• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.946 actors
  • 9.370.957 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Oke, bedankt! Zal waarschijnlijk dus wel een Glenlivet worden om mee te beginnen. Als dat bevalt, zullen die andere ook vast wel eens aan de beurt komen...

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Jameson? dat is toch geen single malt.

Laphtroig of Ardbeg lijken me nu juist helemaal geen instappers. Dan moet je toch al wel een beetje specifieke smaak hebben.

Zou eerder denken idd Glenlivet, Aberlour, Glenmorangie, Dhalwinnie, The Balvenie.

Denk trouwens dat je met 25 euro iets te laag zit. van 25 tot 30 heb je net wat meer kans.

Overigens zijn er inderdaad wel goede blends maar dan kom je al bij speciale flessen waar je voor dat geld net zo goed een single malt kunt nemen..vind ik tenminste.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Is ook zo. Geen goede instappers maar heb je wel een kwalitateit te pakken . Wel puur gebaseerd op mijn smaak, niet al te goed referentiekader. Blijft wel erg risky om met single malt's een lage price range te hanteren, het is toch vooral iets waar je in moet investeren.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Zou ook zeker de Bowmore (Surf of Legend) proberen. Prima prijs en licht turfig. Kun je daarna overstappen op de Froigs en Lagavulins.

Oh ja, en als je op zoek bent naar whisky's voor een euro of 25: gooi er een tientje bovenop en loop de Gall en Gall heel (héél) hard voorbij. Probeer andere slijterijen, scheelt al snel 10-20% in de standaard prijs.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Nou dat valt wel mee hoor.. Daarnaast heeft G&G ook altijd wel een aanbieding...

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Valt by far niet mee. Alleen tijdens de Wilde Whiskydagen zitten de prijzen van de Gall eindelijk op wat ze zouden moeten zijn. Je betaalt daar tegenwoordig 42 (!) euro voor een Laphroaig 10... kijk ter vergelijking op de eveneens dure website bestofwhisky.nl Laphroaig 10 years.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Tja, ik ben er ook altijd voor om kleine slijters en vakmensen te steunen ipv die grote ketens en het is daar ook altijd veel leuker, gezelliger, meer kennis en meer keuze.

Maar in mijn ervaring is prijs niet echt datgene waar je voor naar zo'n slijter moet gaan.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Het gaat mij niet eens om de kleintjes steunen, maar de algehele winkelervaring van de Gall: weinig gezelligheid, expertise of keuze, maar in verhouding tot zo'n beetje elke andere winkel hoge prijzen. Zie voorbeeld van de Laphroaig 10 (ook al nam ik als tegenvoorbeeld de allergoedkoopste aanbieder inc een aanbiedingsprijs). Als ik whisky wil kopen is de Gall op alle fronten de laatste winkel waar ik binnen stap.

Verder is de prijs bij veel kleintjes prima. Druiventuin in Leiden, Van Zuylen in Den Haag, Whisky Friend in Sittard, DrankGigant in Middelburg: stuk voor stuk mooie winkels, de meesten hebben een uitstekende webshop en allemaal hanteren ze acceptabele tot zeer acceptabele prijzen.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Check http://drankvinder.nl/ en vergelijk de prijzen met de Gall...

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Gall & Gall is verschrikkelijk duur vergeleken met de plaatselijke slijterij hierzo. Ik koop dan ook altijd bij de kleintjes inderdaad.

boozebelly

• 1428 messages
  • 1905 votes

Vandaag drinken we het enige, echte Flodder bier!

(afbeelding)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Lekker pilsje maar niet bijzonder verders, gewoon een dorstlesser

In ieder geval beter dan het zwaar overgewaardeerde Jupiler, getver!

boozebelly

• 1428 messages
  • 1905 votes

Mescaline wrote:

Lekker pilsje maar niet bijzonder verders, gewoon een dorstlesser

In ieder geval beter dan het zwaar overgewaardeerde Jupiler, getver!

Laat ik nou toevallig dorst hebben En wat Jupiler betreft zijn we het ook eens.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Nu ben ik echt nieuwsgierig. Mijn dochter weet dat ik graag sake drink, maar liefst sterke van 54°.

Nu heeft zij mij twee 30 cl flesjes sake van 14° meegebracht, afkomstig van de Nederlandse importeur www.asiaexpressfood.nl[/url]

(afbeelding)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

boozebelly wrote:

Laat ik nou toevallig dorst hebben En wat Jupiler betreft zijn we het ook eens.

Nice, eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoel..

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

speedy23 wrote:

Nu ben ik echt nieuwsgierig. Mijn dochter weet dat ik graag sake drink, maar liefst sterke van 54°.

Nu heeft zij mij twee 30 cl flesjes sake van 14° meegebracht, afkomstig van de Nederlandse importeur www.asiaexpressfood.nl[/url]

(afbeelding)

En ik kan nu officieel bevestigen: SHIT SHIT SHIT.... Walgelijk drankje. Man, man, man, zo slecht; dit wordt nooit meer herhaald, de rest gaat de gootsteen in. Geef mij maar een lekkere 54° sake.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Geeft je dochter je eens een cadeautje en wat doet papa, die spoelt het door de gootsteen!

Misschien had je er nog een zwerver blij mee kunnen maken toch? ( De paas gedachte )

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Voor de verandering weer eens een bierpakketje besteld! Dit gaat hopelijk zorgen voor een paar smakelijke weekenden!

Brouwerij 't Ij IPA

(afbeelding)

Rooie Dop Chica Americana IPA

(afbeelding)

De Leckere Dunkel Weizen

(afbeelding)

Keizer Karel Blond

(afbeelding)

Natte Gijt Stoute Gijt

(afbeelding)

Innis & Gunn Original

(afbeelding)

Samuel Smith Taddy Porter

(afbeelding)

St. Feuillien Saison

(afbeelding)

Jopen Hoppenbier

(afbeelding)

Weer een beetje leven in dit topic!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Die bovenste fles . Ook een beetje te drinken?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Hoop het wel! Heb ze sinds vandaag pas besteld

Maar IPA is wel tasty hoor..

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Porters

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Zo weinig alcoholisten op MM?! Dit topic is echt behoorlijk coma achtig stil!

Minken

• 668 messages
  • 494 votes

Teveel coma-zuipers.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

na lange afwezigheid the Glenlivet 21 terug in de collectie

(afbeelding)

tegenwoordig is het een nog exclusievere "archive" edition, dus gelijk een topstuk die mooi tussen mijn Signatory flesjes op de voorgrond mag staan.

hier nog een plaatje van de hele collectie

(afbeelding)

niet alles kan op de voorgrond, dus wat je niet ziet zijn o.a. een Ardbeg Renaissance, Laphroaig quarter cask, Laphroaig 18yr, Lagavulin Distillers Edition, Port Askaig 19yr en een Glenmorangie Nectar d'Or

Een aantal flesjes is ondertussen al oud, dit is het soort haute cuisine waar ik zuinig mee ben

goed spul!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

beavis wrote:

(quote)

best aardig, vooral ook betaalbaar nu hoeft een goede whisky niet duur te zijn

Laphroaig Quarter Cask is heel betaalbaar en een meesterlijke whisky, als je die eenmaal in de kast hebt staan wil je niet meer "terug" naar de Glenlivet!

... maar juist door naar de Bunnahabhain 18, Talisker 18, Laphroaig 18, Ardbeg Renaissance of Lagavulin Distillers Edition (verschilt wel per jaar, maar altijd goed) die hun geld ook meer dan waard zijn. Qua Glenlivet ben ik wel een groot fan van de 21, maar die is écht veel te duur. Glenlivet Nadurra heeft een heel eigen smaak die ook echt wat toe kan voegen aan je whisky-collectie, zet em in een mooi hoekje bij de Glenmorangie Nectar d'Or en geef em aan mensen die een bijzondere, complexe whisky willen proeven zonder direct naar de zware Islay kanonnen te hoeven stappen

grappig. lees dit net van mezelf terug

de glenlivet 21 is ook écht veel te duur, maar ik ben mezelf cadeautjes aan het geven de afgelopen paar weken. aandenken aan een bijzondere gelegenheid (en omdat ik het verdien natuurlijk )

Bunnahabhain 18 yr moet ook weer eens terug.... heb daar nu die Port Askaig voor in de plaats, en sowieso al iets te veel Islay (in zoverre je daar te veel van kan hebben, maar ik wil iig ook nog wat afwisseling in de verschillende smaak tonen...)

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Mooi zeg, zo'n Renaissance is inmiddels goud waard. Sowieso al die limited releases van Ardbeg... Die Archive is waanzinnig lekker, een stuk lekkerder dan de toch al fijne 18 jaar oude én in gave verpakking. Van welk jaar is je Lagavullin Distillers Edition? Thumbs up voor je collectie.

Ik betaalde destijds iets van 90 euro voor die Archive trouwens, ze zijn niet héél duur toch?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

dank!

De Renaissance ging een tijdje heel hard, echt een favoriet, maar ik doe er inmiddels inderdaad iets rustiger mee. Zo jammer dat die niet standaard is geworden...

Mijn Lagavulin DE is van 1990 (2006 botteling) van degene daarvoor heb ik de lege fles bewaard omdat dat mijn eerste echt hele grote whisky aankoop was (ik meen mij iets van 150 gulden te herinneren terwijl ik destijds ook nog gewoon de Chivas Regal 12 in de kast had staan... moest er ook echt voor sparen), maar goed dat was de 1981 en die is reeds lang op... maar geeft misschien ook een beetje aan hoe lang ik met de flessen doe.... In die zin is 100 euro voor de Archive (de huidige prijs) ook niet duur, maar als je bedenkt dat je er slechts 0,7 liter "alchohol" voor koopt is het natuurlijk belachelijk

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Ja, sommige prijzen zijn echt bizar inderdaad. Die Highland Park Thor en Loki: 150 euro voor niet eens heel lekkere whisy's en een kekke constructie om de fles heen. Tja... Gelukkig maar dat de lente eraan komt, kan je Ardbeg weer even een poosje dicht blijven Mooie Laphroaig ook, de reguliere en redelijk zeldzame Cask Strengts zijn in ieder geval waanzinnig lekker...

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Deze gekocht ,maar dan van 2012.

Wanneer deze open gaat? Geen enkel idee.

(afbeelding)

Oja , ik ben gisteren naar het gala geweest. Wat voor een alcoholpraktijken daar gehouden werden , schandalig. We hadden sowieso weinig keuze tussen bieren. Alleen Brand en Jillz waren er te koop. Het vreemde was , normaal is Brand toch wel acceptabel en drinkt het toch wel goed tijdens een avondje stappen. Het is niks bijzonders ,maar het gaat er wel in i.t.t. de brand die werd verkocht op het gala. Het leek alsof het aangemengd was met water of dat ze een ander zeer goedkoop biertje in de naam van Brand verkochten(Zachte Pils misschien?) . Het was ineens gewoon goor .

Daarnaast konden ze niet tappen en bestond dit gedoe alleen uit bier overschenken van het ene glas naar het andere glas ,waardoor de helft al langs het glas op het viltje stroomt. Het gevolg , iedereen had plakkerige handen.

Het feit dat ze Jillz deden verkopen was al een zonde op zich . Zeker voor een gala die je maar een keer in je leven meemaakt (behalve als je nog door iemand gevraagd wordt)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

EW101 wrote:

Wanneer deze open gaat? Geen enkel idee.

Vanavond, ik kom er aan!

Wel raar dat Brand, toch wel 1 van de beste pilsjes van NL zo goor smaakte? Dat kan inderdaad geen zuivere koffie(pils) zijn..

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.