- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wederom de vraag alsof het leiden minder is omdat het anderen ook overkomt. Daarbij vind ik de vergelijking met de 2e wereld oorlog en vrouwen in andere delen van de wereld onzinnig. Zo kun je alles bagatelliseren.
Verder is het lijstje met leed nog een heel stuk langer dan wat hier tot nog toe genoemd is. Al is het verliezen van een zoon, en zeker op deze wijze verweg het ergste. Maar als de kennis je ontbreekt, zwijg dan gewoon.
En ja, je insinueerde ook nog eens dat het vanwege haar weelde het voor haar allemaal minder erg zou moeten zijn.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Back on topic Reinbo, want dit gaat tot in den eeuwigheid door anders. Blijkbaar is nuchterheid een misdaad hier, en laat daar het laatste mee gezegd zijn.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nee, het heeft niks met nuchterheid te maken, maar met gebrek aan kennis, gebrek aan empathie, gebrek aan gevoel van verhouding en een slecht gevoel voor timing.
Maar daar wil ik het wel bij laten. 
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
De dood van Friso raakte mij niet in het minst. Voor mij was hij eigenlijk al dood vanaf het moment dat hij in coma lag. Zijn geest had als het ware zijn lichaam toen al verlaten. En wat empathie betreft; dat is natuurlijk wel 100% subjectief. Je kunt je met Friso inleven of je kunt het niet. Ik in ieder geval dus niet. Maar heb ik er eigenlijk niet over te zeggen.
Verder vind ik dat R.I.P. berichten op dit topic eigenlijk alleen zouden moeten gaan over mensen die direct bij film betrokken zijn. Dat scheelt weer de zo nodige overbodige en soms verhitte discussies.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Dan moet het topic eerst verplaatst worden uit het Algemene gedeelte naar het Film gedeelte. Het MovieMeter forum is meer dan alleen film natuurlijk.
Zolang we maar niet afdwalen naar de plaatselijke melkboer lijkt het me geen probleem om recent overleden prominente figuren hier ook te noemen.
Friso's dood raakt mij ook niet, maar hetzelfde geldt voor alle acteurs en actrices hier. Het dagelijkse leven gaat gewoon door en ik lig er geen moment wakker van. Dat maakt het niet minder triest en lijkt een simpele vorm van respect tonen me geen probleem. Verder heeft het ook een soort van nieuwswaarde natuurlijk.
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
Dat maakt het niet minder triest en lijkt een simpele vorm van respect tonen me geen probleem. Verder heeft het ook een soort van nieuwswaarde natuurlijk.
Helemaal mee eens!
Ik plaats hier in dit topic nooit een bericht maar ik lees wel altijd de berichten.
Toevallig las ik het nieuws over friso vanmiddag hier in dit topic.
Voor mij heeft dit topic idd nieuwswaarde.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Verder vind ik dat R.I.P. berichten op dit topic eigenlijk alleen zouden moeten gaan over mensen die direct bij film betrokken zijn. Dat scheelt weer de zo nodige overbodige en soms verhitte discussies.
Krijgen we dit gezeur weer zeg.
Dit topic staat niet voor niets in de sectie Algemeen, waar wel meer niet film gerelateerde topics staan. Beetje onzin te eisen dat hier alleen filmgerelateerde overledenen mogen worden genoemd. Dat er af en toe een paar berichten discussie uit volgt, ach. Ik vind het weer totaal niet interessant om te lezen dat de zoveelste voor mij onbekende 98 jarige Amerikaanse C actrice uit de jaren 30 dood is. Maar dat hoort er gewoon bij.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Ik eis helemaal niks. Het zijn de mods die uiteindelijk beslissen in welke sectie dit topic geplaatst wordt. Dit soort discussies hebben we trouwens ook al op MusicMeter gehad.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Volgens mij kun je maar beter doen wat riesma al aangaf. Gewoon zwijgen en eruit filteren wat voor jezelf interessant is en verder negeren. Maar zo'n discussie als hierboven mocht volgens mij ook niet, iemand plaats een bericht van overlijden en daar kan je dan je mede leven over uiten maar meer niet. Boekmeter en musicmeter zijn overigens consequenter en blijven bij muziek danwel schrijver, logisch dat zo'n discussie iedere keer oplaait.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Nou, ik vind nog steeds dat dit topic meer filmgerelateerd mag zijn. Het liep een beetje de spuigaten uit met online gamereporters en basketbalspelers uit de tijd dat ballen nog vierkant waren etc. Dan vraag ik me af waar de grens ligt. Ik zou die grens trekken bij filmgerelateerd of een apart topic openen voor film-RIPs. Ook daar valt af te vragen hoe ver je kunt gaan qua bekendheid, maar film is film.
Ik heb gewoon mijn mening geuit en heb me er verder bij neergelegd. Maar ik moet toegeven dat ik bekendere/prominentere personen niet zo erg vind, misschien dan in een apart topic. Het forum moet ook niet te veel afgebakend zijn en enige vrijheid om over andere zaken te discussiëren zal alleen maar het communitiegevoel versterken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou, ik vind nog steeds dat dit topic meer filmgerelateerd mag zijn. Het liep een beetje de spuigaten uit met online gamereporters en basketbalspelers uit de tijd dat ballen nog vierkant waren etc. Dan vraag ik me af waar de grens ligt. Ik zou die grens trekken bij filmgerelateerd of een apart topic openen voor film-RIPs. Ook daar valt af te vragen hoe ver je kunt gaan qua bekendheid, maar film is film.
Ik heb gewoon mijn mening geuit en heb me er verder bij neergelegd. Maar ik moet toegeven dat ik bekendere/prominentere personen niet zo erg vind, misschien dan in een apart topic. Het forum moet ook niet te veel afgebakend zijn en enige vrijheid om over andere zaken te discussiëren zal alleen maar het communitiegevoel versterken.
Zo heeft iedereen wel wat. Zoals ik al zei, het boeit mij weer geen reet dat een 98 jarige actrice uit de jaren 30 overleden is die ik niet ken. Dit is gewoon een algemeen overlijdenstopic, voor filmmensen en ook voor de rest. Het staat ook in de algemene sectie, mods posten zelf ook diverse overlijdens, dus ik zie het probleem niet. Als ik iemand niet interessant vind die dood is, dan lees ik gewoon verder (wat bij 95% van de overlijdens in dit topic is). Om nu meteen weer andere users hun informatie af te nemen vind ik vrij flauw eigenlijk. Je moet elkaar ook wat gunnen 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Altijd interessant hoe mensen menen hun Republikeinse attitude (die ik zelf overigens ook heb) juist op dit soort momenten menen te moeten uiten.
RIP Friso.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Wat een gedoe hier inderdaad. Vreselijk ongeval en nasleep ervan voor naasten, ongeacht of het eigen schuld is of niet, koninklijk of niet. RIP
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Off-topic verwijderd. Dit is geen politiek discussietopic.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ha, had ik toch gelijk dat het politiek was. Anyway, hopen dat de rust ook hier wederkeert.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Bedankt ook voor het weg halen van mijn RIP bericht..
Helemaal toppie!
Opnieuw dan maar, RIP en veel sterkte voor de nabestaanden van Friso.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Op Music Meter vonden ze dat R.I.P. berichten alleen met muziek te maken mochten hebben.
Friso heeft alles met muziek te maken:
YouTube - Koninklijke Militaire Kapel Johan Willem Friso - Musikschau der Nationen 2006
Junior Drumcorps Johan Friso | Korpsmuziek.nl
Friso Woudstra | Muziektherapeut - Nederland | LinkedIn - nl.linkedin.com
Mr. Friso ft. Tracy Bagnall - You can try [clubbing edit.] - Gratis Video Clips - muziekjes.nl
Zo kan het dus ook. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Lisa Robin Kelly, vooral bekend van That 70's Show is dood.
Lisa Robin Kelly, of 'That '70s Show,' dead at 43, her agent says - CNN.com - edition.cnn.com
Had al jaren verslavingsproblemen.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Marc Sutton, Britse stuntman en daredevil, overleed afgelopen woensdag 14 augustus op 42 jarige leeftijd in Zwitserland, nadat een sprong uit een vliegtuig mislukte en hij een rots raakte.
Hij is vooral bekend van zijn parachutesprong tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen 2012, waarbij hij de stand-in was voor Daniel Craig als Bond.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Wow, heb juist vanmorgen nog een aflevering van That 70's Show gezien. Was wel te verwachten naargelang de vele problemen die ze had met drugs.
RIP Kelly
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Nu pas is bekend gemaakt dat David C. Anderson, assistent regisseur voor oa drie James Bondfilms, Dr. No, From Russia with love en Thunderball op 72 jarige leeftijd afgelopen 4 augustus is overleden.
Het feit wil dat zijn vader, regisseur Michael Anderson, met zijn 93 jaar, nog steeds onder ons is.
DonPeliculón
-
- 775 messages
- 980 votes
Dan was 'ie er vroeg bij zeg, rond zijn 20e al bij een productie als Dr. No.
R.I.P.
Bombong
-
- 480 messages
- 2704 votes
Schrijver Elmore Leonard is overleden (http://elmoreleonard.com). De meeste van Leonards boeken zijn verfilmd, maar ik denk dat er verder ook weinig schrijvers zijn die zo'n grote invloed op de misdaadfilm hebben gehad. De typische Quentin Tarantino-figuren, zware jongens die over onbenulligheden kletsen en vervolgens bijna terloops excessief geweld gebruiken, vinden we bijvoorbeeld al veer eerder in de boeken van Elmore Leonard. Jackie Brown, Out of Sight en Get Shorty zijn de bekendste verfilmingen van zijn boeken.
Hij was 87 jaar, maar er verscheen nog bijna elk jaar een nieuw boek van hem.
R.I.P. Elmore Leonard.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.