- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- R.I.P.
R.I.P.
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
'Godfather'-acteur overleden
De Amerikaanse acteur Richard Bright, die in de 'Godfather'-films speelde, is zaterdag in New York aangereden door een bus en overleden. Dat heeft de politie zondag bekendgemaakt.
Bright speelde lijfwacht Al Neri in de 'Godfather'-films. Hij acteerde in tientallen andere films, zoals 'The getaway', 'Once upon a time in America' en 'Looking for Mr. Goodbar'. Ook gaf hij acte de présence in series als 'Hill street blues', 'Law and order' en 'The Sopranos'.
"Hij zei altijd dat het werk zelf de beloning was", aldus collega en vriend Brett Smiley. Bright is 68 jaar geworden.
Bron: Nieuws.nl

Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Jammer, speelde nooit echt opvallend in films die ik van hem zag, maar hij was altijd goed.
R.I.P.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13409 votes
R.I.P. Don Knotts
Don Knotts, the irrepressible comic actor who won five Emmys as Deputy Barney Fife on The Andy Griffith Show, died Friday night in Los Angeles; he was 81. Knotts died of pulmonary and respiratory complications at Cedars Sinai Medical Center in Beverly Hills, and had recently suffered health problems that kept him from making an appearance at his hometown of Morgantown, West Virginia, last August. Knotts started out in entertainment as a ventriloquist before returning to college and then enlisting in the army at the onset of World War II. After the war and college, he returned to New York and pursued a career in radio and television; he nabbed a part as a psychiatrist in the Broadway play No Time for Sergeants, which starred actor Andy Griffith. He reprised his role in the film version, and after moving to Los Angeles, was cast opposite Griffith in the actor's eponymous sitcom, The Andy Griffith Show. The show ran from 1960-1968, and Knotts won an unprecedented five Best Supporting Actor Emmys in a row as manic deputy Barney Fife, a role for which he would forever be identified. After leaving the show, Knotts embarked on a film career, appearing in family-friendly films such as The Incredible Mr. Limpet, The Reluctant Astronaut and The Ghost and Mr. Chicken, among others. His career in the 70s was marked primarily by Disney films such as The Apple Dumpling Gang and No Deposit, No Return, until he joined the sitcom Three's Company in the middle of the show's run as the bumbling landlord Mr. Furley, forever interfering in his tenant's lives. After Three's Company, Knotts made innumerable appearances in television shows and occasionally films; one of his most notable recent roles was as a mysterious television repairman who sets strange events in motion in the film Pleasantville. Knotts was married twice, to Kay Mets from 1948-1969, with whom he had two children, and to Lara Lee Szuchna from 1974 to 1983
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Don Knotts. Weer een komisch genie verdwenen. 
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
Pas 'Duel' nog eens gezien: "Come on you miserable fat-head, get that fat-ass truck out off my way" 
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Dennis Weaver zal voor mij altijd McCloud, die agent op dat paard, blijven.
Wist niet dat die man zo oud was, overigens.

neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Dus er hoeft ook helemaal niet getreurd te worden als je kijkt naar hoe oud ie werd. Prima leeftijd toch?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Altijd jammer als er een acteur overleid. Al ken ik hem alleen van Duel.
stinissen (crew films & series)
-
- 23444 messages
- 76936 votes
Best veel van Dennis gezien, bijna in al zijn rollen was hij het watje...
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
jammer, een jeugd-icoon. Maar geen groots acteur.
snakevega
-
- 106 messages
- 92 votes
er zijn al zoveel acteurs overleden.
Zoiezo moet iedereen dood.
-richard pryor (brewsters million's)
-john candy(brewster million's)
-pat morita(karate kid ....)
-river phoenix(stand by me)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dat is een erg beperkt lijstje, sanekvega. Maar een complete lijst met alle overleden acteurs is niet te doen natuurlijk 
T.O.
-
- 2418 messages
- 2794 votes

streeter
-
- 1436 messages
- 6799 votes

Vergeet niet
-james stewart (harvey)
-paul muni (scarface)
-james cagney (yankee doodle dandy)
-jonathan brandis (ladybugs)
-audrey hepburn (breakfast at tiffany's)
-charlie chaplin (the gold rush)
-stan laurel (the music box)
moviemike
-
- 1309 messages
- 5770 votes
En zo kan je heel lang blijven doorgaan.
-Katharine Hepburn (The Pfiladelphia Story)
-Marlon Brando (The Godfather)
-Bruce Lee (Enter the Dragon)
-James Dean (Rebel Without a Cause)
-Natalie Wood (West Side Story)
-Peter Sellers (The Pink Panther)
-Heather O'Rourke (Poltergeist)
Vroeg of laat zullen ook de sterren van nu het moeten ontgelden. 
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Sterren komen en gaan, maar ook ik zal niet eeuwig blijven bestaan. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Zo kan men uren doorgaan: geboorten, overlijdens en huwelijken in de film- en celebretywereld voor 3 maart alleen. 
Chainsaw
-
- 8845 messages
- 3576 votes
Dana Reeve overleden
Dana Reeve, de vrouw van 'Superman'-acteur Christopher Reeve, is maandag overleden aan longkanker. Ze werd vooral bekend door haar onvoorwaardelijke steun aan haar man, die na de val van een paard in 1995 bijna geheel verlamd raakte. Christopher overleed in 2004 op 52-jarige leeftijd. Het stel laat een 13-jarige zoon na, en twee volwassen kinderen uit een eerdere relatie van Christopher.
De 44-jarige Reeve was zelf zangeres en actrice, maar zette haar carrière opzij toen bleek dat haar man niet meer zelfstandig kon functioneren. In de negen jaar die volgden zorgde ze voor haar man. In augustus vorig jaar werd bekend dat Dana Reeve aan longkanker leed.
Reeve was voorzitter van de Christopher Reeve Paralysis Foundation. De stichting ondersteunt onderzoek naar verlamming en probeert de levenskwaliteit van gehandicapten te verbeteren. Ook zat ze in het bestuur van verschillende theaters. Ze ontving meerdere awards voor het werk dat ze deed, waaronder de American Image Award in 2003. De American Cancer Society benoemde haar vorig jaar tot 'Moeder van het jaar'.
De voorzitter van de Christopher Reeve Paralysis Foundation zei in een verklaring dat iedereen bij de organisatie erg verdrietig is door het overlijden van Reeve. "Ze leefde onder heel moeilijke omstandigheden. Haar goedheid en moed dienen als inspiratie voor ons allemaal."
Bron: Nieuws.nl

Dana Reeve en haar man Christopher
RWL
-
- 872 messages
- 832 votes

Ik schrok me wezenloos toen ik het nieuws las en wilde het eerst niet geloven. Wat een drama maakt die familie mee.
Ik ben benieuwd wat er met Will gaat gebeuren, wetend dat Robin de peetvader is...
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Damn, wist nog niet eens dat ze zo ziek was.
Heel erg jammeren tragisch... 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.