• 178.414 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.724 actors
  • 9.378.606 votes
Profile

R.I.P.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Pierre Delanoë... groot(ste) Franse tekstschrijver.

"Nathalie" en "Les Lacs du Connemara" behoren tot de beste nummers allertijden als je het mij (en Fisherking) vraagt.

James 'Godfather of Soul' Brown was al helemaal een verrassing. Moet ik helaas weer een concert-wens van m'n lijstje schrappen.

En grappen over iemands dood vind ik ook eerder thuishoren bij het grote grappen topic. (Persoonlijk zet ik vraagtekens of meneer uberhaupt wel dood is...maar dat is niet een wenselijke discussie alhier, dus jullie mogen mijn bijdrage eens een keer totaal negeren... )

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

J.S. wrote:

Toch maar een R.I.P. voor Saddam.

Een R.I.P.??

Ik maak er een Y.E.S. van.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

ThaMovieVoter wrote:

Kennen jullie nog dat ene nummer; "James Brown is dead"

Ja, die kerel wil dat na 15 jaar terug uitbrengen. Nogal lijkenpikken denk ik.

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Ja, die kerel wil dat na 15 jaar terug uitbrengen. Nogal lijkenpikken denk ik.

Kennen jullie ook nog die liedjes die kort daarna uitkwamen: "James Brown is still alive" en "Who the F*** is James Brown"?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Mug wrote:

Pierre Delanoë... groot(ste) Franse tekstschrijver.

Ja, schreef ook voor Piaf. Ik meen dat La Vie en Rose ook van zijn hand is.

En Et Maintenant en Les Amis de Mes Amis sont Mes Aamis, La Ballade des Gens Heureux, en Les Champs-Elysées'. (Later vertaald en door Rijk en Johnny uitgebracht onder de titel "Oh Waterlooplein".)

Delanoë was niet onder de indruk van de hedendaagse Franse liedjes. Volgens hem was eind jaren negentig al het Franse chanson in het jaar nul beland met vertolk(st)ers die ,,blaffen of miauwen in plaats van zingen''.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Tja Saddam

Ik wil er heel kort over zijn : Hij komt er te makkelijk vanaf .

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

moviefreak#1 wrote:

Tja Saddam

Ik wil er heel kort over zijn : Hij komt er te makkelijk vanaf .

Hij is dood, erger kan toch niet zonder in barbaarsheid te vervallen?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

J.S. wrote:

(quote)

Hij is dood, erger kan toch niet zonder in barbaarsheid te vervallen?

Een doodstraf is niet barbaars ?

Ik vind een levenslange straf op Guantanamo minder barbaars. Bovendien kan er op Guantanamo nog best iemand bij heb ik het idee, dan is je leven ook een stuk minder gezellig kan ik je melden.

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

moviefreak#1 wrote:

(quote)

Een doodstraf is niet barbaars ?

Ik vind een levenslange straf op Guantanamo minder barbaars. Bovendien kan er op Guantanamo nog best iemand bij heb ik het idee, dan is je leven ook een stuk minder gezellig kan ik je melden.

De doodstraf is inderdaad barbaars en ik ben er een fel tegenstander van, maar het is altijd beter om te leven dan te sterven, hij is er dus zeker niet gemakkelijk vanaf gekomen.

kos

• 46697 messages
  • 8853 votes

Buiten dat is het ook volkomen nutteloos, maar goed, is al te laat.

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Nog niet gemeld hier is het overlijden van de Japanse actrice Kyôko Kishida aan een hersentumor op 17 december. Ze maakte vele tientallen films, maar haar beroemdste rol is die van de vrouw in Sunna no Onna (Woman in the Dunes). Verder was ze te zien in films van Ozu (An Autumn Afternoon), nog meer van Teshigahara (The Face of Another, Rikyu), Kobayashi (het derde deel van Ningen no Joken), Ichikawa en nog een hele zwik andere films uit allerlei genres. Ze werd 76.

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

kos wrote:

Buiten dat is het ook volkomen nutteloos, maar goed, is al te laat.

hehe dat weet je nooit zeker [conspiracy theorie modus]

zeus

• 1201 messages
  • 2891 votes

ROTTERDAM (ANP) - Oud-voetballer en eenmalig international Heimen Lagerwaard van Excelsior is op 77-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de Rotterdamse eredivisieclub op zijn website.

Lagerwaard speelde tussen 1950 en 1963 bij Excelsior. Hij kwam 250 wedstrijden uit voor het eerste elftal en werd in deze periode één keer opgeroepen voor het Nederlands elftal.

Op 27 september 1953 speelde hij als invaller met Oranje in Oslo tegen Noorwegen. Zijn interlandcarrière bleef beperkt tot de twintig minuten in dat duel.

bron: mensenlinq.nl

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

R.I.P

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Rust in vrede.

Fran

• 1953 messages
  • 1732 votes

ThaMovieVoter wrote:

(quote)

hehe dat weet je nooit zeker [conspiracy theorie modus]

Nou, de beelden die ik op You Tube zag, zagen er heel echt uit. Brrrr, ik wou dat ik er niet naar had gekeken

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

Ja dat was erg naar. Smerig zelfs

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

De doodstraf mag dan misschien barbaars zijn, bij iemand als Saddam kan dat mij niks schelen. Een smeerlap als Saddam, waarvan we weten dat ie zelf ontieglijk veel barbaarse dingen aan onschuldige mensen heeft aangedaan, mag van mijn part doodgemarteld worden.

Toch ben niet echt een voorstander van de doodstraf, om de simpele reden dat zij er juist wel gemakkelijk vanafkomen. Levenslange opsluiting is een veel langere lijdensweg dan 1 executie.

mikey

• 28993 messages
  • 5142 votes

Doodstraf is nogal extreem, ik begrijp ook niet waarom een wetgever of -uitvoerder wel mensen mag doden. en welke regels worden er gehanteerd? 'Dat is een nare man, dus die moet dood'??

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Simpel gezegt klopt dat mikey. Maar goed, ik ben ook tegen de doodstraf, maar ik vind wel dat we niet allemaal zo hypocriet moeten doen omdat er in Irak een Oorlogsmisdadiger is geëxecuteerd. Dit is in elk land gebeurt (ook in Nederland). Van mij mocht de 'regel' ook afgeschaft worden maar het gebeurt al eeuwen lang dat de leider van het overwonnen land geëxecuteerd wordt. Dat praat het niet goed natuurlijk maar maakt het wel begrijpelijker.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Doodstraf is nogal extreem, ik begrijp ook niet waarom een wetgever of -uitvoerder wel mensen mag doden. en welke regels worden er gehanteerd? 'Dat is een nare man, dus die moet dood'??

'Die moet dood' - 'Die moet levenslang opgesloten worden'... Het blijft een veroordeling. Op zich is dat geen verschil.

En tja, 'nare' mensen moeten nu eenmaal gestraft worden (naar, in de zin van iemand die ernstige misdrijven gepleegd heeft t.o.v. zijn medemens wel te verstaan). Ik begrijp 'verzachtende omstandigheden', maar bij Saddam is dat zeker niet van toepassing.

kos

• 46697 messages
  • 8853 votes

Het lijkt me vooral handig als er zoveel mogelijk info uit die man komt, nu of over 20 jaar.

Dat is kennis voor het nageslacht, hoe heeft die kerel zover kunnen komen, hoe ging dat in zijn werk. , wat gebeurde er precies bij de moorden in en die stad etc.

Echt doodzonde om zo'n belangrijk figuur te doden. Daar heeft echt helemaal niemand wat aan.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Sluit ik me bij aan..

Zijn we het toch nog ergens eens vandaan.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Het lijkt me vooral handig als er zoveel mogelijk info uit die man komt, nu of over 20 jaar.

Dat is kennis voor het nageslacht, hoe heeft die kerel zover kunnen komen, hoe ging dat in zijn werk. , wat gebeurde er precies bij de moorden in en die stad etc.

Echt doodzonde om zo'n belangrijk figuur te doden. Daar heeft echt helemaal niemand wat aan.

Er zijn veel mensen die daar wat aan hebben.

Veel mensen hebben een gevoel van 'opluchting' (blijdschap zelfs), dat de moordenaar/verminker van hun man/broer/zus/vrouw... terechtgesteld is. De dood is veelal de enige rechtvaardige straf voor die mensen. Ik kan daar helemaal inkomen en ben blij voor hen.

Anderzijds heb je misschien wel een punt, dat we er nog iets (meer) hadden kunnen van leren. Maar of die informatie echt van reeel nut zou zijn voor de mensheid, dat het als onmiskenbaar tegenargument zou opwegen tegen de doodstaf betwijfel ik sterk.

kos

• 46697 messages
  • 8853 votes

Ik niet, dat de lege wraakgevoelens die hooguit een weekje duren van enkele familieleden van slachtoffers opwegen tegenover de grote kennis en inzichten die zo'n man kan leveren over zijn land en regio, dat betwijfel ik pas.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Precies. Elk stukje informatie zou zoveel waardevoller zijn. Ook al zou dat maar 1 ding zijn op zijn sterfbed als ie 120 is voor mijn part.

Fran

• 1953 messages
  • 1732 votes

kos wrote:

Ik niet, dat de lege wraakgevoelens die hooguit een weekje duren van enkele familieleden van slachtoffers opwegen tegenover de grote kennis en inzichten die zo'n man kan leveren over zijn land en regio, dat betwijfel ik pas.

HIer ben ik het ook mee eens. Ik heb mezelf gedwongen om naar de verschrikkelijke beelden te kijken, want als ik een mening ergens over heb, moet ik het ook gezien hebben. Maar wat voor nut heeft dit nou gehad !?! Het duurde nog geen minuut en het was over. En voor die ene minuut straf, en inderdaad een week van genoegdoening, gaat al die kennis verloren. Eenzame opsluiting voor de rest van zijn leven is ook straf en duurt veeeeeeel langer.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik geloof dat we allemaal ons hand op ons hoofd mogen leggen en eens goed kijken wie en wat er onder staat.

Bij deze één van de mooiste Vlaamse gedichtjes ooit gemaakt. Is afkomstig van Alice Nahon (voor de Nederlanders: 'hert' is hart).

't Is goed in 't eigen hert te kijken

Nog even vóór het slapen gaan,

Of ik van dageraad tot avond

Geen enkel hert heb zeer gedaan

Of ik geen ogen heb doen schreien,

Geen weemoed op een wezen lei.

Of ik aan liefdeloze mensen

Een woordeke van liefde zei.

En vind ik in het huis mijns herten,

Dat ik één droefenis genas,

Dat ik mijn armen heb gewonden

Rondom één hoofd, dat eenzaam was...

Dan voel ik op mijn jonge lippen,

Die goedheid lijk een avondzoen...

't Is goed in 't eigen hert te kijken

En zó z'n ogen toe te doen.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

speedy23 wrote:

Of ik geen ogen heb doen schreien,

Schreien is toch huilen, speedy? Wat in het Tilburg's volgens mij weer Scheuien is

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

djelle wrote:

De doodstraf mag dan misschien barbaars zijn, bij iemand als Saddam kan dat mij niks schelen. Een smeerlap als Saddam, waarvan we weten dat ie zelf ontieglijk veel barbaarse dingen aan onschuldige mensen heeft aangedaan, mag van mijn part doodgemarteld worden.

Toch ben niet echt een voorstander van de doodstraf, om de simpele reden dat zij er juist wel gemakkelijk vanafkomen. Levenslange opsluiting is een veel langere lijdensweg dan 1 executie.

Hij mag wat jou betreft doodgemarteld worden maar je bent eigenlijk wel tegen de doodstraf... juist.

Kai wrote:

maar ik vind wel dat we niet allemaal zo hypocriet moeten doen omdat er in Irak een Oorlogsmisdadiger is geëxecuteerd. Dit is in elk land gebeurt (ook in Nederland).

Inmiddels zijn we gelukkig wat beschaafder geworden hier.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.