- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Bier en andere alcoholische dranken
Bier en andere alcoholische dranken
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Ja , vond ik ook al raar. Normaal smaakt het me zeker wel.
En je kan best vanavond aankomen. Ik heb er nog een gekocht zodat ik de andere met gerust hart kan opbergen voor enkele jaren. Het is wel een heel eind rijden naar Midden-Limburg , eh? 
Iemand bekend met Maredsous of Kasteel Rouge? Ik zag ze vandaag in de slijterij staan. Zijn het aanraders?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Het is wel een heel eind rijden naar Midden-Limburg , eh?
Dat wel maar..
met gerust hart kan opbergen voor enkele jaren.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Laatst nog een paar Blended whiskys gehad, maar daar ben ik nu wel zo'n beetje klaar mee - op een uitzondering na: de Blue Label die ik nog heb staan. Hoe meer Single Malt whisky's ik heb gehad, hoe minder de Blended worden. Heb gelukkig op het moment een paar (4 stuks) leuke Single Malt's staan o.a. eerste kennismaking met de Macallan 10 jr. Fine Oak (zeer beniewd!). Verder nog een paar op m'n verlanglijstje:
- Ardbeg 10 yrs
- Lagavulin 16 yrs
- Aberlour 10 yrs
- Laphroaig Quarter Cask
- The Balvenie 12 yrs
- Connemara Cask Strength
- Yamazaki 12 yrs
- Oban 14 yrs
.. en ondertussen nog steeds zoekende naar meer whisky's die ik de komende tijd ga verzamelen.
Begint nu echt een leuke hobby te worden. Iemand nog aanraders? Ben vooral van de zachtere whisky's, maar een stevige Single Malt op z'n tijd is ook perfect.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Bruichladdich 10 years - Laddie Ten, kruidig/bloemig, maar niet zo rokerig. Vind m fijn.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Danku, klinkt goed.. komt op de lijst. 
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
- Yamazaki 12 yrs
Deze Yamazaki is mij erg goed bevallen! Hij is lekker fleurig, je ziet gewoon het bloesempad van Dolls (2002) voor je.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Ja, hoor veel positiefs over de Yamazaki. Wel een redelijk dure fles, maar ik investeer nu liever in een goede (!) fles die duurder is, dan zo'n redelijk goedkope scherpe platte Blend waar ik pijn in m'n hasses van krijg.
Binnenkort maar eens kijken welke fles ik als eerste haal.. de Yamazaki heeft hoge prioriteit. 
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4688 votes
Tijdje geleden ook eens begonnen aan de Single Malts. Als verjaardscadeau's kreeg ik een Glenfiddich 12yo en Glenlivet 12yo. Na de tips hier leken me dat ook wel goede instappers. De Glenlivet als eerste geprobeerd en was echt wel verrast door de lekkere smaak. Glenfiddich vond ik er wel wat op lijken, al vond ik die wat straffer proeven. Glenlivet dus toch wel iets beter door de wat rijkere smaak.
In ieder geval een hele verademing na de Blends die ik ooit geprobeerd had (JD, Scottish Leader en William Lawson). Er zullen er nog wel zeker meer volgen. Vooral benieuwd naar de Islay's. Volgende wordt een Ardbeg of Laphroaig, denk ik. In de lokale supermarkt hebben ze ook een Lagavulin en Macallan staan aan schappelijke prijzen (denk gewoon de meest basic variant). Iemand die ooit geproefd?
Joy4ever
-
- 4609 messages
- 1832 votes
Hoewel het gezien het alcoholpercentage niet heel spannend is vind ik Radler van Amstel erg lekker. Dat gaat er wel in deze zomer
. Ik vind het, zover je het daarmee kan vergelijken, veel lekkerder dan witbier.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
In de lokale supermarkt hebben ze ook een Lagavulin en Macallan staan aan schappelijke prijzen (denk gewoon de meest basic variant). Iemand die ooit geproefd?
Glenlivet en Glenfiddich (beide 12 yo) zijn uitstekende instappers. Ook mijn eerste Single Malts. 
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Als je met Islay begint zou ik instappen bij Bowmore. Veel toegankelijker en goedkoper bovendien.
Macallan is super, Lagavulin heel rokerig en medicinaal. Moet je echt liggen, kun je beter eerst die Bowmore doen.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Thanks voor de info. Hoor idd meer dat de Lagavulin behoorlijk rokerig en medicinaal is. Toch hoor ik er veel positiefs over. Maar eerst misschien toch maar een ''lichtere'' dan.. 
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Bier! Heerlijk!
1 Westmalle
2 Brand
3 Hertog Jan
Qua sterke drank vind ik wodka lekker, maar dan wel met iets anders, pure wodka smaakt naar benzine, denk ik.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
pure wodka smaakt naar benzine, denk ik.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Russen, als de wodka eenmaal op is, zich te goed doen aan spiritus nu of remvloeistof vroeger. Vast geen verschil voor hen. Maar een glaasje wodka op zijn tijd lust ik wel, dat andere nog niet geprobeerd.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Nice! 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Russen, als de wodka eenmaal op is, zich te goed doen aan spiritus nu of remvloeistof vroeger. Vast geen verschil voor hen. Maar een glaasje wodka op zijn tijd lust ik wel, dat andere nog niet geprobeerd.
Ik heb dan altijd dat beeld van Jelle Corstius voor me... wegwerkers die om 9 uur 's ochtends vlak voordat de lange werkdag begint nog even lekker sociaal wat wodka wegklokken... en dan bij de lunch natuurlijk de volgende shotjes... priceless.
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Wel Westmalle Triple. Wellicht een belangrijke toevoeging.
Meen je dit? Ik dacht dat het een urban legend was, ik zal eens Google-en.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Wel Westmalle Triple. Wellicht een belangrijke toevoeging.
Dubbel is wat zoeter dacht ik he? Dan inderdaad ook liever de triple. 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
pure wodka smaakt naar benzine, denk ik.
.
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Ik weet ook niet waar ik dat vandaan haal maar dat idee krijg ik erbij. Zal mijn eigen tekortkoming wel zijn. Heb ik overigens alleen met wodka, enige andere sterke drank vind ik minder 'benzine-achtig'
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
Tja, de vraag is, heb je weleens benzine gedronken. Een mens raakt toch nieuwsgierig zo.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Nu maar hopen dat het mooi weer blijft, heb de volgende bieren op bestelling.
(jammer dat Dunkel-Weizen zo slecht te krijgen zijn in NL!)

AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Deze kan er wat van: Dit meen je niet: 90 jaar, en dat met 16 Jupilers per dag - Het Nieuwsblad
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Hoewel erg veel, 16 flesjes kan wel voor een dagje (Jupiler heeft ook kleinere flessen, dat scheelt), maar elke dag moet ik er niet aan denken haha. Hoe ze die trap nog opkomt naar haar kamer is me ook een raadsel.
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
8 halve liters dus.. ach jaa.. op een hele dag uitgespreid is dat wel te doen.
Alleen Jupiler? een wonder dat zij met zulke troep 90 jaar wordt.. 
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Mijn whisky-voorraad op het moment. Er komen snel nog een paar mooie single-malts bij (waarschijnlijk Yamazaki als 1e) en een paar flessen zijn ook bijna leeg (Smokehead, Glenlivet). Gister voor het eerst de Dalwhinnie 15 yrs gehad.. heerlijk!

John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
8 halve liters dus.. ach jaa.. op een hele dag uitgespreid is dat wel te doen.
Alleen Jupiler? een wonder dat zij met zulke troep 90 jaar wordt..
Ik vind Jupiler een erg lekker pilsje hoor, moet ik zeggen. Toch, 90 worden met 16 van welke pils dan ook is best een prestatie
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3220 votes
Ik vind Jupiler een erg lekker pilsje hoor, moet ik zeggen.
Haha, ik zat al te wachten tot iemand hier op ging reageren.. ach jaa smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik vind die vage zoetige nasmaak van Jupiler niet fijn..
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Vandaag eens ouzo geprobeerd. De Grieken een beetje ondersteunen.
Tsantali van 40°. Heeeeeerlijk.