- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Man van de 500 hits" is overleden.
In Frankrijk is de tekstdichter Pierre Delanoë overleden. Hij is 88 geworden. Delanoë heeft in Frankrijk de bijnaam "de man van de 500 hits".
Humoristische liedjes schrijven was in het begin een hobby van hem. Na een ontmoeting met Gilbert Bécaud veranderde dat. Voor hem schreef Delanoë in 1953 zijn eerste succes "Mes mains".
Korte tijd later nam de tekstschrijver, die rechten gestudeerd had, ontslag als belastinginspecteur en richtte hij het radiostation Europe Un op.
Hij schreef de teksten van bekende liedjes voor onder anderen Edith Piaf, Johnny Halliday, Gilbert Bécaud, Michel Sardou, Gérard Lenorman, Joe Dassin, Dalida en Nana Mouskouri
Enkele bekende nummers zijn "Et Maintenant", "Nathalie", "La Ballade des Gens Heureux", "Les Lacs du Connemara" en "L'été Indien".
"Een liedje schrijven kan van om het even waar komen", zei Delanoë, "van een paar woorden die blijven hangen."
Hij vertaalde ook nummers van Bob Dylan voor Franse artiesten en bewerkte musicals. Een tiental jaar geleden gaf Delanoë er de brui aan omdat hij zich niet kon vinden in nieuwe muziekstijlen.
Pierre Delanoë stierf aan de gevolgen van een hartaanval. (vrtnieuws.net)
Pierre Delanoë
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Saddam Hoessein, initiator van de zwarte komedie en schertsvertoning in Irak, is ge-executeerd.
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
Tijdens de opknoping zongen de aanwezigen liederen. Na afloop zou rond het lijk zijn gedanst. De ophanging zelf zou ongeveer een minuut geduurd hebben. De hele producedure is gefilmd, zoals bij alle terechtstellingen in Irak. Mogelijk worden de beelden gedeeltelijk uitgezonden op de Iraakse staatszender.

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Heftig, wel goed dat ze het snel gedaan hebben. Ontneemt de terroristen de kans om massale aanslagen voor te bereiden. Al zullen die er ongetwijfeld komen....
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Ach ja, nu weten we tenminste allemaal waar Saddam is. 

speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Ze zeggen dat je van de doden niets dan goed mag zeggen.
Hij is dood. Goed zo.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3282 votes
Heftig, wel goed dat ze het snel gedaan hebben. Ontneemt de terroristen de kans om massale aanslagen voor te bereiden. Al zullen die er ongetwijfeld komen....
Natuurlijk komen die er. Dit veranderd helemaal niets.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes

Anyway: ik weet nu weer waarom ik tegen de doodstraf ben. Blij wordt ik niet van dit nieuws, ook al gunde ik die vent helemaal niets.
Mensen zijn niet gemaakt om oneindige begrippen te vatten.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes

Ik ben tegen de doodstraf......maar nu even niet.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Prima dat ie dood is, zn verdiende loon. Jammer dat zo'n vonnis alleen is uitgesproken door een corrupte rechtbank die is opgezet door de Amerikanen (die hem zelf aan de macht hadden gebracht)
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Prima dat ie dood is, zn verdiende loon.
We gaan allemaal dood, dus verder weinig verdienste aan, maar door Saddam te doden worden zijn daden achteraf rechtvaardigd.
Als 'wij' mogen doden, dan mocht hij het ook.
'Recht' is ook maar een mening.
U-96
-
- 11875 messages
- 2081 votes
Ik had Saddam om 4:00 nog aan de telefoon, maar opeens moest ie hangen.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Wat een strop.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Off topic:
Overigens een geweldige foto van James Brown! (die die Dogie Hogan plaatste)
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Wat waren zijn laatste woorden?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Wat waren zijn laatste woorden?
De laatste woorden van Saddam waren volgens rechter Mounir Haddad, een andere getuige: "Ik hoop dat jullie verenigd blijven en ik waarschuw jullie: vertrouw de Iraanse coalitie niet, die mensen zijn gevaarlijk.
Bron: De Standaard, Het Volk en hln.be
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Nog even ivm het overlijden van James Brown. Deze week stond op de voorpagina van het Brabants Dagblad ook een geweldige foto;

James Brown, Soul en Show man tot in de kist. Met recht een "Rock and Roll will never die" foto.
U-96
-
- 11875 messages
- 2081 votes
heey, die Apollo zal vast niet naar de maan gaan.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Kennen jullie nog dat ene nummer; "James Brown is dead" 
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
Saddam Hoessein, initiator van de zwarte komedie en schertsvertoning in Irak, is ge-executeerd.
beste nieuws deze week..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.