaret mag roken, je stoort er nu eenmaal andere mensen mee.
Hoe kom je daarbij, het gaat er juist om dat je NERGENS meer een sigaret mag roken in de horeca. Niet dat ze per se overal in de horeca een sigaret willen roken.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tja, met roken kun je stoppen. Is mij ook gelukt. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hoe kom je daarbij, het gaat er juist om dat je NERGENS meer een sigaret mag roken in de horeca. Niet dat ze per se overal in de horeca een sigaret willen roken.Je kan toch op het terras gaan zitten....