- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
R.I.P. Bernadette Lafont (74) Boegbeeld van de Nouvelle Vague
o wow dat is schokkend nieuws zeg, zeker een grote favoriet van me
RIP
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
J.J. Cale
Een van de allergrootste bleus performers.
Door een slimme mix van blues, country en onderkoelde funk en ook latin, klonk hij als niemand anders. Clapton en Dire Straits hebben het ook geprobeerd, maar vind ik helemaal niks vergeleken met Cale.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Cale blijft mij toch voornamelijk bij van de geweldige nummers die hij onder andere voor Clapton en Lynyrd Skynyrd heeft geschreven. En dit natuurlijk:
Die gitaarrif is geniaal
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
RIP JJ Cale, weer een grote muziekheld die heen gegaan is...
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
R.I.P. J.J. Cale. Écht een van mijn idolen. Ik ken hem al sinds medio jaren '70 en hij behoort tot mijn oudste muziekervaringen. Mijn vader kocht zijn platen en later kocht ik ze. De vijfde plaat '5' was de eerste die we direct na release in huis hadden. Ik ben ook altijd al zijn nieuwe albums blijven kopen. Ik heb hem een keer zien optreden in Den Haag. Een fantastische ervaring.
Sneu dat hij altijd maar in verband werd gebracht met anderen die succes met zijn nummers hadden. Je ziet dat nu ook weer in alle necrologieën: het gaat allemaal weer over Eric Clapton, terwijl Cale toch genoeg artistiek en commercieel succes met zijn eigen platen had. Ik wist niet dat zijn gezondheid slecht was en had eigenlijk wel weer eens een nieuwe plaat van hem verwacht. Nou, dan zet ik nog maar eens Naturally op.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
R.I.P. Christian "Chucho" Benitez
. Weer een voetballer overleden door hartproblemen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Moeten ze maar niet overmatig doping en pijnstillers met spierverslappers slikken....
Maar wel R.I.P. "Chucho", want 27 is natuurlijk wel veel te jong.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
happie
-
- 6234 messages
- 426 votes

Schectman schreef zijn stukje NBA-geschiedenis bijna 67 jaar geleden. De 'point guard' van de Knicks gooide in de openingsminuut van de wedstrijd tegen de Toronto Huskies als eerste speler ooit een bal door het netje in de Basketball Association of America (BAA). Drie jaar later werd de BAA omgedoopt tot de National Basketball Association (NBA), die later zou uitgroeien tot een van de belangrijkste sportcompetities ter wereld.
De Knicks wonnen de wedstrijd op 1 november 1946 overigens met 68-66, mede door 11 punten van Schectman.
RIP
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Uiteraard heel vervelend dat mensen overlijden, maar is dit topic eigenlijk niet bedoeld om filmgerelateerde overlijdensberichten te plaatsen? De laatste tijd gaat het steeds meer de richting op van sporters, zangers, journalisten, iemand die online gamereviews schreef, cavia's van de dochters van, noem maar op. Ik zou hier over regisseurs, acteurs, filmcomponisten en dergelijke willen lezen, niet door alle willekeurige berichten te hoeven zoeken. Daar is bijvoorbeeld Nu.nl voor.
Of ik zie het verkeerd, dan zwijg ik maar als... juist.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Uiteraard heel vervelend dat mensen overlijden, maar is dit topic eigenlijk niet bedoeld om filmgerelateerde overlijdensberichten te plaatsen? De laatste tijd gaat het steeds meer de richting op van sporters, zangers, journalisten, iemand die online gamereviews schreef, cavia's van de dochters van, noem maar op. Ik zou hier over regisseurs, acteurs, filmcomponisten en dergelijke willen lezen, niet door alle willekeurige berichten te hoeven zoeken. Daar is bijvoorbeeld Nu.nl voor.
Of ik zie het verkeerd, dan zwijg ik maar als... juist.
Om met dat laatste te beginnen ....als dat zou kunnen. 
De site is toch meer een social netwerk gezien de vele niet filmtopics. Op de eerste pagina, in 2002, is al een niet filmgerelateerd bericht. Ik ben het wel met je eens, maar ja,.... (wie ben ik). Ik probeer zelf altijd zoveel mogelijk bij films en de site zelf te blijven. En ja je kunt wel blijven RIP-en.....dus lezen ...en zwijgen.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Als er per se alleen filmgerelateerde overlijdensgevallen gemeld mogen worden, waarom staat dit topic dan in de rubriek 'Algemeen' en niet in een filmgerelateerde rubriek?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het gaat meer om de overzichtelijkheid zoals Riesma dus al aangaf. Wie in de filmwereld is er overleden. Een zanger die in een film heeft gespeeld kan daar dus ook bij, maar anders is het meer iets voor Musicmeter.
Hier is al veel vaker over gesproken. Een soort van branche-vervanging. Ik ga naar de drogist voor geneesmiddelen, maar nu ik daar toch ben koop gelijk ook maar dvd's, boeken, weet ik veel.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Als er per se alleen filmgerelateerde overlijdensgevallen gemeld mogen worden, waarom staat dit topic dan in de rubriek 'Algemeen' en niet in een filmgerelateerde rubriek?
Dat is automatisch een opvolgende vraag op mijn vraag. Maar wat Dick zegt, vanaf het eerste moment wordt er al de breedte in gegaan. Ik vroeg met alleen af hoe ver dat kan, aangezien er een hoop - voor mij en wellicht voor vele anderen - nietszeggende personen gemeld worden. Je moet je meer in hen verdiept hebben wil je weten wie het is of je ervoor interesseren, waardoor het bijna lijkt dat het enkel voor de poster zelf nieuwswaarde heeft.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Wat een inhoudsloze discussie weer, dit topic is juist makkelijk en zeker voor iemand die weinig nieuws volgt.
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Tja, als het over film gaat kan je best wel minder bekende mensen in dit topic vermelden. Er zijn altijd wel gebruikers die van die persoon gehoord hebben of het kunnen linken aan een film die ze kennen. Als je kijkt naar mensen buiten film, heb ik daar zeker geen bezwaar tegen als het om bekende namen gaat. 't Is te gek om een apart topic te openen en mensen willen het toch vermelden op dit forum. Maar ik kan wel volgen als het niet-filmgerelateerde namen zijn met vrij weinig bekendheid...
-
- 31144 messages
- 5447 votes
R.I.P. Karen Black!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
RIP Karen Black.
Staat al heel lang in mijn Top 10 van favoriete Engelstalige actrices (zie bijvoorbeeld dit lijstjestopic - daar is na vijf jaar wel iets veranderd, maar Karen zou zich er met gemak handhaven).
Met name door die vele memorabele Jaren 70 rollen en uiteraard Altman's Come Back to the 5 & Dime.... Naast dat ze zelf heel goed was, waren haar rollen vaak ook gaaf en zoals de foto hier al laat zien ze heeft (had) een enorme uitstraling - die ogen, die mond. Mooie stem ook.
Heb haar al een tijd niet meer gezien zal met name de ontbrekende 70-ies films eens gaan opsnorren, The Outfit (1973), Cisco Pike (1972) en A Gunfight (1971) zet ik vast bovenaan. Titels en regisseurs zijn niet zo bekend, wat direct opvalt dat ze vrijwel altijd met alle mannelijke iconen van die tijd heeft samengespeeld: Robert Duvall, Gene Hackman, Jack Nicholson etc.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.