- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Gewoon snel door drinken, kan je erbij gaan liggen.
Tja, In Amsterdam proberen ze al jaren elk stukje gezelligheid de kop in te drukken. De hoofdstad van de betutteling. Ze hebben ooit in de Jordaan het inrichten dakterrassen verboden omdat dat niet eerlijk zou zijn tegenover mensen die op de begane grond of de middelste verdieping wonen...
Ja, ik steun dit dan ook niet. Ik heb begrepen van een vriend dat ze nu die regel van "moeten" zitten "wel' toepassen maar deze brouwerij een beetje links laten liggen wat controles betreft....
Brouwerij het IJ trekt namelijk nogal wat toeristen en je wilt dat als gemeente nu ook weer geen slecht 'image' geven.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Dronk Michael Jackson bier? Dacht dat die gast altijd aan de Kindercola zat, of een Sneeuwwitje (Shandy).
Michael Jackson;

Michael en Michael zullen inmiddels wel lekker aan het bier/shandy zitten op hun wolkje 
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Alleen jammer dat je niet meer op het terras mag staan tijdens het drinken, één of andere malloot bij de Gemeente heeft die regel ingevoerd...
(embed)
Wtf!?!

MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Alleen jammer dat je niet meer op het terras mag staan tijdens het drinken, één of andere malloot bij de Gemeente heeft die regel ingevoerd...
En wat is daar nu eigenlijk het nut van om te moeten zitten met bier? 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Michael Jackson;
O, fuck, ja! Dat is waar ook: de biergoeroe heette óók Michael Jackson!
(Ik vond de andere mogelijkheid ook al raar!
)
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
En wat is daar nu eigenlijk het nut van om te moeten zitten met bier?
Ik 'denk' om te voorkomen dat "dronken" mensen passanten naast het terras gaan lastigvallen...of zoiets.... Ik verzin het ook niet. Ik denk persoonlijk dat zulke regels überhaupt niet helpen. Ik ben zelf veel meer voorstander van het uitdelen van een boetes aan de café eigenaar wanneer overduidelijk sprake is van een situatie waarbij bezoekers gaan knokken bijvoorbeeld of overduidelijk overlast bezorgen richting buren enz.
Daar is de kroegbaas, terecht, verantwoordelijk voor.
Ook ben ik voor sluitingstijd waarbij je "redelijk" kunt stellen dat in een woonwijk je niet wilt zien dat er nog dronken lui om 04.00 in de ochtend nog steeds kunnen bijtanken in een café.
Maar die 'regels' bestaan al. Voor wanneer het gewoon 'goed' gaat en de verantwoordelijkheid bij de café baas ligt moet je zo'n ondernemer, mijns inziens, niet met zulke regels opzadelen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vanavond 2 halve liters bij een vriend op van 1 of ander Duits witbier. Smaakte bijzonder lekker moet ik zeggen. Ben even de naam kwijt maar het zit in zon blauwe krat.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Vanavond 2 halve liters bij een vriend op van 1 of ander Duits witbier. Smaakte bijzonder lekker moet ik zeggen. Ben even de naam kwijt maar het zit in zon blauwe krat.
Erdinger?
Edit: nee, dat is een oranje krat (net gecheckt!).
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Oetinger? Zit iig in blauw krat. Wordt trouwens door Duitsers zelf als minder dan minderwaardig bestempeld.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Oetinger ja.
Mhow, het normale bier van dat merk is niet erg lekker maar de witbier versie smaakte me prima. Lekker zacht en smakelijk.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Ik vind de witte variant ook erg lekker, snap de fuzz van onze oosterburen dan ook niet helemaal. Maar heb Oetinger normal nog niet geprobeerd, dus wellicht hebben ze gelijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
We weten toch allemaal dat Duitsers sowieso nergens een goede smaak in hebben 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4894 votes
Zo zie ik het wel graag eigenlijk... als het bier me even gestolen kan worden; Jack Daniels (mag ook gewoon zonder ijsblokjes).
En dit, dit of dit nummer erbij. 

Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
Zo zie ik het wel graag eigenlijk... als het bier me even gestolen kan worden; Jack Daniels (mag ook gewoon zonder ijsblokjes).
(afbeelding)
bourbon, en dan ook nog met ijs.....

kos
-
- 46692 messages
- 8849 votes
We weten toch allemaal dat Duitsers sowieso nergens een goede smaak in hebben
Van bier hebben ze anders behoorlijk wat verstand.
kos
-
- 46692 messages
- 8849 votes
(afbeelding)
. inferieure whiskey!
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Mijn regilie blijft: Alcoholisme.
Mhaw...
Ik ben geen alcoholist zeg ik altijd, het spul fascineert mij gewoon mateloos.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4894 votes
bourbon, en dan ook nog met ijs.....

. inferieure whiskey!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Whiskey doet me echt niks...ben meer een bier man en anders op zn tijd lust ik ook graag iets als Bacardi Cola.
Wat is voor een niet kenner als ik in hemelsnaam inferieure Whiskey?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes

Stiekem moét je het ijs ook weglaten.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Wat Heiniken is voor bierliefhebbers neem ik aan?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Whiskey doet me echt niks...ben meer een bier man en anders op zn tijd lust ik ook graag iets als Bacardi Cola.
Amerikaanse (voor de) massa (niet authentiek) geproduceerde reut.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Beetje meer respect voor Heineken he! 
kos
-
- 46692 messages
- 8849 votes
Maar dan nog wat graadjes erger.
Maar zoals het grote verschil tussen bier en gewone pilsener is er bij whisky ook het grote verschil tussen een simpele blend en maltwhisky.
Een Jack Daniels of Johnny Walker of Famous Grouse of zo pretendeert ook niet een geweldig goede whisky te zijn. En Jack is zelfs een bourbon inderdaad zoals m&j zegt, dat is niet eens echt whisky).
B_B
-
- 1969 messages
- 776 votes
Johnny Walker gaat er altijd goed in moet ik zeggen
Vind het eigenlijk zonde om heel veel geld aan een fles uit te geven, en met al die whisk(e)y merken zie je de bomen door het bos niet meer.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Dronk Michael Jackson bier? Dacht dat die gast altijd aan de Kindercola zat, of een Sneeuwwitje (Shandy).
De superster had een naamgenoot, de bekende Britse bierkenner (toch bekend in z'n branche) Michael Jackson die al in 2007 gestorven is. Op het vlak van bieren heeft hij internationaal een belangrijke rol gespeeld en ook mee voor het internationale succes gezorgd van Belgische streekbieren.