• 177.938 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.588 votes
Profile

Bier en andere alcoholische dranken

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Lijkt wel spa blauw! Je kan je lelijk vergissen..

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Alles x2:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

speedy23 wrote:

Vandaag eens ouzo geprobeerd. De Grieken een beetje ondersteunen.

Tsantali van 40°. Heeeeeerlijk.

(afbeelding)

Een Griek heeft mij laatst Plomari en Barbayannis aangeraden. Vergeleken met de bekendere ouzo's, zoals het merk 12 en Tsantali, moeten die stukken minder zoet en pittiger qua smaak zijn. 12 vind ik inderdaad erg zoet, Tsantali is al beter. Binnenkort probeer ik die andere twee.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Die Griek heeft gelijk. Maar 12 en tsantali zijn ook lekker hoor.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Mmmmmmm... Ouzo.

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

kos wrote:

Die Griek heeft gelijk.

Het was een ober in een Grieks restaurant in Nieuwgein. Hij vertelde ook dat whisky en ouzo goed samengaan: de meesten die whisky lekker vinden, vinden dat van ouzo ook en andersom. In mijn geval klopt dat wel.

Wat is volgens jou de lekkerste manier om ouzo te drinken, kos? Jij als ras-griek weet dat wel IJskoud, zoals ze in de restaurants geserveerd worden of kamertemperatuur, met of zonder water (zoals de Turken hun raki drinken - niet mijn voorkeur)?

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Een heeeel klein beetje water en een ijsblokje vind ik wel lekker.

De vergelijking whisky/ouzo snap ik verder niet helemaal...

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

Ik ook niet, de smaken zijn totaal verschillend. Waar hij het vandaan haalt heb ik ook geen flauw idee van, maar het is wel een grappige constatering, aangezien het in mijn geval wel zo is (en bij hem ook).

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Een bescheiden bestelling:

4x

(afbeelding)

3x

(afbeelding)

3x

(afbeelding)

3x

(afbeelding)

3x

(afbeelding)

& als afsluiter nog 1 fles:

(afbeelding)

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Net terug van een paar dagen Bollendorf (Landkreis Bitburg-Prüm).

Bitburger is overal aanwezig in het straatbeeld, maar wat een nietszeggend biertje is me dat zeg? De hype zal wel te vergelijken zijn met de hoog aangeprezen Jupiler, Stella of Leffe in onze heimat.

Tot overmaat van ramp is het in Duitsland de gewoonte van Sprite of Cola met je Bitburger te mengen. (Men bekijkt je bijna scheef als je het niet doet).

Daarnaast nog enkele andere biertjes uit de streek gedronken die allemaal 'slecht' of 'net voldoende' kregen. (Denk aan Diekirch, Bofferding, Battin)

Het beste bier vond ik de Erdinger. Kon zich wel meten met Vlaamse bieren in zijn categorie.

Het enige nadeel: je krijgt direct 50cl voor je neus gezet:

(afbeelding)

En daarnaast was er ook genoeg wijn te drinken.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

AGE-411 wrote:

Bitburger is overal aanwezig in het straatbeeld, maar wat een nietszeggend biertje is me dat zeg?

Bitburger is 1 van de beste en zo niet het beste pils van Duitsland. Het is erg hoppig en komt het meeste in de buurt bij de originele pils uit Tsjechië. En cola of sprite erbij hebben ze mij nooit gevraagd, had je wel een gewone Bit besteld?

Erdinger is trouwens wel aardig maar valt in het niks bij merken zoals Paulaner & Weihenstephaner.( Dat geld trouwens niet voor de Dunkel uitvoering van Erdinger, die is een heel stuk smaakvoller)

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Eens, Bittburger is top. Zit een soort frisse zomersmaak aan en veel hop die kenmerkend is voor Bit. Duitsers mengen inderdaad vaak fris met pils en soms zelfs met Alt/Landbier. Heiligschennis natuurlijk. Erdinger is maar laf en standaard, dan inderdaad maar een Paulaner of Ayinger, hoewel ik laatstgenoemde nog nooit in Duitsland zelf ben tegengekomen.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

De helft van de bestelling hadden ze niet! plus de Bessenjenever die ik voor mijn moeder mee bestelde ook nog eens niet, dat wilt dus zeggen dat de bestelling voor meer dan de helft niet geleverd kan worden. Voor de mensen die online wel eens bestellen, ik raad je Slijterij Het Fust uit Amsterdam ten zeerste af!

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Nog even geduld tot het weekend, maar...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Zin in!

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Vandaag aan het LA TRAPPE gamma begonnen.

Ik had vroeger wel eens een LA TRAPPE besteld op café, maar daar weet ik nog weinig van.

- De Dubbel vind ik gewoon 'aardig'/'gemiddeld'.

- De Tripel is echt goddelijk. Komt bijna in mijn top 10.

- De Blonde. Njah, ik vind hem zelfs niet echt lekker

La Trappe Dubbel - 3,5*

La Trappe Tripel - 4,5*

La Trappe Blond - 2,0*

Dit weekend volgt de Quadrupel, die al klaar staat. (4 op één dag zou een beetje van 't goeie te veel zijn).

De rest volgt ooit nog wel eens.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

AGE-411 wrote:

(4 op één dag zou een beetje van 't goeie te veel zijn).

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

Mescaline wrote:

Nog even geduld tot het weekend, maar...

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Zin in!

Die Franziskaner heb ik ook sindskort ontdekt, erg goed! Lekker fris met nog gisting op de fles. Zo maar eens een paar halen voor dit weekend.

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Hij bedoelt: "te veel van het goede"

Jimmiie

• 586 messages
  • 51 votes

Die Franziskaner is trouwens gewoon verkrijgbaar bij de Albert Heijn en ook bij de Jumbo. (Groningen)

Lekker biertje inderdaad.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Bij ons heb je ook Ayinger bij de appie, die is nog een tikkeltje beter dan Franziskaner

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Ik vind 4 verschillende La Trappes op een werkdag een beetje overkill. Ik hou die Quadrupel liever voor een goede gelegenheid.

clockwork72

• 2780 messages
  • 1737 votes

Heeft iemand hier wel eens Heineken gedronken?

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Is dat een serieuze vraag clockwork72? Sterker, in elk land waar ik kom wil ik minstens een Heineken hebben gehad, gewoon als verzameling. En het smaakt overal net een tikje anders.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

AGE-411 wrote:

La Trappe Dubbel - 3,5*

La Trappe Tripel - 4,5*

La Trappe Blond - 2,0*

La Trappe Quadrupel - 4,0*

Lekker, maar toch net iets te straf voor mij. (Bier van 10% ? Waar is het goed voor?)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

clockwork72 wrote:

Een paar keer ja, een saai pilsje met een licht gemaakt smaakje..

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

clockwork72 wrote:

Zo'n 2 jaar geleden heb ik bij een benefiet een pint gevraagd. Wat de gewone pilsbieren betreft proef ik niet meteen verschil tussen een Jupiler, Stella of Primus. Vooral omdat ze de ene keer uit de fles komen, dan weer uit een vat. Waarbij de spoeling van de leidingen ook de smaak kan beïnvloeden. Maes ben ik geen voorstander van, maar is uiteindelijk ook te drinken. Om terug te komen op die pint van 2 jaar geleden, vond ik dat de pint nogal flets smaakte en ik dacht eerlijk gezegd eerst dat er iets mis was met mijn bier. Tot het bleek dat ze daar Heineken serveerde. Terwijl ik totaal niet wist welk merk ze daar als pilsbier tapte. Heineken zakte dus dat moment door de blinde test. Ben meteen overgeschakeld naar een bekender merk, ik dacht een Koninck.

riesma

• 3706 messages
  • 3081 votes

Heineken is en blijft pisbier: het smaakt ernaar en je blijft ervan naar de wc gaan. Ik heb ook liever iets met smaak.

Over smaak gesproken, van het weekend heb ik die Ayinger van Mescaline eens gesprobeerd. De AH bij mij had helaas geen Franziskaner, wel die Ayinger en op de gok ook König Ludwig Weissbiertjes meegenomen. De Ayinger is lekker fris en zoetig, de Ludwig smaakte ook erg lekker met een licht bittertje.

(afbeelding)

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

riesma wrote:

Heineken is en blijft pisbier: het smaakt ernaar

Viespeuk.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Jupiler [...] Heineken zakte dus dat moment door de blinde test. Ben meteen overgeschakeld naar een bekender merk, ik dacht een Koninck.

Ik denk wel dat Heineken zo ongeveer het bekendste merk ter wereld is (maar ik begrijp wat je bedoelt. Overigens is Jupiler echt bocht eerste klas, nog erger dan Bavaria of Oranjeboom.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.