• 178.414 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.724 actors
  • 9.378.849 votes
Profile

R.I.P.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Eenzame opsluiting voor de rest van zijn leven is ook straf en duurt veeeeeeel langer.

En is misschien nog wel barbaarser dan de doodstraf. Bij een discussie over doodstraf hang ik er persoonlijk altijd een beetje 'tussen in'. In extreme gevallen, een bewezen massamoordenaar of een bewezen seriekinderverkrachter/moordenaar, vind ik de doodstraf aanvaardbaar. "dat is barbaars" zeggen de anti-doodstraf-lui dan. Tsja... al die slachtoffers (plus hun gezinnen, vrienden, geliefden) hebben een veel barbaarser lot ondergaan. En 50 jaar in de cel wegrotten is ook verre van mens-erend. Maar in 't geval van Saddam kan ik eigenlijk wel wat met het standpunt van Kos: vooralsnog laten leven om info in te winnen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

of een bewezen seriekinderverkrachter/moordenaar

Dat is helaas nooit voor 100% te bewijzen. Genoeg mensen die veroordeeld zijn en toch onschuldig bleken. Knap lullig als je dan toch die injectie hebt gehad. Ook denkt er blijkbaar nooit iemand aan de familie van de ter dood veroordeelde, die hebben het vast ook niet gemakkelijk.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Deze discussie svp hierbij laten. Geen politieke discussies op MovieMeter. Vervolgberichten worden weggehaald.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Zou je het wel tot een 'politieke' discussie rekenen? Dit is toch veeleerder een (moraal)filosofische discussie? Op die manier kan je heel veel discussies hier op MM, tot 'politiek' rekenen. Zou het zonde vinden van het interessante onderwerp.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Vinden wij toch wel. Ik ga daar verder niet over in discussie.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Okee, maar dan zou ik wel graag weten wat de criteria precies zijn. Welke onderwerpen worden juist gerekend onder politiek (neem aan dat vraagstukken over abortus, euthanasie, geweld in films, roken, drugs etc... dus ook niet kunnen dan)? Dat staat namelijk niet gespecifieerd in de wiki, en het zou handig zijn dat wij dat toch wel weten, om verdere verloren discussies e.d. te voorkomen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

kappeuter wrote:

Vinden wij toch wel. Ik ga daar verder niet over in discussie.

Volgens mij hebben we hier wel eens vaker discussies over de doodstraf gehad zonder dat er werd ingegrepen. Ik vind het ook een morele discussie, geen politieke. Neemt niet weg dat ik me uiteindelijk neerleg bij de beslissing van de mods verder...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Is niet gespecificeerd nee. Politieke/politiek getinte discussies. Grootste deel kun je zelf wel invullen, een deel is op de scheidslijn van wat net wel kan. Is per geval afhankelijk van de discussie en is ter beoordeling van de mods.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

En als we zelf zeggen dat we het ethisch bedoelen telt het dus niet? De link met politiek is supervaag, ik snap er niks van. Uit de hand lopen doet het al helemaal niet (waarom zou het ook).

Het is goed dat er alert gemod wordt, maar betreur toch wel een beetje de onbespreekbaarheid met de mods hoor ("wij vinden het zo, einde discussie")...

Maar goed, ik leg me er ook wel bij neer verder.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Geestelijke vader Scooby-Doo overleden.

Iwao Takamoto, de bedenker van Scooby-Doo, is gisteren overleden. Dat heeft zijn woordvoerder bekendgemaakt. De Japans-Amerikaanse cartoonist en filmregisseur overleed aan de gevolgen van een zwak hart in een ziekenhuis in Los Angeles. Hij is 81 jaar geworden.

De carrière van Takamoto besloeg zes decennia, waarin hij betrokken was bij de totstandkoming van enkele van de beroemdste animatiefiguren in de geschiedenis. Zo werkte hij mee aan films als 'Cinderella', 'Peter Pan' en '101 Dalmatians' en televisieseries als 'The Jetsons' en 'The Flinstones'. Maar het was Scooby-Doo, de bangelijke hond met het avontuurlijke hart, die hem als cartoonist definitief op de kaart zette.

Takamoto ontwierp Scooby-Doo na een gesprek met een fokker van het hondenras Deense dog. Zijn naam is geïnspireerd op de laatste zin van het nummer 'Strangers in the night' van Frank Sinatra, waarin de zanger zoiets als 'dodidodido' zingt.

Takamoto werkte van eind jaren veertig tot 1961 voor Disney. Daarna stapte hij over naar productiehuis Hanna-Barbera, waar hij in 1973 onder meer de regie van de film 'Charlotte's web' op zich nam. Een nieuwe verfilming, die een combinatie is van spel door echte acteurs en computeranimaties, draait momenteel in de bioscoop. (novum & hln.be)

(afbeelding)

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Het is niet lullig bedoeld maar ik haatte Scooby-Doo, R.I.P.

neo

• 15435 messages
  • 10038 votes

Vond het ook onplezerig om te kijken.

soom

• 24920 messages
  • 2752 votes

R.I.P.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Rust in vrede.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Scooby-Doo was (is dat nog steeds overigens) mijn favoriete tekenfilm-serie. Na Joseph Barbera een aantal weken geleden is nu de echte vader overleden. Dankwoorden mijnerzijde in overvloed.

Wouter

• 18720 messages
  • 3085 votes

speedy23 wrote:

Takamoto ontwierp Scooby-Doo na een gesprek met een fokker van het hondenras Deense dog. Zijn naam is geïnspireerd op de laatste zin van het nummer 'Strangers in the night' van Frank Sinatra, waarin de zanger zoiets als 'dodidodido' zingt.

Altijd gedacht dat het kwam door Sly and the Family Stone kwam. Een jaar voor de eerste Scooby-aflevering zong Sly in Everyday people:

"There is a long hair that doesn't like the short hair

For bein' such a rich one that will not help the poor one

And different strokes for different folks

And so on and so on and scooby dooby doo-bee"

Overigens verspreidde dat nummer ook de uitdrukking "different strokes for different folks".

Onderhond

• 87599 messages
  • 12854 votes

Mug wrote:

Scooby-Doo was (is dat nog steeds overigens) mijn favoriete tekenfilm-serie.

Eén van de meest vreselijke animatieseries wat mij betreft, net zoals al het werk van Hanna Barbera eigenlijk. Heb verder niks tegen de man, maar ik zou er niks om gegeven hebben was hij toch ooit visser geworden* en nooit in de animatiewereld verzeild zou zijn geraakt.

*bij wijze van spreken.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Vissen deden ze in het weekend natuurlijk samen met Spielberg, en toen kregen we Jabberjaw

Wouter

• 18720 messages
  • 3085 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Eén van de meest vreselijke animatieseries wat mij betreft, net zoals al het werk van Hanna Barbera eigenlijk. Heb verder niks tegen de man, maar ik zou er niks om gegeven hebben was hij toch ooit visser geworden* en nooit in de animatiewereld verzeild zou zijn geraakt.

*bij wijze van spreken.

Mannen.

William Hanna en Joseph Barbera....

Ik vond het ook nooit wat. Ramsjwerk voor Tv.

Tot de jaren negentig. Toen ontwikkelden ze plots een aantal series waarbij de nodige stilering om relatief goedkoop te werken plots als kracht gebruikt werd en er een stuk slimmere dingen gemaakt werden. Minder braaf en vriendelijk, maar met wat meer edge. Series als Cow & Chicken en Dexter's Lab.

Honderd keer leuker dan Smurfen, Scooby Doo en The Flinstones....

Wouter

• 18720 messages
  • 3085 votes

Oja. Het openingsnummer van Top Cat vond ik wel geweldig.

zeus

• 1201 messages
  • 2891 votes

R.I.P.

zeus

• 1201 messages
  • 2891 votes

Oud-Kamerlid Joop Wolff overleden

HAARLEM (ANP) - Oud-Tweede Kamerlid Joop Wolff is 7 januari op 79-jarige leeftijd in zijn woonplaats Amsterdam overleden. Dat heeft zijn familie maandagavond bekendgemaakt. Wolff zat, met een kleine onderbreking, vanaf 1967 veertien jaar lang in de Tweede Kamer voor de Communistische Partij van Nederland (CPN). Die partij ging later op in GroenLinks.

bron: mensenlinq.nl

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

De Dakar Rally van dit jaar heeft zijn eerste slachtoffer geëist. De Zuid-Afrikaanse motorrijder Elmer Symons kwam tijdens de vierde etappe om het leven. De organisatie van de Dakar Rally heeft dit bekend gemaakt.

De KTM-rijder viel na 142 kilometer. Toen de organisatie een noodsignaal ontving, was een medische helikopter snel ter plaatse. Het medisch personeel kon echter alleen de dood vaststellen. Voor de 29-jarige Symons was het zijn eerste Dakar Rally. De Zuid-Afrikaan stond na drie etappes op een achttiende plek.

(afbeelding)

RIP

U-96

• 11875 messages
  • 2081 votes

Wouter wrote:

Oja. Het openingsnummer van Top Cat vond ik wel geweldig.

idem! sowieso erg leuke serie...

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2287 votes

Scooby - Doo vond ik altijd al een geweldige reeks. Voor mij het beste wat Barbera heeft afgeleverd.

........and I would have gotten away with it, too, if it wasn't for you meddling kids.

PartyMarty

• 3165 messages
  • 1311 votes

Mug wrote:

Vissen deden ze in het weekend natuurlijk samen met Spielberg, en toen kregen we Jabberjaw

Jabberjaw!!! Thanx dat je die weer in mijn herinnering hebt gebracht!

Tommeh

• 7317 messages
  • 3297 votes

Wat verschrikkelijk dat er bij zo'n mooi evenement als de Dakar rally toch elk jaar weer slachtoffers moeten vallen.

RIP

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik kon de meeste series van Hanna Barbara wel waarderen, maar Scooby-Doo heb ik al tijd 10 keer niks gevonden.

R.I.P.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

R.I.P. Elmer Symons

Elk jaar wordt dit evenement zo weer in een verkeerd daglicht gesteld.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Filmlegende Carlo Ponti (94) gestorven 10/01/2007

De Italiaanse filmproducer Carlo Ponti, echtgenoot van actrice Sophia Loren, is gestorven in Geneve op 94-jarige leeftijd.

Hij was de producer van talloze filmklassiekers als Federico Fellini’s La Strada, David Lean’s Dr Zhivago en Michelangelo Antonioni’s Blowup.

Ponti huwde Loren in 1957 toen ze slechts 22 jaar was. Het huwelijk werd later geannuleerd, maar ze trouwden opnieuw in 1966.

Bron: www.showbizzsite.be

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.