- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
RIP Vidal Sassoon, voor de kappers onder ons....
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2865 votes
En MCA 
Volgens mij is Licensed to Ill de eerste CD die ik zelf heb gekocht.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Günther Kaufmann overleden.
Donderdag 10 mei is Günther Kaufmann op 64-jarige leeftijd overleden. Hij speelde in talloze (ik tel er 15) Fassbinder-films. Hij was altijd een opvallende verschijning als zoon van een Afro-Amerikaanse soldaat en een Duitse moeder en stond bekend als Der weiße Neger vom Hasenbergl. Ook speelde hij in Krimi's.
Kaufman debuteerde in Fassbinders Götter der Pest (1970):
.
Memorabel was zijn hoofdrol (titelrol) kort daarop in Whity (1971):

Kaufmann had een turbulent leven met meerdere huwelijken en zat ook in de de gevangenis, nadat hij een valse verklaring had afgelegd om zijn vrouw te beschermen. Kaufmann stierf aan de gevolgen van een hartaanval, nadat hij in Berlijn op straat in elkaar was gezakt.
RIP Günther Kaufmann
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
RIP Gunther Kaufmann
Prima acteur en onmisbaar in een behoorlijk aantal Fassbinder films.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2791 votes
Niet dood, maar wel het vermelden waard vond ik. Het blijkt dat Nick Stahl al vermist wordt sinds 9 mei. Zijn vrouw heeft hem dan ook bij de politie van LA opgegeven als vermist.
Stahl heeft blijkbaar al een jarenlang probleem met drugs en is al meerdere keren in aanraking met de politie geweest.
Hij is o.a. bekend als John Conner in Terminator 3.

RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Even nog een digitaal kaarsje aansteken voor Ronnie James Dio. Twee jaar geleden veel te vroeg gegaan. Een van de weinige VIP sterfgevallen die me echt wat gedaan heeft. Wat een prachtige vent was het en wat maakte hij toch mooie muziek.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
amen, hetzelfde had ik toen The Rev 2 jaar geleden was overleden. Ook veels te jong
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Ik vind het altijd zo Jammer dat zulke gasten het verkeerder pad kiezen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ronnie James Dio is nochtans aan kanker overleden, lijkt me nu niet echt een kwestie van het verkeerde pad kiezen.
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Ronnie James Dio is nochtans aan kanker overleden, lijkt me nu niet echt een kwestie van het verkeerde pad kiezen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ow, ik had alleen maar de berichten over Dio en Rev gelezen
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Ow, ik had alleen maar de berichten over Dio en Rev gelezen
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5077 votes
Naar dat verhaal van Nick Stahl. De ironie is dat hij ooit de rol van John Connor kreeg omdat ze Edward Furlong niet meer wilde hebben door zijn drugsproblemen.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3225 votes
Ronnie James Dio inderdaad alweer 2 jaar geleden. Zo bijzondere metal zanger mag eigenlijk nooit meer vergeten worden.
RIP.
bozzy
-
- 2161 messages
- 670 votes
Zijn er nog dooien gevallen vandaag?
Dat dan weer wel ik geloof elke 3 seconde sterft er wel iemand op dit planeetje.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2791 votes
Donna Summer, de legendarische queen of disco, is vanmorgen overleden aan de gevolgen van kanker. Ze was 63 jaar oud.
Haar bekendste nummer was denk ik wel Last Dance uit 1978, dat tevens in de film Thank God It's Friday (1978) zit.
Tot nu toe zijn er ruim 187 miljoen albums van Donna Summer verkocht. Ze won Grammy Awards in 1978 (Last Dance), 1979 (Hot Stuff), 1983 (He's a Rebel), 1984 (Forgive me) en 1997 (Carry On). Last Dance ontving een Oscar voor Best Original Song, maar de prijs staat op naam van Paul Jabara, die tekst en muziek schreef. Ze heeft wel een Golden Globe nominatie voor Down Deep Inside (1977), naast nog andere onderscheidingen. Ze heeft een eigen ster op de Walk of Fame.

lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
RIP Love to love you Donna. Haar beste liedjes voor mij o.a.State of Independence and MacArthur Park
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 messages
- 5449 votes
R.I.P. Donna Summer. Was een geweldige artieste. Ik hou helemaal niet van disco, maar zij stak nog soul in haar muziek. Grootse performer!
mikey
-
- 28989 messages
- 5141 votes
Rip
Legendarische discohoek scene van Wim Schippers.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.