• 178.169 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.070 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ook aanraders voor bierliefhebbers:

Sloeber, Kwak (vooral gieren met mensen die het niet kennen), Elephant, Antoon (1 van de beter bieren van De Koninck), Cuvee (wat zwaarder), Maredsous (leren drinken op een driedaagse met school vroeger), La Chouffe (toch 8%), een Deugniet, Julius (elegant glas ter grote van een Duvel of een Judas), een Gulden draak (10,5%) en op een warme zomerdag kan toch nog een fruitbier: Kriek Lindemans (geen boecht van Belle Vue, maar de smaak van echte krieken...)

Veel van deze bieren kan je gewoon in de Colruyt kopen, maar uiteraard hebben ze in andere warenhuizen ook veel biersoorten.

Geef toe dat er meer is dan het afwaswater waar Hazes zich mee volgoot....

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dragon wrote:

(quote)

Pepsi, Pespi of Pespis Reinbo?

Pis...

Werwolf

• 4604 messages
  • 1197 votes

U-96 wrote:

(quote)

Toch is Amstel van Heineken.

Na 10 bier proef je toch het verschil niet meer...

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Film Pegasus wrote:

Kriek Lindemans (geen boecht van Belle Vue, maar de smaak van echte krieken...)

Dan moet de Boon eens proeven. Moeilijk om te vinden, maar heerlijk van smaak. Net alsof je verse krieken zit te eten.

(afbeelding)

Hier word hij zelfs aangeprezen (denk ik toch) op een Japanse site, samen met hun al even lekkere Geuze en Framboosbier.

joyce.b

• 712 messages
  • 0 votes

kent iemand hier het drankje `bico`?

Dat is half bier, half cola,en wat ik ervan weet nogal populair bij Duitsers.

kos

• 46694 messages
  • 8850 votes

Dat klopt, maar ze noemen het anders geloof ik.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Diesel wordt het genoemd als het gemengd is met Cola

Radler of Alster zijn andere bier-mixen. Andere soorten limonade worden ook met bier gemixed.

Duitse Wikipedia

Zelfs een aparte pagina voor Biermischgetränke .

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

FisherKing wrote:

Diesel wordt het genoemd als het gemengd is met Cola

Hier bij ons heet het 'mazout'.

Leno

• 5921 messages
  • 4402 votes

Hier bij ons heet het zonde!

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Het lekkerste biertje is natuurlijk een ijskoude Beugel Grolsch, na een dag lang hard werken bij zomerse temperaturen.

Vooral de eerste slok!

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Carnaval Daar drink ook een paar biertjes op en natuurlijk Schrobeler, gebrouwen in ons eigen Kruikenstad.

(afbeelding)

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

In 'onze stad' wordt nog wat beters gebrouwen dan Schrobbelèr:

Wiegeleir:

(afbeelding)

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Die ken ik niet, wat is het voor iets? Ook een kruidenbitter?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Dat is heel lekker biertje (oa met abrikozen) en alleen verkrijgbaar bij Cafe Zomerlust.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Leno wrote:

Hier bij ons heet het zonde!

En pils met grenadine noemt 'tango' en pils met groene munt is een 'papegaai'. Half pils met de rest donkerbruin tafelbier noemt men hier een 'Leuvens' biertje, maar vraag me niet waarom.

• 31148 messages
  • 5448 votes

bier met een jeneverke is 'een duikboot' of ook wel 'ne kopstoot'

half tonic, half Orval is een 'zotte pater'

'Black Velvet' is champagne met Guinness

Hoegaarden met cola is een mahoe

bier met sprite is een 'sneeuwwitje'

...

Zo zijn er nog een hele hoop bierrecepten die oorspronkelijk vooral uit Duitsland komen. Feit is wel dat het in België veel minder de gewoonte is om bier te mengen. Volgens mij om het simpele feite dat de Belgische bieren nu eenmaal goed genoeg zijn en niet gemengd hoeven te worden.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Film Pegasus wrote:

Feit is wel dat het in België veel minder de gewoonte is om bier te mengen. Volgens mij om het simpele feite dat de Belgische bieren nu eenmaal goed genoeg zijn en niet gemengd hoeven te worden.

Hoor, hoor!!! De waarheid als een koe!!!

U-96

• 11875 messages
  • 2070 votes

Film Pegasus wrote:

bier met een jeneverke is 'een duikboot'

Moet ik maar 's proberen dan.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ook een heel lekker biertje bij ons gebrouwen in Ninove is 'Greut Lawauitj' (Groot Lawaai) voor het eerst gemaakt in 2004 speciaal voor het Europees kampioenschap voor Bellemannen.

(afbeelding)

feanaro surion

• 5765 messages
  • 1770 votes

Wat in godsnaam zijn bellemannen? Ik zie nu allemaal rare dingen voor me, help me out

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Een 'town crier' of 'stadsomroeper'.

De Belleman is een persoon die met de bel rondgaat en nieuws omroept in de straten, met groot lawaai dus. Vandaar de naam van dit bier.

Towncriers.be

Dit hieronder is de 'belleman' van onze stad, Ninove.

Twee maal Belgisch kampioen, één maal Europees kampioen en in 2005 wereldkampioen geworden in Australië. Voor de allereerste keer iemand uit een niet-Angelsaksisch land.

(afbeelding)

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Haha. Waar wordt hij op beoordeeld dan?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Onder andere de kracht van de stem, het goed verstaanbare van de boodschap (artikuleren), de vlotheid, het uiterlijk, enz...

Let op dit is en zeer ernstige zaak. In de Angelsaksische landen en zeker in Engeland zijn er trouwens nog beroepscriers.

salvatore

• 1937 messages
  • 3238 votes

Heb 2 belgische bierflessen, 1 van 75cl en 1 van 30cl, met de prachtige benaming: 'Kwak'. Is dit merk een beetje bekend in België?? Het zal mij benieuwen hoe het smaakt..

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

salvatore wrote:

Heb 2 belgische bierflessen, 1 van 75cl en 1 van 30cl, met de prachtige benaming: 'Kwak'. Is dit merk een beetje bekend in België?? Het zal mij benieuwen hoe het smaakt..

Heel lekker bier en wel bekend in België (bij mij toch en bij Film Pegasus blijkbaar ook ).

Hopelijk kan je wel ergens een origineel glas vinden met de houten staander (zoals afgebeeld op het etiket). Wel wat opletten dan, vooral bij de laatste slokken, maar je zal wel proefondervindelijk merken waarom .

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

salvatore wrote:

De naam kwak is afkomstig van wat we hier een kwakglas noemen. Een groot glas waar al het bier onderaan inzit, en dan moet je heel langzaam drinken want als je te snel je glas heft stroomt al het bier in één keer uit het glas en hangt heel je gezicht vol.

mental_jos

• 263 messages
  • 770 votes

misschien een beetje standaard maar bij ons drinken we gewoon heineken en voor mn moeder palm

(afbeelding)

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

salvatore wrote:

Heerlijk biertje, maar je moet het wel drinken in de echte Kwak-glazen. Pas dan zal je weten waarom men het Kwak noemt.

(afbeelding)

• 31148 messages
  • 5448 votes

De Kwak is niet enkel om beginnelingen mee uit te lachen, maar is gewoon een lekker biertje. In België is het zeker bekend. Het is nu eenmaal Belgisch bier. (brouwerij Bosteels uit Buggenhout)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ook een leuk glas is dat van een Elephant (Carslberg) Dat was een van men eerste speciale bieren:

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.