• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.683 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Dat zeg ik!

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

jumpstylemovie wrote:

Wat is 't verschil tussen Bier en Wit Bier dan?

Witbier is ongefilterd en daardoor troebel. Ook wordt een ander soort gerst gebruikt en is het vaak gekruid met citrusschillen en Koriander. Geeft een lekker frisse smaak aan het bier.

Deze is ook lekker;

(afbeelding)

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Eén van de beste witbieren!

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Zit op dit moment aan m'n eerste Dommelsch en zo slecht vind ik hem niet. Niet het lekkerste bier maar best smakelijk.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Gelukkig heb je nog alle tijd om bier dat wél lekker is te leren waarderen.

hellblazer93

• 650 messages
  • 924 votes

Zoals Warsteiner of Hertog Jan. Ik ben niet zo van de speciaalbieren. En ik heb een plaatje van Heineken omdat ik dat gewoon een mooi logo vind hoor, echt een geweldig bier vind ik het ook niet.

Verder is Amstel ook erg goed te drinken of Bavaria...

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Begin Heineken nu toch steeds meer te waarderen, en ik begrijp de internationale faam ook beter. Heineken is gewoon een makkelijk drinkbaar bier, maar toch met voldoende eigenheid, verfijndheid en smaak om het (ruim) boven een Amstel of Dommelsch te kunnen zetten.

Maar bier uit de fles wissel ik regelmatig af, op een bepaald moment heb ik een soort bier gewoon gehad als ik het regelmatig gedronken heb. Hoogstwaarschijnlijk is thuistapbier toch lekkerder dan flesbier, maarja, prijzig en niet in alle merken beschikbaar. Maar ik zeg niet dat ik nooit een thuistap in huis zal halen

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

hellblazer93 wrote:

Zoals Warsteiner

hellblazer93 wrote:

of Hertog Jan

MNV2

• 6932 messages
  • 1899 votes

hellblazer93 wrote:

Zoals Warsteiner of Hertog Jan. Ik ben niet zo van de speciaalbieren. En ik heb een plaatje van Heineken omdat ik dat gewoon een mooi logo vind hoor, echt een geweldig bier vind ik het ook niet.

Verder is Amstel ook erg goed te drinken of Bavaria...

Zowel Heineken als Amstel is pisbier . Als je een echte pint wilt drinken dan moet je een Jupiler proberen.

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

MNV2 wrote:

(quote)

Zowel Heineken als Amstel is pisbier . Als je een echte pint wilt drinken dan moet je een Jupiler proberen.

Wijze woorden! Vooral Heineken is niet te zuipen, bah!

Vanmiddag nog een sixpackje Corona gekocht, ook erg lekker!

MNV2

• 6932 messages
  • 1899 votes

DeCol wrote:

Vanmiddag nog een sixpackje Corona gekocht, ook erg lekker!

Ijskoud met een stukje limoen kan een Corona idd erg lekker zijn, zo'n sixpack is alleen wel heel duur.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Net op vakantie geweest in Luxemburg ('t land) in Dirbach, deel van de stad Diekirch, dat een eigen brouwerij heeft. En als je daar bent moet je het bier ook proeven natuurlijk. Viel best mee, al is het niet echt iets speciaal.

(afbeelding)

En 's avonds tegen m'n gewoonte in af en toe een bier uit blik gedronken, dat eigenlijk best wel goed smaakte: Bofferding. Het oudste bier uit Luxemburg:

(afbeelding)

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Goed nieuws!

Amsterdammers mogen weer staand drinken

Amsterdammers mogen staand een drankje drinken op het terras. Dat zei burgemeester Job Cohen na een overleg met de groep Ai!Amsterdam. De groep maakt zich zorgen om de vertrutting in het stadsdeel Centrum.

Amsterdammers mogen weer staand drinken | nuvideo.nl/algemeen | De laatste nieuws video's zie je het eerst op NUvideo.nl!

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Gister Grolsh Lemon gehad. Mwah... ik vind het toch best lekker. Zit een verfijnd smaakje aan al moet ik het de volgende keer wel wat kouder drinken.

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

Iemand enig idee hoe Drentsche Schans bier smaakt? Mijn ouders zijn terug uit Drenthe en hebben 5 streekbiertjes meegenomen.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

(afbeelding)

Erg lekker Dommelsch bier! maar natuurlijk ook:

(afbeelding)

• 31148 messages
  • 5448 votes

dragje wrote:

Goed nieuws!

Amsterdammers mogen weer staand drinken

Amsterdammers mogen staand een drankje drinken op het terras. Dat zei burgemeester Job Cohen na een overleg met de groep Ai!Amsterdam. De groep maakt zich zorgen om de vertrutting in het stadsdeel Centrum.

Ik wist zelfs niet dat Nederlanders daar regeltjes rond hadden. Ik kan me niet voor de geest halen dat je niet zou mogen rechtstaan op een Vlaams terras....

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Ik wist zelfs niet dat Nederlanders daar regeltjes rond hadden. Ik kan me niet voor de geest halen dat je niet zou mogen rechtstaan op een Vlaams terras....

inderdaad, vreemde regel

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Dat is een Amsterdamse regel, die onzin geldt niet voor heel Nederland gelukkig.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

(afbeelding)

Dit Bier had ik deze week een keer op en het was echt niet te zuipen!

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Haha, eindelijk iemand met wie ik kan praten. Fuck Warsteiner

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Vandaag voor het eerst een Chimay van de bierboer meegenomen. Erg nieuwsgierig naar, schijnt een heerlijke bier te zijn. En mocht het tegenvallen heb ik gelukkig nog een Kwak paraat.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1738 votes

de BierBoer?

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Goodfella_90 wrote:

Vandaag voor het eerst een Chimay van de bierboer meegenomen. Erg nieuwsgierig naar, schijnt een heerlijke bier te zijn. En mocht het tegenvallen heb ik gelukkig nog een Kwak paraat.

Chimay is een lekker biertje Welke heb je? En heb je er een stukje kaas van Chimay bij?!

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

clockwork72 wrote:

Dit Bier had ik deze week een keer op en het was echt niet te zuipen!

Ik drink het iedere week in mijn stamkroeg. Het went op den duur

Devoo

• 295 messages
  • 1111 votes

Iemand bekend met Sas Pils?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Goodfella_90 wrote:

Vandaag voor het eerst een Chimay van de bierboer meegenomen. Erg nieuwsgierig naar, schijnt een heerlijke bier te zijn.

Als het de Grand Reserve is, dan is het een zááálig biertje!

Maar volgens mij alleen in 0,75 literflessen te verkrijgen....

• 31148 messages
  • 5448 votes

Goodfella_90 wrote:

Niks mis met Kwak, maar een Chimay is gewoon goddelijk bier.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Iemand enig idee hoe Drentsche Schans bier smaakt? Mijn ouders zijn terug uit Drenthe en hebben 5 streekbiertjes meegenomen.
Durf je niet zelf te proeven?

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Inderdaad, gewoon zelf proberen! Ik had ooit eens een bierpakket met de naam Rondje Texels Bier. Ook niet echt het meest gangbare bier. Maar het is mij zeker bevallen Misschien binnenkort maar weer eens even een doosje scoren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.