• 178.264 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.419 actors
  • 9.376.040 votes
Profile

R.I.P.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik heb het ook gezien in het nieuws. Ze heeft ook nog negen lange jaren voor Christopher Reeve gezorgd, en dan dit. Tragisch...

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

Iemand het interview gezien dat ze gaf in February vorig jaar? Dat was werkelijk hartverwarmend.

Het feit dat ik nog contact had met iemand die Dana erg goed kende eind vorig jaar maakt haar overlijden wel heel erg onverwacht. Die persoon zei dat alles goed ging, dat de treatment aansloeg e.d. Ze was zelf nog samen met Robin en Marsha bij een charity event 17 nov 2005.

Ongelooflijk hoe snel zo'n ziekte toe kan slaan.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

RWL wrote:

in February

Je begint te 'verengelsen' RWL. Geen hoofdletter en een kleine i in het Nederlands.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

RWL

• 872 messages
  • 832 votes

speedy23 wrote:

Je begint te 'verengelsen' RWL.

Excuse moi

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Pure tragiek. Eerst de rolstoel, dan al die jaren zorg, de dood van je man en vervolgens word je beloond met kanker. Gewoon vreselijk voor haar en natuurlijk ook haar zoon

blabla

• 2070 messages
  • 5243 votes

Gordon Parks overleden (o.a. regisseur van Shaft).

bron.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Nog een monument dat verdwijnt. Heeft vier Oscarnominaties gehad en er één gewonnen: Reds uit 1981...

Ik denk dat de jongere filmliefhebbers haar beter zullen herinneren zoals op onderstaande foto.

(afbeelding)

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Anouk Schreuder is overleden.

Dochtertje van Feyenoord Speler Alfred Schreuder had een ernstige ziekte. Ze is slechts 6 jaar geworden.

R.I.P.

zeus

• 1201 messages
  • 2891 votes

Hier schrik ik toch even van... vond de beelden afgelopen zondagavond bij Talpa ook heel erg. Ik wens de familie veel sterkte toe de komende tijd...

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

De acteur Joop Admiraal is zaterdagmorgen op 68-jarige leeftijd in zijn woonplaats Amsterdam onverwacht overleden. Hij stierf aan een hartstilstand. Dit meldde theaterproducent A. Stuurman.

Admiraal is vooral bekend geworden door zijn werk voor Toneelgroep Amsterdam en Het Werkteater. Hij zou zaterdagavond in Dokkum spelen in het stuk Uit Liefde, een vrije productie van theaterbureau Hummelinck Stuur.

Tevens speelde hij een rol in ''Max Havelaar'' uit '76.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

In Vlaanderen.

Nederlandse acteur Joop Admiraal onverwacht overleden.

De Nederlandse acteur Joop Admiraal is vanmorgen op 68-jarige leeftijd in zijn woonplaats Amsterdam onverwacht overleden. Hij stierf aan een hartstilstand. Dat meldt theaterproducent A. Stuurman.

Admiraal is vooral bekend geworden door zijn werk voor Toneelgroep Amsterdam en Het Werkteater. Hij zou zaterdagavond in Dokkum spelen in het stuk Uit Liefde, een vrije productie van theaterbureau Hummelinck Stuurman.

Hij was lange tijd verbonden aan het Werkteater (van 1971 tot 1982) en sinds de oprichting in 1987 bij Toneelgroep Amsterdam. Hij kreeg de Louis D'Or voor zijn aangrijpende solovoorstelling U bent mijn moeder, waarin hij zowel de zoon (zichzelf) als zijn tachtigjarige dementerende moeder speelt. Deze voorstelling trok ook maandenlang volle zalen in Duitsland.

Admiraal schroomde niet voor experimenten. De voorstellingen voor het Werkteater maakten de acteurs zelf. Gebaseerd op een thema ontstond het stuk door improvisaties. Er werd gespeeld op uiteenlopende locaties zoals ziekenhuizen, psychiatrische instellingen, scholen, gevangenissen, circustenten of in het eigen gebouw in Amsterdam. 's Zomers trok de groep in een tent langs de steden of speelde op straat. Ook internationaal was de groep een sensatie, mede dankzij acteurs als Cas Enklaar, Helmert Woudenberg en Shireen Strooker.

Veel van de voorstellingen van het Werkteater zijn verfilmd, zoals Opname en Camping. Maar Admiraal speelde ook tientallen malen rollen in films als Hersenschimmen, De Smaak van Water, Turks Fruit en Max Havelaar.

(afbeelding) Joop Admiraal.

citybird

• 4964 messages
  • 4139 votes

Hollywoodregisseur Richard Fleischer dood

De Amerikaanse regisseur Richard Fleischer is op 89-jarige leeftijd overleden in Los Angeles. Fleischer werkte bijna 50 jaar in Hollywood en regisseerde heel wat Amerikaanse filmsterren.

Richard Fleischer won in 1947 zijn eerste en enige Oscar voor beste documentaire met "Design for death".

Een jaar later ging hij aan de slag bij Hollywoodstudio RKO. Hij regisseerde heel wat grote namen, waaronder Kirk Douglas (The Vikings), Charles Bronson (Mr Majestyk) en Charlton Heston (Soylent green).

Hij maakte ook de oorlogsfilm "Tora!Tora!Tora!" over de Japanse aanval in Pearl Harbor tijdens WO II en hij verfilmde het leven van Che Guevara in "Che!".

"Fleischer was een echte Hollywoodlegende"

De carrière van Fleischer overspant bijna vijf decennia. In de jaren 80 gooide hij hoge ogen aan de kasse met de Schwarzeneggerfilms "Red Sonja" en de tweede "Conan"-film, "Conan the destroyer".

Schwarzenegger noemt Fleischer een "Hollywoodlegende". "Hij was een man met veel talenten en een buitengewone regisseur", aldus de gouverneur van Californië.

Bron: VRTnieuws.net

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Knappe regisseur, jammer.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Britse actrice Lynne Perrie overleden.

De Britse actrice Lynnie Perrie, bekend van de soap "Coronation Street", is op 75-jarige leeftijd overleden. Dat heeft de BBC gemeld. Geboren in 1931 in Rotheram, vertolkte Perrie de figuur van fabriekarbeidster Ivy Tilsley in de populaire soap die liep van 1979 tot 1994. Zij overleed vrijdag na een beroerte. (belga)

(afbeelding)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Slechte dag vandaag.

Spaanse zangeres en filmactrice Rocío Dúrcal overleden.

De Spaanse zangeres en filmactrice Rocío Dúrcal is op 61-jarige leeftijd overleden. Dúrcal één van de belangrijkste zangeressen in de Spaanse volksmuziek, is volgens persberichten vandaag in Torrelodones nabij Madrid gestorven aan kanker. De zangeres, die eigenlijk Maria de los Angeles de las Heras Ortiz heette, verkocht in Spanje en Latijns-Amerika meer dan veertig miljoen platen.

De Senora van het Spaanse lied of de Grote Dame van de Volkmuziek zong niet alleen Spaanse volksliederen, maar ook ballades, rumba's en Mexicaanse Mariachi-muziek. Door de samenwerking met de Mexicaanse componist Juan Gabriel was de Madrileense een tijdlang nog populairder in Mexico dan in Spanje. Durcal begon haar carrière als kind in speelfilms. In de jaren zestig acteerde ze in meer dan een dozijn films. (belga)

(afbeelding)

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11913 messages
  • 5317 votes

R.I.P. Negerzoen

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

104 Teletekst ma 03 apr

Actrice Frederique Huydts overleden

` De actrice Frederique Huydts is op

38-jarige leeftijd overleden.Ze is aan

de gevolgen van kanker gestorven.Twee

jaar geleden werd bij haar darmkanker

geconstateerd.

Frederique Huydts werd bekend door haar

rol van Annet in de tv-serie Goede

Tijden,Slechte Tijden en ze speelde in

onder meer Meiden van de Wit.Ze is nu

te zien in Wie is de Mol van de AVRO.

Op haar verzoek gaat die serie door.

Ze stond ook op het toneel en leende

haar stem voor de moeder van Stuart

Little in de gelijknamige tekenfilm.

Frederique Huydts studeerde in 1989 af

aan de toneelacademie in Maastricht.

(afbeelding)

38 jaar nog maar...

Het eerste seizoen van GTST probeerde ik zoveel mogelijk te volgen. Ik had stagejaar, en dus niet altijd de mogelijkheid om te kijken, want geen tv op de logeeradresjes, maar hé, commerciele tv was nieuw, en een dagelijkse soap, dus GTST, ook.

En stiekem was ik een beetje verliefd op "Annet, de vriendin van dokter Simon".

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Zow... Dat zal mijn moeder erg vinden, zeg.

Ik ken haar alleen van wie is de mol, maar ik vind het wel erg.

salvatore

• 1937 messages
  • 3238 votes

Pfff tragisch nieuws

stinissen (crew films & series)

• 23444 messages
  • 76936 votes

Echt erg.....Alles komt weer boven..

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Damn, ik dacht/hoopte dat ze het helemaal te boven was en dan toch nog...

Redlop

• 8961 messages
  • 3566 votes

Erg tragisch.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ook op VRT. Zo'n prachtige vrouw in de fleur van haar leven.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Altijd een van de meest sympathieke actrices gevonden. Zag haar vorig jaar ook eens in een of ander kunstprogramma en ze genoot zichtbaar van alle pracht. Toevallig ook twee weken geleden het eerste seizoen van de serie Diamant gekeken, daar speelde ze ook een redelijk grote rol en deed ook dat zichtbaar met veel plezier.

Ze was altijd vrolijk, enthousiast en behulpzaam. Wederom een groot verlies.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

Deze staat er niet bij, is al weer een poosje geleden, maar moet toch zeker wel genoemd worden vind ik

ma 27/03/06 - De Poolse schrijver Stanislav Lem is op 84 jaar overleden in een ziekenhuis in Krakau. Lem behoorde tot de literaire top in het genre sciencefiction, met boeken als "Solaris" en "De onoverwinnelijke".

Lem schreef over het contact tussen mensen en buitenaardse beschavingen, en over de technologische toekomst van de mens.

(foto Belga) Hij debuteerde in 1946 met "De mens van Mars" en schreef onder meer "Solaris" en "De onoverwinnelijke".

"Solaris" werd twee keer verfilmd: eerst door Andrei Tarkovski (1972) en later door Steven Soderbergh (2002), met George Clooney in de hoofdrol.

Lems boeken zijn in veertig talen vertaald. Meer dan 27 miljoen exemplaren gingen over de toonbank.

"Sf slecht geschreven, te veel avontuur"

Lem had een uitgesproken mening. Zo vond hij in de jaren 70 de sciencefiction niet goed geschreven. Te veel gericht op avontuur, en minder zoekend naar nieuwe ideeën en literaire vormen.

Hij was niet mals voor zijn collega-schrijvers en werd daarvoor afgestraft. Lem mocht zijn erelidmaatschap van de Science Fiction and Fantasy Writers of America inleveren.

Ook uitte Lem scherpe kritiek op collectivistische gemeenschappen. Hij had jaren geleefd in Polen, in een communistisch regime.

(Tekst komt van http://www.vrtnieuws.net )

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2865 votes

Heb nog nooit wat van hem gelezen, maar zonder hem was Solaris (2002) er niet geweest en daar ben ik hem toch erg dankbaar voor Zal het boek ooit nog wel aanschaffen.

narva77 (crew films)

• 12728 messages
  • 6540 votes

kijkert wrote:

Actrice Frederique Huydts overleden

Erg triest ja. Ik kende haar wel niet, maar op 38-jarige leeftijd overlijden aan darmkanker is gewoon k*t. Tragisch

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.