• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.314 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Als ik een biertje neem, neem ik een 'De Koninck'. Erg verfrissend.

(afbeelding)

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

. Zo'n beetje het allerlekkerste biertje.

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Het is inderdaad een erg lekker biertje.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ben ik dan de enige die gewoon drinkt wat in de aanbieding is?

Vorige week was dat dus hertog jan en deze week wordt dat palm.

O, en tayama, over die verjaardagen, hoe vieren ze dat in mongolië? Vieren ze die überhaupt wel? In welke culturen viert men geen verjaardagen? Ik haat verjaardagen.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Apollinisch wrote:

Ben ik dan de enige die gewoon drinkt wat in de aanbieding is?

Vorige week was dat dus hertog jan en deze week wordt dat palm.

Duidelijk een Albert Heijn-ganger. Ik heb mijn krat Hertog Jan nog niet op, maar dat komt deels doordat ik nu ook aan het bokbier zit (ook van HJ)

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Apollinisch wrote:

O, en tayama, over die verjaardagen, hoe vieren ze dat in mongolië? Vieren ze die überhaupt wel? In welke culturen viert men geen verjaardagen? Ik haat verjaardagen.

In Mongolië niet. Tenminste niet in het platteland, in de hoofdstad willen ze tegenwoordig nog wel eens wat speciaals doen. Ik haat verjaardagen ook, toch net zo nutteloos als alle feestdagen hier in Nederland. Gelukkig heb ik ook een familie die daar niet zo heel dik mee is, verjaardagen...

En ik drink ook vaak wat in de aanbieding is. Hehe. Ik drink ook vaak goedkoop Schulten Brau vanuit de Aldi bijvoorbeeld.

Maximilian

• 209 messages
  • 253 votes

Mug wrote:
Guiness is dan ook qua smaak haast het uiterste van een (Nederlands zoet) bruin biertje. Aan de andere kant, er zit veel ijzer in Guiness, waar veel vrouwen een tekort aan hebben, dus je hebt wel een gezond buffertje aangelegd voor deze week.

Weet je wat nog gezonder is voor de vrouw en waar nog meer ijzer in zit dan Guinnes?

zaad!

Geen grap!

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

Mijn vrouw zegt appelstroop.Ik denk zelf wat anders.

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

herman78 wrote:

Ik heb wel eens fles Grasovka voor mijn verjaardag gehad, volgens mij wel gewoon bij de betere slijterij te krijgen.

Yeah, twee flessen gescoord. Morgen eens soldaat maken . Toch al een kleine tijd geleden dat ik wat vodka geproefd heb. Word weer zingen met elk rondje dat de kom gaat, awesome!

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Geniet er van! En laat weten wat je er van vindt.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Men favoriet: Carlsberg. Niet in fles maar van het vat.

(afbeelding)

Wat er ook wel ingaat:

Een goe Kriekske

(afbeelding)

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

kos wrote:

Bij mijn weten (ben geen kenner maar heb het me ooit door een barman laten vertellen) zijn alle vodka's die er een beetje toe doen geparfumeerd met bisongras of zoiets.

Mensen die de ene wodka boven de andere prefereren zijn niet goed bij hun hoofd of hebben geen smaak. Wodka is niets anders dan ethanol in water. Alleen het alcohol-gehalte kan verschillen, maar of dat zòòò'n smaakverschil zou geven?

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Dan heb jij waarschijnlijk alleen vodka gedronken terwijl je al kachel als een rietje was, want vodka verschilt gemakkelijk in smaak. Het is over het algemeen wel één van de dranken met de meest neutrale smaken, dat wel. Maar verschil is er zeker.

Ik heb die Grasovka geprobeerd trouwens, - zeker niet mijn favoriet. Niets onaardig, maar die "herb" smaak is wat mij betreft te overheersend.

Hoe duurder hoe zachter de smaak, naar ik weet. Goedkope vodka smaakt al gauw naar een bak shit. Maar daar ben ik langzaam ook wel van gaan houden. Haha.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Het is onmogelijk Tayama, want Wodka wordt gefilterd over actief koolstof, dus het is onmogelijk dat er dan nog geur- of smaakstoffen in het filtraat achterblijven. Theoretisch zou het mogelijk zijn dat je de verschillen in het gebruikte water proeft, maar gezien de sloot ethanol die ook in wodka aanwezig is lijkt me dat wel vrijwel uitgesloten. Het zit alleen in je hoofd dat je verschillen meent te proeven.

'Wodka wordt gedistilleerd tot maximaal 95% en verdund met water. Het alcoholpercentage ligt dan tussen de 35% en 70% (traditioneel rond de 40%). De drank wordt onder andere gestookt uit gerst, rogge of aardappels en wordt vaak opgeslagen in tanks met houtskool waardoor alle geuren en onzuiverheden worden geabsorbeerd. De meeste wodka bevat uiteindelijk bijna niets anders dan ethanol en water.'

Bron: Vodka (Wikipedia)

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Maar je hebt wel Vodka waar ze later weer wat aan toevoegen voor de smaak. In Polen gezien dat ze een stengeltje reukgras (Anthoxanthum Odoratum) erin stoppen. Dat bevat de stof coumarine wat een beetje vanille-achtig ruikt en smaakt, doet het best goed in de Vodka.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Madecineman wrote:

Maar je hebt wel Vodka waar ze later weer wat aan toevoegen voor de smaak. In Polen gezien dat ze een stengeltje reukgras (Anthoxanthum Odoratum) erin stoppen. Dat bevat de stof coumarine wat een beetje vanille-achtig ruikt en smaakt, doet het best goed in de Vodka.

Dat is waar. Je hebt ze met van alles wat: rode peper, drop (Salmiakki!) etc.

Chuck Taylor

• 1269 messages
  • 1953 votes

Grappig feitje over Vodka en dergelijke smaakverschillen, wist ik ook niet. Om weer op bier terug te komen, ik ben laatste tijd erg te spreken over Hertog Jan 'Karakter', heeft echt karakter.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Kent iemand 'Hel en Verdoemenis' bier? En 'Eiken Hel en Verdoemenis' ? Heb ik laatst van vrienden gekregen. Gaaf cadeau en ziet er erg lekker uit, maar ik bewaar de flessen voor een speciale gelegenheid (dus nog niet geproefd!).

Ik was altijd verzot op Ridder Maltezer, maar door dat kl*te-Heineken wordt dat niet meer gemaakt; nu maken ze alleen dat witbierbocht van een Korenwolf.

Wat ook erg lekker waren de bieren van brouwerij Marquis de Bosch. Helaas ook ter ziele....

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Baggerman wrote:

'Wodka wordt gedistilleerd tot maximaal 95% en verdund met water. Het alcoholpercentage ligt dan tussen de 35% en 70% (traditioneel rond de 40%). De drank wordt onder andere gestookt uit gerst, rogge of aardappels en wordt vaak opgeslagen in tanks met houtskool waardoor alle geuren en onzuiverheden worden geabsorbeerd. De meeste wodka bevat uiteindelijk bijna niets anders dan ethanol en water.'

Bron: Vodka (Wikipedia)

Volgens mij kan je beter zelf proeven in plaats van op Wikipedia te kijken hoe iets smaakt.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Tayama wrote:

Volgens mij kan je beter zelf proeven in plaats van op Wikipedia te kijken hoe iets smaakt.

Dat heb ik gedaan. Ik vond b.v. Stolichnaya altijd lekkerder dan Smirnoff. Maar eigenlijk is dat dus onmogelijk gezien het procedé.

Maar okay, fair enough, ik heb nooit lijfelijk bij de vodka-brouwers in de keuken gekeken. Misschien voegen ze achteraf nog iets toe, pissen ze erin, niezen ze eroverheen, wie weet? Of wellicht geven de verschillen in alcoholgehalte een verschil in smaak.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Maar.... na het filteren kan er toch nog wel degelijk smaak worden toegevoegd op een bepaalde manier. De ene wat puurder dan de ander???

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Net als de whiskeys, in principe zijn ze gelijk, maar ze rijpen in verschillende vaten. Johnny Walker Black heeft dat bijvoorbeeld al. Je verwacht dat alle flessen van een label hetzelfde moeten zijn, maar binnen die Black-serie zit al verschil tussen elke fles. Het maakt uit in wat voor vat het zit: sinaasappelvat, houtskoolvat, pijnboomvat etc. En dat verschil proef je dus al binnen 1 serie van 1 merk.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Kevin13 wrote:

Een goe Kriekske

Ik vind die vrouwendrank ook niet slecht.

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

I like beer, beer, beer beer. Here it goes down, down into my belly.....!

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Reservoir Dogs wrote:

(quote)

vrouwendrank

Hoe dat zo?

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Ja zo noemen ze dat omdat het zo zoet is.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Gisteren voor het eerst een Gerardus gekregen. Beviel eigenlijk erg goed! Neigt een beetje naar La Chouffe.

DieGo

• 5808 messages
  • 2365 votes

Ook maar eens proberen dan

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Zeker doen! Schijnt in de AH standaard in de bierstellingen te liggen, maar dat is me altijd volledig ontgaan totdat ik hem zelf eens gedronken had.

In mijn koelkast liggen overigens nog een La Trappe, een Leffe en een Westmalle dus ik weet al waar de donderdagavond aan gespendeerd zal worden. (H)

Tayama

• 1102 messages
  • 522 votes

Vorige maand voor het eerst La Chouffe gedronken in Amsterdam. Beviel aardig. Al was ik getrakteerd door een Belg, en die beweerde dat het in België minder zuur en zoeter smaakte. Ach, hij zal het weten.

Diezelfde Belg trakteerde mij afgelopen week op een Affligem (tripel). Ook geen verkeerd biertje. Zo proef je nog eens wat.

Maar momenteel doe ik mijzelf te goed aan wat "1906", volgens mij is dat de naam van deze fles vodka. Anders is hij gewoon naamloos, want ik snap die hele vormgeving voor geen meter.

smaak well lecker, jullie moge alemaal op visite kome.

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.