- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Dat is automatisch een opvolgende vraag op mijn vraag. Maar wat Dick zegt, vanaf het eerste moment wordt er al de breedte in gegaan. Ik vroeg met alleen af hoe ver dat kan, aangezien er een hoop - voor mij en wellicht voor vele anderen - nietszeggende personen gemeld worden. Je moet je meer in hen verdiept hebben wil je weten wie het is of je ervoor interesseren, waardoor het bijna lijkt dat het enkel voor de poster zelf nieuwswaarde heeft.
Nou, dit lijkt me wel wat overdreven. 80% van de genoemde namen hier ken ik ook niet eens, terwijl die vaak wel film gerelateerd zijn. Ook betreft de filmmensen wordt er soms te erg doorgeslagen. Dus dat argument gaat voor "beide RIP kampen" op.
RIP = RIP lijkt me. Lijkt me niks mis mee om overlijdingsberichten van zowel mensen uit de filmwereld of prominente ( dus bekende) mensen uit andere vakgebieden te vermelden. Het is zoals eerder hierboven vermeld staat een RIP topic op het algemene gedeelte van MovieMeter.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
RIP Karen Black. Toch wel een soort icoon van de jaren zeventig, wat mij betreft. Bijzondere uitstraling; als je haar één keer in een film hebt gezien, blijft haar gezicht je altijd bij.
timmienoelie
-
- 1518 messages
- 4265 votes
RIP Karen Black. Heeft in heel wat geweldige films gespeeld. Ik Zou The Day of the Locust dringend eens moeten zien.
Op het vrt middagjournaal toonden ze een fragment uit Five Easy Pieces waarin niet zij, maar wel Susan Anspach te zien was... Idioten.. 
stinissen (crew films & series)
-
- 23436 messages
- 76920 votes
R.I.P. Karen Black
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Fijne actrice inderdaad, waar ik nog te weinig van zag. in veel gevallen wordt ze ook te weinig gebruikt, zoals in Easy Rider en The Outfit. Maar die rol in Five Easy Pieces, waarin ze me voor het eerst opviel, is gewoon één van dé grote acteerprestaties van niet alleen de jaren '70, maar gewoon aller tijden. Moet ik weer eens herzien, maar vanavond eer ik haar met Family Plot.
R.I.P. Karen Black.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
RIP Karen Black.
Onvergetelijk in twee van mijn favoriete films, Nashville en Come Back to the Five and Dime, Jimmy Dean, Jimmy Dean.
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
R.I.P. Bernadette Lafont
R.I.P. Christian "Chucho" Benitez
R.I.P. Eileen Brennan
R.I.P. Michael Ansara
R.I.P. Rita Reys
R.I.P. J.J. Cale
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
R.I.P. Karen Black
Ik kende haar verder niet zo goed, behalve dan uit Nashville en Easy Rider, maar ik zag haar laatst ook nog in Dark Blood, de laatste film van River Phoenix, geregisseerd door George Sluizer. RIP.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Prins Friso is vandaag overleden RIP
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
RIP
Jammer dat dit (in een feestjaar) moet gebeuren. Toch wel een domper op de nazinderende feestvreugde.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
RIP inderdaad, heel toevallig nu hij pas net op Nederlands grondgebied is. Maar voor iedereen denk ik is dit het beste, voor hem in de eerste plaats nog.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
RIP inderdaad, heel toevallig nu hij pas net op Nederlands grondgebied is. Maar voor iedereen denk ik is dit het beste, voor hem in de eerste plaats nog.
Ben je niet in de war met een andere Prince?
Friso is er al een tijdje.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Begin vorige maand toch? Dat noem ik kort.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Triest nieuws, maar wanneer je gaat skien waar het duidelijk verboden is en je bewust geen veiligheidssysteem/ballon draagt dan van mij geen medelijden. Neemt niet weg dat het voor de familie vreselijk is.
Rip.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
RIP Friso. Ik leef mee met die arme Beatrix, die al veel te verduren heeft gehad. Ook voor Mabel en hun twee dochters is het heel verdrietig.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
RIP Friso. Ik leef mee met die arme Beatrix, die al veel te verduren heeft gehad.
Meer dan de gemiddelde bejaarde vrouw in Nederland?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nogal domme en lompe vraag. Hoeveel moeders moeten hun eigen zoon begraven? Om het maar niet te hebben over de aanslag op haar familie met 8 onschuldige doden tot gevolg....
R.I.P. Friso
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Triest, absoluut. Maar mijn opa heeft in de oorlog de halve familie moeten begraven toen hij nog jong was. Opa van m´n partner is inmiddels zo oud dat hij in de laatste twintig jaar iedereen die hij kende van familie en vrienden (en ja, ook kinderen) heeft moeten begraven en nu relatief moederziel alleen is en niet meer onder de mensen durft te komen (ze gaan immers toch allemaal dood volgens hem). De gemiddelde bejaarde vrouw is overgeleverd aan een bejaardentehuis waar door onderbezetting ze met geluk 2x per week mag douchen en langzaam in isolement raakt.
Beatrix komt niets tekort als bejaarde vrouw, heeft prachtige jaren gehad en mag nu een mooi pensioen in weelde gaan beleven. Ja, ook zij heeft een zwarte bladzijde in haar geschiedenisboek staan; maar welke persoon heeft dat nu niet.
Ik vind het allemaal wat lichtjes overdreven hoor.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Geen enkele moeder zou haar kinderen moeten begraven, dus het is bij voorbaat al een trieste zaak voor de familie. Dat er genoeg andere mensen hetzelfde (of erger) mee hebben gemaakt maakt het natuurlijk niet minder triest. Vergelijken in dit soort gevallen totaal niet nodig, zo kan je elke trieste overlijden wel teniet doen door enkel de Holocaust te noemen.
Al zou je haast wel zeggen dat hij over is gevlogen naar NL om vredig te sterven, ook al hoor je andere geluiden. Ik denk dat ze na 1,5 jaar wel richting dit moment hebben kunnen werken, om het leed nog enigszins te kunnen verzachten.
De klap is voor mij in ieder geval ook niet zo groot, het was gewoon wachten op dit moment. Zelfde geldt b.v. ook als Mandela komt te overlijden, het verbaast me dat die taaie ouwe held het nog zo lang uithoudt.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Triest, absoluut. Maar mijn opa heeft in de oorlog de halve familie moeten begraven toen hij nog jong was. Opa van m´n partner is inmiddels zo oud dat hij in de laatste twintig jaar iedereen die hij kende van familie en vrienden (en ja, ook kinderen) heeft moeten begraven en nu relatief moederziel alleen is en niet meer onder de mensen durft te komen (ze gaan immers toch allemaal dood volgens hem). De gemiddelde bejaarde vrouw is overgeleverd aan een bejaardentehuis waar door onderbezetting ze met geluk 2x per week mag douchen en langzaam in isolement raakt.
Beatrix komt niets tekort als bejaarde vrouw, heeft prachtige jaren gehad en mag nu een mooi pensioen in weelde gaan beleven. Ja, ook zij heeft een zwarte bladzijde in haar geschiedenisboek staan; maar welke persoon heeft dat nu niet.
Ik snap het vergelijken nooit zo. Beatrix heeft nogal wat te voorduren gehad. Haar man overleed veel te vroeg aan een slopende ziekte, er is een aanslag op de hele familie gepleegd, haar zoon is nu overleden na 1,5 jaar stress en ellende. Er zijn mensen die minder meemaken. En ja, er zijn ook mensen die erger meemaken. Neemt niet weg dat ik net zo goed medelijden met Bea heb. Heeft geen makkelijk leven gehad, ook al heeft ze in luxe geleefd en met mensen om haar heen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik zou eerder zeggen "te veel" dan genoeg. Ik ken er gelukkig maar heel weinig die zo'n lot beschoren is.
Verder vind ik de vergelijkingen sowieso bizar. Alsof je dergelijk menselijk leed kan compenseren met weelde. Ze heeft er nota bene ook haar hele leven voor in de spotlight moeten staan. Denk dat ze daarin eenzamer is geweest dan velen. Bespeur hier een raar soort jaloezie.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je eigen kind begraven. Ergste wat er is. Alsof weelde het dragelijker maakt, alsof ik in de commentsectie van geenstijl beland ben
.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lijkt me wel, of het moet een gewoonte van je zijn om irrelevante zaken erbij te slepen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, maar dat heb je kennelijk zelf niet eens door.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je opmerkingen hier zijn weinig respectvol ieder geval. Beetje inlevingsvermogen en je merkt ook dat Bea en die hele familie zware dingen hebben meegemaakt.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Klopt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.