- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Als je op een enigszins fatsoenlijk terras zit staat het merk, dan wel logo daarvan gewoon op het bijpassende glas natuurlijk!
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Misschien een amateursvraag maar wanneer je in een bar een pilsje haalt, kan je dan een merk kiezen?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Ligt natuurlijk aan welke bar. Meestal heeft een bar 1 soort pils, daar zijn ze als het ware door gesponsord. Als je dan gewoon bier besteld krijg je dat. Maar daarnaast heeft een bar ook vaak nog bier op fles, zoals Corono of Desperado ofzo. Om maar wat te noemen..
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Ligt eraan, in sommige cafés heb je gewoon een vast merk. Maar soms heb je wel eens een café met bierkaarten waar verschillende soorten staan.
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
In Nederland word er precies (als ik dat zo lees) veel Heineken gedronken. Drinken jullie in Nederland eigenlijk soms ook Belgisch bier als Stella Artois, Jupiler, Duvel, Hoegaarden, ...?
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Jupiler is als pils in Nederland enorm in opmars. Duvel en Hoegaarden kun je in Nederland in elke goede kroeg krijgen. Stella Artois - het koppijnbier bij uitstek - is volgens mij in Nederland nergens meer te krijgen. En daar treur ik dus écht niet om.
Mat_
-
- 737 messages
- 1335 votes
Als er nu net 1 bier is waar ik geen koppijn van krijg, dan is het wel Stella eigenlijk. Alleen moet ik van Stella wel vaak naar het toilet 
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2596 votes
Ligt eraan, in sommige cafés heb je gewoon een vast merk. Maar soms heb je wel eens een café met bierkaarten waar verschillende soorten staan.
De betere café'tjes zeg maar. 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
In België hangen de meeste cafés af van een brouwer met één bepaald pilsbier zoals Stella, Jupiler, Maes, Primus of een ander merk. Daarnaast krijg je de 'standaard' bieren als Koninck, Hoegaerden/witbier, Palm, Leffe, Duvel, Kriek aangevuld met zwaardere bieren en streekbieren.
Omdat ik zelf een bierliefhebber ben, zal ik snel naar de kaart grijpen als ik iets wil drinken om te zien welke biersoorten ze daar hebben. Omdat het voor de meeste cafés onmogelijk is om een uitgebreid gamma in huis te halen, hangt het aanbod af van de zaak.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Wat vinden jullie van Malt dan?
Ik vind het wat minder lekker maar het is het enige wat ik zelf mee kan krijgen. 
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
Jupiler is als pils in Nederland enorm in opmars. Duvel en Hoegaarden kun je in Nederland in elke goede kroeg krijgen. Stella Artois - het koppijnbier bij uitstek - is volgens mij in Nederland nergens meer te krijgen. En daar treur ik dus écht niet om.
Terecht, Stella is gewoon de beste pils 
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Ik vind Stella anders toch niet slecht, dat mensen er koppijn van krijgen is omdat ze niet tegen bier kunnen
. Maar er kan er maar 1 de beste zijn en dat is Jupiler.
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
![]()
Volgens Michael Jackson het meest verfrissende bier ter wereld, hij had nog gelijk ook! Als jullie iets willen leren over Belgische bieren raad ik het programma Tournée générale op Canvas sterk aan. (op dinsdag en herhaling op vrijdag.)
Santé!
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Rodenbach
. Maar nog erger vind ik die Kriek biertjes. Of Geuze Lambiek. Gatver!
Geef mij maar een lekkere trappist. La Trappe of nog beter: Chimay Grand Reserve!!!! Mmmmm!
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Dronk Michael Jackson bier? Dacht dat die gast altijd aan de Kindercola zat, of een Sneeuwwitje (Shandy).
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Heb jij Paulaner en Weihenstephan wel eens geproefd? Heerlijk terrasbier.
Die vergat ik nog helemaal!!! Maar Schneider Weisse of Maissels Weisse vind ik nog lekkerder!
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Geef mij maar een lekkere trappist. La Trappe of nog beter: Chimay Grand Reserve!!!! Mmmmm!
Trappist van Westmalle of de beste die van West-Vleeteren 
kos
-
- 46692 messages
- 8849 votes
Idd niet te zuipen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
de beste die van West-Vleeteren
Nog nooit geproefd. Daar is hier moeilijk aan te komen, helaas 
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Idd niet te zuipen.
Kriek omschrijven ze hier als vrouwendrank bij mij gaat dat er wel goed in gisterenavond nog "ééntje" gedronken.
Heineken staat net als Maes bekend voor hun pisbier.
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Nog nooit geproefd. Daar is hier moeilijk aan te komen, helaas
Nou ja het is niet meer te koop in de winkel. Maar als je nog eens in België komt (West-Vlaanderen) moet je zeker eens naar In de vrede gaan, daar kan je het nog wel drinken. Ze verkopen zelfs West-Vleeteren via e-bay. Er is alleen nog maar aan te komen door te bellen maar meestal geraak je er nog niet door. Gelukkig heb ik thuis hier een kratje staan maar sstt dat is geheim 
http://www.indevrede.be/languagenl/index.htm Als je er geraakt moet je zeker de 'echte' nemen die van 12 graden (bruin) dus.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
De Westmalle Dubbel is op het ogenblik mijn favoriete trappist. Wat mij opvalt is dat ze dit bier bijna altijd hebben in Heineken café's. Toeval of heeft Heineken soms een vinger in de pap in die brouwerij? Kan ik mij moeilijk voorstellen.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ja, als je echt wil kun je ook hier wel West-Vleeteren krijgen, maar je moet er wel moeite voor doen!
@ Dragje: ook al vergeten! Vooral PaasIJtjes en IJndejaarsbier zijn niet te versmaden! We hebben in Nederland eigenlijk ook best juweeltjes van bieren, hoor!
Mijn favoriete biertje allertijden was Ridder Maltezer, maar doordat dat Kut-Heineken Ridder heeft overgenomen maken ze daar alleen nog maar dat inferieure witbiertje. Bah!
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
De Westmalle Dubbel is op het ogenblik mijn favoriete trappist. Wat mij opvalt is dat ze dit bier bijna altijd hebben in Heineken café's. Toeval of heeft Heineken soms een vinger in de pap in die brouwerij? Kan ik mij moeilijk voorstellen.
Ik woon op 1 Km van die brouwerij en Heineken heeft daar niets mee te maken hoor
Mijn voorkeur gaat eerder naar de Trippel. Het kan goed zijn dat ik volgend jaar mijn vakantiejob ga doen in de brouwerij van Westmalle.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
@ Dragje: ook al vergeten! Vooral PaasIJtjes en IJnderjaarsbier zijn niet te versmaden! We hebben in Nederland eigenlijk ook best juweeltjes van bieren, hoor!
En of!
Ik drink de laatste tijd niet vaak meer maar als ik zo nu en dan het café dan toch binnenstap hier in de Pijp in Amsterdam dan kan een "Zatte" of een "Natte" van Brouwerij het IJ er zeker wel in.
Maar mijn favorieten zijn toch wel de "Struis" en de "Paasij" & "ijndejaars".
Alleen jammer dat je niet meer op het terras mag staan tijdens het drinken, één of andere malloot bij de Gemeente heeft die regel ingevoerd...
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Wat een onzin, zeg 
En dronken op het terras zitten is dat nog toegestaan?
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Als ik al kriek drink wat zelden tot nooit voorkomt, dan drink ik Lindemans, is veel lekker dan die rommel van Rodenbach. Verder vind ik Westmalle trippel ook niet slecht, wel al meteen heel zwaar bier (9,5% geloof ik).
Jupiler blijft toch het lekkerste bier.. hoewel een donkere Leffe er ook altijd ingaat.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En of!
Ik drink de laatste tijd niet vaak meer maar als ik zo nu en dan het café dan toch binnenstap hier in de Pijp in Amsterdam dan kan een "Zatte" of een "Natte" van Brouwerij het IJ er zeker wel in.
Maar mijn favorieten zijn toch wel de "Struis" en de "Paasij" & "ijndejaars".
Alleen jammer dat je niet meer op het terras mag staan tijdens het drinken, één of andere malloot bij de Gemeente heeft die regel ingevoerd...
]
Gewoon snel door drinken, kan je erbij gaan liggen.
Tja, In Amsterdam proberen ze al jaren elk stukje gezelligheid de kop in te drukken. De hoofdstad van de betutteling. Ze hebben ooit in de Jordaan het inrichten dakterrassen verboden omdat dat niet eerlijk zou zijn tegenover mensen die op de begane grond of de middelste verdieping wonen... 
"t is een wonder dat ze Koninginnedag nog niet verboden hebben.....