- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Ik drink ook nooit sterke drank maar gisteren was ik uit eten bij de Griek en dan sla ik een glaasje ouzo nooit over. Zo'n beetje de enige sterke drank die ik wel lekker vind.
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Haha, IDEM.
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
De meeste mensen drinken zoiets dan ook om snel zat te worden en niet vanwege de smaak..
Als je zat wil worden zou ik geen absinth drinken maar iets anders.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
De meeste mensen drinken zoiets dan ook om snel zat te worden en niet vanwege de smaak..
Dat heb je dan toch echt helemaal verkeerd.
En de 'meeste mensen' waar jij het over hebt varieren zeker in de leeftijd van 15-25 jaar? Dan snap ik het wel.
Sowieso dom om te denken dat je niet kunt genieten van sterke drank. Als je absint op de traditionele manier drinkt (koud water over een suikerklontje gieten die op een speciaal lepeltje ligt (zie plaatje) met het absintglas eronder (waardoor de absint een mooie troebele lichtgroene kleur krijgt) is het prima te drinken.
Lees je de volgende keer eerst eens in voordat je met nietszeggend commentaar komt.
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
No ja, ik kan me voorstellen dat sommige mensen het lekker vinden, het is namelijk wel een erg 'puur' drankje zal ik maar zeggen, met een aparte smaak.
Maar zelf hou ik er echt niet van. Het lijkt wel een soort thee met hele geconcentreerde alcoholsmaak.
Doe mij maar whisky, cognac, rum, vodka of iets dergelijks. (al is dat niet te vergelijken).
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Oe! Een heerlijk whiskeytje, wat kan ik daar van genieten! Vooral zo lekker voor het slapen gaan, hmmmzzzzz..... snurk.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Ik houdt ook niet van sterke drank. En helemaal niet van vage kleine glaasjes met troebele gekleurde drankjes.
Enige dat ik wel lekker vind is Vodka. En bier. Mijn keuze blijft altijd graag bij Grolsch, Palm en Hertog Jan.
Vodka verkies ik toch ook wel het een boven het ander. Bekende merken zoals Absolut en Smirnoff liggen wat mij betreft op één lijn. Lekkerste vodka is toch wel Bolor (Болор):

Voor ongeveer 27 euro heb je dan originele vodka uit Mongolië.

Of hun bekendste merk, Chinggis, ongeveer zelfde prijs, ook op internet te krijgen. En fucking lekker.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik drink soms vrouwendrankjes zoals amaretto gewoon omdat ik het lekker vind.

misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Ik heb absinth nog nooit gedronken, mag in België trouwens ook niet verkocht worden vanwege het veel te hoge alcoholpercentage.
Er is een absinthbar in Antwerpen heb ik gehoord.
Absinth verschild van alcohol percentage.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik houdt ook niet van sterke drank. En helemaal niet van vage kleine glaasjes met troebele gekleurde drankjes.
Enige dat ik wel lekker vind is Vodka. En bier. Mijn keuze blijft altijd graag bij Grolsch, Palm en Hertog Jan.
Vodka verkies ik toch ook wel het een boven het ander. Bekende merken zoals Absolut en Smirnoff liggen wat mij betreft op één lijn. Lekkerste vodka is toch wel Bolor (Болор):
(afbeelding)
Voor ongeveer 27 euro heb je dan originele vodka uit Mongolië.
(afbeelding)
Of hun bekendste merk, Chinggis, ongeveer zelfde prijs, ook op internet te krijgen. En fucking lekker.
Drink je ook nog iets dat niet uit Mongolie komt?
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
Ik drink soms vrouwendrankjes zoals amaretto gewoon omdat ik het lekker vind.
(afbeelding)
Dat trek ik dus echt niet, die zoete rommel.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Drink je ook nog iets dat niet uit Mongolie komt?
Nou ja, Grolsch, Hertog Jan en Palm klinkt niet bepaald Oost-Aziatisch.
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Dat heb je dan toch echt helemaal verkeerd.
En de 'meeste mensen' waar jij het over hebt varieren zeker in de leeftijd van 15-25 jaar? Dan snap ik het wel.
'Meeste mensen' is subjectief, ik weet gewoon dat het drankje doorheen zijn geschiedenis veel gedronken werd door mensen die van de realiteit wouden ontsnappen. Sterke drank (en dan met name iets als absinth) is en blijft een legale harddrug.
Sowieso dom om te denken dat je niet kunt genieten van sterke drank.
Dat heb ik ook helemaal niet gezegd, ik had het duidelijk over absinth.
Lijkt me een kwestie van smaak..
Lees je de volgende keer eerst eens in voordat je met nietszeggend commentaar komt.
En waar moet dit weer op slaan? 
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Enige dat ik wel lekker vind is Vodka.(...)
Probeer onderstaande wodka eens, Grasovka. Met een grasspriet in de fles die een heerlijke anijssmaak geeft:

MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Er is een absinthbar in Antwerpen heb ik gehoord.
Absinth verschild van alcohol percentage.
Zou kunnen, ik weet alleen dat bepaalde alcoholische dranken van 70% of hoger verboden zijn. Maar absinth bestaat inderdaad in meerdere versies, zo las ik dat er ook absinth was met een alcoholspercentage van 45%.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Probeer onderstaande wodka eens, Grasovka. Met een grasspriet in de fles die een heerlijke anijssmaak geeft:
Wah, klinkt interessant. Een stuk steppe-gras die de kleur en smaak veranderd. En voedsel van de wisent is. Ook niet te duur, klinkt lekker in ieder geval. Maar eens bestellen, niet eerder in de slijterij zien liggen.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
En waar moet dit weer op slaan?
Dat het nietszeggend commentaar is wat absint betreft. De volgende keer je dus gewoon even inlezen op Wikipedia ofzo voordat je gaat roepen dat die drank alleen maar wordt gedronken door mensen die snel dronken willen worden, wat dus gewoon bullshit is.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
[Over Grasovka]
Wah, klinkt interessant. Een stuk steppe-gras die de kleur en smaak veranderd. En voedsel van de wisent is. Ook niet te duur, klinkt lekker in ieder geval. Maar eens bestellen, niet eerder in de slijterij zien liggen.
De beste wodka die ik tot nu toe heb gedronken. 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Nou ja, Grolsch, Hertog Jan en Palm klinkt niet bepaald Oost-Aziatisch.
Oh ja. Sterke drank had er moeten staan. 
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
[Over Grasovka]
De beste wodka die ik tot nu toe heb gedronken.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Oh, ja meestal drink ik gewoon wat in Nederland te krijgen is, qua sterke drank (vodka), maar als ik zie dat het ergens te krijgen is, dan heb ik graag Bolor. Staat nog 1 fles hierzo, maar die bewaar ik voor mijn verjaardag, hehe.
Toch de lekkerste vodka die ik ken. En zeker de mooiste fles. Maar dat boeit verder weinig, natuurlijk. Wel benieuwd naar Grasovka, ook maar voor mijn verjaardag regelen aankomende donderdag (HINT).
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Ik drink ook nooit sterke drank maar gisteren was ik uit eten bij de Griek en dan sla ik een glaasje ouzo nooit over. Zo'n beetje de enige sterke drank die ik wel lekker vind.
Ouzo is wel lekker inderdaad. Had zaterdag ook Grieks gegeten en dan kan je eigenlijk niet zonder. 
Ik drink verder niet echt vaak (ben ook niet zo'n thuis-drinker en als ik uit ga hoef ik ook niet per se alcohol op te hebben, maar qua sterke dranken houd ik ook wel van Grand Marnier, Cointreau (lekker in warme chocomel
) en sommige whiskeys.
herman78
-
- 3176 messages
- 1281 votes
Oh, ja meestal drink ik gewoon wat in Nederland te krijgen is, qua sterke drank (vodka), maar als ik zie dat het ergens te krijgen is, dan heb ik graag Bolor. Staat nog 1 fles hierzo, maar die bewaar ik voor mijn verjaardag, hehe.
Toch de lekkerste vodka die ik ken. En zeker de mooiste fles. Maar dat boeit verder weinig, natuurlijk. Wel benieuwd naar Grasovka, ook maar voor mijn verjaardag regelen aankomende donderdag (HINT).
Ik heb wel eens fles Grasovka voor mijn verjaardag gehad, volgens mij wel gewoon bij de betere slijterij te krijgen.
misterwhite
-
- 4726 messages
- 656 votes
Mijn favoriete wodka blijft die van pushkin:

kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
Bij mijn weten (ben geen kenner maar heb het me ooit door een barman laten vertellen) zijn alle vodka's die er een beetje toe doen geparfumeerd met bisongras of zoiets.
Tayama
-
- 1102 messages
- 522 votes
Ik ben ook geen kenner. Ik heb echt totaal niets met zobetitelde "drankkenners", whiskeyproevers, of wijnmensen. Allemaal nutteloze onzin. Sowieso is de hoeveelheid beschikbare drank al te bizar voor woorden, eigenlijk.
Maar dat veel vodka geparfumeerd word met bison/steppe-gras wist ik niet. Weet ook niet of dat zo is, lijkt me sterk eigenlijk... maar je kan me alles vertellen, veel weet ik er toch niet van.
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Dat het nietszeggend commentaar is wat absint betreft. De volgende keer je dus gewoon even inlezen op Wikipedia ofzo voordat je gaat roepen dat die drank alleen maar wordt gedronken door mensen die snel dronken willen worden, wat dus gewoon bullshit is.
En heb ik ergens gezegd dat die drank alleen gedronken word door mensen die snel dronken willen worden? Ik heb alleen gezegd dat de meeste mensen zoiets zouden drinken om snel zat te worden. Misschien eerst mijn post nog eens goed lezen voordat je op die manier reageert.