• 178.167 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.030 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Een heineken gaat er bij mij altijd wel in. Voor de rest drink ik niet zoveel andere merken. Grolsch vind ik maar niks.

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Quentin wrote:

Mij smaakt Heineken totaal niet (behoorlijk smerig).

Vind het altijd wel grappig dat bijna niemand in Nederland Heineken echt lekker vind. Terwijl het in het buitenland als een kwaliteitsspeciaal bier wordt gezien.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Film Pegasus wrote:

Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar veel bierdrinkende Belgen kiezen hun bier al naar gelang de gelegenheid: uitgaan, het eten erbij, terrasje, zomer/winter, gelegenheid om het van 't vat te kunnen drinken, ....

Zo hoort dat natuurlijk ook. Er wordt vaak altijd sjiek gedaan met wijnen en zo (is ook lekker) maar bier blijft (mede dankzij de enmorme variatie) nog steeds mijn favoriete alcoholhoudende drank.

Op een zomeravond een koude Witte Trapist op het terras of bij de BBQ. Een natte herfstavond in de kroeg een speciaal gebrouwen Bokbier. In de winter smaken zwaardere trapistenbieren prima en tijdens een avondje stappen in de kroeg met de vriendjes en vriendinnetjes wat flessen La Chouffe soldaat maken. Palmpje na het sporten... voor iedere gelegeheid is er wel wat te vinden Bij het eten heb ik het liefst gewoon een lekker koud pilsje trouwens.

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

feanaro surion wrote:

Vind het altijd wel grappig dat bijna niemand in Nederland Heineken echt lekker vind. Terwijl het in het buitenland als een kwaliteitsspeciaal bier wordt gezien.

Alleen in landen waar ze zelf geen fatsoenlijk bier hebben.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

kos wrote:

Alleen in landen waar ze zelf geen fatsoenlijk bier hebben.

Je neemt mij de woorden uit de mond. Alleen in landen waar ze helemaal geen biercultuur hebben vinden ze Heineken lekker...

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

In Nederland hebben we trouwens ook niet zo'n grote biercultuur, eerder een pilscultuur.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Piscultuur

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Jupiler, wat Film P. zei, vind ik van hetzelfde laken een pak als Heineken en andere nederlandse pilseners.

Pi(l)scultuur?

(afbeelding)

U-96

• 11875 messages
  • 2069 votes

feanaro surion wrote:

Vind het altijd wel grappig dat bijna niemand in Nederland Heineken echt lekker vind.

Verbaast mij eigenlijk ook wel. Heineken heeft toch het grootste aandeel in de NL-biermarkt. Ik vind het tevens wel lekker bier.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Mij maak je blij met een blonde

(afbeelding)

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

U-96 wrote:

Verbaast mij eigenlijk ook wel. Heineken heeft toch het grootste aandeel in de NL-biermarkt.

En veruit het grootste marketing-budget.

Vooral internationaal heeft dat heel veel resultaat natuurlijk. Ik durf te wedden dat als andere biermerken als bvb. Brand zo'n marketingapparaat hadden gehad ze minstens zo groot waren.

Dat is namelijk voor mensen met wat minder affiniteit met pils (zoals de enorme V.S.-markt) veel toegankelijker (want zachter en minder bitter).

U-96

• 11875 messages
  • 2069 votes

Ik durf te wedden dat als andere biermerken als bvb. Brand zo'n marketingapparaat hadden gehad ze minstens zo groot waren.

Dat heeft denk ik grotendeels te maken met de grootte van het bedrijf en het besteedbare geld voor marketing. Een Heineken heeft natuurlijk meer te besteden dan een kleine Brand. Brand is ook van Heineken trouwens.

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

en smaakt overigens veel beter ....

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Ik denk dat Brand in amerika niet een heel sterk merk zou kunnen zijn. Brand-beer...

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Echte aanraders:

Judas:

(afbeelding)

Chimay:

(afbeelding)

Delirium Tremens:

(afbeelding)

Orval:

(afbeelding)

Gulden Draak:

(afbeelding)

kos

• 46693 messages
  • 8850 votes

Dat zijn van die biertjes voor 's middags op het terras en wanneer je weer op de fiets stapt denkt 'oh, had ik dat maar niet gedaan met nog 20 kilometer voor de boeg' .

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Wat bedoel je nou met die foto van die dames Yekezzez?

Met piscultuur bedoel ik dat veel NL-pils naar pis smaakt

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Zie achtergrond

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Yekezzez wrote:

Zie achtergrond

Ik zie 't nu pas

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

[scherpte modus aan] Ik ook nu pas, leuk [scherpte modus blijft aan]

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Heineken is objectief één van de beste pilsners. Ik heb het niet over subjectieve smaakbeleving.

Er zijn meetbare zaken als schuimcapaciteit, schuimstabiliteit, schuimdichtheid, houdbaarheid (smaakafname/verandering in de tijd), koolzuurgehalte, zuiverheid van grondstoffen en product etc.etc., en voor wat de pilsnerbieren betreft scoort Heineken daar zeer hoog in.

En natuurlijk is het een 'gewoon biertje', een tussendoor biertje.

De Fransen drinken ook geen dure speciaalwijnen bij de maaltijd, maar gewoon een tafelwijn.

Dat maakt tafelwijn niet inferieur aan allerlei speciale wijnen, vraag de kenners maar, maar enkel gewoner.

Pochen met allerlei speciaal spul, dat is niets dan snobisme.

En voor wie de Nederlandse pilsners met pis vergelijkt: ik neem aan dat die de proef op de som genomen hebben voor wat die laatste vloeistof betreft? (en ook op de juiste drinktemperatuur genuttigd hebben?)

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

kijkert wrote:

En voor wie de Nederlandse pilsners met pis vergelijkt: ik neem aan dat die de proef op de som genomen hebben voor wat die laatste vloeistof betreft? (en ook op de juiste drinktemperatuur genuttigd hebben?)

Tsja, het vreemde is dat ik Heineken, Amstel en Grolsch soms best lekker vind, en soms echt vies. Beide keren drink het dan gewoon uit een flesje, wat niet altijd helemaal koud is overigens, maar voor mij persoonlijk maakt dat wat betreft smaak niet uit. Maar ik vind Hertog Jan goed pils, ik dacht dat dat Belgisch was, maar nee, toch Nederlands... Dus niet alle NL-pils vind ik pis

mvdw89

• 496 messages
  • 205 votes

Heineken vind ik juist 1 van de mindere bieren.

Geef mij maar een lekkere Hertog Jan of een koude Bavaria.

Ook Warsteiner kan ik goed waarderen, lekker en je word er op een prettige manier aangeschoten van.

Wat ik terouwens iedereen kan afraden is het drinken van 2 bieren door elkaar. Soms zit er zo`n groot verschil in smaak van bier (zoals Bavaria en Heineken in mijn geval) dat je er bijna ziek van word .

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Nogmaals: ik heb het niet over smaak. Zelf geef ik qua (grote) pilsner de voorkeur aan Grolsch, Amstel en Warsteiner, envooruit, Heineken ook natuurlijk.

en verder ben ik liefhebber van Guinness en Erdinger (en vele andere Weissenbieren).

Maar de 'objectieve' kenmerken vallen echt gunstig uit voor Heineken.

Dat ze wereldwijd zo groot en bekend zijn ligt dan ook niet helemaal alleen aan het marketinggenie dat Freddie Heineken was, want zelfs hij zou een wanproduct niet zo groot hebben kunnen maken.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Grolsch blond is trouwens ook een erg lekkere pilsener

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Favoriet is Hertog Jan en Warsteiner.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Yekezzez wrote:

Grolsch blond is trouwens ook een erg lekkere pilsener

Dat vind ik dus echt niks, ze moeten sowieso geen zoetstof in bier stoppen, bah

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Wat ik ook enorm vernederend vindt voor bier is de draaistop. Het idee gewoon van lekker stoer een flesje bier te nemen en dan een draaistop???? De cult van het flesje openen is zelfs zo ver dat er zelfs websites - http://stuff.twoday.net/ - en filmpjes - Filmpje met manieren op fle... bestaan.

Wat het drinken trouwens betreft is het net als met de keuze van het bier: al naar gelang de tijd, sfeer, omstandigheden, ... neem ik een flesje of wil ik juist een glas. En ik kies soms men bier in een café al naar gelang wat er van het vat is.

Blikjes zijn NOT DONE!! Net als de plasticke flesjes trouwens die bij pilsbieren beginnen op te komen.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Blikbier is inderdaad ook echt n noodoplossing... Bah

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

jordybeukeboom wrote:

(quote)

Dat vind ik dus echt niks, ze moeten sowieso geen zoetstof in bier stoppen, bah

Echt waar?? Daar sta ik van te kijken. Dat zal wel te maken hebben dat het wat lichter gerijpt is en dat er minder suikers zijn aangemaakt ofzo. Maakt het idee er wel minder op...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.