- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Freddy dronk zelf ook altijd wijn. 
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Grolsh Kanon is zo ranzig! Het was mijn 2e smaak bier en ik kan er niet van genieten. En dan een heel sixpack vol
Inderdaad! Overlaatst nog een bierpakket gekregen waar het in zat, echt super ranzig. Kan me nauwelijks voorstellen dat er mensen zijn die dat graag drinken.
Vascago
-
- 4798 messages
- 3592 votes
Vanmiddag na de tour etappe de kroeg in om er een stuk of wat Grolschjes in te schuiven. Maar eerst thuis genieten van de tour met een heerlijke :

Vascago
-
- 4798 messages
- 3592 votes
bah. Beetje Grolsch verkrachten door er de helft minder alcohol in te doen en er een lemon smaakje bij te doen.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
'k heb het nog nooit gehad maar 't lijkt me lekker. Zie 't altijd wel staan in de supermarkt dus ik zal mijn mammie er een keer om vragen. Ik kreeg Kanon ook me dus.... 
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
Nog nooit op eigenlijk.....drink alleen maar Hertog-Jan en desnoods Alfa. 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
(afbeelding)
Dat is frisdrank
. (toegegeven, ik dronk het zelf ook op mijn 14e hehe)
Ouders komen net terug van vakantie in Oost-Europa, dus ik heb vanavond weer wat te doen

Leuk topic overigens, met Pastichio wil ik ook wel eens een biertje drinken!
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
Ik zit nu even aan het:

Wieckse Witte Bier. Apart bier maar wel lekker moet ik zeggen. 
Al het Hertog-Jan bier was op en er was ook geen Alfa in huis.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Mwoa, de smaak van een witbier doet me vooral goed op een terrasje in de zon met een stukje citroen erin. 
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
beetje smirnoff ice op een feestje is niet verkeerd...maar ik drink niet echt
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Wat is 't verschil tussen Bier en Wit Bier dan?
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
(afbeelding)
Wij hadden bij de wrap altijd een stille ruzie over wie de Grolsch Lemon flesjes uit de ijsemmer mocht pakken tot op gegeven ogenblik de opnameleider ze al op voorhand achter de koelkast verstopte zodat hij nadertijd naar lieve lust kon genieten. Zijn geheim werd mijn geheim zodat hij ze verstopte en waarna ik ze wegsneakte.
Heerlijk fris in de zomer.
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
beetje smirnoff ice op een feestje is niet verkeerd...maar ik drink niet echt
Laatst eens zo'n fles gedronken, is toch gewoon suikerwater?
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
We hebben nu Dommelsch in huis. Vinden jullie dat wat?
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Ik zit nu even aan het:
(afbeelding)
Wieckse Witte Bier. Apart bier maar wel lekker moet ik zeggen. 
Al het Hertog-Jan bier was op en er was ook geen Alfa in huis.
Wat witbier betreft kan ik je Hoegaarden harder aanbevelen, althans op een terrasje met een ijskoud glas en een citroentje.

Maar persoonlijk ga ik liever voor een:

of een (als ik het speciaal wil hebben):

of een:

Verder drink ik door de weekends en op festivals gewoonlijk Jupiler, iets wat je (vooral) in Vlaanderen in de meeste pubs terugvind naast Stella Artois en Maes. Maar ik vind Jupiler met voorsprong de beste van smaak:

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Laatst eens zo'n fles gedronken, is toch gewoon suikerwater?
Net zo iets als breezers. Eerste gaat nog wel, daarna wordt je misselijk en springt je glazuur van je tanden.
Doe mij maar Hertog Jan of een mooie Whisky.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Caol Ila en Laprhoaig vind ik erg lekker. Beide island Whiskey's. Maar Bushmill's Black Bush (Iers) en Glenlivet. (uit Bound
)
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Zegt me helemaal niets, ben wel benieuwd om ze eens te proberen.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
daarna wordt je misselijk en springt je glazuur van je tanden.
is dat waar? 
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1738 votes
Raar verhaal. 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
De Smirnoff is inderdaad wel een beetje de nieuwe breezer. Iets wat ik jongeren die geen alcohol lusten vaak zie drinken om er toch maar een beetje bij te horen, want smirnoff smaakt gewoon als frisdrank. 
Wat is 't verschil tussen Bier en Wit Bier dan?
Witbier wordt meen ik van tarwe gemaakt in tegenstelling tot de meeste pilsjes of bieren. Maar ik zit niet zo goed in de theorie, het verschil proef je wel. Een witbier heeft een zeer karakteristieke smaak.
We hebben nu Dommelsch in huis. Vinden jullie dat wat?
Uit de buurt blijven! 
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
is dat waar?
Ja, uitkijken dus.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
De Smirnoff is inderdaad wel een beetje de nieuwe breezer. Iets wat ik jongeren die geen alcohol lusten vaak zie drinken om er toch maar een beetje bij te horen, want smirnoff smaakt gewoon als frisdrank. 
Witbier wordt meen ik van tarwe gemaakt in tegenstelling tot de meeste pilsjes of bieren. Maar ik zit niet zo goed in de theorie, het verschil proef je wel. Een witbier heeft een zeer karakteristieke smaak.
Uit de buurt blijven!
Dat gore spul bestaat al net zo lang als Breezer overigens. Dus niet echt het 'nieuwe'.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Dat is waar, maar het heeft de 'functie' van de breezer min of meer vervangen heb ik het idee. 
Ik was overigens helemaal vergeten onze vriend DieGo een Corsendonk aan te raden:

Waarschijnlijk al bekend mee, maar ach, hij is ook zo lekker... 
Gisteravond ook nog een Grimbergen Double gehad, is toch echt top-5 werk!