• 178.167 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.047 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Als jongelingen, meer dan 30 jaar terug, dronken wij uit een 'glazen laars' van één liter. De bedoeling was ieder om beurt te drinken, met de tip van de laars naar boven. Het gevolg is net als een Kwak, dat, wanneer de lucht in de tip ging, er een hele kluts bier omhoog sloeg. Wie nat was moet de liter betalen.

(afbeelding) Wel een kleine foto.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

speedy23 wrote:

Als jongelingen, meer dan 30 jaar terug, dronken wij uit een 'glazen laars' van één liter. De bedoeling was ieder om beurt te drinken, met de tip van de laars naar boven. Het gevolg is net als een Kwak, dat, wanneer de lucht in de tip ging, er een hele kluts bier omhoog sloeg. Wie nat was moet de liter betalen.

(afbeelding) Wel een kleine foto.

Een 'stiefel' heette dat bij ons, en de regel was dat wie de *voor*laatste slok nam de stiefel moest betalen.

Dat was dan tactisch drinken, zorgen dat er genoeg in bleef zodat degene na jouw de stiefel niet in een teug leeg kon krijgen.

Overigens was de stiefel die wij gebruikten (in de studentensoos) een 2-liter exemplaar.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik denk dat het alleen de 'iets' ouderen zijn dit dit nog gedaan hebben.

die Lange

• 228 messages
  • 0 votes

Film Pegasus wrote:

bier met een jeneverke is 'een duikboot' of ook wel 'ne kopstoot'

half tonic, half Orval is een 'zotte pater'

'Black Velvet' is champagne met Guinness

Hoegaarden met cola is een mahoe

bier met sprite is een 'sneeuwwitje'

...

bier met water heet bavaria

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

die Lange wrote:

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

die Lange wrote:

Of in het algemeen Nederlands bier.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

feanaro surion wrote:

Wat in godsnaam zijn bellemannen? Ik zie nu allemaal rare dingen voor me, help me out

Hier zie je nog enkele stadsomroepers die deelnamen aan het wereldkampioenschap 2005.

U-96

• 11875 messages
  • 2069 votes

Heineken komt binnenkort met Wieckse Rosé. Simpelweg een soort mengsel van bier en Rosé. Hoewel het een typisch vrouwendrankje is, kon ik het prima verdragen. Drinkt echt heerlijk weg als limonade. Ik kan helaas geen mooi plaatje vinden, maar alvast erg aanraadbaar voor de bierliefhebbers!

Momenteel drink ik Hertog Jan Meibock.

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

maar alvast erg aanraadbaar voor de bierliefhebbers!

Wellicht eerder aan te raden voor de niet bier liefhebbers..! Het is zonde om dat bocht in bier te doen!!

Drs. DAJA

• 4355 messages
  • 4515 votes

Mijn all-time favoriete bier blijft toch het Hof Brauhaus bier uit Munchen.

Alastor

• 2634 messages
  • 3018 votes

vandaag bier uit plastic bekertjes gedronken, niet te hakken.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Leno wrote:

Wellicht eerder aan te raden voor de niet bier liefhebbers..! Het is zonde om dat bocht in bier te doen!!

Of hoe ze van zuiver bier smeerlapperij maken. En dan maar klagen als je er enkele van drinkt dat je drie dagen met koppijn rondloopt. Maar ja, Heineken wordt door de doorsnee Vlaming sowieso al als moeilijk drinkbaar beschouwd. :evil

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

speedy23 wrote:

Maar ja, Heineken wordt door de doorsnee Vlaming sowieso al als moeilijk drinkbaar beschouwd. :evil

Door de doorsnee Brabander ook...

U-96

• 11875 messages
  • 2069 votes

Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige die Heineken wél te drinken vind... Het is bovendien toch echt het meest verkochte bier in Nederland, en vooral in het buitenland (V.S. vooral) doet Heineken het super.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Heineken heeft een erg nare, metaalachtige smaak en is naar mijn mening erg schraal. Bovendien krijg ik na twee glazen acute hoofdpijn. Ik vermoed dan ook dat er erg veel synthetische conserveringsmiddel inzit, of ander gif dat daar niet in thuishoort.

Mij maak je blij met een Chimay

(afbeelding)

Of een Barbar:

(afbeelding)

Of een Quadrupel van La Trappe

(afbeelding)

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Quadrupel, wow, is dat diegene die na Triple komt? Hoeveel alcohol en wat voor smaak?

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Oei, een biersmaak omschrijven is best moeilijk. Volgens het etiket:

Amberkleurig, vol van smaak, ietwat zoet en aangenaam bitter. Daar kan ik een heel eind in meegaan. Mij doet de smaak soms ook aan heel donker roggebrood denken. In ieder geval vind ik dit biertje erg geschikt voor wat koudere dagen.

Overigens ben ik de koningin der lekkere biertjes nog vergeten te noemen: Wiegeleir. Het is de moeite waard om ervoor naar Tilburg af te reizen, want nergens anders te proeven.

(afbeelding)

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Klinkt goed, 10 % tikt er ook goed in

• 7484 messages
  • 1715 votes

U-96 wrote:

...en vooral in het buitenland (V.S. vooral) doet Heineken het super.

Dat komt natuurlijk omdat amerikaans bier over het algemeen al helemaal niet te drinken is

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Madecineman wrote:

(quote)

Dat komt natuurlijk omdat amerikaans bier over het algemeen al helemaal niet te drinken is

Ooit eens op een broeierige zomerdag een Ice Bud uit de vriezer mogen pakken?

• 7484 messages
  • 1715 votes

Doe mij die dag maar een witbier uit zo'n groot bevroren glas, jummie!

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

U-96 wrote:

Volgens mij ben ik zo'n beetje de enige die Heineken wél te drinken vind... Het is bovendien toch echt het meest verkochte bier in Nederland, en vooral in het buitenland (V.S. vooral) doet Heineken het super.

Och, ik hoor Belgen altijd over Jupiler en al die andere Vlaamse biermerken, nou dat heb ik dus geprobeerd.

Geef mij maar Heineken...

Mijn allereerste bier dat ik redelijk lekker vond was het Duitse Veltins. Tsjechisch bier uit de tap is ook erg lekker, laatst nog in Tsjechie geweest en toen vooral veel blikjes gehad, dat was iets minder, maar ook nog goed te drinken.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Ja, Budvar en Urquell!

U-96

• 11875 messages
  • 2069 votes

Dustyfan wrote:

Heineken heeft een erg nare, metaalachtige smaak en is naar mijn mening erg schraal. Bovendien krijg ik na twee glazen acute hoofdpijn. Ik vermoed dan ook dat er erg veel synthetische conserveringsmiddel inzit, of ander gif dat daar niet in thuishoort.

Er is een een of ander stofje dat ze eruit laten, maar ze doen er voor zover ik weet geen overige rotzooi in.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Inde nieuwe James Bond film drinkt men (net als veel andere films) Heineken. Nederlanders blijken dit wel te smaken, terwijl wij er als Belgen met afgrijzen naar zitten kijken. Zeker omdat we zoveel soorten bier hebben die van een pak betere kwaliteit zijn. Heineken is geen bier imo. Als je gewoon bent om Leffe, Grimbergen, Duvel, Jupiler, Stella, Palm, Koninck, en de ontelbare streekbieren en abdijbieren te drinken, ben je echt niet content met zoiets als Heineken. Kwestie van smaak, maar mij kan het echt niet bekoren.

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

Mij smaakt Heineken totaal niet (behoorlijk smerig), zoals wel meer mensen in mijn omgeving. Doe mij maar Alfa of Jupiler.

• 7484 messages
  • 1715 votes

Of Grolsch natuurlijk

kos

• 46694 messages
  • 8850 votes

Ik vind Heineken ook niks (evenals Grolsch). Matige pilsener.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar veel bierdrinkende Belgen kiezen hun bier al naar gelang de gelegenheid: uitgaan, het eten erbij, terrasje, zomer/winter, gelegenheid om het van 't vat te kunnen drinken, ....

Quentin

• 10202 messages
  • 8552 votes

In de zomer (evt. op een terras) drink ik het liefste ook een witbiertje. Hoegaarden of Wieckse Witte smaakt me dan wel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.